❤️ IKM Uke 5 ❤️

Tempen sank under coverline idag, kanskje jeg kan håpe på festedipp? Selv om jeg syns den alltid synker rundt denne tiden... Men det murrer og strekker seg litt i livmorområdet idag, så kanskje noe holder på å feste seg? Vis vedlegget 453221
Men jeg blir ikke helt klok på dpo denne syklus heller. I FF har jeg markert inn eggwhite til og med torsdag, og positiv eggløsningstest samme dag (litt usikker på den, da testen aldri ble skikkelig positiv). Så Apple watch sier 7dpo, FF 5dpo. Kanskje jeg bare skal si 6dpo? Første test skal vente til søndag, da er jeg mellom 9-11dpo!

En utfordring denne syklus, er at jeg skal på firmatur rett etter evt positiv test! Og da blir det jo såklart alkoholkonsum... Det er somregel fri flyt på slike turer, så jeg trenger noen gode unnskyldninger for å ikke drikke! Jeg lener også litt mot å ta en glass vin i hånden, og kanskje nippe litt innimellom, det er jo såpass tidlig at det ikke skader.
Kan du være 10 dpo?

Jeg fikk også gutt :Heartblue
Da vi prøvde å få han så var vi på ferie, så det ble ikke naturlig å teste før vi kom hjem og det var da 4 dager før ikm. Og da var den positiv på digital test - så ingen tvil. Én test - enkelt og greit :laughing002

Mens denne gangen endte det jo med kjemisk i PP1, pluss at jeg fyller straks 40, noe som stresser meg, selv om jeg vet jo at ikke skjer noe drastisk med fertiliteten dagen jeg fyller år :laughing002 men likevel så er jeg redd for at det blir vanskelig å bli gravid denne gangen. Med maiskolben satt det på første forsøk. Jeg kjenner på en litt større desperasjon denne gangen..

På 8dpo begynte jeg å blø, og det var da jeg tok en test bare for å se.. mensen skulle jo ikke komme før om 6 dager.. testen var svakt positiv og 9 dpo var den sterkere. Men så fikk jeg ikke positiv test lenger og jeg fortsatte jo bare å blø, så da skjønte jeg at dette ikke gikk bra.
Gutt du også ja :love017

Hvis du ble gravid på første forsøk for 2,5 år siden, og kjemisk på første forsøk nå, så høres det jo ut som at du har veldig gode sjanser for å lykkes med en andremann da! :thumright Jeg hadde én halvveis og 4 aktive PP før første satt. Så har forberedt meg på at det kan ta lengre tid denne gangen, og ble egentlig overrasket over at det "nesten" gikk på første. Velger å se det som et positivt tegn. :happy:

Hvis du ble gravid på første forsøk for 2,5 år siden, og kjemisk på første forsøk nå, så høres det jo ut som at du har veldig gode sjanser for å lykkes med en andremann da! :thumright Jeg hadde én halvveis og 4 aktive PP før første satt. Så har forberedt meg på at det kan ta lengre tid denne gangen, og ble egentlig overrasket over at det "nesten" gikk på første. Velger å se det som et positivt tegn. :happy:

Håper det! Jeg var hos gynekolog etter kjemiske og hun så mange egg som sto klare til EL, og hun sa det samme som deg at sjansen er stor for at det går bra å bli gravid når jeg har blitt gravid på første forsøk begge gangene. Men er mer redd for spontanabort nå som den kjemiske skjedde..

Ja det er jo gode odds for deg også når du ble gravid på første forsøk denne gang. Sies det ikke at man er ekstra fruktbar etter en abort?

Vondt i noe jeg tror er bekkenet i dag? Aldri hatt bekkenplager, så aner ikke hvordan det føles ut :hilarious: Stått og gått i hele dag på jobb i dag (blitt til sammen 14 000 skritt!) så nå skal jeg legge meg nedpå og bli nede til i morgen!

Sitter i skrivende stund og prøver å tømme tarmene (sorry TMI) og er nesten så jeg ikke tør presse for hardt i frykt for å ødelegge noe :hilarious: Embryologen sa at jeg kan presse og hoppe og nyse og hoste så mye jeg vil og det skal ikke ha noe å si, men jeg har så erfaring med at TR starter med nummer 2 at jeg stresser litt hver gang like vel :cool: Samboeren bare flirer av meg, så jeg har allerede nå begynt å si «jeg dyrker organer, hva har du gjort i dag?», selv om jeg ikke vet om det er noen organer å dyrke inni der enda :hilarious:

Vondt i noe jeg tror er bekkenet i dag? Aldri hatt bekkenplager, så aner ikke hvordan det føles ut :hilarious: Stått og gått i hele dag på jobb i dag (blitt til sammen 14 000 skritt!) så nå skal jeg legge meg nedpå og bli nede til i morgen!
Bekkenløsning/smerter er min dead giveaway og aller første symptom, dager før IKM! :D Kun opplevd det ved graviditet. Jeg kjente det som en slags låsning, eller som en veldig øm stivhet i korsryggen (kan stråle litt nedover beinet også). Første gangen var det kun i enkelte posisjoner jeg kjente det (nesten umulig å stå på ett bein), mens andre gangen var det konstant vondt i flere timer og jeg måtte ha varmeflaske om natten.

