❤IKM uke 6❤

Venter på EL, men tankene vandrer like vel over til hvordan DPO-land blir :hilarious: Når i DPO-land skal dere svi av deres første test? :p
12 dpo! Leeeenge å vente :bag: håper el kommer kjapt på cd 15 som de siste to syklusene (tidligere har den kommet rundt cd 22-24...) cd 8 i dag :D

Ja riktig. Håper ikke det har noe å si :nailbiting: jeg spottet veldig lite på mandag, tok seg opp på tirsdag, onsdag blødde jeg litt og torsdag var det så og si ferdig. Så egentlig ganske likt som deg. Veldig merkelig! Før sa hadde jeg en dag med spotting, tre dager med ganske mye blødning og fjerde dagen spotting/så og si ferdig. Hvordan var du før sa?
Jeg gikk tilbake i tid på flow og ff i går for å sjekke og fant ut at fra juli (tok ut kobberspiralen) var August eneste måneden å sammenligne med fordi jeg ble gravid både i september og oktober. I august var den på seks dager totalt inkludert spotting før og etter. Men kom til å tenke på at kobberspiralen i seg selv gjør at blødningen blir noe mer rikelig. Så august TR kan jo ha vært litt etterdønninger etter den fordi jeg tok den ut en av de siste dagene i juli. Så kom frem til at det kanskje ikke er uvanlig med ca fire dager for min del. Men 2-3 er likevel et stykke unna det. Håoer den tar seg opp. Jugde for øvrig på meg en kjemisk abort for å få utredning slik at antallet aborter ble 3 :blackeye:. Følte at det var forsvarlig iom at jeg er 35. Og gynekologen sa spesifikt at jeg måtte ha tre stykker for å bli utredet for habituell abort. De fant forøvrig ingenting galt.

Venter på EL, men tankene vandrer like vel over til hvordan DPO-land blir :hilarious: Når i DPO-land skal dere svi av deres første test? :p
Jeg klarer maks å holde meg til 7 DPO. Da brenner testene i skapet om jeg ikke starter. Har alltid fått tidlig positiv test typ 7-9 dpo og orker ikke gå å lure på om jeg er gravid mer enn nødvendig:-). Blir spennende å følge med på alle her inne som har IKM tidligere enn meg:-)

Jeg gikk tilbake i tid på flow og ff i går for å sjekke og fant ut at fra juli (tok ut kobberspiralen) var August eneste måneden å sammenligne med fordi jeg ble gravid både i september og oktober. I august var den på seks dager totalt inkludert spotting før og etter. Men kom til å tenke på at kobberspiralen i seg selv gjør at blødningen blir noe mer rikelig. Så august TR kan jo ha vært litt etterdønninger etter den fordi jeg tok den ut en av de siste dagene i juli. Så kom frem til at det kanskje ikke er uvanlig med ca fire dager for min del. Men 2-3 er likevel et stykke unna det. Håoer den tar seg opp. Jugde for øvrig på meg en kjemisk abort for å få utredning slik at antallet aborter ble 3 :blackeye:. Følte at det var forsvarlig iom at jeg er 35. Og gynekologen sa spesifikt at jeg måtte ha tre stykker for å bli utredet for habituell abort. De fant forøvrig ingenting galt.
Da er det kanskje ikke så galt da? Vår tur kommer vel, mulig vi bare henger oss opp i det også? Har jo blitt gravid før, så vi får det jo til :happy: jeg forstår deg veldig godt. Har selv vurdert å ta en spansk en for å få en utredning/sjekke at alt er bra. Det er jo veldig bra at de ikke fant noe galt da :Heartred

CD 11 idag. Hatt EL-slim i 3 dager nå og mye murringer i magen, spesielt på venstre side:rolleyes: Negativ el-test.

20210120_111052.jpg

20210120_114157.jpg

Aili - pp 6 - b2 - EL 29.01 - IKM - 12.02

Prøver å være litt aktiv her inne igjen :)

Tenkte kanskje svi av første testen DPO 10! Om jeg klarer å holde meg så lenge:angelic: hva med deg?
Denne gangen SKAL jeg klare å holde meg til 10 dpo! :hilarious:

Kan jeg henge litt her selv om jeg ikke skriver meg opp på lista enda? Siden vi ikke har fått til å prøve de siste prøveperiodene, så vil jeg ikke skrive meg opp før det har kommet noe sæd i min vagina. Det er så vondt å måtte ta seg av lista igjen :(
Jeg vet ikke helt om jeg skal la meg selv håpe på at vi får inn et forsøk eller to, eller om jeg skal bare skal være negativ frem til det motsatte er bevist. Hvis jeg har håp, blir det dårlig stemning hvis det ikke går. Hvis jeg ikke har håp, er jeg litt morken hele tiden. Så vet ikke hva som er best :dead:
Men siden jeg vil henge her, så har jeg vel håp :facepalm:

Jeg er uansett sent i gruppa så jeg kan være med på mye av prøvinga deres før håpet mitt evt er ute ;)

Lykke til alle sammen ❤️

Altså, har prøvd aktivt siden august 2020... og tatt folat siden midten av juli.. fortsatt ikke gravid. Hvor lenge skal jeg ta folat? :)

Altså, har prøvd aktivt siden august 2020... og tatt folat siden midten av juli.. fortsatt ikke gravid. Hvor lenge skal jeg ta folat? :)
Jeg skal ikke være påståelig. Men mener du kan bruke det til du er gravid og ut første trimester! Det jeg gjør i hvert fall og alle andre jeg kjenner som prøver å bli gravide :happy:

Har tatt folat siden vi begynte å prøve i oktober 2018 :p folat er ikke farlig, overflødig folat skilles ut i urinen. Skal tas til minst uke 12

Jeg har lest at høye verdier av folat kan hemme sinkopptaket i kroppen. Sink er ikke helt uvesentlig i en bligravidprosess Jeg tok en blodprøve og etter tre måneder med prøving og to SA inkludert så jeg at mine verdier lå ganske høyt. Jeg har slutta på de. Venter heller nå til jeg får positiv test.

Jeg har lest at høye verdier av folat kan hemme sinkopptaket i kroppen. Sink er ikke helt uvesentlig i en bligravidprosess Jeg tok en blodprøve og etter tre måneder med prøving og to SA inkludert så jeg at mine verdier lå ganske høyt. Jeg har slutta på de. Venter heller nå til jeg får positiv test.
Oi, det visste jeg ikke! Jeg har slutta for tre mnd siden, men tenkte egentlig å starte opp igjen. Men kanskje jeg skal vente litt! Hmm.

Nå har jeg vært på kontroll etter MA og cytotec for 2 uker siden. Må visst ha en runde til med cytotec:(.

Noen som vet om det vil påvirke syklusen eller skal jeg fortsatt regne syklus fra første runden?

Back
Topp