❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Hei!
Kom over dette forumet og denne gruppa akkurat. Jeg har vært i Porsgrunn en stund.
Hadde en runde med inseminering før vi startet med ivf i februar i år.
Har hatt to uttak:
1: IVF: 19 egg, 0 igjen til innsett
2: ICSI: 15 egg, 5 igjen, 1 ferskinnsett og 4 på frys.

Hadde første innsett 8. mai.
Jeg er så spent da dette er mitt aller første, men redd for å få for høye forhåpninger!

Håper å få litt tips og oppmuntring av å lese diverse innlegg på denne og andre grupper her i forumet:)

Jeg har litt ymse erfaringer med Porsgrunn egentlig, men i hovedsak på oppfølgning.
Når jeg har vært der borte syns jeg sykepleierne og legene er kjempehyggelige å får meg alltid til å føle meg vell og rolig.

Hva er deres erfaringer?

Og er det mange som venter på testdag?
Min testdag er da 24. mai. Har hørt at andre klinikker har kortere ventetid før de ber om test, men jeg skal holde meg til 24. Og kanskje mensen uansett kommer før!
 
Hei!
Kom over dette forumet og denne gruppa akkurat. Jeg har vært i Porsgrunn en stund.
Hadde en runde med inseminering før vi startet med ivf i februar i år.
Har hatt to uttak:
1: IVF: 19 egg, 0 igjen til innsett
2: ICSI: 15 egg, 5 igjen, 1 ferskinnsett og 4 på frys.

Hadde første innsett 8. mai.
Jeg er så spent da dette er mitt aller første, men redd for å få for høye forhåpninger!

Håper å få litt tips og oppmuntring av å lese diverse innlegg på denne og andre grupper her i forumet:)

Jeg har litt ymse erfaringer med Porsgrunn egentlig, men i hovedsak på oppfølgning.
Når jeg har vært der borte syns jeg sykepleierne og legene er kjempehyggelige å får meg alltid til å føle meg vell og rolig.

Hva er deres erfaringer?

Og er det mange som venter på testdag?
Min testdag er da 24. mai. Har hørt at andre klinikker har kortere ventetid før de ber om test, men jeg skal holde meg til 24. Og kanskje mensen uansett kommer før!
Hei :) så spennende! Er helt enig angående oppfølging der borte.. Men, de har også svært mange pasienter så det er nok dessverre bare sånn det er.
Jeg klarer aldri å vente til testdag. Jeg tester meg alltid ut fra 8dpo. Og testdato er også for å utelukke kjemisk graviditet, like mye som å se tydelig en positiv test. Masse lykke til :)
 
Jeg har vært kjempe fornøyd med Porsgrunn. Alle hyggelige. Ble forberedt på samlebåndsfølelse, men når jeg kom tilbake på nytt innsett, kjente hun meg igjen og lurte på hvordan jeg tok det at det ikke gikk første gangen. Ellers har jeg alltid fått raskt svar i crypho.
 
Jeg var nok ikke helt forberedt på samlebånd-følelse nei, og forventet nok mer tid med lege og litt bedre oppfølgning og informasjon når det gikk galt på første uttak.
Men som dag - alltid superhyggelige mennesker når jeg er der borte.

Så er nok som dere sier at det mange pasienter der, så sånn må det bare bli.

Jeg tror jeg venter til testdag, for vil helst utsette skuffelsen mest mulig.
Er jo størst sannsynlighet for negativt resultat, men jeg prøver å være positiv.
Men gruer meg rett og slett til å teste:nailbiting:
 
Hvis jeg setter Ovitrelle på torsdag kveld kl. 22, vil det da bli innsett (av blasto) på onsdag, torsdag eller fredag? :bag:
 
Hei :) så spennende! Er helt enig angående oppfølging der borte.. Men, de har også svært mange pasienter så det er nok dessverre bare sånn det er.
Jeg klarer aldri å vente til testdag. Jeg tester meg alltid ut fra 8dpo. Og testdato er også for å utelukke kjemisk graviditet, like mye som å se tydelig en positiv test. Masse lykke til :)

Har du alltid fått riktig svar på testen 8 dpo?
Og hva blir 8 dpo egentlig? Er det 8 dager etter innsett?:)
 
Har du alltid fått riktig svar på testen 8 dpo?
Og hva blir 8 dpo egentlig? Er det 8 dager etter innsett?:)
Jeg har kun blitt gravid en gang.. svak svak strek kvelden 8 dpo.. sterkere 9 dpo på kvelden. Det er 3 dager etter innsett :p så det er egentlig helt tullete. Men jeg klarer ikke la være :)
 
