❥ IKM uke 45 ❥

Hei damer :cat:
Positiv El test idag, både strimmel fra babyplan og den digitale med dobbel hormon fra cb :D
Vi hadde sex to dager før positiv test, om vi har sex i dag og noen dager fremover, holder det?
Skulle vel helst hatt sex i dagene før positiv El test, eller?
 
Hei damer :cat:
Positiv El test idag, både strimmel fra babyplan og den digitale med dobbel hormon fra cb :D
Vi hadde sex to dager før positiv test, om vi har sex i dag og noen dager fremover, holder det?
Skulle vel helst hatt sex i dagene før positiv El test, eller?

Det skal holde til å ha en sjanse for graviditet :)
 
Jeg har tatt ultralyd i flere sykluser nå og jeg ser at jeg har eggløsning allerede kort tid etter eggløsningstestene blir positive, men tempraturen bruker 2-3dager før den øker. Jeg ville ikke avskrevet syklusen helt ennå :) Flere studier har også vist at tempraturøkning skjer oftere 2 dager etter eggløsning fremfor dagen etter eggløsning og at selv om temping bekrefter at eggløsning har skjedd så er ikke den nøyaktige dagen 100% sikker: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0015028216459169

Heisann! Det var nytt for meg! Jeg har hele tiden trodd at det var tempen som var mest til å stole på og at El ikke har vært før den øker. Det hender at det jeg tror er eggløsningssmerter er litt før tempøkning. Interessant! og ofte har tempen økt bare litt først og så litt til, noen ganger over to-tre dager før den holder seg stabil høy.

Jeg melder meg inn her :happy:

Spirit4 33 - pp13 - B1- El 22.10(tror jeg)- ikm 5.11
 
Joda, vanligvis går det greit nok.. Men pga jobb, har gubben vært for sliten generelt de siste 4 ukene, så det har blitt lite kos på en stund - så.. jeg hadde på en måte sett frem til kvelden. Det er som sagt ikke det AT han er sliten eller syk, bare.. forventingsoppbygningen, som gav en fin kræsjlanding.
Og hele kombinasjonen med at det er vanskelig å bli gravid generelt, eggløsningsmerter som føltes totalt nytteløse, og at man har på en måte brukt 2 uker på å forberede seg i forkant. >< Da blir det en skuffelse når ting ikke går helt som planlagt. Kanskje aller mest skuffa fordi kveldskos var dén tingen jeg hadde sett frem til hele ettermiddagen/kvelden ><
Menmen. Ikke så mye å gjøre med det, sånn sett. Jeg bare.. trenger litt ekstra rom for å håndtere følelsene litt. :)

Skjønner godt skuffelsen over du hadde sett så frem til det, også ble det ikke den planlagte kveldskosen likevel:Heartred Er derfor vi jenter er her inne, for å lufte oss for hverandre og få støtte:Heartpink Beste jentene innpå her:Heartred Sender deg en stor klem:smiley-angelic003
 
Hei damer :cat:
Positiv El test idag, både strimmel fra babyplan og den digitale med dobbel hormon fra cb :D
Vi hadde sex to dager før positiv test, om vi har sex i dag og noen dager fremover, holder det?
Skulle vel helst hatt sex i dagene før positiv El test, eller?

Sengekos annenhver dag skal være nok til graviditet:happy119:Heartred
 
Last edited:
Heisann! Det var nytt for meg! Jeg har hele tiden trodd at det var tempen som var mest til å stole på og at El ikke har vært før den øker. Det hender at det jeg tror er eggløsningssmerter er litt før tempøkning. Interessant! og ofte har tempen økt bare litt først og så litt til, noen ganger over to-tre dager før den holder seg stabil høy.

