❤️IKM UKE 40❤️

Uff. Føler med deg! Blødde fra uke 13 og utover med første. Aldri opplevd makan til psykisk tortur :sorry: :arghh:
Var konstant redd. Livredd for å gå på do og se mer blod, redd for utflod for det skulle være blod, turte ikke ha samleie for det blødde mer da osv osv:arghh::hungover:
Ble mange ultralyder.
Det er akkurat sånn jeg har det nå!!!
Du beskriver det spot on!!! Gruer meg til do besøk, vil ikke ha sex, prøver p holde motet oppe og tenke at det ikke er farlig men med flere påminnelser daglig etter do besøk hjelper ikke… :arghh:

Jeg har bestilt en ultralyd til i morgen nå.. får ikke ro i sjela og gråt for full hals da samboer kom hjem da det har trappet seg opp enda mer!

Det er akkurat sånn jeg har det nå!!!
Du beskriver det spot on!!! Gruer meg til do besøk, vil ikke ha sex, prøver p holde motet oppe og tenke at det ikke er farlig men med flere påminnelser daglig etter do besøk hjelper ikke… :arghh:

Jeg har bestilt en ultralyd til i morgen nå.. får ikke ro i sjela og gråt for full hals da samboer kom hjem da det har trappet seg opp enda mer!
Stakkars deg. Det er faktisk så ubeskrivelig vanskelig og ikke lett for de utenfor å sette seg inn i :sorry:
Gjør det du trenger for å roe nervene, om så bare litt. :Heartred
Har dessverre ikke noen råd, for ingenting hjalp meg annet enn ultralydene:depressed:

Stakkars deg. Det er faktisk så ubeskrivelig vanskelig og ikke lett for de utenfor å sette seg inn i :sorry:
Gjør det du trenger for å roe nervene, om så bare litt. :Heartred
Har dessverre ikke noen råd, for ingenting hjalp meg annet enn ultralydene:depressed:
Da blir det ultralyder osv fremover på meg og. Kjenner det stresser unødvendig mye og det tærer på. Det er veldig godt å snakke med deg, ettersom du har opplevd det samme :Heartred Føler meg litt mer forstått og ikke så alene

Da blir det ultralyder osv fremover på meg og. Kjenner det stresser unødvendig mye og det tærer på. Det er veldig godt å snakke med deg, ettersom du har opplevd det samme :Heartred Føler meg litt mer forstått og ikke så alene
Hadde gjort det samme om det hadde skjedd igjen!:bag:
Jeg fikk heldigvis mange ultralyder pga innleggelser med kvalme… så hell i uhell der.:Heartred
Gleder meg til å høre om ultralyden i morgen!

Det stemmer at det er revmatisk, visste ikke at jeg kunne ringe dit og snakke med noen, det var et lurt tips. Ideelt sett tar jeg to ulike medisiner, den ene er NSAID og den andre immundempende. NSAID kan jeg ikke ta som prøver/gravid, men den andre kan jeg bruke (med tidobbel dose folat), men jeg har seponert den også fordi jeg vil gå på minst mulig for at det skal være «ideelt» å bli gravid (og fordi jeg får all sykdom barna tar med hjem og det henger i i ukevis). Ulempen er jo at hvis betennelsene blusser veldig opp, så blir jo ikke miljøet i kroppen ideelt uansett :bag:Når jeg er gravid havner jeg i remisjon og er frisk ❤️ første baby frisk fra ca uke 10 til 3 uker etter fødsel, mens andre baby frisk fra ca uke 16, til hele fem måneder etter fødsel. Jeg må bare holde ut til jeg blir gravid og litt til. Det er mest «de eldre» som skravler i gruppene, sjelden jeg ser de yngre poste, og å poste med mitt eget navn… usj :shy: får kanskje kvinne meg opp og bruke anonym-knappen hvis den er tilgjengelig.
CD29 i dag og 12DPO, ingen tr enda. Ikke testet siden 9dpo, tempen var opp istedenfor ned i går, men antar den synker i dag og at TR kommer i dag/i morgen.
Hva du står oi med altså! Må bare si at jeg synes det er iherdig imponerende og også veldig fint at du føler du kan være så åpen om det her. Det gjør meg veldig glad :Heartred
Det at tempen sank litt for noen dager siden, er ikke det ganske vanlig når egget festes også? Det at tempen er oppe igjen nå er jo veldig positivt tenker nå jeg. Ikke mist håpet før det er helt ute!

