❤️ IKM Uke 12 + 13 ❤️

Melder meg inn her :Heartred

Drømmerom5 - 26 - B3 - PP3 - EL 10/3 - IKM 25/3

Begynner med temping denne syklusen, så håper vi det resulterer i en spire :Heartred

Ja det har vært mye på kort tid. Har et barn fra før og det fikk vi på første forsøk så dette er helt nytt for oss og det begynner å tære på det ene og det andre egentlig.

Har en fantastisk arbeidsplass som har engasjert bedriftshelsetjenesten så jeg har noen å snakke med så det hjelper litt. Men det som egentlig må skje er jo bare at jeg får dette barnet i armene.

Jeg bare begynner å bli redd det tærer så mye på forholdet etterhvert om det ikke går snart. Lurer litt på om jeg er alene med disse følelsene. Har jo kjempe lyst på et barn til, men føler dette krever så mye mer enn jeg hadde sett for meg.
Ja det må være ekstra vanskelig når man går inn i det og tenker at det kan gå på første forsøk.. Datteren min satt på 6. PP, så forventer ikke noe nå i PP3 :smiley-ashamed004

Så bra! Men tenkte mer på om du får noe utredning siden du har mistet på alle mulige måter så godt som på rad, da har man vel krav på noe? For som du sier, det eneste som hjelper er å få en baby, så kanskje noe kan hjelpe deg å komme dit raskere.

Snakk med mannen! Er så viktig å kommunisere, spesielt i vanskelige tider. Også har du jo forumet i tillegg, her er det jo mange (dessverre) som har vært i lignende situasjon som deg :Heartred

Melder meg inn her :Heartred

Drømmerom5 - 26 - B3 - PP3 - EL 10/3 - IKM 25/3

Begynner med temping denne syklusen, så håper vi det resulterer i en spire :Heartred
Velkommen! Temping kan være veldig nyttig, gjorde det da vi prøvde på første, lærte masse om syklusen min. Gjør ikke det denne gangen, for nå har jeg en veldig standard syklus og masse ELslim, så kan umulig bomme mer enn 1 dag på EL :p

Ja det må være ekstra vanskelig når man går inn i det og tenker at det kan gå på første forsøk.. Datteren min satt på 6. PP, så forventer ikke noe nå i PP3 :smiley-ashamed004

Så bra! Men tenkte mer på om du får noe utredning siden du har mistet på alle mulige måter så godt som på rad, da har man vel krav på noe? For som du sier, det eneste som hjelper er å få en baby, så kanskje noe kan hjelpe deg å komme dit raskere.

Snakk med mannen! Er så viktig å kommunisere, spesielt i vanskelige tider. Også har du jo forumet i tillegg, her er det jo mange (dessverre) som har vært i lignende situasjon som deg :Heartred
Nei får visst ikke utredning fordi de mener den kjemiske ikke teller og at EXU ikke er det samme som en spontanabort(?). Jeg skjønner det ikke helt fordi den forrige legen på sykehuset sa etter EXU at hvis jeg mister igjen så skulle de henvise meg til utredning. Fastlegen har satt opp time for blodprøver neste onsdag. Legen mente de kunne ta en del prøver som kan påvirke fertilitet, jeg vet ikke mer. Får bare se hva det er de tar prøver av. Følte det tappa meg for flere liter når jeg hadde EXU så vet ikke hva mer de kan ta av prøver.

Men Fastlegen sa at veldig ofte så vil det sees svært tydelig på prøver om noe er feil, men at for de aller aller fleste så ordner det seg av seg selv uten noen form for behandling. Mager trøst som hun sa, men det er realiteten. Så føler ikke det er noen annen "løsning" enn å smøre seg med tålmodighet uansett.

Nei får visst ikke utredning fordi de mener den kjemiske ikke teller og at EXU ikke er det samme som en spontanabort(?). Jeg skjønner det ikke helt fordi den forrige legen på sykehuset sa etter EXU at hvis jeg mister igjen så skulle de henvise meg til utredning. Fastlegen har satt opp time for blodprøver neste onsdag. Legen mente de kunne ta en del prøver som kan påvirke fertilitet, jeg vet ikke mer. Får bare se hva det er de tar prøver av. Følte det tappa meg for flere liter når jeg hadde EXU så vet ikke hva mer de kan ta av prøver.

