❤️IKM Uke 22 ❤️

Altså det er mye å tenke på! Håper ikke det påvirker noe for din del nå :Heartpink
Ja er sikkert bare litt ekstra nervøs når jeg leste om hormonspiral og hvordan det faktisk fungerer, det forklarer hvorfor det kan ta en del måneder før noen blir mottakelig for graviditet etter uttak - hormonspiral tynner ut hinnen rundt livmoren så egget ikke skal feste seg og i tillegg gjør den slimet minst mulig fruktbart for sædcellene… så har skjønt viktigheten av slimet og derfor er jeg blitt mer opptatt av det :hilarious: Redd for å klusse det til :bookworm:

Det blir ikke noe insett på meg denne syklusen. Hormonene er ikke helt i balanse, og slimhinnen er antakelig overmoden når tiden for innsett kommer, og da vil det ikke feste seg.
Vi her fremføres 3 embryoer da. 2 som er helt etter boka og delt i 4 på dag 2, mens ett er litt treger og har delt seg i 2. det kan ikke etter, eller stoppe opp og falle fra (det kan for øvrig de 2 andre også da). Ingen fragmentering i noen av embryoene. Så det er hvertfall bra. Så får vi se da, om noen klarer seg til dag 5 og er av en slik kvalitet at de kan fryses.
Åååh :sorry: Det er jo litt heavy følelse når man helst egentlig skulle vært gravid senest i går! Denne ventingen altså.. men de er dyktige som følger med og ikke sløser med noen embryoer heller. Blir det fort sånn når man må ta hormoner selv? Kan det ta lang tid til du får mens nå da? Krysser fingrene til at de utvikler seg fint til dag 5 :Heartpink:Heartpink

Positiv el test idag. Er jo blitt værre i formen igjen, så håper det er mulig til tross for sykdom da :sorry: bruker ha lang topp, så EL er muligens på fredag da.

Vis vedlegget 460381
Føler med deg med formen, tror kanskje jeg fikk senere EL pga den.. Er så tetta at jeg er tungpusten enda, hvordan syk er du? Da er du kanskje 1 DPO på 17 Mai, og den dagen går fort så da er du plutselig 2 DPO :hilarious::angelic::joyful:

Dere som ble gravide (kjemisk) sist måned, eller tidligere; kjente dere og skrev dere ned noen symptomer iløpet av TWW (two week wait) :pompus: ?

Dere som ble gravide (kjemisk) sist måned, eller tidligere; kjente dere og skrev dere ned noen symptomer iløpet av TWW (two week wait) :pompus: ?
Jeg mistenkte graviditet pga utfloden, men ellers nada. (Ved den kjemiske ved nyttår altså) rakk ikke kjenne på det så lenge da før jeg begynte å blø..

Eeeer så lei av å ikke være gravid..! Hallooo.. nå må det da skje?!

Jeg tror seriøst EL bli forsinket denne mnd :dead: Har 0 tegn til EL slim, det er kun vannete. Er utrolig frustrerende for, det var antydning til slim her om dagen og livmortappen er åpen.. Sikkert normalt selv om ikke EL er i rute.. Da får jeg sikkert ikke EL før på mandag/Onsdag som blir mellom CD 16-18.. Leste at det kanskje etter en kjemisk graviditet.

Det blir ikke noe insett på meg denne syklusen. Hormonene er ikke helt i balanse, og slimhinnen er antakelig overmoden når tiden for innsett kommer, og da vil det ikke feste seg.
Vi her fremføres 3 embryoer da. 2 som er helt etter boka og delt i 4 på dag 2, mens ett er litt treger og har delt seg i 2. det kan ikke etter, eller stoppe opp og falle fra (det kan for øvrig de 2 andre også da). Ingen fragmentering i noen av embryoene. Så det er hvertfall bra. Så får vi se da, om noen klarer seg til dag 5 og er av en slik kvalitet at de kan fryses.
Så utrolig kjedelig.. Men, håper de klarer seg til frys og neste innsett :Heartred

Det er så sykt det, nesten ikke til å tro at det er liksom ca 2 uker etter IKM? Tror vi var rundt 5+4 eller 5+5 eller noe, ja! Så ser man bare sånn liten strek som «flikker» :nailbiting::Heartpink
Deilig å finne ut at man er gravid da.. Plutselig så gikk det så mye fortere :laughing002 Jeg har alltid vært helt på klokka med TR så jeg har tatt test dagen den ikke kommer for vi har liksom vært klar over at det kan skje.

Får alltid masse murringer og strekk, festesmerter også.. Men, utenom det så har det nok vært progesteron som har gitt symptomer.

Føler med deg med formen, tror kanskje jeg fikk senere EL pga den.. Er så tetta at jeg er tungpusten enda, hvordan syk er du? Da er du kanskje 1 DPO på 17 Mai, og den dagen går fort så da er du plutselig 2 DPO :hilarious::angelic::joyful:
Forkjøla og vond hals, har hatt litt mild feber også. Men ser ikke ut til noe sen EL av den grunn :hilarious: har den siste tiden hatt EL på CD18 ca og nå er den tidligere ute :happy:
Ja, håper DPO-dagene går fort!

