❤️Ikm uke 39❤️

Ang "eldre" og eggløsning, kan det være at det løsnes umodne egg? Det har jeg lurt på..
 
Her ser det ut til at toppen kom i dag tidlig, og eggløsning i morra:hello2 Var hos gynekolog på torsdag der hun målte et stort fint egg på 20mm så det ser ut til å være i rute:D
Krysser fingrene for at det klaffer denne pp’en!
Vis vedlegget 443496
Herlig :dance011 og så kjekt når man har tidlig eggløsning, da blir ikke tiden man venter så lenge etter mens :knegg:
 
Haha ja, tenk at en flue kan utgjøre så mye :laughing001

Utrolig kjedelig å være syk oppi el, det blir kræsj med alt. Men du tar el tester så du kan finne el?
Ja, til neste helg begynner jeg testingen - så har heldigvis litt tid på å blitt frisk igjen. Gubben er ikke blir syk enda dog, det passer dårlig at det drøyer mot neste helg :knegg:
 
Ja, den oppdaterer seg selv.. :rolleyes:
Må være noe feil, har du prøvd og legge den inn på nytt? Men, jeg fikk også en sånn super svak/usynelig strekk første gang jeg startet med testing etter EL. Da hadde jeg drukket for mye og ikke holdt meg lenge nok
 
Ja, til neste helg begynner jeg testingen - så har heldigvis litt tid på å blitt frisk igjen. Gubben er ikke blir syk enda dog, det passer dårlig at det drøyer mot neste helg :knegg:
Ooh, håper dere begge er friske til el kommer. Kanskje han ikke blir syk denne gangen? :joyful:
 
Må være noe feil, har du prøvd og legge den inn på nytt? Men, jeg fikk også en sånn super svak/usynelig strekk første gang jeg startet med testing etter EL. Da hadde jeg drukket for mye og ikke holdt meg lenge nok
Lagt den inn på nytt og nå er den plutselig lav..
 
Så gøy at flere har fått og nærmer seg positiv EL-test!

Ulempen med sen EL og kort lutealfase er at jeg blir liggende så langt etter. Jeg venter ikke EL før om halvannen uke :laughing002 Ventetiden er så kjedelig!
 
Var bare en gynekolog som sa til meg at når man er «eldre» kan man ha en syklus uten at egg løsner, mener også jeg har lest at da får man en menstruasjonslignende blødning…. :scratch
Men hvis eggløsningstester øker i styrke antar jeg at man iallfall har vanlig eggløsning den syklusen :happy:
Jeg har lest det samme og har selv opplevd det. Jeg kjenner det kraftig og lenge når jeg skal ha el, det gjorde jeg ikke de gangene, så jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde el. Men jeg har pcos, da :confused005
Så rart, jeg var faktisk alltid lurt på om kroppen kan hoppe over en EL og at man får mensen normalt. Har prøvd og Google det, men fant aldri no. Så tenkte at det ikke var mulig siden det ikke står noe.. Skulle gjerne vist mere om det egentlig. Er så mye vi ikke vet om kroppen vår
 
Så rart, jeg var faktisk alltid lurt på om kroppen kan hoppe over en EL og at man får mensen normalt. Har prøvd og Google det, men fant aldri no. Så tenkte at det ikke var mulig siden det ikke står noe.. Skulle gjerne vist mere om det egentlig. Er så mye vi ikke vet om kroppen vår
Jeg synes jo det er veldig rart, jeg som måler temperatur får jo et skifte i lutealfasen, og det er basert på corpus luteum, som er "sekken" egget var i. Det kan kanskje være at det 1) ikke var et egg oppi (?) eller 2) egget ikke har modent kanskje? Men at det er en type eggløsning, det må det være for å få dette skiftet i temperatur :bookworm: fant dette fine bilde av corpus luteum, det gule legemet, igjennom syklusen - for spesielt interesserte :bookworm: :laughing002
 

Vedlegg

  • maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    80 KB · Visninger: 16
Så gøy at flere har fått og nærmer seg positiv EL-test!

Ulempen med sen EL og kort lutealfase er at jeg blir liggende så langt etter. Jeg venter ikke EL før om halvannen uke :laughing002 Ventetiden er så kjedelig!
Men da er vi tok i samme båt :hello2 :knegg: Synes også det er super kjedelig, men koser meg med andres tester i mens :angelic:

Her er ikke eggløsningen forventet før type neste tirsdag-torsdag (dag 19-21), og da ikm 11 dager etter det.. Kjedelig å vente!
 
Men da er vi tok i samme båt :hello2 :knegg: Synes også det er super kjedelig, men koser meg med andres tester i mens :angelic:

Her er ikke eggløsningen forventet før type neste tirsdag-torsdag (dag 19-21), og da ikm 11 dager etter det.. Kjedelig å vente!
Venter jeg og.. tiden går såå sakte :angelic: underholder meg selv med andres tester og å teste hver eneste dag selv. hvis eggløsning skjer ca 2 uker etter reste fjerning kommer den tidligst tirsdag neste uke. Gleder meg til litt økning på testene så håpet kan stige litt igjen, skrekken er jo at syklus blir så på bærtur at den ikke kommer :sad015
 
Vet egentlig ikke om økning på streken er representativt for å se om noe er på vei :laughing002 men ser hvert fall ut som den blir sterkere. Monitoren viser bare lav hver dag :angelic: de to testene ved siden av hverandre er i går og i dag (morgenurin)
 

Vedlegg

  • IMG_1956.jpeg
    IMG_1956.jpeg
    77,3 KB · Visninger: 21
  • IMG_1954.jpeg
    IMG_1954.jpeg
    100,1 KB · Visninger: 23
Så rart, jeg var faktisk alltid lurt på om kroppen kan hoppe over en EL og at man får mensen normalt. Har prøvd og Google det, men fant aldri no. Så tenkte at det ikke var mulig siden det ikke står noe.. Skulle gjerne vist mere om det egentlig. Er så mye vi ikke vet om kroppen vår
Jeg har sett det har vært snakk om det her inne også, tror faktisk det har ett navn :hilarious: det sies at minst én syklus i året er uten el. Men jeg aner ikke om det stemmer:confused005 grusomt kjedelig å ikke ha el når du prøver, liksom :hilarious:
Vet alt om det!
 
Hvordan var temperaturen i dag forresten, Cowgirl?
Takk som spør, søta ❤️ den var høyere enn i går, så jeg lurer på om egget slapp i går kveld.
Normal el temp hos meg er mellom 36.17-36.24, dagens var 36.44.
Etter jeg begynte å få så sterke tester på kvelden så ser det ut som egget slippes samme kveld og det blir kluss i tempen:confused013:rolleyes:
Screenshot_20240908_111833_FF App.jpg
 
Back
Topp