❤️IKM uke 48❤️

Her er EL-slim begynt å komme, bruker å ha det i ca. 1 uke. Så det betyr nok at EL sikkert er om en uke. Da rekker ikke samboer hjem fra jobb denne runden, så blir nok mye kjedelig venting frem til neste EL igjen :hilarious: Men uansett kroppen fungerer, så da ligger nok alt til rette for neste runde! Men blir uansett å hoppe til køys når han kommer hjem, kanskje skjer det et mirakel :knegg:
Ahhh så kjedelig han ikke rekker hjem:arghh: godt du ser lyst på det og at kroppen fungerer:Heartpink vet jo aldri, plutselig er den litt forsinket:D

Ahhh så kjedelig han ikke rekker hjem:arghh: godt du ser lyst på det og at kroppen fungerer:Heartpink vet jo aldri, plutselig er den litt forsinket:D
Det hadde vært drømmen om den var en eller to dager forsinket :happy: Leser og googler at man kan bli gravid inntil 48 timer etter eggløsning, men jeg tror sjansene er minimale. Greit å uansett forberede seg på at det ikke går denne måneden, og heller håpe at det klaffer neste runde :Heartpink

Sukkerspann - PP7 - B2 - EL 12.11 - IKM 26.11

Melder meg inn her, selv om jeg egentlig prøver å holde meg litt på avstand for å unngå at prøvinga blir altoppslukende. Mange rundt meg som er blitt gravide nå, og jeg håper så veldigveldig at det klaffer for oss også nå snart :smiley-ashamed005 Selv om det blir mange måneder aldersforskjell så får man likevel permisjonstid sammen pga barnehagestart i august. Hadde helst lyst på mai-baby, men august er veldig fint det også :happy:

Tipper ganske vilt på datoene. Kjemisk forrige runde, og jeg blødde lengre enn en vanlig mens. Håper det ikke forsinker ting, har så lyst til å komme i gang igjen :smiley-bounce012

Sukkerspann - PP7 - B2 - EL 12.11 - IKM 26.11

Melder meg inn her, selv om jeg egentlig prøver å holde meg litt på avstand for å unngå at prøvinga blir altoppslukende. Mange rundt meg som er blitt gravide nå, og jeg håper så veldigveldig at det klaffer for oss også nå snart :smiley-ashamed005 Selv om det blir mange måneder aldersforskjell så får man likevel permisjonstid sammen pga barnehagestart i august. Hadde helst lyst på mai-baby, men august er veldig fint det også :happy:

Tipper ganske vilt på datoene. Kjemisk forrige runde, og jeg blødde lengre enn en vanlig mens. Håper det ikke forsinker ting, har så lyst til å komme i gang igjen :smiley-bounce012
Oppdatert! :Heartred Håpet på mai-baby vi også, da førstemann (som er 9) også er født i mai, men august baby blir like fint det!! :smiley-angelic001 Krysser eggstokkene for klaff hos deg!

Har visst fått EL allerede :oops: Noen som har erfaring med at den kommer tidligere etter kjemisk? Og har det i såfall vært et godt tegn? Må nok bytte IKM gruppe også..
Ingen erfaring fra meg dessverre, men jeg vil gjerne ha oppdatering på hvordan det går! Har nettopp hatt kjemisk selv, og spent på om det påvirker syklusen.

Testa du etter eggløsning så tidlig? Eller temper, eller bare kjenner du det på kroppen? :happy:

Litt EL-slim i kveld, så tror EL tirsdag er rett :happy: Mannen drar bort tirsdag, men satser på at aksjer i helga og mandag holder :happy:

Ingen erfaring fra meg dessverre, men jeg vil gjerne ha oppdatering på hvordan det går! Har nettopp hatt kjemisk selv, og spent på om det påvirker syklusen.

