❤️ IKM uke 47 ❤️

Min er så ny på prøvingen at han synes det er gøy. Men jeg kan forstå mannen din litt. Sex er jo noe som skal nytes og ikke bare gjøres for å bli gravid. Hva med å bringe romantikken litt tilbake? Lag en god middag, tilby han massasje om han er sliten, ta inn på hotell en helg (den riktige helgen evt. Neste gang). Vet ikke hva som er romantisk og avslappende for dere. Jeg kunne satt meg i kjole uten truse rett foran min mann når som helst og han hadde vært solgt... så han er enkel :hilarious: Jeg personlig ville satt pris på et oppvarmet bad, massasje, rent kjøkken osv.
Skriver under på det @MammaMaya sier :)

Kanskje noe sexy undertøy eller andre antrekk han liker deg i, stearinlys, skjem ham vekk litt rett før EL.
Eventuelt spør ham hvor skoen trykker og finn utav det sammen :Heartred
Jeg hadde det slik med samboer sist vi prøvde (i aug). Han sa direkte at han ble mindre kåt av å høre om testene mine, så denne gangen har jeg øvd meg på å ikke nevne el-testene mine. Vi fant også ut at vi «brukte opp kruttet» i dagene før el, så de neste pp vil jeg vente med å være «på» til testene begynner å bli nærmere positive, for da er det snakk om bare noen dager hvor vi må være mer på. Men klarte å bli gravide i august ved å legge inn aksjer annenhver dag rundt el. En annen ting som hjalp her var å snakke med ham om det. At jeg selvsagt skjønner at det blir litt kunstig, men at sjansen min hver mnd for å bli gravid tross alt er såpass liten som den er, derfor må det times litt mer når man aktivt prøver og ønsker såååå sterkt. Så ut som han skjønte det litt mer da. Men som sagt, jeg prøver å øve meg på å ikke si så mye om testene, og heller fokusere på at vi to skal ha det fint sammen, også utenom hyggestundene :happy:
Har definitivt vært et problem her også ja... Er lissom ikke like spennende når han MÅ fordi testen sier det, og når det blir så mye på rad også så blir det litt mye mas synes han. Her har vi prøvd å legge hver 3. dag frem til vi ser testene stige, og så da samme dag de stiger og dagen etter. Det har pleid å holde. Så da blir det 4 ganger da ca hvis ikke EL plutselig drar ut. Hvis man bare får til én dag ville jeg valgt dagen man peaker ja, fint å ha svømmerne på plass før egget slipper og ved peak slipper det jo vanligvis i løpet av det neste døgnet
Takk alle, var såå frustrert i morges og synes jo at han er så teit samtidig som jeg forstår han godt! :love2

El har jo enda ikke kommet, blenda test på morgenen i dag også, så det var jo flaks denne gangen. Han skal ut med gutta i kveld, og da pleier han å være keen når han kommer hjem, så satser på at den sitter i natt! Ellers får vi vel hente fram det peneste undertøyet og bruke alle triksene i boka i morgen eller mandag laughing6

Vi er enige om at vi vil prøve igjen, men han tenker garantert ikke på dette sånn som jeg, for jeg tror ikke han en gang husker fra naturfagen at det kun er noen få dager i mnd det kan gå, og han er mer på at «det skjer når det skjer» .. Lengselen etter en baby er nok ikke der på samme måte, selv om jeg vet at han også vil. Får vel ta en liten prat om dette med rett tilnærming og prøve å få fram at det hadde vært fint å bli gravide heller før enn senere uten at desperasjonen skal ta helt overhånd. HVEM skulle tru at mannfolk også kunne være så kompliserte :hilarious:

Takk alle, var såå frustrert i morges og synes jo at han er så teit samtidig som jeg forstår han godt! :love2

El har jo enda ikke kommet, blenda test på morgenen i dag også, så det var jo flaks denne gangen. Han skal ut med gutta i kveld, og da pleier han å være keen når han kommer hjem, så satser på at den sitter i natt! Ellers får vi vel hente fram det peneste undertøyet og bruke alle triksene i boka i morgen eller mandag laughing6