Jeg har kun blitt gravid en gang.. svak svak strek kvelden 8 dpo.. sterkere 9 dpo på kvelden. Det er 3 dager etter innsett :p så det er egentlig helt tullete. Men jeg klarer ikke la være :)

Jeg trodde det skulle bli lett å vente til testdag (dag 16 etter innsett) men merker nå jeg begynner å bli skikkelig spent!
Så vurderer teste ikveld :p:rolleyes:
Jeg hadde uttak 3. mai, så er 12 dpo.
Men testdag er jo ikke før 24. mai
 
Jeg trodde det skulle bli lett å vente til testdag (dag 16 etter innsett) men merker nå jeg begynner å bli skikkelig spent!
Så vurderer teste ikveld :p:rolleyes:
Jeg hadde uttak 3. mai, så er 12 dpo.
Men testdag er jo ikke før 24. mai
Jeg veit. I Danmark hadde jeg testdag 9 dager etter innsett.. 14dpo liksom.. :p i de fleste tilfeller så vil man kunne se strek 12 dpo dersom man er gravid. Men samtidig så vil klinikkene også luke ut kjemisk graviditet, noe som kan skje. Jeg har ikke sjans til å vente lengre enn jeg må med testingen. Å jeg har sterkere tester på kveld enn på morgen:p
 
Jeg veit. I Danmark hadde jeg testdag 9 dager etter innsett.. 14dpo liksom.. :p i de fleste tilfeller så vil man kunne se strek 12 dpo dersom man er gravid. Men samtidig så vil klinikkene også luke ut kjemisk graviditet, noe som kan skje. Jeg har ikke sjans til å vente lengre enn jeg må med testingen. Å jeg har sterkere tester på kveld enn på morgen:p

Sterkere på kvelden faktisk!

Jeg er litt redd for å teste, for er så nedtur med neg test. Og den er jo mest sannsynlig negativ…
Mens før jeg har testet kan jeg leve litt til å håpet!:p
 
Sterkere på kvelden faktisk!

Jeg er litt redd for å teste, for er så nedtur med neg test. Og den er jo mest sannsynlig negativ…
Mens før jeg har testet kan jeg leve litt til å håpet!:p
Mange som har sterkere kveldstester.. mer konsentrert urin :p jeg drikker nesten ikke på dagen.. Men sent på kvelden :p

Ja det skjønner jeg. Har nettopp blitt mamma Men kjenner jeg gruer meg veldig til en ny runde med IVF for å se om vi får til et søsken <3
 
Mange som har sterkere kveldstester.. mer konsentrert urin :p jeg drikker nesten ikke på dagen.. Men sent på kvelden :p

Ja det skjønner jeg. Har nettopp blitt mamma Men kjenner jeg gruer meg veldig til en ny runde med IVF for å se om vi får til et søsken <3

Gratulerer :Heartred så heldig!

Håper på positiv test her snart!
 
Syns denne testen ser negativ ut.
Men så skimtet jeg en strek, men tror jeg begynner å se syner kanskje :dead:

Er det her en veeeeeeldig tynn strek??:dontknow
Eller er det skyggestrek..?
 

Vedlegg

  • IMG_8363.jpeg
    IMG_8363.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 34
Den der er positiv! :love017

Hvis du er 12 dpo, og jeg antar da at det er 14 dager siden ovitrelle?
Så må dette være babystrek :Heartred

Tusen takk for svar!!

Jeg er 12 dpo ja, og 14 dager siden ovitrelle. Testet nå på kvelden, så vil teste igjen imorgen.
Ikke testdag før 24. mai. Men klarte ikke vente lengre nå!
Men kan jo være kjemisk eller noe, så vil vente litt med full feiring :p

Men dette er i så fall min aller første positive test noen gang, så jeg håper i det lengste :Heartred
 
Syns denne testen ser negativ ut.
Men så skimtet jeg en strek, men tror jeg begynner å se syner kanskje :dead:

Er det her en veeeeeeldig tynn strek??:dontknow
Eller er det skyggestrek..?
Denne er positiv! <3 test til omtrent samme tid så har du bedre sammenligningsgrunnlag.. og husk, det er vanskelig å se det med det blotte øyet i starten men det er dobling annenhver dag som er viktig <3
 
Denne er positiv! <3 test til omtrent samme tid så har du bedre sammenligningsgrunnlag.. og husk, det er vanskelig å se det med det blotte øyet i starten men det er dobling annenhver dag som er viktig <3

Takk for svar! :Heartred

Skal teste igjen imorgen - både morgen og kveld kjenner jeg meg selv rett :p :nailbiting:
Og kanskje kjøpe noen digitale, der er det jo lett å se :)
 
Back
Topp