❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Nå er jeg ganske frustrert på Porsgrunn... Var nylig gjennom en MA med medisinsk abort. Overlegen som undersøkte meg sa at vi kunne prøve på nytt etter første mens. Men nå sier Porsgrunn at jeg må vente 2 sykluser, og at det først er på tredje eggløsning etter aborten at vi kan få nytt forsøk. Vi har blastoer i fryseren så skal "bare" ha fryseforsøk. Skjønner ikke hvorfor det skal være forskjell på naturlig prøving og innsett? Er det noen som har opplevd lignende?

Det er vanligst i det offentlige at de vil ha en ekstra syklus mellom (både etter SA/MA, og etter ferskforsøk), dessverre. Ventingen er skikkelig kjip. I det private kjøres det ofte direkte uten ekstra pausesyklus.

Det er vanligst i det offentlige at de vil ha en ekstra syklus mellom (både etter SA/MA, og etter ferskforsøk), dessverre. Ventingen er skikkelig kjip. I det private kjøres det ofte direkte uten ekstra pausesyklus.
De svarte at det var basert på forskning. Og kan delvis se den. Noen få vil jo oppleve rester etter SA/MA så ved å vente en ekstra syklus er de mer sikker på at det ikke er tilfelle. Er bare å smøre seg med tålmodighet da :happy119

De svarte at det var basert på forskning. Og kan delvis se den. Noen få vil jo oppleve rester etter SA/MA så ved å vente en ekstra syklus er de mer sikker på at det ikke er tilfelle. Er bare å smøre seg med tålmodighet da :happy119

Ja, jeg tror det er for å være helt sikker på optimale forhold siden man ikke har ubegrenset antall forsøk. Blir jo ikke sammenlignbart med å prøve naturlig.

Var på UL i dag. Hadde håpet på uttak denne uken, men var vist ikke modne nok. Er på dag 10 med sprøyter. Måtte doble dose og har forhåpentligvis uttak neste uke. Var en del follikkler å se, men alle var på 10 mm. Det var snakk om rundt 20 på høyre side:nailbiting: blir spennende å se neste UL

Vært på UL i dag og det er bestemt at det blir uttak på fredag og totalfrys. Fant 15 follikkel som vi håper på inneholder egg. Så da er det bare å vente og se om noen overlever og kan settes inn i oktober

Vært på UL i dag og det er bestemt at det blir uttak på fredag og totalfrys. Fant 15 follikkel som vi håper på inneholder egg. Så da er det bare å vente og se om noen overlever og kan settes inn i oktober

Vet du hvorfor de gjør totalfrys? Skal igang der nå med høyere doser enn før, så er litt spent på hvordan det går :bag:

Vet du hvorfor de gjør totalfrys? Skal igang der nå med høyere doser enn før, så er litt spent på hvordan det går :bag:
Det er fordi dem er redd for OHSS (overstimulering). Har Pcos og mange follikler. Startet på 150 IE, men måtte øke til 300 IE da dem ikke vokste seg store fort nok. Har gått på medisiner i 19 dager. Det var kjipt at det ble totalfrys da jeg så fram til at jeg kunne sette inn en (så lenge alt går bra). krysser fingrene nå for at minst en overlever til frys. Litt skummelt, men har hørt at mange har fått positiv test etter å ha satt inn fryst forsøk. Så klamrer meg til at det er en bra ting akkurat nå :hilarious:

Hadde 15 follikler som var mellom 12-18 mm. Men 8-10. under 10 mm. Så går da fort over 20 follikler som er tegn på at man kanskje er overstimulert eller fare for

Hadde 15 follikler som var mellom 12-18 mm. Men 8-10. under 10 mm. Så går da fort over 20 follikler som er tegn på at man kanskje er overstimulert eller fare for
Ah okei, tusen takk for godt svar! Jeg har tidligere gått på 150ie i ca 10 dager og fått ut 9 egg begge ganger, 2 på frys første gang og 4 andre gang. Ble ett barn av dette! Nå skal jeg altså gå på 200ie og er veldig spent! Har ofte mange follikler, men visstnok ikke pcos.. Så det handler altså om antall egg de får ut når de vurderer om det blir totalfrys eller ikke?:think005

PS: datteren min er et resultat av fryseinnsett:Heartred Masse lykke til, blir spennende å følge med!

Ah okei, tusen takk for godt svar! Jeg har tidligere gått på 150ie i ca 10 dager og fått ut 9 egg begge ganger, 2 på frys første gang og 4 andre gang. Ble ett barn av dette! Nå skal jeg altså gå på 200ie og er veldig spent! Har ofte mange follikler, men visstnok ikke pcos.. Så det handler altså om antall egg de får ut når de vurderer om det blir totalfrys eller ikke?:think005

PS: datteren min er et resultat av fryseinnsett:Heartred Masse lykke til, blir spennende å følge med!
Ja tror det :smiley-angelic003 kan også være fordi jeg har gått i så mange dager med medisiner og Pcos har lettere for å bli overstimulert.

For vet at andre har fått ut 15-16 og var ikke overstimulert. Er ikke til å bli klok av haha.

Åhh så gøy! :joyful::Heartred

Nå er det ikke så lenge til egguttak. Er det noen som vil fortelle hva som skjer etter uttak? ringer dem for å si hvor mange som er blitt befruktet, hvem som har delt seg og hvem som er aktuelt for frys? Venter dem til dag 3 eller 5? Kan man velge å fryse før eller må det bli blastocyst først.

Nå er det ikke så lenge til egguttak. Er det noen som vil fortelle hva som skjer etter uttak? ringer dem for å si hvor mange som er blitt befruktet, hvem som har delt seg og hvem som er aktuelt for frys? Venter dem til dag 3 eller 5? Kan man velge å fryse før eller må det bli blastocyst først.
Hadde egguttak i mars hos Porsgrunn. Mens jeg lå der i stolen og hadde uttak telte de hvor mange egg det ble så jeg fikk vite antall egg den dagen. Veldig gøy når man ligger der også roper embryologen "egg!" "Enda et egg" :hilarious:

Fikk ikke vite noe mer før jeg skulle ha ferskinnsett på dag 5. Da fikk vi vite at en ble fryst, en ble satt inn, og det var fortsatt noen de måtte se ann. Dagen etterpå (dag 6) ringte de og fortalte hvor mange flere som var blitt fryst i løpet av dag 5. Og hvor mange blastoer vi da totalt hadde på frys.

Porsgrunn fryser som blastocyster som standard. Dette kan skje i løpet av dag 5 eller dag 6.

Jeg har aldri hatt totalfrys, men jeg vil tippe de ringer på morgen dag 6 og at du får full oppdatering da. Men alt dette får du info om etter uttaket og du får med deg noen infoark hjem ☺️

Tar man Fyremadel samtidig som Menopur? Altså samme tid på døgnet? Står ingenting på arket mitt og skal starte med Fyremadel i morgen :bag: #søndag

Back
Topp