Sprellemamma
Flørter med forumet
Skjønner det godt. Det er viktig å ha en sjef en føler seg trygg på når det blir sånn. Det er jeg glad for at jeg hadde selv.Ja, jeg veeet jo at det har null niks å si, og ikke sikkert jeg trenger å forholde meg til den problemstillingen dersom jeg blir gravid nå.
Fordi jeg rett og slett syns det er litt ukomfortabelt å tre inn i en ny stilling, og få en ny sjef, for å så informere om at jeg allerede er gravid. Jeg vil være allerede 2-3 måneder på vei, og får kort tid til å lære meg arbeidsoppgavene før jeg evt. blir sykemeldt (ble det sist). Så det er litt av hvert egt. Mens min nåværende sjef har jeg et veldig godt forhold til, og hun er flink til å tilrettelegge for meg uansett hva det skulle være.
Håper bare du tar det valget som passer deg best, og at du ikke tenker så mye på hvordan det påvirker andre i dragsuget. Jeg synes bare det er så trist hvis kvinner ikke tar de stegene de egentlig vil ta, på grunn av andre forpliktelser og en følelse av å være en byrde. Er du den beste til jobben, så er du det også selv om du ikke får begynt ordentlig før i 2026