Men Fastlegen sa at veldig ofte så vil det sees svært tydelig på prøver om noe er feil, men at for de aller aller fleste så ordner det seg av seg selv uten noen form for behandling. Mager trøst som hun sa, men det er realiteten. Så føler ikke det er noen annen "løsning" enn å smøre seg med tålmodighet uansett.
Herregud så teit :bored: Mener jeg har lest her på forumet at folk får oppfølging etter EXU, og generelt etter man har mistet 3 ganger (på rad?). Men her er det nok store forskjeller på leger, spesielt i det offentlige.. ser jo mange går privat for å få fart i sakene. Håper egentlig at de finner noe på de blodprøvene da, som kan gjøres noe med. For det er jo utrolig kjedelig å bare vente og se, du har jo allerede prøvd (og feilet) i en god stund nå :sorry:

Herregud så teit :bored: Mener jeg har lest her på forumet at folk får oppfølging etter EXU, og generelt etter man har mistet 3 ganger (på rad?). Men her er det nok store forskjeller på leger, spesielt i det offentlige.. ser jo mange går privat for å få fart i sakene. Håper egentlig at de finner noe på de blodprøvene da, som kan gjøres noe med. For det er jo utrolig kjedelig å bare vente og se, du har jo allerede prøvd (og feilet) i en god stund nå :sorry:
Ja oppfølgingen jeg får pga EXU er at jeg får offentlig UL i uke 6-7 for å se at graviditeten ligger riktig. Hadde UL nå på mandag, var da 6+4, men mistet en time før UL. Begynte å blø dagen før når jeg var 6+3 så skjønte hva som skjedde. Dro på UL fordi jeg trodde jeg skulle få henvisning videre for jeg har hørt det er ganske lang kø osv, men ble møtt av tidenes verste lege den dagen og jeg hadde bare ikke kapasitet til å krangle med han. Hab sa det var bare å gå hjem, bli frisk (i hodet) og prøve igjen. Bedre lykke neste gang liksom. Alle gode ting er 5 eller?

Ja det va kult :D litt artig å ha noen å kunne følge som er akkurat samme plass som seg selv. Krysser fingrene for oss begge to.
Ja det er kjempegøy! Da har man noen som virkelig forstår i ventetiden. IKM grupper er genialt!

Ja oppfølgingen jeg får pga EXU er at jeg får offentlig UL i uke 6-7 for å se at graviditeten ligger riktig. Hadde UL nå på mandag, var da 6+4, men mistet en time før UL. Begynte å blø dagen før når jeg var 6+3 så skjønte hva som skjedde. Dro på UL fordi jeg trodde jeg skulle få henvisning videre for jeg har hørt det er ganske lang kø osv, men ble møtt av tidenes verste lege den dagen og jeg hadde bare ikke kapasitet til å krangle med han. Hab sa det var bare å gå hjem, bli frisk (i hodet) og prøve igjen. Bedre lykke neste gang liksom. Alle gode ting er 5 eller?
Herregud så kjipt :arghh: Håper du møter på noen som faktisk behandler deg skikkelig.

Herregud så kjipt :arghh: Håper du møter på noen som faktisk behandler deg skikkelig.
Ja, føler fastlegen min tar meg på alvor heldigvis. Men hun er ingen magiker hun heller dessverre. Fint med blodprøver, men tviler på at det utgjør noen forskjell. Fikk progesteron av privat GYN denne gangen og det hjalp åpenbart ikke. Har spurt om blodfortynnende i tillegg er aktuelt for meg, men fastlegen sa at det vil blodprøvene kanskje vise. Så får vi se. Men begynner å kjenne meg litt sånn motløs egentlig, kommer jo ikke til å stole på en positiv test og klare å knytte meg til spiren før langt inn i svangerskapet. Jeg trodde virkelig det skulle gå denne gangen, hadde en god følelse og fikk 3+ på digital og alt så bra ut. Er selvsagt ikke meningen å skremme folk, men jeg sliter skikkelig med å ha trua om dagen etter så mange nedturer :happy090

Dimon - 30 - B2 - PP8 - EL 5/3 - IKM 19/3

Kommer fra IKM uke 5 og oktober gruppa etter nylig SA :sad010 Prøver igjen før mens så prøver meg på EL tester og ifølge app har jeg EL 5 mars, men tror egentlig det er litt senere. Oppdaterer underveis.

Hatt noen tunge mnd med
MA uke 9 i august 24
Kjemisk i november 24
ExU i desember 24
SA uke 7 i februar 25
Det begynner å tære litt på psyken..

Har helt ærlig liten tro på 2025 baby, men må bare prøve :Heartred
Neiii så leit!! Så kjedelig å høre :sorry: :Heartpink Krysser fingrene for at den sitter fort igjen og BLIR DER :smiley-angelic001:Heartpink:love2

