❤️IKM Uke 22 ❤️

Føler jeg hadde en del av det slimet selv om jeg gikk på antihistaminer. Bruker Aerius som er 2. Generasjons antihistsmin da. Ser litt frem og tilbake i forhold til at det står noen steder at man ikke skal bruke Aerius og andre steder at den er trygg for gravide. Har droppet å ta den i 2 dager for sikkerhetsskyld nå haha.

Aiaiai alt man må tenke på.
Ja Aerius er ganske moderne og har ikke så mange bivirkninger som mange hadde tidligere. Men ja, prøvde å unngå det noen dager selv, men tok en i går :stinkyfeet:

Føler jeg hadde en del av det slimet selv om jeg gikk på antihistaminer. Bruker Aerius som er 2. Generasjons antihistsmin da. Ser litt frem og tilbake i forhold til at det står noen steder at man ikke skal bruke Aerius og andre steder at den er trygg for gravide. Har droppet å ta den i 2 dager for sikkerhetsskyld nå haha.

Aiaiai alt man må tenke på.
Ja Aerius er ganske moderne og har ikke så mange bivirkninger som mange hadde tidligere. Men ja, prøvde å unngå det noen dager selv, men tok en i går :stinkyfeet:
Aerius er helt trygt, gikk på det i helle svangerskapet med han minste :)

Aerius er helt trygt, gikk på det i helle svangerskapet med han minste :)
Ja i svangerskapet ja, men det jeg tenkte på var hvordan antihistaminer kan påvirke eggløsningsslimet når man prøver å skal bli gravid :bookworm: Hvis du ser tilbake en slide så postet jeg det chatgpt skrev om det.

Ja i svangerskapet ja, men det jeg tenkte på var hvordan antihistaminer kan påvirke eggløsningsslimet når man prøver å skal bli gravid :bookworm: Hvis du ser tilbake en slide så postet jeg det chatgpt skrev om det.
Ja, så klart :bag: Leste ikke navne på den så tenkte den utgikk :angelic: Men, er jo så teit at det skal kunne påvirke sånn. Det viste jeg ikke :dead:

Venter den mellom 15-17, men håper at den kommer tidligere. Sist jeg ble gravid hadde jeg EL på dag 12/13.
så litt slim på papiret i stad, men EL-testen er så svak atte… :meh:
Ja noen ser slimet opptil en uke før - denne gangen kom slimet 4-5 dager før, men det som kom 4 dager før var det som så best ut og lignet klekt egg :hilarious: Følte det var akkurat det den dagen som var mest interessant for å få inn sæden dit den skal, men håper det andre slimet var bra nok :nailbiting::sign19

Ja, så klart :bag: Leste ikke navne på den så tenkte den utgikk :angelic: Men, er jo så teit at det skal kunne påvirke sånn. Det viste jeg ikke :dead:
Ja, men det sies bare at det kan påvirke - så det er ikke sikkert det utgjør så mye.. men man blir jo så at man ønsker optimale forhold når man prøver så mye forskjellig ønsker man ikke at en ting kan ødelegge :hilarious: Ahhh livet var noe annet da jeg ble gravid med nr 1, da skulle vi ikke bli gravide, jeg hadde vært på skikkelig fest da vi unnfanget henne og ingen vitaminer var tatt på forhånd, det gikk visst veldig bra :hilarious::hilarious:

Ja, men det sies bare at det kan påvirke - så det er ikke sikkert det utgjør så mye.. men man blir jo så at man ønsker optimale forhold når man prøver så mye forskjellig ønsker man ikke at en ting kan ødelegge :hilarious:Ahhh livet var noe annet da jeg ble gravid med nr 1, da skulle vi ikke bli gravide, jeg hadde vært på skikkelig fest da vi unnfanget henne og ingen vitaminer var tatt på forhånd, det gikk visst veldig bra :hilarious::hilarious:
Haha hvor langt inn i graviditeten fant du ut at du var gravid? Søsteren min også var skikkelig bekymret over at hun hadde vært på ferie og drukket og sånt siden hun fant ut av graviditeten i uke 8 eller noe lignende. Hun hadde akkurat sluttet med prevensjon og forventet ikke at ting skulle klaffe med en gang. Men nevøen min (som akkurat fylte 2 år) er skikkelig smart. Han snakker jo fulle setninger allerede og forstår så utrolig mye av det vi sier eller snakker om i nærheten av han. De må jo snakke engelsk seg i mellom hvis de ikke vil at han skal få med seg noe.

Da tror jeg at jeg skal starte opp igjen :) Leste at det minker sjansen for svangerskapsforgiftning hvis man tar det før og tidlig i graviditeten
Med en gang vi var ferdig å legge inn kandidater der de skal være tok jeg en Aerius jeg hvertfall. Lurte på om den sykdommen jeg har slitt med siste uka er allergi, selv om jeg ikke har fått utslag på de vanlige pollen testene. Følte tettheten gav seg litt. Tar en til i dag - vi har lagt inn alle kandidatene, så trenger ikke slimet mer tror jeg :hilarious: :sign19

Haha hvor langt inn i graviditeten fant du ut at du var gravid? Søsteren min også var skikkelig bekymret over at hun hadde vært på ferie og drukket og sånt siden hun fant ut av graviditeten i uke 8 eller noe lignende. Hun hadde akkurat sluttet med prevensjon og forventet ikke at ting skulle klaffe med en gang. Men nevøen min (som akkurat fylte 2 år) er skikkelig smart. Han snakker jo fulle setninger allerede og forstår så utrolig mye av det vi sier eller snakker om i nærheten av han. De må jo snakke engelsk seg i mellom hvis de ikke vil at han skal få med seg noe.
Hahah, utrolig bra :hilarious: Vi fant ut ganske fort, kanskje en uke etter IKM.. jeg tok en strimmel fordi jeg plutselig fikk en følelse :nailbiting: Da visste jeg det, FØR positiv test. Men back then var det sånn; tok en strimmeltest, også en til, og etter noen dager dro vi på tidlig UL for å se om det var sant bare, og da så vi hjertet slå! :Heartpink

