❤️Ikm uke 39❤️

Akkurat 24 timer mellom disse to. Tenker at dagens kan regnes som positiv og EL i morgen? Eller? :pompus:
 

Vedlegg

  • 547182BD-7DF8-4707-ADD2-9D69471B1F56.jpeg
    547182BD-7DF8-4707-ADD2-9D69471B1F56.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 32
  • A8B988A4-F8F4-4188-A917-49509DDA4F30.jpeg
    A8B988A4-F8F4-4188-A917-49509DDA4F30.jpeg
    191,1 KB · Visninger: 30
Jeg synes jo det er veldig rart, jeg som måler temperatur får jo et skifte i lutealfasen, og det er basert på corpus luteum, som er "sekken" egget var i. Det kan kanskje være at det 1) ikke var et egg oppi (?) eller 2) egget ikke har modent kanskje? Men at det er en type eggløsning, det må det være for å få dette skiftet i temperatur :bookworm: fant dette fine bilde av corpus luteum, det gule legemet, igjennom syklusen - for spesielt interesserte :bookworm: :laughing002
Ikke sant, syntes faktisk vi burde finne ut mer om dette
 
Jeg er å sniker :p
Husker ikke hvem som spurte om hva, så bare skriver :p

men ang feil målinger i Preemom så skjer det stadig vekk, bare prøv å scan samme test igjen etter å ha lukket og åpnet appen så blir det mer rett igjen :) ellers kan den også få ulikt utslag på ulikt lys og ulik bakgrunn så den er ikke heeelt stabil heller :)

Ang sykluser uten el så kan man ha det ja :)
jeg hadde feks en veldig lang syklus etter sa/kjemisk etter jul og kroppen prøvde da to ganger å slippe, fulgte med på el tester og temp. Til slutt gav den opp og det kom en bortfallsblødning ( testet også for progesteron som tilsa det ikke var sluppet noe egg)
Syklus etter det var det heller ikke el, den varte bare 17 dager totalt og var bare surr med temp og testing før det kom en kort blødning.

Hvis man Googler kan man også lese at det kan skje, hormon er ikke høye nok til å slippe egg, men det bygges opp slimhinne likevel som da slipper.

Så stabiliserte det seg med normal syklus etter det og jeg ble gravid :) (mistet dessverre den i MA men det har ikke noe med syklus å gjøre )
 
Jeg er å sniker :p
Husker ikke hvem som spurte om hva, så bare skriver :p

men ang feil målinger i Preemom så skjer det stadig vekk, bare prøv å scan samme test igjen etter å ha lukket og åpnet appen så blir det mer rett igjen :) ellers kan den også få ulikt utslag på ulikt lys og ulik bakgrunn så den er ikke heeelt stabil heller :)

Ang sykluser uten el så kan man ha det ja :)
jeg hadde feks en veldig lang syklus etter sa/kjemisk etter jul og kroppen prøvde da to ganger å slippe, fulgte med på el tester og temp. Til slutt gav den opp og det kom en bortfallsblødning ( testet også for progesteron som tilsa det ikke var sluppet noe egg)
Syklus etter det var det heller ikke el, den varte bare 17 dager totalt og var bare surr med temp og testing før det kom en kort blødning.

Hvis man Googler kan man også lese at det kan skje, hormon er ikke høye nok til å slippe egg, men det bygges opp slimhinne likevel som da slipper.

Så stabiliserte det seg med normal syklus etter det og jeg ble gravid :) (mistet dessverre den i MA men det har ikke noe med syklus å gjøre )
Takk for fin forklaring! Men da virker det som at det kan være litt "avvik" når det skjer? Som med alt for kort, eller alt for lang, syklus?
 
Og ja, ofte kan svangerskap være en super "kur" for hormonelle problemer :Heartred
 
Nå kom jeg på at jeg har opplevd litt slike sykluser tidligere, men det har ikke blitt påvist eggløsning med temperaturer disse syklusene.
 
Takk som spør, søta ❤️ den var høyere enn i går, så jeg lurer på om egget slapp i går kveld.
Normal el temp hos meg er mellom 36.17-36.24, dagens var 36.44.
Etter jeg begynte å få så sterke tester på kvelden så ser det ut som egget slippes samme kveld og det blir kluss i tempen:confused013:rolleyes:
Vis vedlegget 443538
Så vanskelig å si, men du får ha sånn pluss, minus en dag i bakhodet når du begynner å teste :angelic:
 
Så vanskelig å si, men du får ha sånn pluss, minus en dag i bakhodet når du begynner å teste :angelic:
Ja, men litt kjedelig å ikke vite mtp ananas :hilarious: skal spise det fra 1-5 dpo, så starter jeg med progesteron og albyl-e ca 3 dpo.
 
Takk for fin forklaring! Men da virker det som at det kan være litt "avvik" når det skjer? Som med alt for kort, eller alt for lang, syklus?
Ja, for min del har det hvertfall vært det, og mitt inntrykk er at det oftest på noe vis vil være en slags «forskjell» mot en normal syklus. Leste nettopp ei som hadde fått typ mensen bare en dag når hun ikke hadde el, så kanskje ikke like tydelige forskjeller hos alle men noe?
Jeg fikk tips forrige IKM gruppe om monitoren Mira, den måler blant annet også progesteron så den hadde vært kjempe interessant å hatt. Men dyr da :p Elsker sånn info og alt man kan lære om kroppen :)
Jeg har CB monitoren og den er helt ok, men har absolutt sine begrensinger så hadde jeg visst om den Mira monitoren i fjor så hadde jeg rett og slett kjøpt den :)
 
Ja, for min del har det hvertfall vært det, og mitt inntrykk er at det oftest på noe vis vil være en slags «forskjell» mot en normal syklus. Leste nettopp ei som hadde fått typ mensen bare en dag når hun ikke hadde el, så kanskje ikke like tydelige forskjeller hos alle men noe?
Jeg fikk tips forrige IKM gruppe om monitoren Mira, den måler blant annet også progesteron så den hadde vært kjempe interessant å hatt. Men dyr da :p Elsker sånn info og alt man kan lære om kroppen :)
Jeg har CB monitoren og den er helt ok, men har absolutt sine begrensinger så hadde jeg visst om den Mira monitoren i fjor så hadde jeg rett og slett kjøpt den :)
Å så spennende! Må google hva det er :D Jeg synes også sånt er superspennende :hilarious:
 
Skal prøve å teste etter el for første gang på sikkert 6 år. Aldri fått positiv el-test før, men det kan være pga pcos og endo kanskje? Kjenner når jeg har el, men litt moro å teste uansett :shy: Kanskje litt bortkasta penger, men :hilarious: Her er iallfall kveldens test. Noen dager før forventet el
 

Vedlegg

  • IMG_5125.jpeg
    IMG_5125.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 21
Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde EL sist syklus. Fikk igjen mensen i februar, 13 måneder etter fødsel. Har siden hatt to sykluser på 4 uker, så to på 6 uker og så to på 5 uker. Fikk positiv EL-test og EL-symptomer på den nest siste syklusen (5 uker lang) men ikke på den siste syklusen (5 uker lang). Men mensen var litt kortere og litt mindre blødning nå sist, når jeg ikke hadde hatt EL. Usikker på om jeg har hatt EL de andre syklusene, da vi ikke begynte å prøve skikkelig med én gang.
 
Back
Topp