Ja, føler fastlegen min tar meg på alvor heldigvis. Men hun er ingen magiker hun heller dessverre. Fint med blodprøver, men tviler på at det utgjør noen forskjell. Fikk progesteron av privat GYN denne gangen og det hjalp åpenbart ikke. Har spurt om blodfortynnende i tillegg er aktuelt for meg, men fastlegen sa at det vil blodprøvene kanskje vise. Så får vi se. Men begynner å kjenne meg litt sånn motløs egentlig, kommer jo ikke til å stole på en positiv test og klare å knytte meg til spiren før langt inn i svangerskapet. Jeg trodde virkelig det skulle gå denne gangen, hadde en god følelse og fikk 3+ på digital og alt så bra ut. Er selvsagt ikke meningen å skremme folk, men jeg sliter skikkelig med å ha trua om dagen etter så mange nedturer :happy090
Forstår selvfølgelig at du føler deg så motløs, men håper noe kan gjøres. Vet mange bruker progesteron, og ikke at jeg kan noe om det, men tviler på at det løser alt for alle hver gang. Du har blitt gravid og beholdt uten problem før, og du blir jo fortsatt lett gravid teknisk sett, men det må jo være noe som gjør at du plutselig sliter med å holde på det.
Tror vi alle uansett er redd for å miste, og det kan jo dessverre skje når som helst, spesielt før typ uke 10.
Datteren min kunne ha dødd hvis hun ikke ble tatt med katastrofesnitt akkurat da (og da hadde jeg mast i et døgn for å komme inn på sykehuset for sjekk, men ble nektet). Så for min del neste gang tror jeg heller at jeg er mer redd for slutten av graviditeten.
Men samtidig, man kan også miste barnet sitt i krybbedød, de kan bli påkjørt når de går til skolen.. alt kan skje når som helst, så jeg prøver å ikke tenke over sånt og sette pris på det jeg har i øyeblikket :Heartred

Dimon - 30 - B2 - PP8 - EL 5/3 - IKM 19/3

Kommer fra IKM uke 5 og oktober gruppa etter nylig SA :sad010 Prøver igjen før mens så prøver meg på EL tester og ifølge app har jeg EL 5 mars, men tror egentlig det er litt senere. Oppdaterer underveis.

Hatt noen tunge mnd med
MA uke 9 i august 24
Kjemisk i november 24
ExU i desember 24
SA uke 7 i februar 25
Det begynner å tære litt på psyken..

Har helt ærlig liten tro på 2025 baby, men må bare prøve :Heartred
Åh nei så leit at det endte med en SA :( :Heartpink (Jeg var også i uke 5)

Du har vært igjennom mye - skjønner godt at det tærer på psyken:Heartpink Håper neste runde blir siste!

Samme her. Babyønsket er så sterkt, og for min del så er det ikke så lett da å bare hoppe over å prøve en syklus, når jeg vet hvor vanskelig det er for min del å bli gravid. Det er liksom ikke bare «å ta det» når jeg selv finner det for godt. Kanskje det er akkurat denne syklusen det klaffer, og da er det den beste julegaven man kunne få :Heartpink
Tenker akkurat det samme. Nå har vi prøvd så lenge at ingen pp'er skal gå til spille :Heartred

Bruker16ju -43 -B6 -over 2år -EL 13/03 -IKM 27/03

Vi har forsøkt å bli gravid siden oktober 22 og hadde en spontan abort i februar 23 og etter det har det vert heilt stille:sorry:
Mannen jobber vekke turnus på 6 uke ute og 6 uker heime, så han er heime bare ca annakvar el.

Vi har forsøkt å bli gravid siden oktober 22 og hadde en spontan abort i februar 23 og etter det har det vert heilt stille:sorry:
Mannen jobber vekke turnus på 6 uke ute og 6 uker heime, så han er heime bare ca annakvar el.
Velkommen til oss, det var leit å høre :sorry: Masse lykke til denne PP!

Her er også samboer bare hjemme ca. annenhver el. Frustrerende når man helst skulle prøvd hver el. Håper det kan klaffe for oss denne runden da :happy:

Hei hei, melder meg inn her. Så smart med 2 ikm-grupper sammen :happy:

Cowgirl - 39 - B3 - PP27 - EL 3/3 - IKM 17/3

Jeg tar utganspunkt i forrige syklus, men jeg skal til gynekologen fredag 28/2, kanskje det blir en liten oppdatering etter det :angelic:

Prøver Letrozol og Ovitrelle.

Utenom det vanlige så drikker jeg hostesaft for å få el slim og skal bruke Prefert tuber under aksjelegging.

Håper vi blir mange heldige denne gangen ❤️

Hei hei, melder meg inn her. Så smart med 2 ikm-grupper sammen :happy:

Cowgirl - 39 - B3 - PP27 - EL 3/3 - IKM 17/3

Jeg tar utganspunkt i forrige syklus, men jeg skal til gynekologen fredag 28/2, kanskje det blir en liten oppdatering etter det :angelic:

Prøver Letrozol og Ovitrelle.

Utenom det vanlige så drikker jeg hostesaft for å få el slim og skal bruke Prefert tuber under aksjelegging.

Håper vi blir mange heldige denne gangen ❤️
Velkommen! Takk, tenker det blir en hyggelig gjeng her :happy:
Blir spennende å se hvordan syklusen din blir nå!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp