❤️IKM UKE 46❤️

Jeg skjønner tankegangen din mtp bursdagene. Og tenker at du må bare gjøre det som kjennes rett for deg. Om det gir mest mening å hoppe over en pp så er det ingenting i veien for det :love7 kanskje er det godt med en pause, kanskje klaffer det med et uhell, også går det bra og.
Med jobben kjenner jeg meg litt igjen. Men må si meg veldig enig med @Sprellemamma egentlig, at om du ønsker å takke nei, så gjør det fordi det kjennes tryggest for deg å være gravid i jobben med en sjef du er trygg på. Og ikke fordi du føler deg som en byrde om du raskt må si du er gravid. Når det er sagt har jeg full forståelse for at det er en ting å være enig i det i teorien, og en annen ting og faktisk stå for det :laughing002 Selv vil jeg nå måtte søke ny jobb mens jeg er høygravid eller i permisjon.. vi bygger hus i byen samboer er fra og flytter ca juni 2025.. etter planen skulle jeg føde et halvt år før vi flytter, men sånn ble det ikke. Er også veldig ukomfortabel med å måtte søke jobb mens jeg er gravid eller i permisjon, og måtte være sykemeldt/permittert (må i svangerskapspenger ganske asap etter gravid i jobben min) fra min nåværende jobb mens jeg ikke lenger bor i Oslo en gang.. men viktigste for meg er å bli gravid igjen nå, så får jeg ta det «problemet» når jeg kommer til det:smiley-ashamed004
Jeg må nok forhøre meg med mannen ang. det med bursdag i august og se hva vi lander på.

Ang. jobb så vil jeg selvfølgelig ha den nye jobben, og har veldig lyst til å ta det steget. Det er jo litt skummelt så klart, men samtidig har jeg hatt samme jobb i over fire år nå, så er litt klar for å prøve noe nytt. Det blir spennende å se om jeg får den i det hele tatt - her snakker jeg som om jeg allerede har fått tilbud :hilarious:

Neste uke blir generelt en spennende uke med testing, mulig jobbtilbud og farsdag mot slutten av uken:smiley-bounce012

Lister meg inn her…:joyful:
Endelig, på syklusdag 36(!) kom de positive eggløsniningstestene som jeg har venta på en heeeel måned(ja, faktisk):hilarious:
Men tror ikke jeg har sett en mer positiv eggløsningstest etter vi begynte å prøve på nr 3, enn denne gangen:joyful:

Abbie90 - 33 - B3 - PP6 - EL 04/11- IKM 16/11
IMG_4663.png

IMG_4662.png

Siden dette er stedet for å dele tanker, så er det en annen ting jeg har tenkt litt på denne PPen.

Dersom jeg ikke blir gravid nå, vurderer jeg å hoppe over en måned. Av den teite grunnen at snuppeluren min har bursdag 26. august, og med neste PP blir menstermin rundt 24. august, som er litt for nært syns jeg. Jeg vet at sannsynligheten for at de skulle bli født på samme dato er veldig liten, men bare det at de har bursdag samme uke er noe jeg også kvier meg for… Hadde det enda vært typ 5. august, så hadde det vært helt i orden.

Samtidig er jeg i en jobbsøkeprosess nå, og får jeg jobben, vil jeg være flere måneder på vei allerede før jeg begynner i ny stilling. Dersom jeg er gravid akkurat nå kan jeg si nei takk hvis jeg får tilbud, og fortsette i samme jobb, fordi jeg kommer til å vite det før jeg får et mulig tilbud. Men er jeg ikke gravid, sier jeg selvfølgelig ja.

Vet ikke helt hvorfor jeg tenker disse tingene, siden det aldri har vært aktuelt å sette jobb foran graviditet tidligere. Men nå er det noe jeg stadig tenker på, og klarer ikke helt å komme frem til hva som er best for meg:confused013
Skjønner deg veldig godt, er litt kjedelig med to så tette datoer. Nå jeg ble gravid i mai så fikk jeg føle litt på den, datteren er født 27 Januar, og mai baby hadde termin 3 februar.. men alt i alt, så tenker jeg at alt skjer for en mening. Blir du faktisk gravid den mnd og ikke denne så er det en mening med det :love7Og det med ny jobb… jobben syntes jeg egentlig ikke at du skal tenke så mye på. Det er mange som går i ny jobb gravide/plutselig blir gravide. Føler det er mere akseptabelt i dag en det det var før :)

