❤️ IKM uke 34 ❤️

Ja, jeg er helt enig i at det også er drygt. Men for meg er det en kortere periode enn den foregående, og man venter på noe godt! Når mensen først er kommet så føles ventetiden enda lengre til neste gang, fordi det først må komme en EL:arghh:
Skjønner den veldig godt. Kan være enig i begge deler :laughing002 Jeg har heldigvis kort periode med mensen, vanligvis kun 4 dager. Så føler det går fort fra mensen til jeg kan tracke EL, så derfor overkommelig. Men begge deler er seigt ja,har elsk/hat forhold til prøveperioder :hilarious:

Skjønner den veldig godt. Kan være enig i begge deler :laughing002 Jeg har heldigvis kort periode med mensen, vanligvis kun 4 dager. Så føler det går fort fra mensen til jeg kan tracke EL, så derfor overkommelig. Men begge deler er seigt ja,har elsk/hat forhold til prøveperioder :hilarious:
Ja, på en måte er jo mensen raskt over. Har heldigvis ikke så lange sykluser nå sammenlignet med før min første graviditet. Har også elsk/hat-forhold, for det er jo spennende også! Mange ting å se frem til, samtidig som at dagene kan gå i sneglefart… :shifty:

Jeg er jo litt nybegynner når det gjelder eggløsningstester. Hva gjør dere i etterkant av positiv test? Hvor lenge tester dere? Og når og hvor ofte tenker derr det er optimalt å legge inn aksjer?

Jeg er jo litt nybegynner når det gjelder eggløsningstester. Hva gjør dere i etterkant av positiv test? Hvor lenge tester dere? Og når og hvor ofte tenker derr det er optimalt å legge inn aksjer?
Jeg har ikke tatt tester før, men legger inn aksjer fra 4 dager før EL og til og med dagen etter. Tar ingen sjanser, så legger inn aksjer minst en gang om dagen de fem-seks dagene:happy:

Jeg har ikke tatt tester før, men legger inn aksjer fra 4 dager før EL og til og med dagen etter. Tar ingen sjanser, så legger inn aksjer minst en gang om dagen de fem-seks dagene:happy:

Jeg gjør som MammaenTilOthilie - legger inn aksjer minst en gang om dagen fire-fem dager før EL og en dag eller to etter positiv test. Når testen er positiv er det jo nesten «for sent» å legge inn aksjer - man har iallefall litt hastverk siden egget slippes innen 24-48 timer :hilarious: Og så er det vel størst sjanse å lykkes om aksjene ligger klare, og at man da har lagt dem inn en dag eller to før egget slippes? ❤️

Last edited:
Jeg gjør som MammaenTilOthilie - legger inn aksjer minst en gang om dagen fire-fem dager før EL og til og med dagen etter positiv test. Når testen er positiv er det jo nesten «for sent», for det er vel en dag eller to før eggløsning som er det beste?
Ja, eller det er på en måte størst sjanse på selve dagen for eggeløsningen. Men siden spermen bruker litt tid på å svømme opp og finne egget, er det nok lurt å ha lagt inn noen aksjer i dagene før så spermen er «klar» der inne når egget slippes. Samtidig lever de ikke så lenge der inne, og det er alltid vanskelig å vite nøyaktig når egget slippes, og derfor greit å legge inn aksjer over flere dager syns jeg.

Ja, eller det er på en måte størst sjanse på selve dagen for eggeløsningen. Men siden spermen bruker litt tid på å svømme opp og finne egget, er det nok lurt å ha lagt inn noen aksjer i dagene før så spermen er «klar» der inne når egget slippes. Samtidig lever de ikke så lenge der inne, og det er alltid vanskelig å vite nøyaktig når egget slippes, og derfor greit å legge inn aksjer over flere dager syns jeg.

Enig - tar ingen sjansen her! :hilarious:

Da har jeg tatt første EL test, blir spennende det her. Tipper EL er til helgen :love7

Vedlegg

• IMG_2811.jpeg
    IMG_2811.jpeg
    321,5 KB · Visninger: 28
Back
Topp