❤️ IKM uke 44 ❤️

CD 2 i dag, så hopper inn her:)

Linedanser - 33 - B2 - PP4 - EL 18/10 - IKM 30/10

Ammer fortsatt, og ser ut til at det gjør det litt vanskelig. Kjemisk i PP2. Har til nå hatt kort lutealfase. I PP3 kom jeg til 12 DPO før TR, så håper det fortsetter!:happy: Sendte melding til legen i dag og spurte om jeg kunne få en henvisning til gynekolog. Ønsker å høre om det er noe å gjøre mens jeg ammer, og om forholdene ser ut til å ligge tilrette for en graviditet. Har privat helseforsikring, men trenger henvisning for å kunne bruke den. Hvis jeg ikke får, så betaler jeg det selv, men greit å slippe de 2,5k det koster for en time:eek:

CD 2 i dag, så hopper inn her:)

Linedanser - 33 - B2 - PP4 - EL 18/10 - IKM 30/10

Ammer fortsatt, og ser ut til at det gjør det litt vanskelig. Kjemisk i PP2. Har til nå hatt kort lutealfase. I PP3 kom jeg til 12 DPO før TR, så håper det fortsetter!:happy: Sendte melding til legen i dag og spurte om jeg kunne få en henvisning til gynekolog. Ønsker å høre om det er noe å gjøre mens jeg ammer, og om forholdene ser ut til å ligge tilrette for en graviditet. Har privat helseforsikring, men trenger henvisning for å kunne bruke den. Hvis jeg ikke får, så betaler jeg det selv, men greit å slippe de 2,5k det koster for en time:eek:
Reiser forresten til Gran Canaria lørdag i uken vår - så krysser fingrene for at jeg reiser dit med en spire og slipper TR!:joyful:

Ja, krysser alt jeg har. Har jo mensen nå, og det er første etter MA, så håper at syklusen er en eller to dager lenger. Da kan det være håp :happy:
Ååh, så leit.. :depressed: :Heartpink Skjønner godt dere begge blir fortvilet! Det er vel ikke usannsynlig at eggløsningen ikke er helt etter boka rett etter MA, så det kan jo fort være en dag eller to forsinket. Hvordan var syklusen før MA? Her har det variert hver eneste måned nå hvilken dag eggløsningen kommer på.. Med 3-4 dagers forskjell.

Ja, ikke sant :happy: Det positive for min del nå er at jeg med større sannsynlighet får gjort ferdig andreåret på studiet, slik at jeg kun har et år igjen etter permisjonen :joyful: Men synes det begynner å bli drygent stor aldersforskjell fra andremann som blir 4 år neste år, så nå kan den spiren gjerne sitte snart! :hilarious:
Åh, skjønner det. Vi også ville ha et søsken til vår siste, og nå drar tiden fra oss :( Våre andre har vokst opp "med hverandre" (vært relativt tette med to år mellom), nå er er litt leit av den grunn hver måned nå når det ikke blir :bag: (blir over tre år mellom nå).

Og ja, godt for noe - at du får fullført er skoleår, greit å ta permisjon sånn xsmile9

Det blir en god helg på oss da hvis det er lov å si :hilarious:
God, og slitsom :p:bag::laughing002

Har ikke listen foran meg nå, men blir det neste helg? Jeg og gubben planlegger litt forsinket bryllupsdag/bursdagsgave da, alene på hotell en hel helg, litt usikker på om vi har gjort det før :laughing025 (15 års bryllupsdag).

Men da blir det mye kos på oss og :excited001:dance011 føles som en topp måte å starte den fertile perioden på :dance018

Ååh, så leit.. :depressed: :Heartpink Skjønner godt dere begge blir fortvilet! Det er vel ikke usannsynlig at eggløsningen ikke er helt etter boka rett etter MA, så det kan jo fort være en dag eller to forsinket. Hvordan var syklusen før MA? Her har det variert hver eneste måned nå hvilken dag eggløsningen kommer på.. Med 3-4 dagers forskjell.
De to siste månedene før graviditet og MA så var den relativ stabil på 27 dager, men før det så varierte den mellom 35 og 26 etter fødsel i 2023. Så kan jo fort hende at den kan være litt forsinket denne gang. Håper virkelig det :Heartpink Ammer jo fortsatt lillemor, så den kan vel også klusse til syklusen litt..

