❤️ IKM uke 47 ❤️

I dag var jeg på en runde julegave shopping og sannelig ble det med en pakke MakeSure tester…:hilarious:Får se om jeg tester i morgen eller om jeg blir avbrutt av en unge som spør og graver om hva jeg holder på med for så å undre seg høylytt over det i barnehagen:happy090

Jeg har lyst til å teste men kjenner samtidig jeg er litt ambivalent til hele greia.
Har selvfølgelig lyst til å være gravid men samtidig gruer jeg meg til ett eventuelt nytt svangerskap. Vet de første ukene og ultralydene vil bli tøff.

Har heller ikke særlig troa denne gangen. Litt for godt til å være sant at det skal gå på første PP etter svangerskapsavbruddet…:(

Som en trøst som sikkert ikke hjelper noe - men jeg har jobbet mange år som jordmor på observasjonspost og fødeavdeling, og jeg har enda ikke opplevd noen som har født ekstremt prematurt med cerclage, selv ikke de som tidligere har mistet veldig tidlig (uke 16-20) og som derfor har dårligere prognose. Man følger så tett opp at man ofte får halt ut tiden lenge nok til at man kommer seg vel forbi 28-30, og har også opplevd mange som har fjernet den i uke 37 og må induseres på overtid. Prematur fødsel kan det selvsagt bli, men kommer du noen få uker lenger så er ikke det like kritisk for baby. Hold motet oppe! Det blir et frisk søsken for dere :)
Det er jo veldig godt og høre!

Alt er nok veldig nært og «urettferdig» enda.

Kjæresten tok seg makrell i tomat og holdt nesten på å kast opp. Graviditetetegn eller mitt naturlige hat til den lukta? Gudene vet.

Skal reise bort fra fredag-søndagskveld og da skal jeg ikke ha med noen tester, er jo bare å kaste penger ut vindu alikevel. :banghead::hungover:

Det er en link som viser når det er vanlig å teste positivt.. Er det noen som har den lett tilgjengelig?

Ja, har skrevet det i dagboka også så det går fint. Han har fått kreft i bukspyttkjertelen og sykehuset er elendige på å gi informasjon. Så nå reiser jeg 3,5 time for å være med på et møte i morgen.. Tror ikke det blir så ålreit. Er heldigvis sykmeldt 80% fra før av pga situasjonen med han. Måtte i tillegg avlive den ene hunden min brått forrige uke + tre SA og en MA i år.

Joda, det humper og går i 2023!
Vet akkurat hva du står i.. pappa har lungekreft å akkurat fått tilbakefall.. Så han har startet opp med pallativ behandling. Er selv rimelig frustrert over kommunikasjonen som har vært fra sykehus.. fikk nylig vite at han har oppfølging av kreftkordinator i kommunen og at den personen kunne jeg også snakke med.

Får så vondt av dere med sykdom og annen elendighet rundt dere! Det er tøft å stå i. Fint å kunne snakke med andre som har kjent på det samme. Ta godt vare på dere selv ❤️

Håper ellers å se mange doble streker nå, både positive el-tester fra de som fortsatt venter mer eller mindre tålmodig på det, og ikke minst masse fine babystreker!! Og selvfølgelig negativ test for de som venter på «én strek» og skal ned fra peak.
Heia heia!!! :happy093.:dance008:love2

Hahaha,klarte å holde meg til 6dpo :hilarious: men ville ikke sløse makesure og hadde visst noen av tidligtestene igjen, så tenkte jeg kunne sløse dem da jeg ikke stoler på dem :p
Aaaah, testetrangen er stilnet for en stund :hilarious:

Vedlegg

• PXL_20231117_062218527.jpg
    PXL_20231117_062218527.jpg
    1,5 MB · Visninger: 73
Her er det nå 8 eller 9 dpo. Er ikke helt sikker da jeg har fått to dager etter hverandre «maksimal» på clearblue digital monitor. Noen som vet om man regner 1dpo fra første dag etter maksimal? Men er ikke så mye å skryte av her heller :rolleyes:

Vedlegg

• 5800E5E3-B457-4B70-9BCB-1738F591074B.jpeg
    5800E5E3-B457-4B70-9BCB-1738F591074B.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 85
Her er det nå 8 eller 9 dpo. Er ikke helt sikker da jeg har fått to dager etter hverandre «maksimal» på clearblue digital monitor. Noen som vet om man regner 1dpo fra første dag etter maksimal? Men er ikke så mye å skryte av her heller :rolleyes:
Jeg har ikke peiling ang Clearblue, men det er jo uansett tidlig :) og jeg tror jeg har et sabla streksyn, for jeg innbiller meg at jeg ser noe på testen din :p

Man får alltid to dager med maksimal på Clearblue, man beregner den første som peak og den andre som dag for eggløsning :Heartpink

Hilsen hu som ringte ClearBlue angående akkurat dette :knegg:

IMG_8182.jpeg

Dagens test og har fått streksyn jeg også :dead:
Stemmer i så fall ikke overens med data fra apple watch, der verken temperatur eller hvilepuls er noe særlig å skryte av.

Men lurer litt på de temperaturmålingene, siden klokka aldri oppgir temperatur men differanse fra gjennomsnittet. Hadde korona sist uke, med høy feber, så usikker på om jeg kan stole på målene:think005

Veldig leit med dere som har sykdom i familien! Ikke så lenge siden jeg mistet mammaen min selv - det er ordentlig vondt!:Heartred Føler med dere!

Dere som snakker og har erfaring med forhøyet hvilepuls tidlig: Hvor mye forhøyet har det da vært snakk om?

Hahaha,klarte å holde meg til 6dpo :hilarious: men ville ikke sløse makesure og hadde visst noen av tidligtestene igjen, så tenkte jeg kunne sløse dem da jeg ikke stoler på dem :p
Aaaah, testetrangen er stilnet for en stund :hilarious:
Hvor lenge klarer du å holde deg til neste nå da? ;)

Vis vedlegget 419751
Dagens test og har fått streksyn jeg også :dead:
Stemmer i så fall ikke overens med data fra apple watch, der verken temperatur eller hvilepuls er noe særlig å skryte av.

Men lurer litt på de temperaturmålingene, siden klokka aldri oppgir temperatur men differanse fra gjennomsnittet. Hadde korona sist uke, med høy feber, så usikker på om jeg kan stole på målene:think005

Veldig leit med dere som har sykdom i familien! Ikke så lenge siden jeg mistet mammaen min selv - det er ordentlig vondt!:Heartred Føler med dere!
Er det ikke _noe_ der? Jeg er ute med streksynet mitt idag tydeligvis :p hvor mange dpo?

Back
Topp