⭐️ IKM uke 41 og 42 ⭐️

Hei:)

Lama1 - 27 - pp1 - B1 - EL 01/10 IKM - 17/10

Jeg er 27 år og prøver på barn nr1. Kjenner at det både er litt skummelt og gledelig å komme til konklusjonen om å prøve.
Nylig sluttet på p-piller så jeg er ikke helt sikker på når el eller IKM er.

Foreløpig tar vi det rolig så ingen el testing eller temping nå i første omgang :)

Kjenner litt press på høyre side, som i høyre eggstokk o_O Kommer og går litt, og el slim er borte for ca 2 dager siden, men testene er fortsatt ikke positive. Kan det være at el har vært? Kanskje bare kroppen som jobber med å slippe et egg også :rolleyes: Testene burde jo begynne å stige litt da, super negativ i dag for å si det sånn. Det skal sies at jeg tok vaksinedose 2 CD22 i forrige syklus :confused: Noen som har vært bort i lignende før?
(Vil først si at jeg ikke er helsepersonell og at jeg håper jeg ikke bedriver vranglære :hilarious:) Presset du kjenner kan jo være eggposen (folikkel?) som vokser, de skal vel vokse til en viss størelse før egget slipper :) kan også være egget har sluppet, da har jeg skjønt at det dannes en liten cyste fra der egget har sluppet som man kanskje kan kjenne. Vet ikke om det er vanlig å kjenne begge deler, men det er mine teorier når jeg kjenner stikk/press i det området :)
Må vel sies at det kan være ingenting også, vi kjenner vel det vi vil kjenne når vi er bevisste over kroppen i prøvingen :joyful:

Hei:)

Lama1 - 27 - pp1 - B1 - EL 01/10 IKM - 17/10

Jeg er 27 år og prøver på barn nr1. Kjenner at det både er litt skummelt og gledelig å komme til konklusjonen om å prøve.
Nylig sluttet på p-piller så jeg er ikke helt sikker på når el eller IKM er.

Foreløpig tar vi det rolig så ingen el testing eller temping nå i første omgang :)
Velkommen til oss :Heartred Så spennende at dere prøver nå første periode og første barn!:joyful:

:banghead:
Åh ja, frustrerende er riktig ord!! Godt å høre vi er flere i samme båt, selv om vi aller helst gjerne skulle hatt en stabil syklus og alt bare har gått smooth :rolleyes: Jeg hadde også noe rundt 0,14 i går, spent å se kl 12 i dag om den er steget :nailbiting: Når den ikke har kommet enda kan den like gjerne holde seg borte til søndag så trenger man ikke å stresse med å legge inn aksjer haha :angelic: Når skal du egentlig ha el?
Ikke gått på p-piller på mange år, men tok ut hormonspiral i juni :)
Åh ja, frustrerende er riktig ord!! Godt å høre vi er flere i samme båt, selv om vi aller helst gjerne skulle hatt en stabil syklus og alt bare har gått smooth :rolleyes: Jeg hadde også noe rundt 0,14 i går, spent å se kl 12 i dag om den er steget :nailbiting: Når den ikke har kommet enda kan den like gjerne holde seg borte til søndag så trenger man ikke å stresse med å legge inn aksjer haha :angelic: Når skal du egentlig ha el?
Ikke gått på p-piller på mange år, men tok ut hormonspiral i juni :)
Haha enig i den! Skal bort denne helgen, så aksje kan ikke bli lagt før søndag nå:hilarious: Jeg har bare hatt én syklus siden jeg slutter på p-piller i juli, den var veldig lang. Men forrige gang jeg sluttet gikk jeg inn i en syklus på mellom 28-34 dager månedene etter (bortsett fra én veldig lang først). Så ut i fra det burde el nå vært mellom 16. og 21:banghead: Er en mulighet for at den har vært, og at det var etter jeg gikk tom for tester.. men får bare fortsette å teste, så vil vel tiden vise. Har hatt mye menssmerter de siste dagene, men ikke noe lh-stigning, eller positiv g-test.. så kanskje kroppen sliter med å produsere nok lh:( men Håper vi begge har hatt el og er gravide nå :chicken::hilarious: Hadde du noe lh stigning når du testet klokka 12? :happy:

Ser ut til at det nærmer seg eggløsning! Blir litt sengekos i kveld :happy:

Vedlegg

• 587A2671-63E1-42A1-A80A-9D20A14B6C7E.jpeg
    587A2671-63E1-42A1-A80A-9D20A14B6C7E.jpeg
    247,8 KB · Visninger: 59
Spiralen er tatt ut og vi er offisielt i gang med PP1 :excited001

Dagens EL-test så slik ut:
IMG_20211001_211748_edit_209662381213320.jpg

Har hatt murringer i 2 dager. Lurer på om det kan være bivirkning av wildyam? Noen med erfaringer? (3/4dpo)
Lurer på det samme. Begynte med det igår. Murrer ekstremt mye. Så mye at jeg måtte ta en eggløsningstest :hilarious: Første syklus med wild yam. Så dette blir spennende :D Hvilken dose bruker du?

Det er jo bare så tragisk at de burde tatt de inn å forbedret de eller sluttet å selge graviditetstester :shifty: Så mange som har blitt skuffet :(

Helt enig! Blitt syyykt skuffet to PP, hvor streken har vært veldig tydelig, altså sterkere enn den første streken jeg fikk den gangen jeg faktisk var gravid.. Så den anbefaler jeg ikke bruke! :mad:

Lurer på det samme. Begynte med det igår. Murrer ekstremt mye. Så mye at jeg måtte ta en eggløsningstest :hilarious: Første syklus med wild yam. Så dette blir spennende :D Hvilken dose bruker du?