Hahah, utrolig bra :hilarious: Vi fant ut ganske fort, kanskje en uke etter IKM.. jeg tok en strimmel fordi jeg plutselig fikk en følelse :nailbiting: Da visste jeg det, FØR positiv test. Men back then var det sånn; tok en strimmeltest, også en til, og etter noen dager dro vi på tidlig UL for å se om det var sant bare, og da så vi hjertet slå! :Heartpink
Hvor tidlig får et foster hjerteslag?

Ja, det er flere helt trygge for gravide. Men spørsmålet er om antihistaminer kan påvirke fruktbarheten ved eggløsning. Jeg har forstått det sånn at det er noe i antihistaminer som tørker ut slim i kroppen (ved feks. allergisk reaksjon), og det kan også gå utover eggløsningsslimet så det kan bli mindre optimalt for svømmerne å komme seg helt inn dit de skal. Men man skal aldri bruke ChatGPT fremfor legen hvis man lider av alvorlig allergi, så da må man selvsagt høre med legen sin.

Svar fra ChatGPT:

Ja – antihistaminer kan faktisk redusere kvaliteten og mengden av eggløsningsslim, og dermed potensielt gjøre det vanskeligere å bli gravid.

Hvorfor?

• Fertilt eggløsningsslim (det stretchy, gjennomsiktige) består i stor grad av vann og er avhengig av østrogennivå og normal slimproduksjon i livmorhalsen.
  • Antihistaminer, spesielt de med tørkende effekt (som f.eks. cetirizin, loratadin, difenhydramin), virker ved å tørke ut slimhinner – og det inkluderer også livmorhalsen.
  • Det betyr at selv om du har eggløsning, kan fravær eller redusert mengde slim gjøre det vanskelig for sædcellene å komme seg frem.

Gjelder dette alle antihistaminer?

• Effekten varierer litt, men generelt gjelder det mest for 1. generasjons antihistaminer (som også gjør deg trøtt), og i noe mindre grad for nyere, 2. generasjons antihistaminer.
  • Likevel: Selv cetirizin (Zyrtec), loratadin (Clarityn), og fexofenadin (Allegra) kan ha en viss uttørkende effekt.

Hva kan du gjøre hvis du må bruke antihistaminer?

• Prøv å unngå dem rundt eggløsning hvis mulig.
    • Hold deg til lavest mulig dose.
    • Drikk godt med vann.
    • Sørg for samleier i dagene der slimet er på sitt beste.
Altså det er mye å tenke på! Håper ikke det påvirker noe for din del nå :Heartpink

Jeg har liksom alltid vært først ute i IKM grupper, nå er jeg plutselig en av de siste.. :hilarious:
Er ikke rart man blir utålmodig :laughing002

Skulle ønske jeg kunne.. Nå så er jeg nesten skkker på at jeg må vente helt til søndag! Heldigvis er det onsdag i dag :dance018
Og jeg har alltid vært en av de siste! Det er nesten uutholdelig å være blant de siste - man føler det som at det bare aldri skjer liksom og alle andre bare tuter av gårde. Så jeg føler med deg! :Heartpink

Ja, men det sies bare at det kan påvirke - så det er ikke sikkert det utgjør så mye.. men man blir jo så at man ønsker optimale forhold når man prøver så mye forskjellig ønsker man ikke at en ting kan ødelegge :hilarious:Ahhh livet var noe annet da jeg ble gravid med nr 1, da skulle vi ikke bli gravide, jeg hadde vært på skikkelig fest da vi unnfanget henne og ingen vitaminer var tatt på forhånd, det gikk visst veldig bra :hilarious::hilarious:
Ja, man blir jo redd man skal være en av de som blir påvirket. Er mye stress med denne prøvingen :dead: Ikke sant, den obs jeg er vist gravid er så mye bedre :laughing002

Positiv el test idag. Er jo blitt værre i formen igjen, så håper det er mulig til tross for sykdom da :sorry: bruker ha lang topp, så EL er muligens på fredag da.

1000002547.jpg

Det blir ikke noe insett på meg denne syklusen. Hormonene er ikke helt i balanse, og slimhinnen er antakelig overmoden når tiden for innsett kommer, og da vil det ikke feste seg.
Vi her fremføres 3 embryoer da. 2 som er helt etter boka og delt i 4 på dag 2, mens ett er litt treger og har delt seg i 2. det kan ikke etter, eller stoppe opp og falle fra (det kan for øvrig de 2 andre også da). Ingen fragmentering i noen av embryoene. Så det er hvertfall bra. Så får vi se da, om noen klarer seg til dag 5 og er av en slik kvalitet at de kan fryses.

Hva tenker dere om dette egentlig? Syns selv syklusen har blitt veldig uregelmessig den siste tiden, er det noe å bekymre seg for? :bored:
Har det skjedd noe kroppslig nytt den siste tiden da? Jeg tror bare jeg har opplevd 3 +\- dager. Men jeg ville nok hørt med legen her, kan hende det er helt normalt, eller om hun anbefaler blodprøver eller noe :Heartpink

Back
Topp