❤️IKM uke 42❤️

Jeg hadde aldri noen tegn på EL før rundt 30-årsalderen, men hadde definitivt eggløsninger før det. Så tenker man ikke nødvendigvis alltid merker EL?

Tok ny EL test nå for å dobbeltsjekke nedgang, og ble så sykt forvirra når den var helt blendahvit. Viser seg at jeg tok graviditetstest :facepalm: Og ikke nok med det, tok en av tidligtestene som er mye dyrere! Må slutte å ha tre ulike makesure pakker i skuffen med ulik farge, surrer visst bare:laughing002 Det var jo skikkelig sløsing…

Kjenner veldig igjen i følelsene som mange av dere beskriver om at det *aldri* føles ut som at vi har lagt inn nok aksjer. Men første Ppen vi prøvde på i sommer hadde vi sex hver eneste dag i en uke, og det hjalp jo ingenting :hilarious: Så har lagt meg til ro med at det burde holde sånn 3-4 ganger kanskje. Samtidig kommer den tvilen om at vet jeg EGENTLIG når eggeløsning har vært??:confused004 Tvilen kommer alltid snikende i dpo-land i hvert fall:banghead:

Nå må jeg dele no rart.. Men, i hver eneste DPO land jeg har vært i så har jeg på en måtte kjent stik og murringer og har tenkt at kanskje det er eggeleder som jobber egget nedover.. Men, denne gangen kjenner jeg ingen ting. Og nå drikker jeg ikke kaffe lenger. Leste at kaffe hemme musklene som jobber med å få egget ned i egglederen og det er en av grunnene til at kaffe kan gjøre en infertil. Vet ikke om det har noen sammenheng, men måtte lufte det

Nå må jeg dele no rart.. Men, i hver eneste DPO land jeg har vært i så har jeg på en måtte kjent stik og murringer og har tenkt at kanskje det er eggeleder som jobber egget nedover.. Men, denne gangen kjenner jeg ingen ting. Og nå drikker jeg ikke kaffe lenger. Leste at kaffe hemme musklene som jobber med å få egget ned i egglederen og det er en av grunnene til at kaffe kan gjøre en infertil. Vet ikke om det har noen sammenheng, men måtte lufte det
Hmm, det kan være litt tilfeldig, men jeg har også kjent masse murring og stikninger alle syklusene siden fødselen, og nå kjenner jeg heller ingenting. Jeg har jo ikke sluttet helt med kaffen som du har, men spiser mye sunnere enn før og har omtrent kuttet ut alt raffinert sukker. Kan jo være at kostholdet har mye mer å si enn vi tror :confused013

Hmm, det kan være litt tilfeldig, men jeg har også kjent masse murring og stikninger alle syklusene siden fødselen, og nå kjenner jeg heller ingenting. Jeg har jo ikke sluttet helt med kaffen som du har, men spiser mye sunnere enn før og har omtrent kuttet ut alt raffinert sukker. Kan jo være at kostholdet har mye mer å si enn vi tror :confused013
Så rart :hilarious: Blir spennede å se når vi skal teste da. Tenker du å vente lengst mulig nå?

Men, er det virkelig mulig? Får positiv test men ingen eggløsning? Er jo utrolig leit at det skal være sånn :sorry:
Sniker innom her!
Men ja, det kan være tilfelle.. Jeg har for eks pcos, EL tester kan være positive men EL kan utebli. Det er kroppen som prøver å slippe egg men det skjer ikke. Så prøver den på nytt og på nytt… Til det plutselig skjer :shifty:
Det er ufattelig demotiverende med sykluser på opp og over 90 dager :bag::angelic: og å ikke kunne stole blindt på tester. Man må evt tempe i tillegg. Da kan man vite at egget faktisk slapp :)

IMG_2188.jpeg

Her skjer det fint lite! Tester som en gal, men ingenting skjer. :arghh: :smiley-ashamed004

TinaBebi - 37 - B3 - PP1 - EL: ca. 28.09 IKM - Ca 14.10

Når bør/kan jeg starte å teste?

har så kort lutealfase.. ca 7-10 dager fra EL til mens

Min har gått fra 0.2 noe til 0.8 samme dag, så det kan fort skje noe i dag! :love7
Takk for håp ❤️:love017 Jeg tester senere i dag - har kun en test igjen, og er borte et døgn til. Usikker når på dagen jeg skal ta den siste testen jeg har med. Vi har uansett fått lagt inn nok aksjer, annen hver dag og et par dager hver dag. Veldig fornøyde med det, så håper vi snart får peak, for dette orker vi ikke i lengden, haha!

Det er meg igjen, hehe.

Har kun én test igjen, og er på ferie et døgn til. Her er bilde av samme test. Første bilde er tatt 5 min etter resten ble tatt, mens den andre er mange timer etterpå.

Om den er 0,30 («fersk») eller 0,34 (tørket, mange timer etter frist) har kanskje ikke så mye å si, men lurer likevel på om man kan lese EL-testene etter de har tørket?
IMG_2199.jpeg

Så rart :hilarious: Blir spennede å se når vi skal teste da. Tenker du å vente lengst mulig nå?
Ja, lengst mulig, men tester nok på 10 dpo likevel. Etter det vil jeg uansett begynne å få symptomer på pms og ikm er på 14 dpo. Så noe senere enn 10 dpo er ikke så mye vits, da kan jeg bare vente på TR hehe.

TinaBebi - 37 - B3 - PP1 - EL: ca. 28.09 IKM - Ca 14.10

Når bør/kan jeg starte å teste?

har så kort lutealfase.. ca 7-10 dager fra EL til mens
Da ville jeg startet å teste på 7 dpo. Ellers kan du selvfølgelig vente til ikm hvis du klarer det, og deretter teste hvis den er forsinket. Er jo ikke mye vits å teste før 6 dpo, siden egget mest sannsynlig ikke har festet seg enda.

Har lite/ingen tro på denne syklusen. Vært på ferie, og lagt vekk alt av testing og apper. Tror vi traff sånn ca på eggløsning,men kan også ha bomma ‍♀️ Kjenner det er deilig å ha hatt et annet fokus siste ukene. Tenker jeg tester i midten av neste uke en gang ,greier nok ikke å la være selv om jeg er i et annet modus nå

Da ville jeg startet å teste på 7 dpo. Ellers kan du selvfølgelig vente til ikm hvis du klarer det, og deretter teste hvis den er forsinket. Er jo ikke mye vits å teste før 6 dpo, siden egget mest sannsynlig ikke har festet seg enda.
Oki takk! Får se om jeg klarer å vente har begynt å kjenne murringer fra og med i natt - får håpe det er et godt tegn

Oki takk! Får se om jeg klarer å vente har begynt å kjenne murringer fra og med i natt - får håpe det er et godt tegn
Krysser fingrene!! Har kjent litt murringer selv, vi får se.. røyk på første testen i dag, 6 dpo. Negativ så klart. Er jo egentlig alt for tidlig, men klarer jo ikke vente :rolleyes:

Vedlegg

• IMG_2444.jpeg
    IMG_2444.jpeg
    349 KB · Visninger: 23
Back
Topp