❤️ IKM uke 34 ❤️

Æsj.. her ble det ikke aksjelegging ikveld, da lillemannen streika.. Han tåler dessverre ikke to kvelder med ompalompa på rad, noe som er helt sykt frustrerende når vi skal prøve på ei lita spire.. :sorry: Sjeleglad for at vi fikk lagt en god dose aksjer igår, og håper så inderlig at det ikke er for sent å legge inn flere imorgen kveld, OM han får til å komme da da.. Kjenner det er skikkelig kjipt om jeg må gå inn i DPO-land å føle at vi ikke fikk lagt nok aksjer iallefall.. Flo har flytta EL til imorgen, mens Premom fortsatt holder en knapp på søndag.. til tross for positiv EL-test ikveld.
Det er ikke for sent. Å ha sex annen hverdag, til og med hver 3 dager er mer en nok :Heartred Vi har også bare annen hverdag, er jo mere slitsomt for dissa menna en for oss :hilarious: Kjenner jeg stresser mye med tanken selv. Redd det ikke skal være nok.

Jeg henger meg på!

Splash - 37 - B4 - PP3 (etter SA) - EL 9/8 - IKM 23/8

Hadde en SA i mai, og etter det har jeg plutselig fått kort lutealfase (11 dager mot 14 normalt sett). Krysser fingrene for at den blir litt lengre nå! Regner med en positiv el-test i morgen, de stiger i alle fall nå!

Det er ikke for sent. Å ha sex annen hverdag, til og med hver 3 dager er mer en nok :Heartred Vi har også bare annen hverdag, er jo mere slitsomt for dissa menna en for oss :hilarious: Kjenner jeg stresser mye med tanken selv. Redd det ikke skal være nok.

Sant! ❤️ Håper det blir nok med en runde ikveld..

Jeg henger meg på!

Splash - 37 - B4 - PP3 (etter SA) - EL 9/8 - IKM 23/8

Hadde en SA i mai, og etter det har jeg plutselig fått kort lutealfase (11 dager mot 14 normalt sett). Krysser fingrene for at den blir litt lengre nå! Regner med en positiv el-test i morgen, de stiger i alle fall nå!

Velkommen til oss ❤️ Og håper spiren sitter denne gangen! Sender deg en stor klem ❤️

Last edited:
God morgen :love7 EL-testen var positiv i går kl.12 på ettermiddagen, den ble bare sterkere og sterkere utover dagen. Regner man at EL er 12-48 timer fra første positive test? Eller fra siste positive test før de blir negative igjen?

God morgen :love7 EL-testen var positiv i går kl.12 på ettermiddagen, den ble bare sterkere og sterkere utover dagen. Regner man at EL er 12-48 timer fra første positive test? Eller fra siste positive test før de blir negative igjen?

Har lest det er fra første positive! Men så er det noe med denne LH-toppen også, men jeg skjønner ikke heeelt hva! Noen som vet hva LH-toppen egentlig sier? ❤️

Her er også et nyttig svar på en tråd:

«Egget kan løsne alt fra 0-48 timer etter positiv LH-test. Det betyr at om du har positiv(e) strimler er det happy humping samme dag og gjerne de neste dagene også. Husk at LH bare er et hormon som skal påvirke eggstokken. Det er deretter eggstokken som må få det modne egget ut. Noen ganger er det helt klart (0 timer) andre ganger tar det tid (opp til 48 timer). Negativ LH-test sier bare at LH er lavere igjen, det sier IKKE at egget har sluppet. Dersom egget ikke slipper de neste 48 timene så var det ikke noe modent egg. Da vil ikke kroppen produsere progesteron (hormon som kommer fra eggstokken når egget er ute, som gir høyere kroppstemperatur). Da vil kroppen forsøke med ny LH stigning for å se om det finnes et modent egg. Derfor kan noen oppleve flere runder med positiv EL-test i samme syklus. Det betyr ikke at det er sluppet flere egg. :) Dersom man temper vil man kunne få med temperaturstigningen og da vet man at egget har sluppet. Progesteron kommer kun når egget har sluppet. Progesteron forhindrer mer LH slik at LH holder seg lavt resten av syklusen. Ved temping er det lurt med EL-tester på forhånd for å få lagt inn aksjer til riktig tid. Når tempen går opp er det for sent.» ❤️❤️

Her skjer det i allefall noe, synes dårlig på disse testene som brukes på monitor. Det som er litt kjipt er at jeg har stilt inn på at jeh skal teste hver morgen en gang mellom klokken 05:00-11:00. Man kan ikke teste før det klokkeslettet for det kan kun endres mellom syklusdag 1-4 og det bør være morgenurin…… og hva tror dere skjer? :hilarious: plutselig har jeg begynt å våkne hver morgen klokken 04:00 og må så innmari tisse at jeg ikke klare å holde meg til 05:00. Så da ble det litt utvannet urin i dag også.
IMG_4722.jpeg

Endelig 1 DPO og eggløsning var i går som bestilt :dance018 Lurer på om vi skal ha oss i dag også. Det sies at egget lever i alt fra 24-72 timer :confused004 leser så mye forskjellig på nett..

Vedlegg

• IMG_3234.jpeg
    IMG_3234.jpeg
    206 KB · Visninger: 30
Da blir vel 1 dpo i morgen for min del også? :love7
Jeg har hatt masse EL-slim og utflod siste dagene, men i dag føler jeg at jeg har veldig lite utflod.. vanskelig å skille sperm og utflod.. er det vanlig å ha mindre på EL dagen?

Vedlegg

• IMG_4988.png
    IMG_4988.png
    1,2 MB · Visninger: 24
Da blir vel 1 dpo i morgen for min del også? :love7
Jeg har hatt masse EL-slim og utflod siste dagene, men i dag føler jeg at jeg har veldig lite utflod.. vanskelig å skille sperm og utflod.. er det vanlig å ha mindre på EL dagen?
Begynte og minke på meg i går på kvelden, i dag er det bare vannete. Har lest at EL slimet går bort så fort EL har vært.

Jeg leste dere snakket om kaffe tidligere. Drikker dere ingenting når dere prøver?
Jeg pleier å kose meg med en dobbel latte hver dag, bør jeg droppen den? :smiley-ashamed005

Jeg leste dere snakket om kaffe tidligere. Drikker dere ingenting når dere prøver?
Jeg pleier å kose meg med en dobbel latte hver dag, bør jeg droppen den? :smiley-ashamed005
Har egentlig alltid drukket kaffe før jeg har vist at jeg ble gravid.. har 3 barn fra før. Mormor drakk kaner med kaffe i graviditeten og før, hun fikk sitt siste barn når hun var 48. Nå så har jeg ikke klart å slutte enda, selv om jeg tenker det. Men, syntes det er vanskelig. Blir i hvert fall helt stopp på positiv test

Begynte og minke på meg i går på kvelden, i dag er det bare vannete. Har lest at EL slimet går bort så fort EL har vært.
Jeg skulle akkurat til å poste et lite spørsmål om el-slim. Jeg er 3 DPO i dag og i dag tidlig tørket jeg bort litt el-slim da jeg var på do. Jeg har også lest at el-slim er borte Når el har vært. Jeg temper ikke, så jeg VET ikke om el har vært. Betyr dette at kroppen prøver på ny runde med el eller kan det være bare rester som nå kommer ut?

Back
Topp