Bekkenløsning/smerter er min dead giveaway og aller første symptom, dager før IKM! :D Kun opplevd det ved graviditet. Jeg kjente det som en slags låsning, eller som en veldig øm stivhet i korsryggen (kan stråle litt nedover beinet også). Første gangen var det kun i enkelte posisjoner jeg kjente det (nesten umulig å stå på ett bein), mens andre gangen var det konstant vondt i flere timer og jeg måtte ha varmeflaske om natten.
Jaaa! Akkurat sånn det føles! Klarte ikke å ta utfall (som jeg prøvde på for å sjekke om jeg bare var stiv) :hilarious: Korsrygg og litt ut mot hofta, og litt nedover høyre lår! Måtte google!

Håper det! Jeg var hos gynekolog etter kjemiske og hun så mange egg som sto klare til EL, og hun sa det samme som deg at sjansen er stor for at det går bra å bli gravid når jeg har blitt gravid på første forsøk begge gangene. Men er mer redd for spontanabort nå som den kjemiske skjedde..

Ja det er jo gode odds for deg også når du ble gravid på første forsøk denne gang. Sies det ikke at man er ekstra fruktbar etter en abort?
Veldig godt tegn at gyn var såpass positiv da! Det skjønner jeg veldig godt, og det er jo litt økt risiko for det i vår alder. Men tenker at det at du hadde en kjemisk som ga slipp raskt, kan bety at kroppen din er god til å finne ut hva som er levedyktig og ikke. Så forhåpentligvis slipper du å gå veldig lenge dersom det ikke skulle være en av gulleggene som blir befruktet neste gang. :Heartred

Ja, håper det taler for gode odds hos meg også! :smiley-angelic001 Jeg har også forstått det sånn at man ofte er ekstra fruktbar etter en abort/kjemisk, så det er grunn til å være optimistisk! :happy090

Bare 6DPO, men innbiller meg hundre forskjellige symtomer. Halsbrann, murringer/stikking på begge sider av og på, småkvalm, kjempe søtsug, såre bryst/nipler, korsryggsmerter, hodepine, ekstra trøtt ble jeg plutselig i dag. Ja, har det meste :dance018 Har hatt omgangssyke her hjemme og jeg fikk selvfølgelig magesjau, så er vanskelig å skille mellom det og murringer pga jeg er i DPO land. Men føler likevel jeg merker forskjell på slike stikkinger jeg har typ i eggstokkene VS mageknip så klamrer meg fast til håpet til tross for surrete PP, med tidlig eggløsning osv.

Nå må flere snart teste litt mer så jeg kan leve litt gjennom andres tester!! :laughing021

Jeg tester først på fredag når jeg er 8DPO. Føler meg gravid, men prøver å holde meg litt opptatt og er litt redd jeg sitter å innbiller meg alt sammen :smiley-chores011

Jo også har jeg begynt å brekke meg når jeg pusser tenner, når jeg får det har jeg alltid vært gravid så jeg håper :love017 Veldig sært, men sleit med å pusse tenner hele svangerskapet med førstemann, bare brakk meg så fort jeg så tannbørsten, det var helt ekstremt haha uff.

Jaaa! Akkurat sånn det føles! Klarte ikke å ta utfall (som jeg prøvde på for å sjekke om jeg bare var stiv) :hilarious: Korsrygg og litt ut mot hofta, og litt nedover høyre lår! Måtte google!
Oioioi! Så spennende! :smiley-bounce022 Husker jeg tenkte at det umulig kunne være bekkenløsning så tidlig, så googlet det og fant ut at for mange så er det første tegnet :D Korsryggen, litt ut mot hofta og litt nedover låret var akkurat samme sted for meg, bare venstre side istedenfor. :happy119

Bra at det er som forventet! De testene kan man vel ikke helt stole på i forhold til hcg nivå nei. Da håper vi den synker ennå mer så du er klar for ny graviditet snart!
Håper virkelig siste hcg faller til ikke gravid nivå ved slutten av uka så jeg får ny mens og blir ny på så jeg kommer meg videre. Gleder meg fremover da er hcg senker så mye nærmer seg ny syklus etter abort.

Bare 6DPO, men innbiller meg hundre forskjellige symtomer. Halsbrann, murringer/stikking på begge sider av og på, småkvalm, kjempe søtsug, såre bryst/nipler, korsryggsmerter, hodepine, ekstra trøtt ble jeg plutselig i dag. Ja, har det meste :dance018 Har hatt omgangssyke her hjemme og jeg fikk selvfølgelig magesjau, så er vanskelig å skille mellom det og murringer pga jeg er i DPO land. Men føler likevel jeg merker forskjell på slike stikkinger jeg har typ i eggstokkene VS mageknip så klamrer meg fast til håpet til tross for surrete PP, med tidlig eggløsning osv.

Nå må flere snart teste litt mer så jeg kan leve litt gjennom andres tester!! :laughing021

Jeg tester først på fredag når jeg er 8DPO. Føler meg gravid, men prøver å holde meg litt opptatt og er litt redd jeg sitter å innbiller meg alt sammen :smiley-chores011
Spennende! :bag: Jeg synes også at jeg kjenner på noe her og der! Er litt usikker på når EL var, men tror (trodde) jeg er 5 dpo, men jeg kan være 5, 6 eller 7 dpo. Mine vage symptomer er: tydelig drøm i natt/morges, halsbrann, småkvalm når det er lenge siden jeg har spist, murringer i livmorsområdet, litt stikking i brystene, litt smerter i bekkenområdet, og trøtt til tross for tilstrekkelig søvn. Jeg testet såklart nå nettopp, og vil si at den var hvit, men ikke blenda hvit. :pompus:

Back
Topp