❤️ IKM uke 47 ❤️

Snakket med St Olav på mandag, og fikk beskjed i dag at jeg får transabdominal cerclage og blir søkt inn til det. For å få det kan jeg ikke være gravid.
vet ikke om jeg skal håpe p graviditet eller ikke…

Blir jeg gravid før det får jeg transvaginal cerclage

Cerclage er sting i livmor, for de som er så heldig og ikke vet hva det er..

Snakket med St Olav på mandag, og fikk beskjed i dag at jeg får transabdominal cerclage og blir søkt inn til det. For å få det kan jeg ikke være gravid.

Visste ikke om jeg skulle sette wow eller hjerteøyesmiley på dette.

Er jo både gode nyheter og litt vanskelige da. Veldig bra at de vil gjøre den du ville ha, men kjedelig om du er gravid nå og ikke får den. Samtidig som det ikke er kjedelig om du er gravid det er jo fantastisk. Så vanskelig ❤️ hvor lang ventetid er det på den transabdominale?

Visste ikke om jeg skulle sette wow eller hjerteøyesmiley på dette.

Er jo både gode nyheter og litt vanskelige da. Veldig bra at de vil gjøre den du ville ha, men kjedelig om du er gravid nå og ikke får den. Samtidig som det ikke er kjedelig om du er gravid det er jo fantastisk. Så vanskelig ❤️ hvor lang ventetid er det på den transabdominale?

Usikker hvor lang ventetiden er på operasjonen.
Jeg blir og lagt inn når cervix er under 2,5 cm uansett hvilken cerclage det blir.

Uff, jeg vil bare være høygravid med termin 5. desember :smiley-angry017 :smiley-angry017

Usikker hvor lang ventetiden er på operasjonen.
Jeg blir og lagt inn når cervix er under 2,5 cm uansett hvilken cerclage det blir.

Uff, jeg vil bare være høygravid med termin 5. desember :smiley-angry017 :smiley-angry017
Uff, det er så brutalt og hjerterått og urettferdig det her... Kjære du... ❤️ Skulle ønske jeg kunne trylle så du var nettopp det og at du slapp alt det her :sorry::sad010:hug003

Jeg har ikke fulgt helt med, men hva er grunnen til att du får det? Har du mistet mange ganger?(du trenger ikke svare om du ikke vil) bare lurer for jeg lurer på om det kam være ett alternativ her..

Håper det går akkurat som du vil!

Jeg har ikke fulgt helt med, men hva er grunnen til att du får det? Har du mistet mange ganger?(du trenger ikke svare om du ikke vil) bare lurer for jeg lurer på om det kam være ett alternativ her..

Håper det går akkurat som du vil! :)

Nå MÅ det skje ja!!! Tror jeg har EL-slim i dag selv (men kan være aksjerester :hilarious: :smiley-angelic006)
Det håper jeg du har:excited001 Nå smeller vi til altså:happy093.

Er nettopp det med de aksjene som har gjort det litt vanskelig å følge med på utflod og sånt:hilarious: Men i dag kunne jeg strekke det sikkert 10 cm, og det er eksepsjonelt til meg å være.

Noen triks for å ta gode bilder av tester?
Tok en nå men såklart blenda.... 7dpo og er sikker på at mensen er på vei. Men stirrer jeg for lenge så ser jeg en skygge.. jeg vet at det er innbilning. Men uansett... skulle ta bilde av den.. og umulig :hilarious: Så har dere noen triks på lager så del med oss uvitende. Uten for mye skinn, for mye skygger osv. Mulig det er håpløs belysning i huset mitt :hilarious:

Vedlegg

• 20231116_174632.jpg
    20231116_174632.jpg
    1,1 MB · Visninger: 70
Tok en nå men såklart blenda.... 7dpo og er sikker på at mensen er på vei. Men stirrer jeg for lenge så ser jeg en skygge.. jeg vet at det er innbilning. Men uansett... skulle ta bilde av den.. og umulig :hilarious: Så har dere noen triks på lager så del med oss uvitende. Uten for mye skinn, for mye skygger osv. Mulig det er håpløs belysning i huset mitt :hilarious:
Hvit bakgrunn! (Bruk f.eks dopapir)

Hilsen den litt på skrå så det ble "skygge" på den og ikke rett og flatt under lampa. Da kom streken bedre frem på bildet :).

