❤️ IKM uke 7 ❤️

Bah. Lite hjertesukk/bekymring(har en tendens til det etter negative tester)

Har stort sett alltid sykluser på 28 dager. Har opplevd én på 27 og én på 29.

Denne runden er første gang jeg virkelig skjønte meg på el-testing og antar el var søndag 9.2(positiv el-test fredag 7.2 og lørdag 8.2, negativ igjen søndagen). Dvs jeg er 8dpo i dag. MEN, utfra forrige mens er syklusdag 28 allerede nå fredag 19.2. Noe som gir meg lutealfase på 12 dager. Er det for lite? Ser premom-appen også har lagt inn EL på meg søndag 9.2, men den har utvidet syklusen min med 2 dager og sier ikm er på syklusdag 30. Hvorfor gjør den det? Burde jeg hatt to dager lengre lutealfase eller går den ut fra gjennomsnittlig lutealfase på 14d? Og sist: OM ikm bare er om 4 dager(28d syklus), burde jeg ikke fått positiv test nå om det gikk veien?
Baaaah. Sorry langt innlegg
Hei:) forstår frustrasjonen din godt, mener jeg har lest en plass at så lenge lutealfasen er over 10 dager går det bra:) lov å miste motet, men testen kan enda bli positiv når det er 4 dager til IKM:)
Krysser fingrene:)

Denne runden er første gang jeg virkelig skjønte meg på el-testing og antar el var søndag 9.2(positiv el-test fredag 7.2 og lørdag 8.2, negativ igjen søndagen). Dvs jeg er 8dpo i dag. MEN, utfra forrige mens er syklusdag 28 allerede nå fredag 19.2. Noe som gir meg lutealfase på 12 dager. Er det for lite? Ser premom-appen også har lagt inn EL på meg søndag 9.2, men den har utvidet syklusen min med 2 dager og sier ikm er på syklusdag 30. Hvorfor gjør den det? Burde jeg hatt to dager lengre lutealfase eller går den ut fra gjennomsnittlig lutealfase på 14d? Og sist: OM ikm bare er om 4 dager(28d syklus), burde jeg ikke fått positiv test nå om det gikk veien?
Har selv sykluser på 28 dager, men sjeldent EL før dag 17. Så jeg har faktisk en lutealfase på 11 dager... vi var til utredning når vi prøvde på første og gynekologen mente det var innafor. Er fra 10 dager og mindre at det kan være et problem når man ønsker å bli gravid. Så ville ikke vært bekymret for en lutealfase på 12 dager. Men samtidig betyr ikke det at du burde fått positiv test I dag. Alle testene som lover sikkert resultat 4 før forventet mens går ut i fra en lutealfase på 14 dager, altså 10 dpo.
8 dpo er fortsatt veldig tidlig, så prøv å ikke gi opp ennå (vet det er lettere sagt enn gjort, pleier selv også å gi opp ved negativ test 8/9 dpo :yuck:

Har selv sykluser på 28 dager, men sjeldent EL før dag 17. Så jeg har faktisk en lutealfase på 11 dager... vi var til utredning når vi prøvde på første og gynekologen mente det var innafor. Er fra 10 dager og mindre at det kan være et problem når man ønsker å bli gravid. Så ville ikke vært bekymret for en lutealfase på 12 dager. Men samtidig betyr ikke det at du burde fått positiv test I dag. Alle testene som lover sikkert resultat 4 før forventet mens går ut i fra en lutealfase på 14 dager, altså 10 dpo.
8 dpo er fortsatt veldig tidlig, så prøv å ikke gi opp ennå (vet det er lettere sagt enn gjort, pleier selv også å gi opp ved negativ test 8/9 dpo :yuck:

Tusen takk for svar! Setter veldig pris på det. Var forresten en sånn opptil 6 dager før, 10 mIU/ml-test.
Skal forsøke å ikke la en eventuell negativ test imrn knekke meg og prøve å se positivt frem mot evt. ikm. Har dog begynt å få litt tr-symptomer nå(kviser, vonde pupper), så det spørs denne pp.

Hei:) forstår frustrasjonen din godt, mener jeg har lest en plass at så lenge lutealfasen er over 10 dager går det bra:) lov å miste motet, men testen kan enda bli positiv når det er 4 dager til IKM:)
Krysser fingrene:)

Tusen takk for svar! Skal teste i morgen tidlig og prøve å ikke gå i kjelleren om den også er negativ.
Den ene gangen jeg har vært gravid måtte jeg 4 dager over ikm før 1-2 på cb digital. Men vet ikke om det er normalt/bra for mistet i uke 5..

Tusen takk for svar! Skal teste i morgen tidlig og prøve å ikke gå i kjelleren om den også er negativ.
Den ene gangen jeg har vært gravid måtte jeg 4 dager over ikm før 1-2 på cb digital. Men vet ikke om det er normalt/bra for mistet i uke 5..
Usikker, men tenker på IKM kan man vertfall skimte to streker hvis spiren sitter:) la oss leve i håpet til det motsatte er bevist:)

12 dpo idag :) lite symptom, hatt litt ilinger i underlivet, spesielt igår.
Blenda test 10 dpo, har ikkje testa igjen etter det.
Reknar med tr dukkar opp i morgon eller torsdag :wtf:

12 dpo idag :) lite symptom, hatt litt ilinger i underlivet, spesielt igår.
Blenda test 10 dpo, har ikkje testa igjen etter det.
Reknar med tr dukkar opp i morgon eller torsdag :wtf:

Test i dag?:)

Om det er noen trøst har jeg aldri testet positivt på 8 dpo. For de aller fleste er det altfor tidlig. Jeg vet ikke helt hvorfor premom regner som den gjør, jeg sluttet å bruke den appen da jeg synes den hele tiden flyttet på ting og satte meg på el dager jeg visste ikke stemte mtp el-slim osv. Fikk orden på alt sammen da jeg i stedet brukte fertility friend. Den varsler hvis jeg feks har en syklus som avviker fra "normalen". Som denne pp da jeg hadde el på syklusdag 10 i stedet for 17 og 19 som i de to forrige pp. Den regner også snittet på lutealfasen min og anslår da hvilken dag ikm er.

