Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Synes det er så fascinerende med hvordan alle opplever tegn til mulig graviditet så tidlig. Lurer på om jeg vil merke noe.Fikk akkurat skikkelig rie av mensensmerter som vara ei lita stund. Og urinen lukter skikkelig søtlig/antibiotikalignende, det gjorde det også rundt samme DPO som forrige gang jeg ble gravid. En farlig forhåpning som utspiller seg![]()
Ja, man skal jo i utgangspunktet ikke kunne merke noe, egget har ikke festa seg engangSynes det er så fascinerende med hvordan alle opplever tegn til mulig graviditet så tidlig. Lurer på om jeg vil merke noe.
Det er mest sannsynlig helt tilfeldig og jeg som overanalyserer!Ja, vi blir sånn på vegne av deg vi også, flere av de andre her fikk tidlig EL denne gangen, jeg fikk senere, du har jo EL på klokkeslettet som regel, men kan du ikke fremskynde litt?Helt ærlig, det her er meg! Altså prøvingen er en tålmodighetsprøve![]()

Ahhh føles leeeenge da ja, hvilke syklusdager forventer du EL?Gratulerer til de av dere som har ankommet DPO-landSelv venter jeg på EL, som kommer man/tirs
![]()

Venter den mellom 15-17, men håper at den kommer tidligere. Sist jeg ble gravid hadde jeg EL på dag 12/13.Ahhh føles leeeenge da ja, hvilke syklusdager forventer du EL?![]()

*VrinSK VrinsK* ♘Ikke så mye liv enda! Starter i morgen uansett, han har fått beskjed om at vi skal ligge alle dager frem til søndag![]()
Ja, det er flere helt trygge for gravide. Men spørsmålet er om antihistaminer kan påvirke fruktbarheten ved eggløsning. Jeg har forstått det sånn at det er noe i antihistaminer som tørker ut slim i kroppen (ved feks. allergisk reaksjon), og det kan også gå utover eggløsningsslimet så det kan bli mindre optimalt for svømmerne å komme seg helt inn dit de skal. Men man skal aldri bruke ChatGPT fremfor legen hvis man lider av alvorlig allergi, så da må man selvsagt høre med legen sin.Men det er jo flere antihistaminer som skal være trygge for gravide?
Jeg venter også EL mandag. Forferdelig kjedelige dager frem til da... EL testene er fortsatt laaaangt ifra positiveGratulerer til de av dere som har ankommet DPO-landSelv venter jeg på EL, som kommer man/tirs
![]()
men plutselig er dagen vår her! 
Føler jeg hadde en del av det slimet selv om jeg gikk på antihistaminer. Bruker Aerius som er 2. Generasjons antihistsmin da. Ser litt frem og tilbake i forhold til at det står noen steder at man ikke skal bruke Aerius og andre steder at den er trygg for gravide. Har droppet å ta den i 2 dager for sikkerhetsskyld nå haha.Ja, det er flere helt trygge for gravide. Men spørsmålet er om antihistaminer kan påvirke fruktbarheten ved eggløsning. Jeg har forstått det sånn at det er noe i antihistaminer som tørker ut slim i kroppen (ved feks. allergisk reaksjon), og det kan også gå utover eggløsningsslimet så det kan bli mindre optimalt for svømmerne å komme seg helt inn dit de skal. Men man skal aldri bruke ChatGPT fremfor legen hvis man lider av alvorlig allergi, så da må man selvsagt høre med legen sin.
Svar fra ChatGPT:
Ja – antihistaminer kan faktisk redusere kvaliteten og mengden av eggløsningsslim, og dermed potensielt gjøre det vanskeligere å bli gravid.
Hvorfor?
- Fertilt eggløsningsslim (det stretchy, gjennomsiktige) består i stor grad av vann og er avhengig av østrogennivå og normal slimproduksjon i livmorhalsen.
- Antihistaminer, spesielt de med tørkende effekt (som f.eks. cetirizin, loratadin, difenhydramin), virker ved å tørke ut slimhinner – og det inkluderer også livmorhalsen.
- Det betyr at selv om du har eggløsning, kan fravær eller redusert mengde slim gjøre det vanskelig for sædcellene å komme seg frem.
Gjelder dette alle antihistaminer?
- Effekten varierer litt, men generelt gjelder det mest for 1. generasjons antihistaminer (som også gjør deg trøtt), og i noe mindre grad for nyere, 2. generasjons antihistaminer.
- Likevel: Selv cetirizin (Zyrtec), loratadin (Clarityn), og fexofenadin (Allegra) kan ha en viss uttørkende effekt.
Hva kan du gjøre hvis du må bruke antihistaminer?
- Prøv å unngå dem rundt eggløsning hvis mulig.
- Hold deg til lavest mulig dose.
- Drikk godt med vann.
- Sørg for samleier i dagene der slimet er på sitt beste.
Min er også veldig uregelmessig. Det er helt normalt. Så lenge lutefasen din er lang nok, så hadde jeg ikke vært bekymretHva tenker dere om dette egentlig? Syns selv syklusen har blitt veldig uregelmessig den siste tiden, er det noe å bekymre seg for?![]()
Sykluslengde | Beskrivelse |
| 21–25 dager | Kort, men fortsatt innenfor normalen |
| 26–30 dager | Vanlig og mest typisk |
| 31–35 dager | Lang, men fortsatt regnet som normal |
Jeg har liksom alltid vært først ute i IKM grupper, nå er jeg plutselig en av de siste..Ja, vi blir sånn på vegne av deg vi også, flere av de andre her fikk tidlig EL denne gangen, jeg fikk senere, du har jo EL på klokkeslettet som regel, men kan du ikke fremskynde litt?![]()

Gratulerer til de av dere som har ankommet DPO-landSelv venter jeg på EL, som kommer man/tirs
![]()
Føler virkelig med dere… Er virkelig pyton å vente på EL..Jeg venter også EL mandag. Forferdelig kjedelige dager frem til da... EL testene er fortsatt laaaangt ifra positivemen plutselig er dagen vår her!
![]()

Jaaa, i følge kalenderen min kommer ikke el før på lørdag, men er jo CD 15 nå, og lite utslag enda. Man håper jo den kommer tidligereFøler virkelig med dere… Er virkelig pyton å vente på EL..![]()
![]()
her er min testIkke sant.. Min Hopper mellom 13 og 15. Er CD 11 i dagJaaa, i følge kalenderen min kommer ikke el før på lørdag, men er jo CD 15 nå, og lite utslag enda. Man håper jo den kommer tidligereher er min test
Blir spennende dager fremover da! Vi får heldigvis lagt en god del aksjer, enten hver dag eller annenhver dagIkke sant.. Min Hopper mellom 13 og 15. Er CD 11 i dag
Ja, det er en fordelBlir spennende dager fremover da! Vi får heldigvis lagt en god del aksjer, enten hver dag eller annenhver dag![]()
Vi starter i dag og kjører på hver eneste dag frem til Søndag