Testa du etter eggløsning så tidlig? Eller temper, eller bare kjenner du det på kroppen? :happy:
Det var/er nok EL :happy: Jeg tester ikke og temper ikke heller, skal heller ikke begynne med det;) Jeg merker det på kroppen og så ønsker vi at det skal skje så naturlig som mulig. Vi koser oss i prøvingen og har sex hyppig nok til at det alltid er levende sædceller i egglederen når egget slipper :knegg:

Hei fine mennesker!

Jeg har ikke meldt meg inn i gruppe enda da IKM datoen min stadig flytter seg, men tror jeg havner her ut i fra el test i dag. Håper det er i orden jeg lufter litt her så kanskje noen kjenner seg igjen eller har noen tanker. Jeg fikk først predikert el dag ut i fra app 07.11 (den pleier å være ganske korrekt over lang tid nå, men vet at el kan skje på ulike tidspunkter gjennom syklus).

Jeg begynte å kjenne denne dagen de typiske tegnene på el, som stikkinger/ubehag og økt slim. Men monitor viste fortsatt lav. Dagen etter 08.11 så fikk jeg en gange stor «slimpropp» for mangel på bedre ord, i tillegg til masse el slim (som jeg har hatt i flere dager). Jeg har til vanlig masse blankt el slim, men denne var på en måte en konsentrert «tråd» som var mer en klasetråd enn slim (om dere forstår hva jeg mener)? Denne slimklasen hadde også bittesmå blod partikler. Da tenkte jeg at det må vell ha vært egget som løsnet? Men monitor ble ikke maksimal før i går? :nailbiting: Da så også strimmel positiv ut for meg. Det er første gangen jeg bruker strimler i tillegg til monitor.

Men så til poenget: i dag viste strimmel kjempe positiv, så det jeg trodde var positiv i går var tydeligvis ikke toppen. Men el slim har avtatt veldig. Vet ikke helt hva jeg skal tenke her jeg, og når jeg faktisk er 1 dpo? Det letteste er vell å få gå ut i fra positiv i dag - el i morgen også en dpo mandag? Men hva var da denne slimproppen? Og kan virkelig kroppen og strimmel si så forskjellig? Har trodd jeg har kjent kroppen så godt, men nå blir jeg veldig i tvil. Hadde aldri trodd jeg hadde hatt el i dag/morgen om jeg ikke hadde testet.. Beklager langt og litt rotete innlegg. Håper dere skjønner hva jeg skal frem til:facepalm::knegg:

Er det bare å fortsette å ligge noen dager til da?

Hei fine mennesker!

Jeg har ikke meldt meg inn i gruppe enda da IKM datoen min stadig flytter seg, men tror jeg havner her ut i fra el test i dag. Håper det er i orden jeg lufter litt her så kanskje noen kjenner seg igjen eller har noen tanker. Jeg fikk først predikert el dag ut i fra app 07.11 (den pleier å være ganske korrekt over lang tid nå, men vet at el kan skje på ulike tidspunkter gjennom syklus).

Jeg begynte å kjenne denne dagen de typiske tegnene på el, som stikkinger/ubehag og økt slim. Men monitor viste fortsatt lav. Dagen etter 08.11 så fikk jeg en gange stor «slimpropp» for mangel på bedre ord, i tillegg til masse el slim (som jeg har hatt i flere dager). Jeg har til vanlig masse blankt el slim, men denne var på en måte en konsentrert «tråd» som var mer en klasetråd enn slim (om dere forstår hva jeg mener)? Denne slimklasen hadde også bittesmå blod partikler. Da tenkte jeg at det må vell ha vært egget som løsnet? Men monitor ble ikke maksimal før i går? :nailbiting: Da så også strimmel positiv ut for meg. Det er første gangen jeg bruker strimler i tillegg til monitor.