Jeg melder meg inn her :happy:

Spirit4 33 - pp13 - B1- El 22.10(tror jeg)- ikm 5.11

Jeg ble litt overrasket selv for jeg også trodde temping var mest sikker, men jeg begynnte å undersøke det da jeg så på ultralyd at eggløsning skjedde 2-3 dager før tempraturstigning hos meg. Hvis du leser tabloide artikkler så står det at temping er mest sikker, men når man leser rene forskningsartikkler så viser de fleste at feilmarginen for å detektere eggløsningsdagen med temping er stor og ofte 2-3dager feil. Likevel har det en nytteverdi ved at temping bekrefter at eggløsningen har skjedd så jeg fortsetter å tempe likevel :)
 
Jeg ble litt overrasket selv for jeg også trodde temping var mest sikker, men jeg begynnte å undersøke det da jeg så på ultralyd at eggløsning skjedde 2-3 dager før tempraturstigning hos meg. Hvis du leser tabloide artikkler så står det at temping er mest sikker, men når man leser rene forskningsartikkler så viser de fleste at feilmarginen for å detektere eggløsningsdagen med temping er stor og ofte 2-3dager feil. Likevel har det en nytteverdi ved at temping bekrefter at eggløsningen har skjedd så jeg fortsetter å tempe likevel :)

Enig med deg, det er fortsatt en nyttig indikator og man kan være sikker på er at man er i dpo land og ventetid :p Men det er greit å vite at man kanskje kan stole litt på kroppens signaler og el-tester også, selv om tempen lar vente litt på seg:happy: veldig nyttig info, takk!

Jeg har brukt temping som prevensjon i tre år, så det er ganske trygt den veien ihvertfall! Selv om nå ser det ikke ut som jeg blir så lett gravid da (pp13), så det kan jo være derfor det har gått så bra:p
 
Enig med deg, det er fortsatt en nyttig indikator og man kan være sikker på er at man er i dpo land og ventetid :p Men det er greit å vite at man kanskje kan stole litt på kroppens signaler og el-tester også, selv om tempen lar vente litt på seg:happy: veldig nyttig info, takk!

Jeg har brukt temping som prevensjon i tre år, så det er ganske trygt den veien ihvertfall! Selv om nå ser det ikke ut som jeg blir så lett gravid da (pp13), så det kan jo være derfor det har gått så bra:p

Det gjorde vi også uten å bli gravid, og vi blir relativt litt gravide (bare mister ofte) :)
 
Kun testet en gang i dag pga lang dag på jobb, kom hjem til positiv test ❤

Mye el-smerter så tydelig el på gang, nå håper jeg det klaffer ❤
 

Vedlegg

  • 20201020_221202.jpg
    20201020_221202.jpg
    30,9 KB · Visninger: 54
Positiv el-test og mye stikninger og murringer, så nå er det bare å legge inn de siste aksjene og krysse fingrene:rolleyes:
 
CD 17 å premom og FF mener jeg er 1 dpo, enn så lenge:rolleyes: hadde veldig smerter igår, så tror el var da. Hvis jeg ser på chart'n, så ser det ut som jeg er 2 dpo. Venter å ser til imorgen, hva den sier da. Monitor mener EL er nå, og den slo ut først ett døgn etter positive på babyplan eggløsningstester. Jeg tror jeg er i dpoland.
20201021_060952.jpg

20201021_080910.jpg
 
Last edited:
God morgen alle sammen :) da regner jeg meg selv som 1 dpo i dag. Det var mye murringer og rart i magen i går, så antar at det var eggløsning som styra på. Dermed er det bare å gjøre seg klar til to uker venting %-)
 
Ingen positive tester (heller ikke stigning) så langt, så tror eggløsning kommer et par dager senere grunnet kjemisk forrige pp.. Fikk lagt inn aksjer inatt i tilfelle, men får bare ha tålmodighet :p
 
Ingen positive tester (heller ikke stigning) så langt, så tror eggløsning kommer et par dager senere grunnet kjemisk forrige pp.. Fikk lagt inn aksjer inatt i tilfelle, men får bare ha tålmodighet :p

Jeg fikk positiv el-test på dag 15 denne gang, forrige pp(etter kjemisk) fikk jeg positiv el-test på dag 22:oops: så min erfaring er at EL kommer senere da.
 
Positiv el-test CD 12 denne gangen, og det er tidlig til å være meg (vanligvis sykluser rundt 30 dager). Håper det er et tegn på at kroppen er i rute etter MA'en, og ikke forvirra hormoner ❤️:smiley-angelic001
 
Back
Topp