❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Har gått på den tre ganger nå, ikke noe hodepine. Men er veldig flink til å drikke mye vann.
Hadde stor dose med Menopur så trodde det skulle slå ut på hodet, men det gjorde det ikke. Har du stor dose ?

Vet ikke hva som er stor dose jeg... Men har 300enheter
Jeg har ME og kronisk migrene, så dette er egentlig hverdagskost, men lenge siden jeg har vært så dårlig..
Er kvalm, svimmel, hodepine, vondt i magen.

Men så reagerer vi jo alle forskjellig og...

Vet ikke hva som er stor dose jeg... Men har 300enheter
Jeg har ME og kronisk migrene, så dette er egentlig hverdagskost, men lenge siden jeg har vært så dårlig..
Er kvalm, svimmel, hodepine, vondt i magen.

Men så reagerer vi jo alle forskjellig og...
Huff,da skjønner jeg deg. Hvilken dag er du på nå med sprøyter? Jeg hadde siste dag i går med dosen 420, hadde 14 dager med den dosen. Siste forsøket vårt så er gla det gikk «fint» men den dosen.

Jeg er bare på dag 3 :dance018:facepalm::dead:
Skal ha Menopur i 9dager og fyremadel dag 6-9
Men ting kan jo endres på kontroll

Oj, du har så høy dose ja, godt du ikke har noe særlig bivirkninger da. Kan jo tenkes jeg reagerer såpass pga ME.

Håper på en bedre dag i morgen

Også håper jeg vi lykkes :Heartpink

Jeg skal ha fryseforsøk på barn #2 i september, med innsett i naturlig syklus. Det blir da bare Lutinus som medisin.

Embryoet er fra forsøk i 2018 som ble til min kjære datter<3. Den gangen fikk jeg også prednisolon etter innsett (ferskforsøk).

Det har jeg ikke fått denne gangen og tenkte sist at jeg egentlig fikk det litt "just in case" siden jeg ikke hadde vært gravid før og man ikke visste årsaken. Selv om jeg ikke aner om det hadde noe å si, så føler jeg jo litt på at jeg synes det ville være tryggest med så lik oppskrift som sist..... Noen som har erfaring med forståelse av dette fra klinikken? Tenker at så lenge prednisolon tas på riktig måte og man tar kalk tilskudd, burde det jo ikke være noe problem i den korte tiden man tar det...

Dere som har brukt menopur, har dere hatt konstant hodepine?
Jeg har til vanlig kronisk migrene, så ikke lett å vite om jeg har dårlig periode, eller om det er bivirkning...

Har sett på felleskatalogen at det er vanlig bivirkning, men vil likevel høre hva dere har erfart..
Ja, var skikkelig dårlig begge gangene, men fyremadel virka å «ta bort» litt av bivirkningene fra menopur så da følte jeg meg bare dårlig men den intense hodepinen roa seg.

Forresten, er det innafor å ta Ibux i sprøyte perioden? Vet det ikke er innafor under graviditet bare...
Anbefales å leve som gravid, så paracetamol er innenfor men ville unngått ibux.
(Men jeg drakk vin på første sprøytedag denne gangen, tok feil aperitiff ved et arrangemenet, så da ble det sånn ;) )

Innsett i morgen dersom egget/eggene overlever :woot:

Dere som (dessverre) har opplevd at egget ikke tåler tining, hvor tidlig sender de melding/ringer? Har litt kjørevei, og er spent på hvor lenge jeg må gå og vente på den telefonen :nailbiting:

Har mye tanker her nå...

Vi er på første forsøk nå. Startet med hormon stimulering forrige uke. Skal på første ultralyd i morgen. Nå får jeg litt hetta, for jeg føler at jeg burde kunne mer om tema før ultralyden.

Noen som vet litt tall? Hva er gode og dårlig tall.
Er det snakk om antall egg, eller str?

Noe dere vil anbefale at jeg skal spørre om? Lurer på så mye, men vet likevel ikke helt hva

Noen som vet litt tall på hvor stor sjans det er for at en lykkes første forsøk?

Innsett i morgen dersom egget/eggene overlever :woot:

Dere som (dessverre) har opplevd at egget ikke tåler tining, hvor tidlig sender de melding/ringer? Har litt kjørevei, og er spent på hvor lenge jeg må gå og vente på den telefonen :nailbiting:

Masse lykke til!!!

Har mye tanker her nå...

Vi er på første forsøk nå. Startet med hormon stimulering forrige uke. Skal på første ultralyd i morgen. Nå får jeg litt hetta, for jeg føler at jeg burde kunne mer om tema før ultralyden.

Noen som vet litt tall? Hva er gode og dårlig tall.
Er det snakk om antall egg, eller str?