Hva du står oi med altså! Må bare si at jeg synes det er iherdig imponerende og også veldig fint at du føler du kan være så åpen om det her. Det gjør meg veldig glad :Heartred
Det at tempen sank litt for noen dager siden, er ikke det ganske vanlig når egget festes også? Det at tempen er oppe igjen nå er jo veldig positivt tenker nå jeg. Ikke mist håpet før det er helt ute!
Tusen takk for gode ord ❤️

Last edited:
Veldig spent på dine vegne, håper på spire ❤️
Mista helt trua i går kveld/natt! Var såååå kvalm hele ettermiddagen og kvelden i går, og legger meg til å sove, og PANG! Murringer! Sånn ubehagelige murringer, men like vel ikke mensen-murringer. Det stakk og strakk og holdt på og jeg ble helt svett! Det var liksom bare stikkende og strekkernde og ikke i sånne tak som mensenmurringer, men skikkelig ubehagelig og på grensa til vondt..! :arghh:
Tempen hadde like vel steget på morgenen i dag, og temp-kurva mi ser fortsatt lovende ut, men føler løpet er kjørt… Kvalm og fortsatt mye utflod nå også… 10 dpo i dag.

Vedlegg

• IMG_7153.jpeg
    IMG_7153.jpeg
    241,9 KB · Visninger: 16
Mista helt trua i går kveld/natt! Var såååå kvalm hele ettermiddagen og kvelden i går, og legger meg til å sove, og PANG! Murringer! Sånn ubehagelige murringer, men like vel ikke mensen-murringer. Det stakk og strakk og holdt på og jeg ble helt svett! Det var liksom bare stikkende og strekkernde og ikke i sånne tak som mensenmurringer, men skikkelig ubehagelig og på grensa til vondt..! :arghh:
Tempen hadde like vel steget på morgenen i dag, og temp-kurva mi ser fortsatt lovende ut, men føler løpet er kjørt… Kvalm og fortsatt mye utflod nå også… 10 dpo i dag.
Bruker du være kvalm i dpo land? Kanskje det var festesmerter du hadde?

Bruker du være kvalm i dpo land? Kanskje det var festesmerter du hadde?
Nja, hatt en og annen dag med litt kvalme tidligere, men ikke hver gang eller mye nei. I går måtte jeg stoppe på Burger King og be om vann med isbiter på vei hjem fra å kjøre venninna mi til flyplassen, for var så kvalm! Er fortsatt litt kvalm nå, men ikke som i går.
Leser overalt at festesmerter er milde smerter/kramper, mildere enn menskramper, men det her tør jeg påstå var verre, men annerledes… vurderte smertestillende liksom… nå er jeg øm i hele mageregionen, og det stikker/strekker litt nå og da, men mye mildere

@Ari<3 jeg fikk lest hva du skrev, bare vært web insane travel helg, så ikke har tid til å komme inn her å svare :Heartpink Veldig positivt at gubben har tatt kontakt med sin lege, hva er gangen videre der? Se om du orker det med å spørre andre, skjønner hva du mener med at det ofte er "gamle kjerringer" :laughing002 Og at det legger et ekstra lag av bekymring når du ikke er sikker på at det er deg som er greia nå, men han. Heldigvis går jo det en å finne ut av! Det er noen år siden jeg har i praksis forresten, og det var i tilknytning til St Olavs, om de enda har tilbudet å finne til vet jeg ikke. Men du er ikke den første i ung alder, så dette har nok fagfolkene erfaring med og :Heartpink

Jeg synes det høres positivt ut! Optimistisk på dine vegne ❤️ :nailbiting:

@Ari<3 jeg fikk lest hva du skrev, bare vært web insane travel helg, så ikke har tid til å komme inn her å svare :Heartpink Veldig positivt at gubben har tatt kontakt med sin lege, hva er gangen videre der? Se om du orker det med å spørre andre, skjønner hva du mener med at det ofte er "gamle kjerringer" :laughing002 Og at det legger et ekstra lag av bekymring når du ikke er sikker på at det er deg som er greia nå, men han. Heldigvis går jo det en å finne ut av! Det er noen år siden jeg har i praksis forresten, og det var i tilknytning til St Olavs, om de enda har tilbudet å finne til vet jeg ikke. Men du er ikke den første i ung alder, så dette har nok fagfolkene erfaring med og :Heartpink
Har så fysisk vondt (fuckings mensen) og er så sur for at barna sto opp 04:30 to dager på rad + mannen var ubrukelig (det siste man trenger med PMS?) at jeg har sletta litt ting og tang. Har bursdag denne uka og ønsket med positiv test, ikke dette :(
Jeg hører til hos Haukeland, det skader jo ikke å ringe dem. Jeg er oftest yngst på venterommet, har vært syk siden jeg var liten. Sjelden jeg ser noen på min egen alder, og det er jo egentlig bra.
Legen hans fant ikke noe konkret om at medisinene hans skulle gjøre det vanskelig, og jeg finner selv motstridende svar når jeg googler. Legen spurte hvor lenge vi har prøvd, og selv om vi bare har 3 mislykkede PP nå i høst, så var vi også prøvere i 2022 uten suksess. Jeg har ikke tatt prevensjon siden 2019 (baby 2020) og vi har ikke brukt kondom eller unngått EL, så jeg vet jo at jeg ikke er sykt fruktbar akkurat. Har jo hatt sex mange ganger ved EL i løpet av disse årene, og vært veldig innstilt på å ta konsekvensene av en spontan graviditet. Spent på hva legen hans svarer i dag (hun var min lege før, med baby 1 og 2) og kjenner derfor min helse ganske greit, hun er en ganske bra lege.

Huff, skjønner den, @Ari<3 ! Meget dårlig timing av gubben å være litt ufølsom og ikke-omsorgsfull og :bag:

Spent på hva legen sier! Positivt at dere får raske svar fra legen, og at de umiddelbart ikke finner noen kontraindikasjoner. Du kan forresten legge inn "*medisinnavn* gravid" på et søk hos Relis. No, og de som det står noe mer der. Det er dit leger og farmasøyter henvender seg med slike spørsmål. Og bra hun kjenner deg fra før kanskje dere kan få rask hjelp via henne!

Huff, skjønner den, @Ari<3 ! Meget dårlig timing av gubben å være litt ufølsom og ikke-omsorgsfull og :bag:

Spent på hva legen sier! Positivt at dere får raske svar fra legen, og at de umiddelbart ikke finner noen kontraindikasjoner. Du kan forresten legge inn "*medisinnavn* gravid" på et søk hos Relis. No, og de som det står noe mer der. Det er dit leger og farmasøyter henvender seg med slike spørsmål. Og bra hun kjenner deg fra før kanskje dere kan få rask hjelp via henne!
Ville han skulle deale med barna halv fem i dag tidlig, og så sovnet han på sofaen mens de lekte lykkelig videre :hilarious: Han er unnskyldt fordi han var så trøtt, men jeg hadde håpet han sendte dem i seng igjen :angelic:
De negative tingene jeg fant om fertilitet og medisinen var i hovedsak engelske studier, og forsøk gjort på rotter. Noe med at det var uetisk å bruke menneskelige testpersoner, noe jeg synes var rart, det er jo sæd som ble testet. Den ene kilden mener medisinen skylles ut av systemet på 24 timer, så mannen vurderer å hoppe over doser når EL-testene er positive, for svømmere med normal mobilitet? Gitt at det er hold i påstandene. Fant ikke noe spesielt på relis. Ikke lett å bli klok på

Back
Topp