Jeg tror at det er full klaff denne måneden! Har vanvittig ømme nipler (noe jeg aldri ellers har, har kun hatt dette ved mine tidligere to svangerskap) og kjenner igjen den varme følelsen i kroppen som jeg hadde sist! Vet det er kjempetidlig å skulle kjenne symptomer, men også de andre gangene kjente jeg det på kroppen kun dager etter EL. Håper at spira sitter
Jeg har faktisk en tro på at kroppen instiller seg på en graviditet når egget blir befruktete. At kroppen får signaler om at «nå er det et befruktet egg på vei» det virker så logisk egentlig

Lister meg inn her…:joyful:
Endelig, på syklusdag 36(!) kom de positive eggløsniningstestene som jeg har venta på en heeeel måned(ja, faktisk):hilarious:
Men tror ikke jeg har sett en mer positiv eggløsningstest etter vi begynte å prøve på nr 3, enn denne gangen:joyful:

Abbie90 - 33 - B3 - PP6 - EL 04/11- IKM 16/11
Vis vedlegget 447322

Vis vedlegget 447323
Fantastisk! Velkommen hit❤️❤️

Skjønner deg veldig godt, er litt kjedelig med to så tette datoer. Nå jeg ble gravid i mai så fikk jeg føle litt på den, datteren er født 27 Januar, og mai baby hadde termin 3 februar.. men alt i alt, så tenker jeg at alt skjer for en mening. Blir du faktisk gravid den mnd og ikke denne så er det en mening med det :love7Og det med ny jobb… jobben syntes jeg egentlig ikke at du skal tenke så mye på. Det er mange som går i ny jobb gravide/plutselig blir gravide. Føler det er mere akseptabelt i dag en det det var før :)
Altså det aller beste hadde vært å være gravid nå selvfølgelig :love7 Frister veldig lite å hoppe over en hel måned, fordi det kommer til å føles ut som en liten evighet tenker jeg, så håper veldig på at det bare sitter nå:smiley-angelic001:Heartred

Jeg har faktisk en tro på at kroppen instiller seg på en graviditet når egget blir befruktete. At kroppen får signaler om at «nå er det et befruktet egg på vei» det virker så logisk egentlig
Det er det jeg også tenker og av erfaring virker det som at kroppen min sier ifra svært tidlig. Så tipper at det bare er forskjellig fra person til person hvor tydelig tegnene er, men nå bare krysser jeg fingrene for at den sitter og ikke slipper. Skal prøve å ikke teste før om en uke og ta det på farsdagen:happy: lettere sagt enn gjort det da:angelic:

Altså det aller beste hadde vært å være gravid nå selvfølgelig :love7 Frister veldig lite å hoppe over en hel måned, fordi det kommer til å føles ut som en liten evighet tenker jeg, så håper veldig på at det bare sitter nå:smiley-angelic001:Heartred
Føler veldig mye med deg på det her egentlig. Om det ikke klaffer nå så føler jeg at vi bare har November å prøve siden El i desember er på Julaften :dead: Er jo den værste stress mnd også skjer det på selve dagen. Kjente jeg ble så deprimert når jeg så det :smiley-angry017 vil ikke hoppe over en mnd.

Det er det jeg også tenker og av erfaring virker det som at kroppen min sier ifra svært tidlig. Så tipper at det bare er forskjellig fra person til person hvor tydelig tegnene er, men nå bare krysser jeg fingrene for at den sitter og ikke slipper. Skal prøve å ikke teste før om en uke og ta det på farsdagen:happy: lettere sagt enn gjort det da:angelic:
Ikke sant :love7
Håper virkelig den IKM gruppa her setter alle rekorder med positive tester!

Føler veldig mye med deg på det her egentlig. Om det ikke klaffer nå så føler jeg at vi bare har November å prøve siden El i desember er på Julaften :dead: Er jo den værste stress mnd også skjer det på selve dagen. Kjente jeg ble så deprimert når jeg så det :smiley-angry017 vil ikke hoppe over en mnd.
Det har jeg virkelig ikke tenkt på selv! Nå er det jo mulig å legge inn aksjer både dagen før og etter, og det skal holde. Men skjønner godt at det blir vanskelig å gjøre det på selve dagen:rolleyes: Får håpe mensen kommer litt for tidlig eller bare at EL gjør det, så unngår du verste dagen.

Det er fortsatt to IKM før det, så mulig det endrer seg litt!

Det har jeg virkelig ikke tenkt på selv! Nå er det jo mulig å legge inn aksjer både dagen før og etter, og det skal holde. Men skjønner godt at det blir vanskelig å gjøre det på selve dagen:rolleyes: Får håpe mensen kommer litt for tidlig eller bare at EL gjør det, så unngår du verste dagen.

Det er fortsatt to IKM før det, så mulig det endrer seg litt!
Vi skal reise bort, derfor det kan bli litt vanskelig :dead: Får se hva vi gjør..

Back
Topp