Min er så ny på prøvingen at han synes det er gøy. Men jeg kan forstå mannen din litt. Sex er jo noe som skal nytes og ikke bare gjøres for å bli gravid. Hva med å bringe romantikken litt tilbake? Lag en god middag, tilby han massasje om han er sliten, ta inn på hotell en helg (den riktige helgen evt. Neste gang). Vet ikke hva som er romantisk og avslappende for dere. Jeg kunne satt meg i kjole uten truse rett foran min mann når som helst og han hadde vært solgt... så han er enkel Jeg personlig ville satt pris på et oppvarmet bad, massasje, rent kjøkken osv.
Skriver under på det @MammaMaya sier
Kanskje noe sexy undertøy eller andre antrekk han liker deg i, stearinlys, skjem ham vekk litt rett før EL.
Eventuelt spør ham hvor skoen trykker og finn utav det sammen
Jeg hadde det slik med samboer sist vi prøvde (i aug). Han sa direkte at han ble mindre kåt av å høre om testene mine, så denne gangen har jeg øvd meg på å ikke nevne el-testene mine. Vi fant også ut at vi «brukte opp kruttet» i dagene før el, så de neste pp vil jeg vente med å være «på» til testene begynner å bli nærmere positive, for da er det snakk om bare noen dager hvor vi må være mer på. Men klarte å bli gravide i august ved å legge inn aksjer annenhver dag rundt el. En annen ting som hjalp her var å snakke med ham om det. At jeg selvsagt skjønner at det blir litt kunstig, men at sjansen min hver mnd for å bli gravid tross alt er såpass liten som den er, derfor må det times litt mer når man aktivt prøver og ønsker såååå sterkt. Så ut som han skjønte det litt mer da. Men som sagt, jeg prøver å øve meg på å ikke si så mye om testene, og heller fokusere på at vi to skal ha det fint sammen, også utenom hyggestundene
Takk alle, var såå frustrert i morges og synes jo at han er så teit samtidig som jeg forstår han godt!Har definitivt vært et problem her også ja... Er lissom ikke like spennende når han MÅ fordi testen sier det, og når det blir så mye på rad også så blir det litt mye mas synes han. Her har vi prøvd å legge hver 3. dag frem til vi ser testene stige, og så da samme dag de stiger og dagen etter. Det har pleid å holde. Så da blir det 4 ganger da ca hvis ikke EL plutselig drar ut. Hvis man bare får til én dag ville jeg valgt dagen man peaker ja, fint å ha svømmerne på plass før egget slipper og ved peak slipper det jo vanligvis i løpet av det neste døgnet
El har jo enda ikke kommet, blenda test på morgenen i dag også, så det var jo flaks denne gangen. Han skal ut med gutta i kveld, og da pleier han å være keen når han kommer hjem, så satser på at den sitter i natt! Ellers får vi vel hente fram det peneste undertøyet og bruke alle triksene i boka i morgen eller mandag
Vi er enige om at vi vil prøve igjen, men han tenker garantert ikke på dette sånn som jeg, for jeg tror ikke han en gang husker fra naturfagen at det kun er noen få dager i mnd det kan gå, og han er mer på at «det skjer når det skjer» .. Lengselen etter en baby er nok ikke der på samme måte, selv om jeg vet at han også vil. Får vel ta en liten prat om dette med rett tilnærming og prøve å få fram at det hadde vært fint å bli gravide heller før enn senere uten at desperasjonen skal ta helt overhånd. HVEM skulle tru at mannfolk også kunne være så kompliserte