Men så til poenget: i dag viste strimmel kjempe positiv, så det jeg trodde var positiv i går var tydeligvis ikke toppen. Men el slim har avtatt veldig. Vet ikke helt hva jeg skal tenke her jeg, og når jeg faktisk er 1 dpo? Det letteste er vell å få gå ut i fra positiv i dag - el i morgen også en dpo mandag? Men hva var da denne slimproppen? Og kan virkelig kroppen og strimmel si så forskjellig? Har trodd jeg har kjent kroppen så godt, men nå blir jeg veldig i tvil. Hadde aldri trodd jeg hadde hatt el i dag/morgen om jeg ikke hadde testet.. Beklager langt og litt rotete innlegg. Håper dere skjønner hva jeg skal frem til:facepalm::knegg:

Er det bare å fortsette å ligge noen dager til da?
Jeg bruker å ha EL-slim i ca. en uke. Rundt EL kan jeg også ha en slimpropp i mangel på bedre ord. Hadde det aldri før fødsel i 23, så dette er kommet etter fødsel. Bruker også å ha litt EL-slim dagen etter EL. Jeg har de siste syklusene jeg har testet for EL gått ut fra EL dagen etter positiv test :)

De forrige syklusene mine har jeg hatt peak på eggløsningstest på syklusdag 12, 14 og 16. I dag er jeg på syklusdag 14 og LH er ikke stigende en gang :sorry: Hadde muligens kjemisk forrige pp, men hvaaa er dette :dead: ikke noe jeg har tålmodighet til i alle fall :bag:
Hvordan ligger dere andre an? ❤️

Har begynt å teste, men er nok enda ikke i nærheten. Bare håper ikke det svinger så mye som de siste syklusene og at EL blir kjempe sent!

Foreløpig vet jeg ikke hvordan jeg ligger an her :playful: Nå har det gått 4 dager siden siste amming i tillegg til at mensen kom. Så hadde jeg jo 10 dager med mensen. CD 11 hadde jeg voldsomme murringer - vondt nederst i magen/og venstre side + korsryggen. Fikk også litt slim med blodstriper i:nailbiting: ett par episoder med kraftig stikk opp og inn i skjeden (minte meg om da jeg ble gravid før pos test:bored:). Så ja, mye greier her. Litt roligere i går cd 12. men murret litt da og med litt friskt blod på papiret 1 gang etter jeg tisset:confused004
Tempen holder seg lav enda, så vi får bare se om egget allerede har sluppet eller jobber med å slippes:confused005

Blir ikke helt klok på tempingen. Merket el slim på fredag, og i følge eggløsningstest var eggløsning i går, men det ser jo ikke sånn ut på tempen? Fikk lagt aksjer på fredag, i går og i dag, men begynner nå å lure på om vi startet for sent?:sorry: I følge Flo appen skulle ikke eggløsning være før på mandag, ble derfor overrasket når jeg plutselig fikk positiv eggløsningstest på fredag.

Vedlegg

• IMG_1882.jpeg
    IMG_1882.jpeg
    292,2 KB · Visninger: 29
  • IMG_1883.jpeg
    IMG_1883.jpeg
    415 KB · Visninger: 28
Blir ikke helt klok på tempingen. Merket el slim på fredag, og i følge eggløsningstest var eggløsning i går, men det ser jo ikke sånn ut på tempen? Fikk lagt aksjer på fredag, i går og i dag, men begynner nå å lure på om vi startet for sent?:sorry: I følge Flo appen skulle ikke eggløsning være før på mandag, ble derfor overrasket når jeg plutselig fikk positiv eggløsningstest på fredag.
Dere fikk jo lagt aksjer på fredag, så her tenker jeg at du har truffet godt i forhold til at du fikk positiv EL-test på fredag :D

Eggløsning er jo ofte dagen etter positiv eggløsningstest, så om vi tar utgangspunkt i cd 14 eller 15, gir det eggløsningsdag cd 15 eller 16, og du vil ikke se det på temperaturen på et par dager det det. Det er ofte lettere å se tendensen over tid, enn å se på temperaturene fra en dag.

Back
Topp