Ikke noe mer testing her nå før søndag kveld eller mandag. Har reist for å besøke faren min som er alvorlig syk. Gruer meg. Graviditeten er veldig i andre rekke.

Hilsen den litt på skrå så det ble "skygge" på den og ikke rett og flatt under lampa. Da kom streken bedre frem på bildet :).

Ikke noe mer testing her nå før søndag kveld eller mandag. Har reist for å besøke faren min som er alvorlig syk. Gruer meg. Graviditeten er veldig i andre rekke.
Kan jeg spørre hvordan syk faren din er? (Trenger ikke å svare hvis du ikke vil :Heartred )

Gleder meg til å kunne legge ut andre typer tester for tyding snart(-isj)…men nå er iallfall peak «bekreftet» og det går fortsatt nedover.
Har lagt ansvaret over på mannen og sagt at det kanskje holdt med i går, men at han kan ta initiativ hvis han vil legge flere aksjer i kveld, så blir det ikke bare jeg som maser :dance008 Men daaa blir det vel el i dag og 1 dpo i morgen?! Litt bak skjema der, ja :hilarious:

IMG_0325.jpeg

Sender deg gode klemmer :Heartred Ting kommer i andre rekke når noen er alvorlig syk:Heartred

Gleder meg til å kunne legge ut andre typer tester for tyding snart(-isj)…men nå er iallfall peak «bekreftet» og det går fortsatt nedover.
Har lagt ansvaret over på mannen og sagt at det kanskje holdt med i går, men at han kan ta initiativ hvis han vil legge flere aksjer i kveld, så blir det ikke bare jeg som maser :dance008 Men daaa blir det vel el i dag og 1 dpo i morgen?! Litt bak skjema der, ja :hilarious:

Vis vedlegget 419704
Woho!

Er det noen som pleier å sjekke livmortappen her? Hvordan pleier den å være ett par dager før tr kommer?

Kan jeg spørre hvordan syk faren din er? (Trenger ikke å svare hvis du ikke vil :Heartred )
Ja, har skrevet det i dagboka også så det går fint. Han har fått kreft i bukspyttkjertelen og sykehuset er elendige på å gi informasjon. Så nå reiser jeg 3,5 time for å være med på et møte i morgen.. Tror ikke det blir så ålreit. Er heldigvis sykmeldt 80% fra før av pga situasjonen med han. Måtte i tillegg avlive den ene hunden min brått forrige uke + tre SA og en MA i år.

Joda, det humper og går i 2023!

Som en trøst som sikkert ikke hjelper noe - men jeg har jobbet mange år som jordmor på observasjonspost og fødeavdeling, og jeg har enda ikke opplevd noen som har født ekstremt prematurt med cerclage, selv ikke de som tidligere har mistet veldig tidlig (uke 16-20) og som derfor har dårligere prognose. Man følger så tett opp at man ofte får halt ut tiden lenge nok til at man kommer seg vel forbi 28-30, og har også opplevd mange som har fjernet den i uke 37 og må induseres på overtid. Prematur fødsel kan det selvsagt bli, men kommer du noen få uker lenger så er ikke det like kritisk for baby. Hold motet oppe! Det blir et frisk søsken for dere :)

Last edited:
Ja, har skrevet det i dagboka også så det går fint. Han har fått kreft i bukspyttkjertelen og sykehuset er elendige på å gi informasjon. Så nå reiser jeg 3,5 time for å være med på et møte i morgen.. Tror ikke det blir så ålreit. Er heldigvis sykmeldt 80% fra før av pga situasjonen med han. Måtte i tillegg avlive den ene hunden min brått forrige uke + tre SA og en MA i år.

Joda, det humper og går i 2023!
Å fyda :( jeg mistet pappa til kreft ifjor, etter to års sykdom (jeg strever fortsatt med det). Det er en kjempetøff tid, det der. Og med alt du går gjennom i tillegg...? Jeg har ikke ord :Heartred sender deg så mange gode klemmer jeg bare har på lager!!! Du må gjerne sende ei melding hvis du trenger å lufte tanker, frustrasjoner ifht din og din pappas situasjon, jeg vet så inderlig godt hva du går gjennom når det gjelder det :Heartred

Back
Topp