❤️IKM Uke 28 ❤️

Det skjer ingenting økning da…
Ser nesten lik ut i dag. Så det er jo fint sånn sett, men samtidig var jeg på ultralyd på hausken i dag og han så ett egg som ser ut til å være klar for å slippe snart, men samtidig en stor cyste som lå helt inntil. Så han sa den kunne gjøre at det ikke ble noen eggløsning.. sukk… at ikke bare kroppen kan komme i rute igjen :(
Har ikke pleid å teste etter EL. Testet bare kveld forrige runde, og fikk aldri positiv test og bare 20 dagers syklus. Så nå har jeg testet morgen og kveld fra CD8. Mine ser nesten like ut som den din og har da holdt seg sånn fra CD 8. Testet morgen i dag CD 11, og ingen økning. Fikk positiv CD11 den første gangen jeg testet i 2022 da det klaffet med forrige unge (PP6), så har lite info, men håper selvsagt å få positiv i kveld eller i morgen da jeg har kort syklus. Godt du fikk sett hva som stod på på ultralyd da, for alltid bra med mer info. Håper det ordner seg og at du får positiv LH test denne runden til tross for cysten.

KapteinFie - 27 - B1 - PP3 - EL 23.06 ish? - IKM 08.07

Hei alle fine,
Håper på flere positive tester denne runden! Er veldig usikker på el her, i følge appen skulle den være på søndag 23.06, men monitoren min gikk rett i maksimal på syklusdag 11, altså 16.06. Som gjorde meg veldig i stuss, det har ikke skjedd så tidlig før. Hadde så mye plager og rare symp forrige pp at jeg bestilte time hos gyn. Var der to dager etter maksimal på monitor. Han så ingen antydning til at el var når monitor sa, og trodde den ville komme ca. en uke etterpå:dontknow Hatt litt el slim her og der, til og med bittelitt blod i (som er helt nytt for meg). Sitter her fortsatt i dag med litt ubehag som kan ligne el, så jeg er helt blank på når jeg egentlig er i dpo land denne syklusen.. Monitoren min måtte jeg bare legge vekk denne pp. Ellers gode resultater hos gyn, ingen cyster eller lignende som jeg fryktet, siden jeg slet med så mye smerter forrige pp. Så det er jo et godt tegn, alt var friskt og fint. Satser på det sitter denne gangen, men når jeg ikke vet helt sikkert når el var så er det vanskelig å si om aksjene vi la var treffende, eller om jeg har sluppet egg i det hele tatt. Frustrerende, men ikke mye å gjøre med det. Lykke til alle:Heartred

Hei! Har aldri testet så mye etter EL før, så lurer på om noen har vært borti at testene er ganske like så mange dager? Begynte cd8 og målt morgen og kveld med 12t mellomrom. Tenker at EL egentlig er i dag og temperaturen er også på vei opp. Må man ha positiv test for at det skal være skikkelig?

Vedlegg

• received_3378290182468432.jpeg
    received_3378290182468432.jpeg
    58,3 KB · Visninger: 67
Hei! Har aldri testet så mye etter EL før, så lurer på om noen har vært borti at testene er ganske like så mange dager? Begynte cd8 og målt morgen og kveld med 12t mellomrom. Tenker at EL egentlig er i dag og temperaturen er også på vei opp. Må man ha positiv test for at det skal være skikkelig?
Ingen av disse er positive, så tror ikke eggløsning er enda. Ville fortsatt å teste til du ser en ordentlig positiv test der begge strekene er minst like sterke ☺️

Ingen av disse er positive, så tror ikke eggløsning er enda. Ville fortsatt å teste til du ser en ordentlig positiv test der begge strekene er minst like sterke ☺️
Ja, var bare at jeg ikke fikk positiv sist runde, men da var syklusen 20 dager. Håper du har rett og at den blir positiv snart da ser stigende ut. Litt rart om jeg ikke skal ha eggløsning enda, for mensen virker vanlig (utenom den korte sykluslengden som jeg håper har blitt lengre) og alle symptomer i mellom også.

Ja. Mine går ofte fra blendahvitt til positive til negative igjen på et døgn. Hvis den ikke er i nærheten av positiv så ville jeg antatt at EL ikke har vært enda. Av og til forskyves EL frem eller bak i en syklus, andre ganger er det ingen EL så det er mange mulige utfall. Jeg bruker monitor i tillegg til strimler de ganger jeg kan siden monitor gir indikasjon på når jeg snart kan forvente stigning på strimlene :)

Er det noe som heter for mye sex ? Jeg og kjæresten har oss mer enn en gang i døgnet, vil sæden bli dårligere da ?

Forventer eggløsning lørdag i følge menskalenderen men lurer på om jeg skal prøve noen sånne EL -strips likevel.

