❤️ IKM uke 34 ❤️

Slenger meg med her jeg.

Viljelilje 36 - B7 - PP7 - EL 8/8 - IKM 22/8

Tok test I dag, men helt negativ.
Til dere som begynner å teste rundt 8 dpo og vært gravide. Når testet dere positivt? Føler alle tester positivt 8dpo, så jeg mister helt håpet :wacky:
Velkommen! Og baby nr 7, hvor heldig du er :love017

Jeg tror det er svært få som får positiv test 8 dpo. Jeg fikk negativ i dag, 9 dpo, men prøver å håpe litt til for det er fremdeles tidlig. Jeg fikk første positive test kvelden 11 dpo en gang, egget kan feste seg helt opp til 12 dpo. Så det er ikke over før tr kommer :D
 
Velkommen! Og baby nr 7, hvor heldig du er :love017

Jeg tror det er svært få som får positiv test 8 dpo. Jeg fikk negativ i dag, 9 dpo, men prøver å håpe litt til for det er fremdeles tidlig. Jeg fikk første positive test kvelden 11 dpo en gang, egget kan feste seg helt opp til 12 dpo. Så det er ikke over før tr kommer :D
  1. Ja, veldig veldig heldig :Heartbigred jeg mistet I uke 17 for ca 1år siden. Etter det så har det vært litt trøblete, slitt med en del mellomblødninger men gyn finner ikke noe feil. Har også hatt 6mnd pause fra prøving, da mannen har gått på medisiner som kan gjøre skade på fosteret. Så dette er første pp etter pausen. Har hatt en god følelse denne gangen, men nå begynner jeg å tvile da :happy8 får krysse fingrene for positiv test om noen dager både her og til deg :Heartbigred
 
Vært stille fra meg en stund nå, men i dag fikk jeg endelig positiv eggløsningstest, tre dager forsinket. Har uregelmessig mens, så er jo ikke akkurat sjokkert. Sist hadde jeg 8 dager lutealfase, så håååper den er litt lengre nå. Dvs at jeg har IKM i uke 35.

Jeg håper ingen her inne tar det som kritikk, men jeg har altså blitt helt svett av det testefokuset som har utartet seg de siste par ukene. Dette er første gang jeg er med i en IKM-gruppe og så for meg at vi skulle støtte hverandre igjennom venting og prøving, hvor vi skulle snakke om symptomer og følelser, hverdagen og kroppen. Istedet har jeg dessverre følt at det er noe galt med meg som aldri har fått LH-stigning engang, fordi det er så enormt fokus på tester. For meg føles det litt som om at det ikke er plass til oss som ikke er testetøser.

Nå skal jeg straks inn i DPO-land, og jeg skal vente med å teste til IKM. Tror det er mye bedre for min egen psyke (og lommebok) enn å teste hele tiden, og vurdere om man ser en strek eller ikke.

Lykke til alle sammen, håper alle blir gravide :smiley-angelic003 :love017:Heartred
 
den ene testen jeg tok med var ikke bra. Så kjedelig. Da må jeg vente til i kveld da :hilarious: :wacky:
IMG_6575.jpeg

IMG_6580.jpeg
 
Slenger meg med her jeg.

Viljelilje 36 - B7 - PP7 - EL 8/8 - IKM 22/8

Tok test I dag, men helt negativ.
Til dere som begynner å teste rundt 8 dpo og vært gravide. Når testet dere positivt? Føler alle tester positivt 8dpo, så jeg mister helt håpet :wacky:
I én av fire graviditeter har jeg testet positivt 7dpo. De andre kun svaaakt 9dpo kveld!
 
Vært stille fra meg en stund nå, men i dag fikk jeg endelig positiv eggløsningstest, tre dager forsinket. Har uregelmessig mens, så er jo ikke akkurat sjokkert. Sist hadde jeg 8 dager lutealfase, så håååper den er litt lengre nå. Dvs at jeg har IKM i uke 35.

Jeg håper ingen her inne tar det som kritikk, men jeg har altså blitt helt svett av det testefokuset som har utartet seg de siste par ukene. Dette er første gang jeg er med i en IKM-gruppe og så for meg at vi skulle støtte hverandre igjennom venting og prøving, hvor vi skulle snakke om symptomer og følelser, hverdagen og kroppen. Istedet har jeg dessverre følt at det er noe galt med meg som aldri har fått LH-stigning engang, fordi det er så enormt fokus på tester. For meg føles det litt som om at det ikke er plass til oss som ikke er testetøser.

Nå skal jeg straks inn i DPO-land, og jeg skal vente med å teste til IKM. Tror det er mye bedre for min egen psyke (og lommebok) enn å teste hele tiden, og vurdere om man ser en strek eller ikke.

Lykke til alle sammen, håper alle blir gravide :smiley-angelic003 :love017:Heartred
Lykke til, til deg også!❤
 
Selvsagt alt for tidlig å teste 8 dpo, men tiden går jaggu meg sakte! Synes jeg skimter noe på den nederste (begge er tatt 8 dpo men den øverste i dag tidlig). Trolig bare en skygge da det ikke kan være mulig å få positiv test som heller ikke er en tidlig-test så lenge før ikm, vel:oops:
 

Vedlegg

  • IMG_9379.jpeg
    IMG_9379.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 0
Altså, jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke nå.

