❤️IKM Uke 28 ❤️

Jeg tar også letrozol :Heartred jeg gidder ikke teste denne runden, siden jeg skal til gyn cd 13:love017
Du får oppdatere oss etter time hos gyn. Jeg har selvmedisinert meg etter restene fra lillesøster. Brukt hormoner med begge jentene, og aldri modnet mer enn ett egg, så krysser fingrene for at det går fint nå også.
 
Er det noen andre enn meg som tar letrozol denne runden? Spent på når jeg bør teste. Har hatt eggløsning rundt dag 18-20 de siste gangene.
Skulle hatt Klomifen, men gynekologen ville vente eeenda en syklus for å være sikker på eventuelle mikro rester. Sykt kjipt. Jeg spurte forresten han om hvorfor ikke Leteozol i stedet. Er jo mitt inntrykk at «alle» får det og ikke Klomifen. Men nei det var visst off label … så litt skuffa. Mer bivirkninger med Klomifen og større fare for tvillinger. Så er litt spent på hva legen på privat utredning nå på tirsdag sier. Har du fått det privat eller offentlig?
 
Skulle hatt Klomifen, men gynekologen ville vente eeenda en syklus for å være sikker på eventuelle mikro rester. Sykt kjipt. Jeg spurte forresten han om hvorfor ikke Leteozol i stedet. Er jo mitt inntrykk at «alle» får det og ikke Klomifen. Men nei det var visst off label … så litt skuffa. Mer bivirkninger med Klomifen og større fare for tvillinger. Så er litt spent på hva legen på privat utredning nå på tirsdag sier. Har du fått det privat eller offentlig?
Jeg har fått det privat hos Medicus i Oslo. Hva mente han med off label? Kan det være at det offentlige helsevesenet ikke kan skrive det ut? Duphaston som jeg også går på, kan ikke fastlegen skrive ut.
 
Jeg har fått det privat hos Medicus i Oslo. Hva mente han med off label? Kan det være at det offentlige helsevesenet ikke kan skrive det ut? Duphaston som jeg også går på, kan ikke fastlegen skrive ut.
Ok, da tro jeg at jeg skal driste meg til å spørre om å få prøve det hos hausken, har time der på tirsdag siden forrige ul for utredning hos de ble helt meningsløs da det enda var en del rester igjen.

Nei jeg vet i grunn ikke, jeg fikk bare dette svaret:
Vi har feriestengt hele juli
Letrezol ved infertilitet er 'off label' bruk, dvs legen har et ekstra
stort juridisk ansvar i tilfelle komplikasjoner

Letrzol er kun godkjent for brystkreft behandling, se fellekatalogen.no
---
Mvh

Fikk du Duphaston pga kort lutealfase?
 
Ok, da tro jeg at jeg skal driste meg til å spørre om å få prøve det hos hausken, har time der på tirsdag siden forrige ul for utredning hos de ble helt meningsløs da det enda var en del rester igjen.

Nei jeg vet i grunn ikke, jeg fikk bare dette svaret:
Vi har feriestengt hele juli
Letrezol ved infertilitet er 'off label' bruk, dvs legen har et ekstra
stort juridisk ansvar i tilfelle komplikasjoner

Letrzol er kun godkjent for brystkreft behandling, se fellekatalogen.no
---
Mvh

Fikk du Duphaston pga kort lutealfase?
Det stemmer jo, men syns det er rart at han ikke skriver det ut likevel når så mange innen fertilitetsmiljøet har sett god effekt av det og at det er lite bivirkninger. Hør med Hausken ☺️ Begge mine er letrozolbarn. Prøvde 4 måneder uten med begge, men aldri blitt gravid uten.
 
Synes denne ser positiv ut. CD 12. Håper det går veien denne gangen ❤️
20240624_121339.jpg
 
Er bare på cd 11 men syntes denne her var litt i overkant sterk i dag mtp at mannen ikke kommer hjem fra jobb før fredag :( hadde trodd kanskje el flytta seg mot lørdag pga aborten men jeg pleier ikke få så pass strek annet enn dagen før peak .. håper det er feil men blir nok uansett for sent på fredag… sukk :(
EE3CB981-3758-4352-9AF1-5B167B154061.jpeg
 
29 - B2 - PP2 - EL 1/7 - IKM 14/7

Jeg henger meg på her. Vet ikke helt om kroppen har kommet seg etter fødsel. Hadde angivelig første EL etter fødsel (22. feb 2024) nå 14. juni med lutealfase på seks dager som endte i syklus på totalt tjue dager. Har nå hatt tre dager med lett blødning som jeg antar er «mens». Før jeg ble gravid med b1, hadde jeg sykluser på ca. 26-28 dager. Tar derfor utgangspunkt i 21. juni som CD1 og da ender jeg opp med IKM 13.-15. juli. Setter den derfor til 14. juli men tipper på nok en kort syklus. Vi får se :)
 
29 - B2 - PP2 - EL 1/7 - IKM 14/7

Jeg henger meg på her. Vet ikke helt om kroppen har kommet seg etter fødsel. Hadde angivelig første EL etter fødsel (22. feb 2024) nå 14. juni med lutealfase på seks dager som endte i syklus på totalt tjue dager. Har nå hatt tre dager med lett blødning som jeg antar er «mens». Før jeg ble gravid med b1, hadde jeg sykluser på ca. 26-28 dager. Tar derfor utgangspunkt i 21. juni som CD1 og da ender jeg opp med IKM 13.-15. juli. Setter den derfor til 14. juli men tipper på nok en kort syklus. Vi får se :)
Velkommen og lykke til! Når er B1 født?
 
Veldig sprekt å prøve på søsken allerede ❤️ De får nok mye glede av hverandre hvis det klaffer ❤️
Har vært klar for neste siden to dager etter fødsel men pipen får sikkert en annen lyd om det går kjapt :hilarious: blir nok travelt men ønsker veldig gjerne at de skal være tette i alder også vil jeg bli ferdig med å være gravid for det er helt forferdelig samtidig som det er fantastisk :)
 
Er bare på cd 11 men syntes denne her var litt i overkant sterk i dag mtp at mannen ikke kommer hjem fra jobb før fredag :( hadde trodd kanskje el flytta seg mot lørdag pga aborten men jeg pleier ikke få så pass strek annet enn dagen før peak .. håper det er feil men blir nok uansett for sent på fredag… sukk :( Vis vedlegget 438361
Det skjer ingenting økning da…
Ser nesten lik ut i dag. Så det er jo fint sånn sett, men samtidig var jeg på ultralyd på hausken i dag og han så ett egg som ser ut til å være klar for å slippe snart, men samtidig en stor cyste som lå helt inntil. Så han sa den kunne gjøre at det ikke ble noen eggløsning.. sukk… at ikke bare kroppen kan komme i rute igjen :(
 
Back
Topp