Noe dere vil anbefale at jeg skal spørre om? Lurer på så mye, men vet likevel ikke helt hva

Noen som vet litt tall på hvor stor sjans det er for at en lykkes første forsøk?

Lykke til :Heartred
Man er interessert i både antall egg (ikke for få og ikke for mange) og relativt jevn størrelse. Første gang kan det være man må stimulere lengre tid fordi man har begynt på en lavere dose for sikkerhetsskyld. (Det skjedde med oss første gangen)

Da ble det en ekstra dag med Menopur og fyremadel. Uttak på fredag og forhåpentligvis innsett på onsdag om det er god nok kvalitet.

Nå er det nervepirrende og skrekkblandet fryd

Hva kan dere si om uttak? Vet vi får diverse smertestillende, men det verste er vel å sette lokalbedøvelse?

Grugleder meg nå

Hva med hodepine bivirkninger fra Lutinus? Jeg reagerte kraftig med hodepine og migrene av menopur, var det verre eller bedre på Lutinus?

Da ble det en ekstra dag med Menopur og fyremadel. Uttak på fredag og forhåpentligvis innsett på onsdag om det er god nok kvalitet.

Nå er det nervepirrende og skrekkblandet fryd

Hva kan dere si om uttak? Vet vi får diverse smertestillende, men det verste er vel å sette lokalbedøvelse?

Grugleder meg nå

Hva med hodepine bivirkninger fra Lutinus? Jeg reagerte kraftig med hodepine og migrene av menopur, var det verre eller bedre på Lutinus?

Jeg hadde en veldig fin opplevelse med uttak, kjente nesten ingenting, så medisinene gjorde susen for meg. Husker ikke helt hva jeg fikk, men var i hvert fall morfin intravenøst, vival og noe annet i pilleform, samt lokalbedøvelse i skjedeveggene. Av de var lokalbedøvelsen den jeg kjente, men gikk fort over og var langt fra så ubehagelig som jeg hadde sett for meg. Hvis du klarer å slappe av er nok det en stor fordel :)

Kun brukt Lutinus, og har ikke merket noe til hodepine på den.

Lykke til med uttak på fredag :Heartred

Uttak gikk fint, ubehagelig var det absolutt, men trodde det skulle være verre.
Ene pleierne måtte hjelpe til litt da ene eggstokken hadde gjemt seg bak en tarm måtte romstere litt å trykke på magen.

Litt skuffet er jeg, hadde håpet på litt flere egg. De fikk ut 4. Utfra ultralyden forsto jeg det var fler. Men trengs bare 1 gullegg sier dem.
Nå er det bare å vente å se på befruktning og levedyktighet da

Uttak gikk fint, ubehagelig var det absolutt, men trodde det skulle være verre.
Ene pleierne måtte hjelpe til litt da ene eggstokken hadde gjemt seg bak en tarm måtte romstere litt å trykke på magen.

Litt skuffet er jeg, hadde håpet på litt flere egg. De fikk ut 4. Utfra ultralyden forsto jeg det var fler. Men trengs bare 1 gullegg sier dem.
Nå er det bare å vente å se på befruktning og levedyktighet da
Så flott det gikk fint, og fire er ett bedre enn meg❤️så håper vi alle utvikler seg fint. Skal du få telefon i morgen?

Som de sier, det trengs bare et gullegg :Heartbigred

Men er rimelig utålmodig og stressa nå.... Fikk beskjed om at de skulle ringe etter kl 12 i dag, de ringte meg 0830 i morges, da sov jeg for å si det sånn....

Prøvd å ringe de opp igjen, sendt melding på crypho og ringt resepsjonen på sykehuset.
Resepsjonisten sa det var fler som hadde prøvd å ringe, resepsjonen hadde forsøkt mange ganger å få kontakt med de og der i dag.... Blir sprø av å gå å bare vente på tlf:bounce:happy6:dontknow

Nå har de kanskje gått for dagen? Noen som vet arbeidstiden dems der?

Men er rimelig utålmodig og stressa nå.... Fikk beskjed om at de skulle ringe etter kl 12 i dag, de ringte meg 0830 i morges, da sov jeg for å si det sånn....

Prøvd å ringe de opp igjen, sendt melding på crypho og ringt resepsjonen på sykehuset.
Resepsjonisten sa det var fler som hadde prøvd å ringe, resepsjonen hadde forsøkt mange ganger å få kontakt med de og der i dag.... Blir sprø av å gå å bare vente på tlf:bounce:happy6:dontknow

Visste ikke at de hadde åpent i helgene engang

Jeg fikk telefon tidlig lørdagen, før åtte. Fikk beskjed at de bare var på jobb da for å sjekke eggene.

Back
Topp