Vi er enige om at vi vil prøve igjen, men han tenker garantert ikke på dette sånn som jeg, for jeg tror ikke han en gang husker fra naturfagen at det kun er noen få dager i mnd det kan gå, og han er mer på at «det skjer når det skjer» .. Lengselen etter en baby er nok ikke der på samme måte, selv om jeg vet at han også vil. Får vel ta en liten prat om dette med rett tilnærming og prøve å få fram at det hadde vært fint å bli gravide heller før enn senere uten at desperasjonen skal ta helt overhånd. HVEM skulle tru at mannfolk også kunne være så kompliserte :hilarious:
Vi har også hatt det sånn, mye. Grunnet prestasjonsangst og nedsatt sexlyst, og kanskje litt vel mye mas fra min side :hilarious:
Jeg fikk tips i forrige ikm-gruppe om flere som delvis brukte kopp+sprøyte, for å fjerne litt press. Vi prøver nå ut det denne runden, koser gjerne litt når lysten er der, men to ganger denne uka har det rett og slett blitt «selvinsaminering» ved hjelp av sprøyte :p

Vi har også hatt det sånn, mye. Grunnet prestasjonsangst og nedsatt sexlyst, og kanskje litt vel mye mas fra min side :hilarious:
Jeg fikk tips i forrige ikm-gruppe om flere som delvis brukte kopp+sprøyte, for å fjerne litt press. Vi prøver nå ut det denne runden, koser gjerne litt når lysten er der, men to ganger denne uka har det rett og slett blitt «selvinsaminering» ved hjelp av sprøyte :p
Litt godt å høre at man ikke er alene :wacky:

Jeg tror at han blir enda «trøttere» om jeg kommer trekkende med en kopp. For han blir nok det enda mer masete, vi prøvde en swimcount bare for moro for noen år siden og det er den eneste gangen han har slitt med å få den opp :hilarious: så her er det nok mer at han har vondt i vilja eller ikke vil stresse. Men, det er en veldig god idé til de som ikke skremmes av koppen, skulle meeeer enn gjerne hatt et lite lager og drevet med «selvinseminering» på de riktige dagene :happy093

Jaaaja, får vel få sex sexy igjen:wav

Ser ut som det er en del positive tester ute og går og at det blir mye action i helga :hello2:dance008:love2:hilarious:

Er det noen av dere damer som har opplevd at mannen synes det blir for mye fokus på å bli gravid, og holder litt igjen med aksjene? Min er litt misfornøyd med at «romantikken» er borte og det har nå blitt litt sånn at han er «så trøtt» eller tror at jeg bare vil fordi el er rundt hjørnet. Vi ble gravide uten å prøve sist, og hadde oss max en gang i uka, så det er ganske unaturlig å skulle ligge annenhver dag for oss. Har med vilje ikke sagt at el nærmer seg osv, men han skjønner tegninga når jeg insjer hver dag :hilarious: Mye stress og mas for tida også, så det er godt mulig han faktisk ER for trøtt, men uansett blir det jo ingen aksjer av dette :arghh: Noen tips? Kanskje prøve å vente på positiv el test og ikke være så «på» i dagene før? Hvis man bare får til én dag, hvilken burde det være? Den dagen man peaker?
Du har jo fått mange gode råd om dette, så tenker du følger de :Heartred

Dagens er svakere,men fortsatt godt positiv. Kan hende dette blir en omgang med ikke fullt så sterk test, har skjedd før :p

Vedlegg

• PXL_20231111_075744011.jpg
    PXL_20231111_075744011.jpg
    415,9 KB · Visninger: 34
Pemz1509 - 29 - B2 - PP5 - EL 6/11 - IKM 20/11

Sniker meg med her hvis det går fint da eggløsningen kom senere enn forventet og jeg derfor havner på IKM 20/11 (mandag uke 47) :schocked028

Er ca 5DPO nå..!

