Amandaa11
Forumet er livet
Ikke bestemt meg ennå![emoji12] forhåpentligvis ikke før tidligst mandag[emoji16][emoji16]
Gleder meg!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke bestemt meg ennå![emoji12] forhåpentligvis ikke før tidligst mandag[emoji16][emoji16]
Gleder meg!!
Første barnet ja, er i PP42! Prøvd i 3 år og 7 mnd, og hatt 5 prøverørsforsøk i 2017![emoji57][emoji57] hadde en MA i juni! Nå har vi ikke nytt forsøk før slutten på Januar og prøver selv! Så hadde en drøm som gikk i oppfyllelse om vi faktisk fikk det til selv[emoji173]️
Hvor mange forsøk får man fra det offentlige nå?
Man får 3 stk! Men det er 3 uttak med innsett! Om man får egg på frys, så regnes innsett av dem utenom! Eks, jeg fikk 5 egg på frys i første uttak! Av dem overlevde 4 stk til innsett! Så jeg har hatt 1 ferskforsøk og 4 fryseforsøk i første gratis forsøk! Så jeg har vært veldig heldig hittil! Skal i gang med sprøyter og uttak til andre gratisforsøk nå i januar!
Åja [emoji3][emoji3] Da forstår jeg mer hvordan det fungerer!
Håper du slipper neste forsøk
Tusen takk Kan nok hende det kommer tikkende inn PM etterhvertSå bra[emoji5]om du lurer på noe mer, så bare send meg pm[emoji5] men du skal få spire før du trenger å vite noe mer[emoji8][emoji8][emoji8] håper også jeg slipper det! Håpet er stort, troen er liten[emoji57]
Tusen takk [emoji173]️[emoji173]️ Kan nok hende det kommer tikkende inn PM etterhvert
Jeg har liten tro på at det blir en spire før jeg får skikkelig hjelp dessverre
Men, jeg håper virkelig din sitter snart! Det fortjener du [emoji173]️[emoji173]️
Bare å sende[emoji8][emoji8] jeg har opparbeidet meg litt kunnskap om ivf i løpet av 2017[emoji5]
Krysser fingrene for deg[emoji8][emoji8][emoji8] takk, det håper jeg også[emoji173]️
Hvor mye koster 1 forsøk for deg? Hvor mye dekker staten?
Takk for svar! tenker vi kommer til å prøve kanskje noen måneder til før vi begynner med det. Man starter kanskje ikke rett på IVF? Prøver litt hormoner ol først, eller hvordan er det?Vi ventet altfor lenge før vi søkte om hjelp, det gikk 2,5 år! Hadde vi visst hvor mange forsøk vi måtte ha, så hadde vi søkt hjelp leeenge før!! Men vi planla bryllup og ville bli ferdig med det først![emoji57] jeg tenker at dere burde tenke på å søke utredning! Vi tok det privat for å slippe ventekøer.. kosta 5000, men vi ble ferdige på under to mnd, og gikk rett på forsøk når ba om å bli henvist til det offentlige (St.Olavs med korte ventekøer, men vi måtte vente en syklus pga jula ifjor)! Andre steder har flere måneder ventetid![emoji57][emoji57]
Og der så jeg du allerede hadde svart på et av spm mineJeg brukte ca 8500 i medisiner på 1. Uttak, pluss 1500 i avgift uttak/innstt, og ca 300 for kontroll[emoji5]
Takk for svar! tenker vi kommer til å prøve kanskje noen måneder til før vi begynner med det. Man starter kanskje ikke rett på IVF? Prøver litt hormoner ol først, eller hvordan er det?
Hvor mye koster et IVF forsøk gjennomsnittlig i det offentlige (du kan la vær å svare hvis du ikke har lyst altså)?
Håper, håper dere får til en hjemmelaget ventespire nå før jul <3
Dumt at det ble sånn. Kos deg masse med vinen. [emoji4]
Ånei.. sender deg gode klemmer, men jeg håper fortsatt de deg
tok en test i dag, 12 el 14 dpo, den var helt blenda. grattis til de med positiv test!!
Det positive er at jeg får satt inn et fryst embryo i begynnelsen av januar.
Haff, da havna jeg på en skikkelig fest igår[emoji849][emoji849] gøy igår, not så much idag!! Kan ikke huske sist jeg ble full, tror det var på skjærtorsdag[emoji85][emoji85] tempen ble tatt to timer for sent, sovet meg gjennom alarmen! Og tempen er alkoholpåvirket og gikk helt sikkert til himmels pga det[emoji85][emoji85] æsj altså!!