Blir spennende her inne fra neste uke å se om noen får positive tester

Ja. Mine går ofte fra blendahvitt til positive til negative igjen på et døgn. Hvis den ikke er i nærheten av positiv så ville jeg antatt at EL ikke har vært enda. Av og til forskyves EL frem eller bak i en syklus, andre ganger er det ingen EL så det er mange mulige utfall. Jeg bruker monitor i tillegg til strimler de ganger jeg kan siden monitor gir indikasjon på når jeg snart kan forvente stigning på strimlene :)
Ja, jeg har også tatt like før, før, og da vært ganske blank. Så nå var de ganske jevne. Vet jo mer etter denne syklusen, men om jeg går to sykluser uten positiv EL test (men med svak LH økning), så kan jeg jo høre med legen. Lurt med monitor! Har tatt for gitt at jeg uansett treffer EL uten å måle... Men ikke tenkt på at den ikke kan komme

Har ikke pleid å teste etter EL. Testet bare kveld forrige runde, og fikk aldri positiv test og bare 20 dagers syklus. Så nå har jeg testet morgen og kveld fra CD8. Mine ser nesten like ut som den din og har da holdt seg sånn fra CD 8. Testet morgen i dag CD 11, og ingen økning. Fikk positiv CD11 den første gangen jeg testet i 2022 da det klaffet med forrige unge (PP6), så har lite info, men håper selvsagt å få positiv i kveld eller i morgen da jeg har kort syklus. Godt du fikk sett hva som stod på på ultralyd da, for alltid bra med mer info. Håper det ordner seg og at du får positiv LH test denne runden til tross for cysten.
Ja den ble faktisk bare svakere igjen og monitor finner heller ingen østrogen så spørs om den enten uteblir denne syklus eller om jeg er super heldig og den venter på mannen skal komme hjem fredag.. hehe. Men tror nok dessverre det første. Etter sist SA var det mye krøll og kroppen prøvde to ganger slippe første syklus uten suksess.

Hvordan har det gått med deg? Har du hatt utredning mtp kort syklus? ❤️

Ja den ble faktisk bare svakere igjen og monitor finner heller ingen østrogen så spørs om den enten uteblir denne syklus eller om jeg er super heldig og den venter på mannen skal komme hjem fredag.. hehe. Men tror nok dessverre det første. Etter sist SA var det mye krøll og kroppen prøvde to ganger slippe første syklus uten suksess.

Hvordan har det gått med deg? Har du hatt utredning mtp kort syklus? ❤️
Har ikke gjort noe, da det er tidlig enda. Har pleid å ha 25dager og barn 1 gikk på PP1 og 2 på pp6. Tenker jeg bruker denne runden med info om jeg logger bra, så blir jeg nok utolmodig ganske fort hvis jeg ikke får klare eggløsningstegn. Er liksom første checkpoint. Er jo tidlig enda for de fleste i denne gruppen. Satser på doble streker på noen (også EL) :)

Er det noe som heter for mye sex ? Jeg og kjæresten har oss mer enn en gang i døgnet, vil sæden bli dårligere da ?

Forventer eggløsning lørdag i følge menskalenderen men lurer på om jeg skal prøve noen sånne EL -strips likevel.

Blir spennende her inne fra neste uke å se om noen får positive tester
Ifølge deg jeg har lest i det siste, er det bare en myte at sædkvaliteten blir dårligere.

Lykke til og håper det blir positiv test etter all aktiviteten

Ja, jeg har også tatt like før, før, og da vært ganske blank. Så nå var de ganske jevne. Vet jo mer etter denne syklusen, men om jeg går to sykluser uten positiv EL test (men med svak LH økning), så kan jeg jo høre med legen. Lurt med monitor! Har tatt for gitt at jeg uansett treffer EL uten å måle... Men ikke tenkt på at den ikke kan komme
Ikke jeg heller før jeg begynte å lese meg opp på EL. Det er i grunn litt unødvendig i mitt hode at det skal være mens uten EL, men dessverre er det jo faktisk en mulighet

Tvert i mot. Det er en fordel visstnok ettersom det tvinger kroppen til å produsere nye svømmere slik at en får svømmere som er ferske og da angivelig svømmer raskere enn eldre sæd. Det blir dog mindre antall svømmere per tømming kontra tømminger for de som har samleie med større intervall.

Her er det bare blitt helt svak EL test og fortsatt lav på monitor så ser dårlig ut med noe eggløsning denne uken…:( skuffa og lei.. så må bare håpe mensen kommer fort så det blir nytt håp om normal syklus .. nå er det snart ett år siden vi begynte prøve.. :(

Var hos gyn nå, skal ta ovitrelle i morgen tidlig! Folikken var 19mm i dag :love017 fikk også svar på sædanalyse, det var litt dårligere nyheter. Dårlig mobilitet, men får håpe det går uansett:Heartred

Tvert i mot. Det er en fordel visstnok ettersom det tvinger kroppen til å produsere nye svømmere slik at en får svømmere som er ferske og da angivelig svømmer raskere enn eldre sæd. Det blir dog mindre antall svømmere per tømming kontra tømminger for de som har samleie med større intervall.
Er litt sånn både og da å ha ofte sex :p
Ifølge deg jeg har lest i det siste, er det bare en myte at sædkvaliteten blir dårligere.

Lykke til og håper det blir positiv test etter all aktiviteten
Det skader da forhåpentligvis ikke, tusen takk

Back
Topp