Jeg er 12 dpo i dag og blenda test fra one step. Har kjøpt en test på nettet som kommer i kveld, fordi jeg er så usikker. Har veldig høy temp og murringer i magen.

Min temp i dag 12 dpo. Negativ test fra One step. Har en litt spesiell følelse i livmor, litt sånn tyngde. Litt murringer innimellom. Ikke vært like kvalm i dag som i går. Rett tempen skal droppe veldig snart ...
IMG_6728.jpeg

9dpo

Tok ny test i dag tidlig. Den så umiddelbart negativ ut, men når jeg så på den i sted etter å ha tørket over en time så kan jeg kaaaaanskje oppdage verdens svakeste skygge(les: ønsketenking. Er forresten ikke mulig å få den hypotetiske streken med på bildet, haha)
I hvertfall sammenlignet med gårsdagens som var hvitere enn hvitest. Er tom for tester nå fem til babyplan sine kommer i posten, så får muligens ikke tatt i morgen.

Vedlegg

• 688F5665-B446-4DD6-8662-DB3A6F800AA1.jpeg
    688F5665-B446-4DD6-8662-DB3A6F800AA1.jpeg
    8,4 KB · Visninger: 108
  • 3878C527-1F9D-4412-A25B-CD1FF122F742.jpeg
    3878C527-1F9D-4412-A25B-CD1FF122F742.jpeg
    13,6 KB · Visninger: 114
Om det er noen trøst har jeg aldri testet positivt på 8 dpo. For de aller fleste er det altfor tidlig. Jeg vet ikke helt hvorfor premom regner som den gjør, jeg sluttet å bruke den appen da jeg synes den hele tiden flyttet på ting og satte meg på el dager jeg visste ikke stemte mtp el-slim osv. Fikk orden på alt sammen da jeg i stedet brukte fertility friend. Den varsler hvis jeg feks har en syklus som avviker fra "normalen". Som denne pp da jeg hadde el på syklusdag 10 i stedet for 17 og 19 som i de to forrige pp. Den regner også snittet på lutealfasen min og anslår da hvilken dag ikm er.

Jeg er 12 dpo i dag og blenda test fra one step. Har kjøpt en test på nettet som kommer i kveld, fordi jeg er så usikker. Har veldig høy temp og murringer i magen.

Tusen takk for utfyllende svar! Skal prøve å ikke gi opp håpet helt ennå:) Kan man bruke FF selvom man ikke temper?

Nope, men om den kommer innen 2 dager er det fortsatt innenfor «normalen» her i gården.. syklus varierer mellom 29-32 dager. Testa i dag du?:Heartred

Ja, la ved fil nå nettopp:) negativ, med et hint av streksyngalskap:troll:

Tusen takk for utfyllende svar! Skal prøve å ikke gi opp håpet helt ennå:) Kan man bruke FF selvom man ikke temper?

åh, nå spør du godt ... Det vet jeg ikke, men de kan i hvert fall legges til som mer "support". Er ganske fersk på disse appene og jeg temper kun nå siden el-testene viste så mye feil på meg.

Jeg har lang lutealfase, så selv om jeg er 12dpo har jeg fortsatt 5 dager til mens er ventet. Så det er på søndag. FF-appen har markert både søndag og mandag. Man sier jo at man skal teste seg nærmere ikm for sikrere resultat, men jeg innbiller meg at feks 12-13 dpo uansett bør være nok for å kunne få positiv test - men tror dere at det kan drøye hos en som meg da? Egget har jo flere dager å feste seg på, og kan jo feste seg så sent som dag 12? Da vil jo ikke en positiv test komme før om 2-3 dager? Jeg hadde en skikkelig dipp i tempen 6 dpo, og det er jo nå 6 dager siden. Det kan ikke ha vært en festedipp, tenker jeg ...

Man blir sprø, altså ...

Helt blenda tidligtest her også, er et sted mellom 8-10 dpo. Blir ikke flere tester her nå, tipper jeg begynner å spotte senest i morgen. Dersom det mot formodning ikke blir noe spotting eller TR før fredag, tar jeg ny test da :wtf:

Noen som har erfaring med om Metode tidligtest lager falske streker etter tørking??

Så på testen igjen nå og skimter strek!
Ser ikke det på den fra i går. Hjeeelp. Orker ikke falskt håp. Ser dere noe eller har det klikket for meg?

Første bildet er den tatt i dag som jeg nå skimtet strek på. Andre bildet er den fra i går.

Edit: nevermind. Det står jo ganske tydelig i bruksanvisning at man ikke skal la det gå mer enn 5 minutter.

Vedlegg

• AB0D3528-A18A-4998-9FFF-4B56530D54E7.jpeg
    AB0D3528-A18A-4998-9FFF-4B56530D54E7.jpeg
    14,9 KB · Visninger: 112
  • C52630A7-3A07-4B31-A823-20C99E1898EE.jpeg
    C52630A7-3A07-4B31-A823-20C99E1898EE.jpeg
    13,3 KB · Visninger: 117
Last edited:
Back
Topp