De to siste månedene før graviditet og MA så var den relativ stabil på 27 dager, men før det så varierte den mellom 35 og 26 etter fødsel i 2023. Så kan jo fort hende at den kan være litt forsinket denne gang. Håper virkelig det :Heartpink Ammer jo fortsatt lillemor, så den kan vel også klusse til syklusen litt..
Ja, amming kan klusse til litt, for noen mer en andre. Prolaktin, hormonet som gjør at det er melk, kan gi "infertilitet" i seg selv. Bare midlertidig selvfølgelig, verdien går jo ned når man ikke ammer.

Ja, amming kan klusse til litt, for noen mer en andre. Prolaktin, hormonet som gjør at det er melk, kan gi "infertilitet" i seg selv. Bare midlertidig selvfølgelig, verdien går jo ned når man ikke ammer.
Ja, ble heldigvis gravid ved første forsøk juli til tross for amming, og ammer jo bare litt på kveld og natt, så vet jo at jeg kan bli gravid til tross for amminga :Heartpink Håper bare en eventuell spire nå vill sitte løpet gjennom :love7

Lillemo123 - 31 - B2 - PP1 - EL ? - IKM ?

Vurderer å slutte med amming, selv om det sitter langt inne å gjøre det. Nå er det kun morgen og kveld, den på morgenen går nok helt fint å kutte men den på kvelden når hun skal legge seg blir nok litt verre. Aldri gitt henne flaske før, så tenker å prøve i morgen kveld og se hvordan det går. Har så lyst til å få i gang syklusen igjen og blir gravid :binkybaby føler to tette bare blir lengre og lengre unna..

Vurderer å slutte med amming, selv om det sitter langt inne å gjøre det. Nå er det kun morgen og kveld, den på morgenen går nok helt fint å kutte men den på kvelden når hun skal legge seg blir nok litt verre. Aldri gitt henne flaske før, så tenker å prøve i morgen kveld og se hvordan det går. Har så lyst til å få i gang syklusen igjen og blir gravid :binkybaby føler to tette bare blir lengre og lengre unna..
Du har ikke fått TR enda etter fødsel? Her ammer jeg fortsatt, kun kveld og natt, og når hun er syk. Fikk likevel TR tilbake da hun var 5 mnd. relativt stabil syklus etter det og ble gravid i juli, dessverre endte det i MA. Har også litt lyst å slutte ammingen nå, men tror leggingen blir noe utfordrene da :hilarious:

Forvirra… mensen var tre dager forsinket denne syklusen (aldri vært sein før), kom på fredag… trodde jeg. Kom masse rosa på papiret, og littegranne på en tampong (hadde i en gul tampong i 4-5 timer ish, og det vart bare litt brunt blod på ene siden når jeg tok den ut). Så i går lørdag dro vi på ferie til syden, og samme greia på de to gule tampongene jeg satte inn i løpet av dagen (tampong pga 4,5 timer i fly, og orker ikke styre med bind/truseinnlegg på fly). Tok ut og gikk uten hele resten av dagen i går. Så til i dag. Satte i en gul tampong før en utflukt kl 12 (ingenting før det på dagen), så tok jeg den ut igjen nå kl 16, og det er bare bittelitt brunt på ene siden… det er jo ikke vanlig mensen?? Negative tester hele veien, siste test tatt på torsdag denne uken… hva skjer? Her er jeg på resort, så ingen graviditetstester å oppdrive, så må vente til det tar seg opp med TR, evt vente med gtest til vi kommer hjem om en uke :confused005

Du har ikke fått TR enda etter fødsel? Her ammer jeg fortsatt, kun kveld og natt, og når hun er syk. Fikk likevel TR tilbake da hun var 5 mnd. relativt stabil syklus etter det og ble gravid i juli, dessverre endte det i MA. Har også litt lyst å slutte ammingen nå, men tror leggingen blir noe utfordrene da :hilarious:
Ikke fått TR tilbake enda gitt:facepalm: Har kjent på kroppen at den prøver på eggløsning i perioder. Veldig frustrerende og ikke få den:arghh:
Har så lyst å ha to tettere enn det jeg eventuelt skulle fått nå❤️ men men, får bare smøre meg med tålmodighet og håpe på at det kommer en nr to i det hele tatt med tiden:love017 så godt å ha en stabil syklus så kjapt da:happy: veldig trist å høre det endte i MA:sorry: Håper spiren din sitter helt inn denne gangen❤️ tror du ammingen påvirker deg noe nå med å bli gravid?

Ikke fått TR tilbake enda gitt:facepalm: Har kjent på kroppen at den prøver på eggløsning i perioder. Veldig frustrerende og ikke få den:arghh:
Har så lyst å ha to tettere enn det jeg eventuelt skulle fått nå❤️ men men, får bare smøre meg med tålmodighet og håpe på at det kommer en nr to i det hele tatt med tiden:love017 så godt å ha en stabil syklus så kjapt da:happy: veldig trist å høre det endte i MA:sorry: Håper spiren din sitter helt inn denne gangen❤️ tror du ammingen påvirker deg noe nå med å bli gravid?
Kan forstå det er frustrerende! Håper det ordner seg for deg :Heartpink
Nei, tror egentlig ikke ammingen har påvirket så mye. Ble gravid på første forsøk i juli, men har hatt regelmessig eggløsning siden jeg fikk TR etter fødsel. Forsøkte å bli gravid første eggløsning etter MA, altså før første mens, det gikk ikke. Håper det kan klaffe nå, til tross for samboer som er på jobb og kommer hjem dagen etter eggløsning. Meeeen siden dette er første mens etter MA så håper jeg på en litt lengre syklus slik at eggløsningen kommer ett par dager forsinket :hilarious: Tror heller ikke det var ammingen som gjorde at jeg fikk MA, der tror jeg at jeg bare var uheldig og at spiren ikke var sterk nok :Heartpink

Kan forstå det er frustrerende! Håper det ordner seg for deg :Heartpink
Nei, tror egentlig ikke ammingen har påvirket så mye. Ble gravid på første forsøk i juli, men har hatt regelmessig eggløsning siden jeg fikk TR etter fødsel. Forsøkte å bli gravid første eggløsning etter MA, altså før første mens, det gikk ikke. Håper det kan klaffe nå, til tross for samboer som er på jobb og kommer hjem dagen etter eggløsning. Meeeen siden dette er første mens etter MA så håper jeg på en litt lengre syklus slik at eggløsningen kommer ett par dager forsinket :hilarious: Tror heller ikke det var ammingen som gjorde at jeg fikk MA, der tror jeg at jeg bare var uheldig og at spiren ikke var sterk nok :Heartpink
Takk❤️
Blir spennende å se når eggløsningen kommer da! Krysser alt for at den blir litt forsinket:smiley-angelic001 Du er jo heldig sånn sett da, som har en kropp som er såpass pålitelig:happy:

lurer på hvordan dere er når el nærmer seg/er? Merker jeg i dag har vært i så dårlig/svingete humør, kvalm og trøtt. Murrer som om mensen skal komme også, så tok en el test nå og den er høyere enn jeg noen gang har hatt, så håper det skjer noe nå:angelic:
1728246534448.jpeg

Satt deg midt i uka ca på listen, så får vi se når eggløsningen kommer :)

Spennende å se! Har du tatt eltester før du blir gravid sist? Så du vet hvordan kroppen har oppført seg tidligere?

Back
Topp