Jeg tar enhver økning jeg kan få :laughing002
Spent på om kveldens test er sterkere. Kjenner det murrer, og elslim er det i fleng av.. Kanskje vi nærmer oss en peak i morgen eller mandag :smiley-angelic001

Vedlegg

• IMG_8180.jpeg
    IMG_8180.jpeg
    302,6 KB · Visninger: 38
Selvfølgelig, velkommen skal du være :love7
Hvordan er magefølelsen denne pp?
Jeg har en skikkelig god magefølelse da jeg vet vi traff skikkelig godt på aksjene denne gangen og jeg føler jeg begynner å få symptomer sånn sakte og forsiktig.

Dersom det klaffer denne gangen også vil jeg få termin rundt min avdøde bestefars bursdag noe som kanskje gjør noe med magefølelsen også…

Samtidig er jeg livredd for å ha for høye forventninger da jeg er så sliten av å bli skuffet gang på gang. :crybaby2

Jeg har en skikkelig god magefølelse da jeg vet vi traff skikkelig godt på aksjene denne gangen og jeg føler jeg begynner å få symptomer sånn sakte og forsiktig.

Dersom det klaffer denne gangen også vil jeg få termin rundt min avdøde bestefars bursdag noe som kanskje gjør noe med magefølelsen også…

Samtidig er jeg livredd for å ha for høye forventninger da jeg er så sliten av å bli skuffet gang på gang. :crybaby2

Åå, det er spennende! :love2

Skjønner deg så godt, det er skikkelig slitsomt å få opp forhåpninger og «kjenne på kroppen» at NÅ må den jo ha sittet…også kommer tr isteden :grumpy: Håper det er denne pp som gjelder!

Vi har en avtale i denne gruppa om at alle skal få positive tester, så her er det bare å glede seg, hihi :dance008

Her føler jeg meg litt smågal og halv creepy fordi jeg tar el-tester i skjul og får han i seng når sjansene øker i følge apper. vet ikke om han tenker over det engang. :pompus::oops:

Her føler jeg meg litt smågal og halv creepy fordi jeg tar el-tester i skjul og får han i seng når sjansene øker i følge apper. vet ikke om han tenker over det engang. :pompus::oops:
Hahah testingen skjer så til de grader i skjul her også, gjemmer de under hårføneren! Men han har likevel gjennomskuet at den økte lysten ikke er heeelt naturlig :hilarious:
Jeg tenker vi får skåne de som best vi kan, det holder vel at én i forholdet stresser og holder orden på egga :wacky:

Hahah testingen skjer så til de grader i skjul her også, gjemmer de under hårføneren! Men han har likevel gjennomskuet at den økte lysten ikke er heeelt naturlig :hilarious:
Jeg tenker vi får skåne de som best vi kan, det holder vel at én i forholdet stresser og holder orden på egga :wacky:

Hahaha. Ja, vi kan jo ikke ha sex fra og med andre trimester så jeg bruker den. :laughing002 :oops:

Ser ut som det er en del positive tester ute og går og at det blir mye action i helga :hello2:dance008:love2:hilarious:

Er det noen av dere damer som har opplevd at mannen synes det blir for mye fokus på å bli gravid, og holder litt igjen med aksjene? Min er litt misfornøyd med at «romantikken» er borte og det har nå blitt litt sånn at han er «så trøtt» eller tror at jeg bare vil fordi el er rundt hjørnet. Vi ble gravide uten å prøve sist, og hadde oss max en gang i uka, så det er ganske unaturlig å skulle ligge annenhver dag for oss. Har med vilje ikke sagt at el nærmer seg osv, men han skjønner tegninga når jeg insjer hver dag :hilarious: Mye stress og mas for tida også, så det er godt mulig han faktisk ER for trøtt, men uansett blir det jo ingen aksjer av dette :arghh: Noen tips? Kanskje prøve å vente på positiv el test og ikke være så «på» i dagene før? Hvis man bare får til én dag, hvilken burde det være? Den dagen man peaker?
Ingen erfaring, men kan forstå det. Håper dere finner ei løsning på det :Heartred

Her er det mannen som tar initiativ til tross for at jeg holder hvilke dager som passer best for meg selv. Skjuler ikke testene, men tror ikke han gidder å sette seg inn i det.

Back
Topp