❤️ IKM uke 51 ❤️

Hvor mye tror dere det har å si at man drikker alkohol under perioden med el og aksjelegging? Bør man helst droppe det helt for å ha best sjanser? :rolleyes:
Da vi begynte å prøve, var jeg kjempestreng og helt avholds mellom eggløsning og mensen. Det var utrolig slitsomt, også fordi jeg hele tiden måtte komme med unnskyldninger og det oppsto flere situasjoner hvor venner og bekjente trodde jeg var gravid, noe som var ganske sårt. Gynekologen jeg gikk til etter et års prøving, som henviste meg til IVF, sa at det ikke er noe poeng med så strenge regler. Greit å unngå grøftefylla, men det har ikke mye å si med et moderat alkoholinntak frem til du får positiv test. Lev så normalt som mulig, med moderasjon, er mitt tips i alle fall.

Hva tenker dere? At eggløsningen er i dag? Har fått lagt aksjer både igår og idag :) våknet idag å har litt sånn stikning/krampe på høyre side av magen, kan det være eggløsningen? Eneste er at jeg savner EL slim, men det er kanskje ikke hver gang? :scratch

Vedlegg

• IMG_9153.jpeg
    IMG_9153.jpeg
    105,3 KB · Visninger: 28
Da vi begynte å prøve, var jeg kjempestreng og helt avholds mellom eggløsning og mensen. Det var utrolig slitsomt, også fordi jeg hele tiden måtte komme med unnskyldninger og det oppsto flere situasjoner hvor venner og bekjente trodde jeg var gravid, noe som var ganske sårt. Gynekologen jeg gikk til etter et års prøving, som henviste meg til IVF, sa at det ikke er noe poeng med så strenge regler. Greit å unngå grøftefylla, men det har ikke mye å si med et moderat alkoholinntak frem til du får positiv test. Lev så normalt som mulig, med moderasjon, er mitt tips i alle fall.
Tusen takk for svar! Har tidligere levd litt som du gjorde og, men begynner å bli skikkelig slitsomt og sykt kjedelig.

Krysser fingrene! :love017
Ananas? Har ikke fått med meg hva det skal være godt for? Elsker jo ananas, så om det er noe positivt vil jeg absolutt vurdere det :cool01
Ååh, det blir noen lange dager i DPO-land ja laughing6
Ser du har fått svar ang ananas, jeg er usikker på om jeg skal kjøre på ananas denne syklusen sånn i tilfelle eggløsningen ikke har vært :bookworm:
Jepp, jeg har kjøpt inn ananas! Tenker å begynne i å spise kveld :dance008
Har «heldigvis» veldig mye å gjøre på jobb, julebord på lørdag og mannen reiser bort søndag. Foreldrene mine kommer på besøk neste uke, så satser på at uken går fort av den grunn! :)
Bra du er i gang med ananasen, den må gi resultater før jul :love017
Heldig som har mye på tapetet da, skal prøve å fylle kalenderen jeg også !
Jeg spiser ananas! Gjort det alle PP etter vi startet prøve igjen etter senabort. Funket første ordentlige pp som dessverre endte i kjemisk. Skader jo ikke å prøve tenker jeg :smiley-angelic001 startet i går (1 dpo). Kjører ananasen i smoothie maskin for å slippe å tygge den harde kjernen (alt skal jo med):laughing002
Jeg liker ikke ananas eller smoothie så tvinger den i meg. Dagens høydepunkt i dpo land :laughing002

Hvor ofte tester dere etter EL? Kan se ut som at det går mot en topp hos meg snart til tross for at jeg trudde det ikke gikk denne mnd

Er det noen her som satt seg et mål med hvor lenge dere skal vente med å ta første test? :Heartred :happy:
Tenker kanskje jeg skal prøve å holde ut til 10dpo denne pp:clock

Er det noen her som satt seg et mål med hvor lenge dere skal vente med å ta første test? :Heartred :happy:
Jeg skal teste neste fredag som blir 10 dpo for meg. Foreldrene mine reiser dagen før, og jeg vil ikke vite det før etter de har dratt uansett hva resultatet blir. Tester også kun på morgenurin, så det blir dagen. Fikk svak positiv test 9dpo nå i september, så føler jeg bør få et svar da :happy:

Jeg skal teste neste fredag som blir 10 dpo for meg. Foreldrene mine reiser dagen før, og jeg vil ikke vite det før etter de har dratt uansett hva resultatet blir. Tester også kun på morgenurin, så det blir dagen. Fikk svak positiv test 9dpo nå i september, så føler jeg bør få et svar da :happy:
Oki :D Blir den fredagen eller lørdagen på meg også.

Skal prøøøøøve å holde meg til å teste 10 dpo, som da vil bli søndag neste uke, meen kjenner jeg meg selv rett, begynner jeg vel 7-8 dpo :knegg: :hilarious:

Prøve å holde meg fra å teste til ikm datoen siden jeg er så usikker på om det ble eggløsning, men sprekker sikkert før på 10/11 dpo som da blir ca 14 desember.

Skal på julebord på lørdag så blir nok noen glass vin da :dance008

Skal prøøøøøve å holde meg til å teste 10 dpo, som da vil bli søndag neste uke, meen kjenner jeg meg selv rett, begynner jeg vel 7-8 dpo :knegg: :hilarious:
Prøve å holde meg fra å teste til ikm datoen siden jeg er så usikker på om det ble eggløsning, men sprekker sikkert før på 10/11 dpo som da blir ca 14 desember.

Skal på julebord på lørdag så blir nok noen glass vin da :dance008
Er så lett å sprekke :smiley-ashamed004 men blir spennende fra slutten av neste uke da :Heartred

Wow, imponert over hvor lenge dere klarer å vente!! Selv pleier jeg sprekke usaklig tidlig, på 6dpo :laughing002 Skal prøve å holde meg til 8 dpo nå, det er tirsdag. Beste hadde vært å holde seg til 10 dpo, men det har jeg liten tro på at jeg klarer:laughing002
Jeg begynte 7 dpo forrige på, og ble så skuffa hver gang jeg testa.. men lettere sagt enn gjort å vente :laughing002

Jeg begynte 7 dpo forrige på, og ble så skuffa hver gang jeg testa.. men lettere sagt enn gjort å vente :laughing002
Jaa blir det selv.. men så vil jeg også ha den gode nyheten så fort som mulig om det skulle gå også :laughing002 Men blir jo skuffelse på skuffelse å begynne så tidlig om det ikke går :rolleyes:

Jaa blir det selv.. men så vil jeg også ha den gode nyheten så fort som mulig om det skulle gå også :laughing002 Men blir jo skuffelse på skuffelse å begynne så tidlig om det ikke går
Er akkurat det! Vi får bare smøre oss med tålmodighet de neste dagene hvertfall :laughing002

Back
Topp