Jeg mistenkte graviditet pga utfloden, men ellers nada. (Ved den kjemiske ved nyttår altså) rakk ikke kjenne på det så lenge da før jeg begynte å blø..

Eeeer så lei av å ikke være gravid..! Hallooo.. nå må det da skje?!
Oi, økte utfloden eller? Uff ja :sorry: Hva om det allerede er noe på gang i skrivende stund? Egget ditt kan være befruktet nååå :nailbiting::joyful: Du blir en av de første til testing i gruppa denne gangen? Vet du når du begynner å teste?

Jeg tror seriøst EL bli forsinket denne mnd :dead: Har 0 tegn til EL slim, det er kun vannete. Er utrolig frustrerende for, det var antydning til slim her om dagen og livmortappen er åpen.. Sikkert normalt selv om ikke EL er i rute.. Da får jeg sikkert ikke EL før på mandag/Onsdag som blir mellom CD 16-18.. Leste at det kanskje etter en kjemisk graviditet.
Neiii så kjedelig, det er spesielt ikke noe gøy at det blir sånn etter kjemisk, da vil man jo bare komme igang igjen liksom :sorry: Men ja, kroppen må få ordne opp og alt det der… :arghh::angelic:

Jeg venter også EL mandag. Forferdelig kjedelige dager frem til da... EL testene er fortsatt laaaangt ifra positive :shifty: men plutselig er dagen vår her! :woot:
Massevis av EL-slim i dag og murringer på høyre siden. Får ikke lagt inn aksjer i dag. Forhåpentligvis så rekker jeg å time det godt.

Var innom på samtale hos Aleris for IVF forrige uke. Vi har laget en plan om at gubben og jeg prøver selv over sommeren. Om det ikke går så starer vi med ivf fra august//sept. Spennende tider

Neiii så kjedelig, det er spesielt ikke noe gøy at det blir sånn etter kjemisk, da vil man jo bare komme igang igjen liksom :sorry: Men ja, kroppen må få ordne opp og alt det der… :arghh::angelic:
Kjempe kjedelig. Så ikke noe poeng med å starte med aksjer i dag.. Får se utover kvelden evt. om det kommer eller lar vente på seg.. Er så dritt altså :shifty: men men, viktig at kroppen er klar også :Heartred

Nei ingen ting. Men jeg hadde akkurat avsluttet med P-stav, så kroppen min var nok generelt sett ikke helt i balanse kanskje. Denne måneden her har jeg jo hatt masse murringer før eggløsning og kjent kjempe godt at egget kom fra venstre side blant annet. Har ikke visst hva folk har ment med murringer, men forstår det kjempe godt nå haha. I går gikk jeg jo rundt og hadde vondt i typ livmor, og på en annen måte enn myomet pleier å gi meg. Da hadde jeg jo akkurat hatt eggløsning. Føler jeg blir kjent med kroppen min på nytt jeg nå.

Min er også veldig uregelmessig. Det er helt normalt. Så lenge lutefasen din er lang nok, så hadde jeg ikke vært bekymret

En normal menstruasjonssyklus varer vanligvis mellom 21 og 35 dager, regnet fra første dag med menstruasjon til dagen før neste menstruasjon starter.
Detaljert oversikt:

Sykluslengde
Beskrivelse
21–25 dagerKort, men fortsatt innenfor normalen
26–30 dagerVanlig og mest typisk
31–35 dagerLang, men fortsatt regnet som normal

Viktige punkter:
  • Sykluslengden kan variere fra måned til måned, men variasjon på opptil 7 dager regnes som normalt.
  • Eggløsning skjer som regel 14 dager før neste menstruasjon, uansett lengde på syklusen.
  • En regelmessig syklus (selv om den er 33 eller 24 dager) er ofte et tegn på at hormonene dine er i balanse.
Takk! Det er så mye man plutselig begynner å gruble over som man aldri har tenkt på før..

Har det skjedd noe kroppslig nytt den siste tiden da? Jeg tror bare jeg har opplevd 3 +\- dager. Men jeg ville nok hørt med legen her, kan hende det er helt normalt, eller om hun anbefaler blodprøver eller noe :Heartpink
Nei, kan ikke si at det har skjedd noe nytt. Tok blodprøver etter pp 4 og de var visst helt fine, så jeg vet ikke. Skal prøve å få meg ny legetime dersom det ikke blir noen graviditet denne pp'en heller.

Massevis av EL-slim i dag og murringer på høyre siden. Får ikke lagt inn aksjer i dag. Forhåpentligvis så rekker jeg å time det godt.

Var innom på samtale hos Aleris for IVF forrige uke. Vi har laget en plan om at gubben og jeg prøver selv over sommeren. Om det ikke går så starer vi med ivf fra august//sept. Spennende tider
Spennende! Håper dere får lagt inn aksjer i tide. Og så må det være godt å ha en plan fremover, selv om man selvfølgelig helst vil klare det på egenhånd.

Back
Topp