❤ IKM uke 17 ❤

cc90edc3d269f6a82b5672fc20543989.jpg
enda sterkere nå.. blæ

Lurer på hvordan dere temper? Aldri gjort det før.. Må man bruke en spesiell måler? Gjerne forklar meg om noen orker :D

Last ned appen fertillity friend (anbefales). Bruk en temperaturmåler som måler basaltemp, altså to desimaler. Du kan måle i munnen eller i skjeden. Jeg måler i munnen under tungen på samme sted hver morgen. Du bør ha sovet godt minst 4 timer og ikke reis deg fra sengen eller beveg deg noe særlig før du temper. Jeg har termometeret under puten :) så bør du måle til samme tid hver dag for å få det mest nøyaktig. Det er litt uvant og stress de første dagene, men så gjør du det omtrent i søvne :p

Ser ut som kroppen ikke har klart å slippe egget helt ennå. Men den sterke den ser jo ganske positiv ut?
Når jeg får positiv el-test er kontrollstreken svak og teststreken omtrent svart :p sånn er den i to dager før den blir negativ igjen.. har du testet etter el før?

Dette er første gang og jeg synes alle strekene mine har vært ganske sterke[emoji85]
e1ebcca2d9626d211f882fe11db1271f.jpg
den er sånn nå. Har begynt å tørke.

Jeg kjenner jeg har mistet håpet litt. Føler alle rundt meg blir gravide og spesielt de som har barn på samme alder som han vi har fra før. Kjenner det sårer skikkelig hver gang jeg hører noen er gravide og jeg blir litt tom og "falsk glad" når de sier det [emoji53] Denne pp vet jeg med sikkerhet at jeg ikke ble gravid, så det irriterer meg enda mer [emoji30]

Jeg skjønner deg godt! Har det slik selv også, og det er tøft ! [emoji853]

EL smertene er ganske vonde denne første pp etter SA.. noen som vet om det er normalt? Kjenner det utrolig godt! Blir faktisk kvalm av hele greia [emoji85]

4dpo og magen min er dobbel [emoji44] kan noen komme og presse ut lufta? For det kommer ikke luft, ting funker forholdsvis som normalt(poo poo og pee pee kommer som bestilt), men magen er gigantisk og vond!
Sure oppstøt har jeg også!

fe06141838cfc7c5233c7ae80b9bc1b4.jpg

Ser dere noe? Eller er det jeg som bare tror jeg ser det [emoji85]
Syns også at jeg skimter noe. Spennende!

3361509492382de838bdb2894292b313.jpg

6 dpo og et lite fall i temperaturen. Dag 2 med trøtthet, men idag er det nok mest litt dårlig søvn etter tempingen enn noe annet. Har ikke noe særlig følelse på at det har klaffet, og den følelsen blir sterkere for hver dag. Håper selvsagt magefølelsen er på villspor, men tviler.

I dag har jeg vært på legekontoret for å ta blodprøve for å sjekke progesteron nivå. Jeg sjekket det en gang tidligere, men når jeg leste på nettet så jeg at det var feil tidspunkt å måle[emoji85] legen fant ut at hun hadde gjort feil når jeg sa at jeg trodde det skulle måles en uke før IKM. Så da ble det ny blodprøve. Det var i dag. Var på legekontoret kl 08.00. Kjempe lang kø bare for å få si i luken at jeg var kommet ! Sto i 17 min i kø for å bruke 20 sek på å si fødselsnummer og sette meg ned. De tok inn noen, og jeg hørte det var flere som sa de skulle på jobb. De pratet veldig mye der inne, og det tok ganske lang tid mellom folk som var inne for de holdt på med et nytt system. Og så stoppet det helt opp for hun ene skulle vise de andre noe. Da hadde jeg vært der i 40 min og de sluttet å ta inn folk. Jeg sa ifra om at jeg måtte enten komme inn straks eller gå, og blodprøven må tas i dag. Da fikk de fart på seg heldigvis, og jeg rakk jobb med et nødskrik! Dritt å begynne dagen på den måten. :(

Fin stigning[emoji4] Kanskje egget festet seg tidlig hos deg? Da har du jo hatt noen ekstra dager å produsere HCG på. [emoji4]

Fikk festeblødning 7 dpo med rødt blod. Bare noen tørk på papiret. Etter det ble testene fort sterkere :)

Back
Topp