❤️IKM uke 42❤️

Er det noen som har tatt blodprøver får å stadfeste om eggløsning faktisk har vært? Hva heter den prøven? Jeg leser att den sksl tas dag 21 I syklusen. Men om el kommer senere skal den fortsatt taes på dag 21? Jeg har lyst til å ta blodprøve for å se, men jeg fikk ikke positiv el test før i dag på dag 15, dvs att el mest sannsynlig er på dag 16. Noen som vet? :dance018

Er det noen som har tatt blodprøver får å stadfeste om eggløsning faktisk har vært? Hva heter den prøven? Jeg leser att den sksl tas dag 21 I syklusen. Men om el kommer senere skal den fortsatt taes på dag 21? Jeg har lyst til å ta blodprøve for å se, men jeg fikk ikke positiv el test før i dag på dag 15, dvs att el mest sannsynlig er på dag 16. Noen som vet? :dance018
Aldri hørt om en slik prøve, så der er jeg helt blank:confused004

Tenker du på progesteron? Jeg tok blodprøver i forbindelse med utredning fordi jeg ikke blir gravid og måtte ta prøver både i begynnelse av syklusen og på dag 21.
Det testes for en rekke ting, men nivået på progesteron er noe hun sjekket hos meg for å se at jeg hadde hatt el, og det er syklusavhengig :)

Hadde tenkt å melde meg inn ved positiv test. Var hos gyn idag. Ingen tegn til eggløsning. Ikke har det vært heller. Var for mange egg. Og det var ikke modent. Med tanke på at jeg forventer mens om 14 dager og at jeg innen ti dager begynner og spotte, mistenker gyn pcos. I tilegg har jeg en såkalt tvilling cyste på en av eggstokkene. Stor var den også! Heldigvis har jeg ikke smerter. Skal ta blodprøver om en uke, så vil jeg få svar på det meste egentlig. Blir det da konstantert at jeg ikke har eggløsning vil jeg få medisiner for dette. Det ønskes også sædtest av samboer. Men vi ser ikke helt vitsen? Vi ønsker ikke IVF, og da tenker jeg vitsen er borte? Blir fulgt opp angående cysten og skal ta ny ultralyd om tre måneder. Føler meg heldigvis positiv for at vi skal klare å få barn med litt hjelp. Men går det ikke, tror jeg og vi at det skal gå bra det også. Vi har ett barn, og er glade for det :Heartpink

Her er positiv test nå nettopp. Men har altså ingen tegn til eggløsning
IMG_6838.jpeg

Nå er testene mine svake igjen, så regner med at EL var i går. Fryktelig irriterende å være 1 DPO når jeg først hadde innbilt meg at jeg ville være 5 DPO alt når helgen starter :laughing002 Men håper samtidig at det da sitter denne måneden, og at grunnen til at det ikke har gått de forrige månedene er fordi vi har trodd EL var såpass mange dager før den egentlig kom. Vi har unngått sex etter EL (utenom dagen etter), for mannen hadde lest noe om at det kunne øke sjansene. Men da har jo vi egentlig bare sikret at vi avsto fra sex på de fertile dagene:laughing002

Så var det det evige spørsmålet om man legger inn nok aksjer da, og til riktig tid.. føler liksom det aldri blir nok, og redd jeg skal bomme på tidspunkt, selv om jeg vet att det skal holde med en gang.. :smiley-ashamed004 la inn
Tirsdag kveld
Onsdag kveld
Torsdag formiddag og midnatt (positiv el test)
Skal legge inn I efta og i morgen tidlig/ formiddag :smiley-ashamed004 føler fortsatt att det ikke er nok :smiley-bounce022 skal bli deilig med dpo land snart :laughing005

Så var det det evige spørsmålet om man legger inn nok aksjer da, og til riktig tid.. føler liksom det aldri blir nok, og redd jeg skal bomme på tidspunkt, selv om jeg vet att det skal holde med en gang.. :smiley-ashamed004 la inn
Tirsdag kveld
Onsdag kveld
Torsdag formiddag og midnatt (positiv el test)
Skal legge inn I efta og i morgen tidlig/ formiddag :smiley-ashamed004 føler fortsatt att det ikke er nok :smiley-bounce022 skal bli deilig med dpo land snart :laughing005
Det bør jo være veldig bra timet :D
Jeg er 5dpo og føler en stor testetrang.. er jo alt for tidlig, men tror ikke jeg klarer å holde meg lenger enn til i morgen :angelic:

Det bør jo være veldig bra timet :D
Jeg er 5dpo og føler en stor testetrang.. er jo alt for tidlig, men tror ikke jeg klarer å holde meg lenger enn til i morgen :angelic:
Kjenner følelsen, jeg har brukt opp 30 el tester på noen dager :laughing005 klarer liksom ikke å la være. 6 dpo er en fin tid å begynne å teste :angel8 jeg blir værtfall ikke skuffet over negativ test da, så da holder jeg meg litt roligere :dance018 jeg håper vi treffer. Men jeg kan liksom ikke skjønne att sædcellene nå skal svømme rundt inni kroppen og vente på egget, selv om jeg vet att det er sånn det er :laughing005 derfor føler jeg alltid att vi må fylle på fordi jeg er redd det ikke skal være noen sædceller når egget slipper :whacky011 tror jeg blir smågal :laughing005

Kjenner følelsen, jeg har brukt opp 30 el tester på noen dager :laughing005 klarer liksom ikke å la være. 6 dpo er en fin tid å begynne å teste :angel8 jeg blir værtfall ikke skuffet over negativ test da, så da holder jeg meg litt roligere :dance018 jeg håper vi treffer. Men jeg kan liksom ikke skjønne att sædcellene nå skal svømme rundt inni kroppen og vente på egget, selv om jeg vet att det er sånn det er :laughing005 derfor føler jeg alltid att vi må fylle på fordi jeg er redd det ikke skal være noen sædceller når egget slipper :whacky011 tror jeg blir smågal :laughing005
Skjønner ikke det selv, syntes det virker veldig rart at de skal leve oppi der i mange dager. Bare kjipt vi ikke fikk til på dagen å, eller dagen etter. Men, om det ikke klaffer så blir det 3 dager etter hver andre neste gang.

ja de ryker såå fort når man først begynner :laughing002 brukt helt skammelig mye el tester selv, og g testene blir nok intet unntak. Må nok bestille flere ser jeg. Blir nok første test i morgen ja. Er jo altfor tidlig å forvente positiv, men redd jeg skal bygge opp håpet litt mye med å teste så tidlig, slik at fallhøyden blir enda høyere når jeg når ikm og positiv test kanskje uteblir :rolleyes: men sånn er det. Klarer jo ikke vente heller :love7 kjenner meg så igjen i det du sier med å måtte fylle på! Kan liksom ikke fatte at det er sånn det fungerer :laughing002

Gyn kan også bekrefte at du har hatt EL på ultralyd eventuelt! Jeg hadde EL søndag ifølge monitor og strimler, var hos gyn tirsdag som kunne bekrefte dette :Heartred

Back
Topp