❤️ IKM Uke 5 ❤️

Tenk da - en gang i fremtiden kan man garantert måle hcg akkurat slik man i dag måler blodsukker. Et lite stikk i fingeren, stripsen inn i en maskin, og verdien lyser mot deg på skjermen! Da slipper man å vri og myse, tenke over når på døgnet og hvor konsentrert urinen er, man har svaret i blodet og på skjermen.
Aaah, det hadde vært fantastisk! :love017 Jeg tror jeg har romantisert denne testegalskapen litt vel mye, for jeg husker tilbake til sist jeg holdt på sånn med stor nostalgi, og har gledet meg litt å vri, myse og bruke opp 15 strimler før 8 dpo ... Men nå som jeg er igang, blir jeg heller påminnet hvor mye det tar på og hvor frustrerende det er.

Jeg har blødd myye, typ mens, siden rundt eggløsning. Noen som har erfaring med dette? Har også små koagler. Sist syklus var også rar, men ikke slik som denne. Er dpo 7, 6 eller 5. vet ikke om det i det hele tatt er vits å teste denne pp.

Er så utrolig spennende å lærerikt å være del av dette forumet og gruppen! Takk til alle som deler :)
Er det noen her som har erfaring med å være gravid og ha migrene og fibromyalgi?
Jeg strever litt med å det å ha høysensitive smertesensorer og skille på hva som er hva. Har en veldig hormonpåvirket migrene, så lurer på hva som kan forventes og om jeg burde stålsette meg i prosessen:oops:

Er så utrolig spennende å lærerikt å være del av dette forumet og gruppen! Takk til alle som deler :)
Er det noen her som har erfaring med å være gravid og ha migrene og fibromyalgi?
Jeg strever litt med å det å ha høysensitive smertesensorer og skille på hva som er hva. Har en veldig hormonpåvirket migrene, så lurer på hva som kan forventes og om jeg burde stålsette meg i prosessen:oops:
Så hyggelig at du liker deg her! :happy: Hvis du spør i "Vi som prøver / før svangerskapet" så er det større sjanse for at flere ser spørsmålet ditt. Har migrene med aura selv, og ble egentlig ikke plaget noe særlig under svangerskapet. Migrene med aura er visst noe som ofte forverres under svangerskapet, men ved hormonpåvirket migrene så leste jeg at 50-80% opplever en bedring, spesielt i andre og tredje trimester.

Så hyggelig at du liker deg her! :happy: Hvis du spør i "Vi som prøver / før svangerskapet" så er det større sjanse for at flere ser spørsmålet ditt. Har migrene med aura selv, og ble egentlig ikke plaget noe særlig under svangerskapet. Migrene med aura er visst noe som ofte forverres under svangerskapet, men ved hormonpåvirket migrene så leste jeg at 50-80% opplever en bedring, spesielt i andre og tredje trimester.
Takk, det var lurt å løfte det der også. Krysser fingrene for bedring.

Tenk da - en gang i fremtiden kan man garantert måle hcg akkurat slik man i dag måler blodsukker. Et lite stikk i fingeren, stripsen inn i en maskin, og verdien lyser mot deg på skjermen! Da slipper man å vri og myse, tenke over når på døgnet og hvor konsentrert urinen er, man har svaret i blodet og på skjermen.
Ååå tenk på det!! Ja me det hadde spart mange for hodebry!! Egentlig synes jeg at kvinnekroppen mangler en sånn slags telepati mellom mor og barn. Som typ gjør at mor bare vet når hun er gravid og at etterhvert så kan mor høre hjertet til barnet og umiddelbart vite når noe er galt. Når kroppen er SÅ forbanna kompleks, hvorfor ikke slenge på det ekstra utstyret liksom, som om vi kvinner ikke må igjennom nok med kroppen vår :laughing021

Jeg har det :) bare sende PM omg du trenger og snakke :)

Jaaaaaaaa! :Heartred :eek::Heartred

Vedlegg

• IMG_8077.jpeg
    IMG_8077.jpeg
    1 MB · Visninger: 85
Hvor lenge pleier dere å teste etter å ha fått positivt?
Føler litt stress rundt det å skulle forsikre meg hver dag om at jeg fortsatt er gravid :smiley-ashamed004
Er det en uskreven regel å fortsette å teste frem til IKM eller lenger?

Hvor lenge pleier dere å teste etter å ha fått positivt?
Føler litt stress rundt det å skulle forsikre meg hver dag om at jeg fortsatt er gravid :smiley-ashamed004
Er det en uskreven regel å fortsette å teste frem til IKM eller lenger?
Med førstemann (for 10 år siden) så testet jeg bare en gang med clearblue digital og det var den første og eneste testen jeg noengang tok :hilarious: Nå tok jeg tre tester i samme slengen i dag, og kommer nok til å teste mer! IKM for meg var på fredag utifra eggløsning, så er litt over, men starta jo veldig sent å teste jeg da!

Med førstemann (for 10 år siden) så testet jeg bare en gang med clearblue digital og det var den første og eneste testen jeg noengang tok :hilarious: Nå tok jeg tre tester i samme slengen i dag, og kommer nok til å teste mer! IKM for meg var på fredag utifra eggløsning, så er litt over, men starta jo veldig sent å teste jeg da!
Samme her for 12 år siden :hilarious: Så tror nok det EGENTLIG er innafor å ikke fortsette å teste etter man har fått positivt, men kan jo være greit å ta noen kontrolltester hvis man vil da :happy119

Jeg har migrene og var veldig lite plaget med det i mitt tidligere svangerskap.

Back
Topp