Godt å høre at det er fler som murrer!

Jeg tenkte det var greit å starte forsiktig, så jeg tar 2 på morgenen og 1 på kvelden. Trapper ned til 1 morgen og 1 kveld over helga, så 1 om dagen fra 10 dpo til 12 dpo. (Står 2-3 tabletter mirgen OG kveld på flaska, men den doseringen er jo ment for andre ting enn babybaking. )

Godt å høre at det er fler som murrer!

Jeg tenkte det var greit å starte forsiktig, så jeg tar 2 på morgenen og 1 på kvelden. Trapper ned til 1 morgen og 1 kveld over helga, så 1 om dagen fra 10 dpo til 12 dpo. (Står 2-3 tabletter mirgen OG kveld på flaska, men den doseringen er jo ment for andre ting enn babybaking. )
Ja ok. Jeg tok to igår kveld og en imorges. Takk for tips :D

Weee! :happy093

Tempen steg helt opp til værs idag, og har fått bekreftet den berømte FF-krysset / EL! :woot: Ser lovende ut dette da tempen ligger jevnt og fint denne gangen. Nå krysser jeg alle fingrene og håper det ender med baby nå :joyful: :Heartred

Svir nok av første g-test om 3 - 4 dager om jeg kjenner meg selv rett. For tidlig enda, men testetøs som jeg er så kan jeg ikke noe for det :laughing001

Vedlegg

• 3743488C-B3B1-488E-9D92-DE8453ED7723.jpeg
    3743488C-B3B1-488E-9D92-DE8453ED7723.jpeg
    851,7 KB · Visninger: 43
Krysser fingrene for eggløsning snarest mulig siden i kveld blir siste mulighet for sex på en uke :arghh: mest sannsynlig el på mandag og isåfall skal d jo være ganske greit med sex to dager før… tar el-test så håper den blir positiv i kveld eller i morgen. dere som el-tester med smilefjes-test, tester dere morgen eller kveld?

3 dpo her i følge EL-tester og smerter. FF er ikke helt med på laget, og tør ikke å sette kryss :p Måtte dagene gå raskt fram til neste helg, jeg håper å holde meg fra testing helt til søndag og 12 dpo :woot:

Vedlegg

• Screenshot_20211002_095839.jpg
    Screenshot_20211002_095839.jpg
    238,7 KB · Visninger: 36
Krysser fingrene for eggløsning snarest mulig siden i kveld blir siste mulighet for sex på en uke :arghh: mest sannsynlig el på mandag og isåfall skal d jo være ganske greit med sex to dager før… tar el-test så håper den blir positiv i kveld eller i morgen. dere som el-tester med smilefjes-test, tester dere morgen eller kveld?

Jeg tester morgen, men tenker å ta en kveld i tillegg om den ikke gir fast smilefjes dagen før jeg venter EL. Har kort topp :happy:

Nå skjer det noe ja. Da fikk jeg et håp for at det kan klaffe allikevel denne pp. Hadde ikke helt troen med den svake eltesten i går, og en syk mann siste uka. Men han er på bedringens vei og var litt bedre i går kveld så da ble det heldigvis lagt litt aksjer da. :joyful:Håper på i kveld eller i morgen også :happy:
Screenshot_20211002-103626_Premom.jpg

Last edited:
Skikkelig synkende temperatur i dag...nå skjønner jeg ingenting. Virker for stort dropp til festedropp :sorry:

5 dpo, har hatt murringer siden EL. I går var jeg på grensa til kvalm.

Fortsatt kremete utflod, ikke noe mer blødning, men mindre ømme pupper i dag. Får vel bare følge med på tempen dagene fremover, men kjenner jeg ble litt demotivert nå.. :(

Vedlegg

• Screenshot_20211002-105019~2.png
    Screenshot_20211002-105019~2.png
    106,6 KB · Visninger: 45
3 dpo her i følge EL-tester og smerter. FF er ikke helt med på laget, og tør ikke å sette kryss :p Måtte dagene gå raskt fram til neste helg, jeg håper å holde meg fra testing helt til søndag og 12 dpo :woot:
Tror den vil sette kryss om tempen din stiger imorgen også :D Spennende! Og la være å teste helt til 12 DPO kan være tøft, så tommelen opp hvis du greier det!:hilarious:
Nå skjer det noe ja. Da fikk jeg et håp for at det kan klaffe allikevel denne pp. Hadde ikke helt troen med den svake eltesten i går, og en syk mann siste uka. Men han er på bedringens vei og var litt bedre i går kveld så da ble det heldigvis lagt litt aksjer da. :joyful:Håper på i kveld eller i morgen også :happy: Vis vedlegget 367440
Veldig bra! :D Kanskje prøve å drikke minst mulig nå i fire timer og ta en ny ettermiddags test, så kan det hende at den er sterkere!:cool:

Skikkelig synkende temperatur i dag...nå skjønner jeg ingenting. Virker for stort dropp til festedropp :sorry:

5 dpo, har hatt murringer siden EL. I går var jeg på grensa til kvalm.

Fortsatt kremete utflod, ikke noe mer blødning, men mindre ømme pupper i dag. Får vel bare følge med på tempen dagene fremover, men kjenner jeg ble litt demotivert nå.. :(
Det kan jo fortsatt være festedip, da jeg har lest at det kan være varierende hvor mye grad den går nedover før opp igjen. Vi må bare håpe at den går oppover igjen imorgen tidlig :Heartred Og at du har minst mulig symptomer kan også være positivt, ikke alltid man har disse :Heartred

Back
Topp