I går hadde jeg kramper på kvelden og utover langt på natt. I dag har jeg hovne bryster, sensitiv luktesans, tendenser til kvalme og er veldig slapp. Måtte sove en time når babyen hadde sin soveøkt. Jeg vet jo at det er altfor tidlig, men samtidig er dette nøyaktig samme symptomer som på første graviditet (som endte i SA). Derfor lurer jeg på om EL kanskje var noen dager før jeg trodde den var? Gir ikke mening at jeg har så mange symptomer 6 dpo. Har enda ikke tatt en test.
 
Selvsagt alt for tidlig å teste 8 dpo, men tiden går jaggu meg sakte! Synes jeg skimter noe på den nederste (begge er tatt 8 dpo men den øverste i dag tidlig). Trolig bare en skygge da det ikke kan være mulig å få positiv test som heller ikke er en tidlig-test så lenge før ikm, vel:oops:
Ser strekk! Blir spennede å se om den blir sterkere :Heartred
 
Altså, jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke nå.

I går hadde jeg kramper på kvelden og utover langt på natt. I dag har jeg hovne bryster, sensitiv luktesans, tendenser til kvalme og er veldig slapp. Måtte sove en time når babyen hadde sin soveøkt. Jeg vet jo at det er altfor tidlig, men samtidig er dette nøyaktig samme symptomer som på første graviditet (som endte i SA). Derfor lurer jeg på om EL kanskje var noen dager før jeg trodde den var? Gir ikke mening at jeg har så mange symptomer 6 dpo. Har enda ikke tatt en test.
Er ikke enkelt det her. Eneste jeg kan si er at når jeg har vært gravid så har jeg følt at DPO land symptomer er det samme som TR symptomer egentlig. Føler også lukte sansen er sterkere, også er jeg kjempe tett i nesa, merker det i brystene. Men, helt ærlig så har jeg ingen tro på at jeg faktisk er gravid. De skyggene gjør meg ikke så optimistisk egentlig
 
Er ikke enkelt det her. Eneste jeg kan si er at når jeg har vært gravid så har jeg følt at DPO land symptomer er det samme som TR symptomer egentlig. Føler også lukte sansen er sterkere, også er jeg kjempe tett i nesa, merker det i brystene. Men, helt ærlig så har jeg ingen tro på at jeg faktisk er gravid. De skyggene gjør meg ikke så optimistisk egentlig
Skjønner at skyggene er kjipe. Men så er du «bare» 10 dpo. Testene er jo 99% sikre først dagen for ikm.

Jeg er klar over at symptomene overlapper pms, men jeg skal ikke ha mens før søndag neste uke, altså om 8 dager, og jeg pleier aldri å ha symptomer så tidlig. Har det typ 2-3 dager før mens kommer. Usikker på om jeg skal ta en test for å sjekke, eller om jeg skal vente til det er mer sannsynlig å få noe svar.
 
Vært stille fra meg en stund nå, men i dag fikk jeg endelig positiv eggløsningstest, tre dager forsinket. Har uregelmessig mens, så er jo ikke akkurat sjokkert. Sist hadde jeg 8 dager lutealfase, så håååper den er litt lengre nå. Dvs at jeg har IKM i uke 35.

Jeg håper ingen her inne tar det som kritikk, men jeg har altså blitt helt svett av det testefokuset som har utartet seg de siste par ukene. Dette er første gang jeg er med i en IKM-gruppe og så for meg at vi skulle støtte hverandre igjennom venting og prøving, hvor vi skulle snakke om symptomer og følelser, hverdagen og kroppen. Istedet har jeg dessverre følt at det er noe galt med meg som aldri har fått LH-stigning engang, fordi det er så enormt fokus på tester. For meg føles det litt som om at det ikke er plass til oss som ikke er testetøser.

Nå skal jeg straks inn i DPO-land, og jeg skal vente med å teste til IKM. Tror det er mye bedre for min egen psyke (og lommebok) enn å teste hele tiden, og vurdere om man ser en strek eller ikke.

Lykke til alle sammen, håper alle blir gravide :smiley-angelic003 :love017:Heartred
Hei! Så trist at du føler at det ikke er «plass» til deg som ikke er «testetøs» :Heartred Du er nok ikke alene om å ville vente med å teste. Det er vel bare det at når man tester, genererer det ganske mange flere innlegg, som gjør at de innleggene som ikke handler om testing havner litt i bakgrunnen. Heldigvis er det mange fine tråder om litt av hvert her på forumet, og mange hyggelige og støttende personer som deler erfaringer om mye forskjellig :love2 Håper ikke du tar skrekken, vi vil gjerne ha deg med videre i gruppa! Her er det plass til alle :Heartred

Personlig har jeg både hatt prøveperioder hvor jeg har testet mye, og noen hvor jeg ikke har testet før mensen kom, og da bare testet for å være sikker på at ikke det var en blødning under graviditet, og at jeg kunne drikke alkohol. Nå for tiden har jeg ingen testetrang, siden jeg vet at det er lite sannsynlig at jeg blir gravid, og at symptomene foreløpig ikke har vært på min side. Er 7 dpo i dag. Blir spennende å se om du får noen symptomer utover det vanlige, når du nå går inn i DPO-dagene :joyful: Heier på deg!
 
Back
Topp