Bkno2011350
Første møte med forumet
Hei hei! Noen som kan anbefale en gynekolog (avtalespesialist) som samarbeider med fertilitetsklinikken i Porsgrunn for å slippe flere turer enn nødvendig til Porsgrunn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
hvor bor du?Hei hei! Noen som kan anbefale en gynekolog (avtalespesialist) som samarbeider med fertilitetsklinikken i Porsgrunn for å slippe flere turer enn nødvendig til Porsgrunn?
De har helgestengt ja. Uttak får de til å styre unna helg, ved å ta uttak fredag eller mandag. Innsett kan de delvis styre ved å sette inn med eller uten ovitrelle først, som jeg har forstått at gir ulike dager eggløsning vil skje på, og dermed innsett. Har hatt 3 innsett og et uttak, har aldri fått avbruttEr det helgestengt i Porsgrunn? Så hvis uttak/innsett havner på helg, så blir bare forsøket avbrutt? Erfaringer?
De har helgestengt ja. Uttak får de til å styre unna helg, ved å ta uttak fredag eller mandag. Innsett kan de delvis styre ved å sette inn med eller uten ovitrelle først, som jeg har forstått at gir ulike dager eggløsning vil skje på, og dermed innsett. Har hatt 3 innsett og et uttak, har aldri fått avbrutt
Dag 10 høres helt perfekt ut for første UL. Da kan uttak tidligst bli dag 12, og det er sjeldent noen trenger uttak før det Du blir satt opp på flere UL etter det hvis det trengs.Når har dere andre hatt UL under stimulering? Trodde jeg skulle inn to tre ganger, men skal ikke inn før dag 10. Synes det var litt snålt, ihvertfall når jeg har blitt satt på noe jeg forstår er høye doser med hormoner og dette er første gangen. Men det er kanskje vanlig?
Hei og velkommen hit Så leit at dere opplevde SA. Forhåpentligvis vil ivf gi flere og bedre sjangser. Har ikke blitt svimmel under stimulering selv, men tror det er ganske vanlig. Masse lykke til med uttak etterhvertHei, ny i gruppa. Vært prøver i 2 år, har pcos, ingen barn fra før. Ble gravid rett før ivf samtale på starten av året, men endte med SA i uke 6+3 (etter 1 1/2 år med prøving). Prøvd stimulering med hjelp av letrazol i mange mnd. Kombinert med metformin som jeg går på fast for å stabilisere syklus. Har nå startet på ivf medisiner. Går på Bemfola 150 IE frem til UL sjekk. Er det noen andre som har opplevd å bli svimmel av medisinene? Merker at det påvirker hverdagen. Heldigvis er det ikke mange dager med medisiner før uttak
Hei, ny i gruppa. Vært prøver i 2 år, har pcos, ingen barn fra før. Ble gravid rett før ivf samtale på starten av året, men endte med SA i uke 6+3 (etter 1 1/2 år med prøving). Prøvd stimulering med hjelp av letrazol i mange mnd. Kombinert med metformin som jeg går på fast for å stabilisere syklus. Har nå startet på ivf medisiner. Går på Bemfola 150 IE frem til UL sjekk. Er det noen andre som har opplevd å bli svimmel av medisinene? Merker at det påvirker hverdagen. Heldigvis er det ikke mange dager med medisiner før uttak
Takk for svar! Har du vært noe sykemeldt fra jobb? Merker at svimmelheten påvirker hverdagen nok til at det blir tungt å jobbeJepp. Svimmel her og. Går riktignok på Meriofert 300 IE, men samme nytten.
Så rart! Aldr hørt før og trodde man kunne starte opp igjen så lenge alt er i orden. Men vet legene praktiseres litt ulikt. Kanskje en annen lege har vurdert det etter første undersøkelse?Nå er jeg ganske frustrert på Porsgrunn... Var nylig gjennom en MA med medisinsk abort. Overlegen som undersøkte meg sa at vi kunne prøve på nytt etter første mens. Men nå sier Porsgrunn at jeg må vente 2 sykluser, og at det først er på tredje eggløsning etter aborten at vi kan få nytt forsøk. Vi har blastoer i fryseren så skal "bare" ha fryseforsøk. Skjønner ikke hvorfor det skal være forskjell på naturlig prøving og innsett? Er det noen som har opplevd lignende?
Jeg skjønner ikke helt logikken bak jeg heller. Det er overlegen på mitt lokale sykehus (som undersøkte meg) som sa at det er trygt å prøve på nytt etter første mens. Det samme står på Helsenorge. Så hvorfor Porsgrunn skal ha en annen praksis skjønner jeg ikke. Har prøvd å spørre om det, men de har ikke svart ennå.Så rart! Aldr hørt før og trodde man kunne starte opp igjen så lenge alt er i orden. Men vet legene praktiseres litt ulikt. Kanskje en annen lege har vurdert det etter første undersøkelse?
Hvis det påvirker deg såpass er det lurt med en prat med fastlegen. Hvis de ikke kan tilrettelegge for deg med hjemmekontor, kan du trenge helt eller delvis sykemelding ja. Når har du uttak?Takk for svar! Har du vært noe sykemeldt fra jobb? Merker at svimmelheten påvirker hverdagen nok til at det blir tungt å jobbe
100 % sykemeldt fra jobb under hele 1. ForsøkTakk for svar! Har du vært noe sykemeldt fra jobb? Merker at svimmelheten påvirker hverdagen nok til at det blir tungt å jobbe
Tror det blir på mandag, men vet ikke enda. Får mer svar på fredagHvis det påvirker deg såpass er det lurt med en prat med fastlegen. Hvis de ikke kan tilrettelegge for deg med hjemmekontor, kan du trenge helt eller delvis sykemelding ja. Når har du uttak?
Håper du får satt inn snart! Bør jo ikke praktiseres så uliktJeg skjønner ikke helt logikken bak jeg heller. Det er overlegen på mitt lokale sykehus (som undersøkte meg) som sa at det er trygt å prøve på nytt etter første mens. Det samme står på Helsenorge. Så hvorfor Porsgrunn skal ha en annen praksis skjønner jeg ikke. Har prøvd å spørre om det, men de har ikke svart ennå.