❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Tusen takk for svar!!

Jeg er 12 dpo ja, og 14 dager siden ovitrelle. Testet nå på kvelden, så vil teste igjen imorgen.
Ikke testdag før 24. mai. Men klarte ikke vente lengre nå!
Men kan jo være kjemisk eller noe, så vil vente litt med full feiring :p

Men dette er i så fall min aller første positive test noen gang, så jeg håper i det lengste :Heartred
Drister meg til å si gratulerer :Heartred

Det er ikke ovitrelle så lenge etterpå ihvertfall, så her er det noe på gang.

Skjønner godt du ikke vil ta gleden helt på forskudd, noen opplever jo kjemisk. Men det er mer sannsynlig at dette skal gå bra :Heartred

Drister meg til å si gratulerer :Heartred

Det er ikke ovitrelle så lenge etterpå ihvertfall, så her er det noe på gang.

Skjønner godt du ikke vil ta gleden helt på forskudd, noen opplever jo kjemisk. Men det er mer sannsynlig at dette skal gå bra :Heartred

Tusen takk :Heartred

Jeg tillater meg å være forsiktig optimistisk og en smule glad!
Så blir det nye tester imorgen :)

Hei , de har sommerstengt fra slutten av juni og frem.tul starten av August , men jeg vet fra kl beskjed om , så om vi ikke hoppet på forsøk nå med oppstart nå tidlig i juni , var det ikke mulig med oppstart før medio august neste gang pga de stenger

Takk for svar! Siden jeg skrev her har jeg vært hos dem og hatt innsett og spurte da. Og de har stengt uke 27,28, 29 og 30.

Hei. Jeg er ny her. Vi har prøvd på barn nr 2 i 4 år. En SA i 2022 og hatt to mislykkede AIH forsøk i sommer på privatklinikk. Vi skal til førstagangssamtale i Porsgrunn i August.
Vi er begge utredet uten av de har avdekket hva problemet kan være.

Noen her som vet om det er en mulighet å prøve inseminering før IVF? Noen som har vært sykemeldt hele forløpet?

Hei. Jeg er ny her. Vi har prøvd på barn nr 2 i 4 år. En SA i 2022 og hatt to mislykkede AIH forsøk i sommer på privatklinikk. Vi skal til førstagangssamtale i Porsgrunn i August.

Noen her som vet om det er en mulighet å prøve inseminering før IVF? Noen som har vært sykemeldt hele forløpet?

Vi hadde 1 inseminering. Men skjønner ikke helt hvorfor det ble anbefalt for oss - for vi hadde jo timet prøvingen hjemme.. så med mindre du har en grunn til at du tror det kan funke så hadde jeg droppet det.
Bortkastet tid og energi.

Når det gjelder sykemelding så var jeg borte fra jobb kun de dagene vi var på klinikken. Tror ikke de skriver sykemelding for hele forløpet nei, høres hverfall veldig rart ut?
De aller fleste (alle jeg har hørt om) kan fint gå på jobb. Kanskje en eller to dager ifbm egguttaket da.

Vi gikk rett på icsi. Jeg var sykemeldt 3 dager etter egguttak pga jobben jeg har. Ellers vært på jobb utenom dagene jeg var i Porsgrunn. Ble dog sykemeldt av legen en periode når det klaffet for oss allerede på innsett 2 etter totalfrys av egg. Ble dårlig ved for mye aktivitet.

Vi hadde 1 inseminering. Men skjønner ikke helt hvorfor det ble anbefalt for oss - for vi hadde jo timet prøvingen hjemme.. så med mindre du har en grunn til at du tror det kan funke så hadde jeg droppet det.
Bortkastet tid og energi.

Når det gjelder sykemelding så var jeg borte fra jobb kun de dagene vi var på klinikken. Tror ikke de skriver sykemelding for hele forløpet nei, høres hverfall veldig rart ut?
De aller fleste (alle jeg har hørt om) kan fint gå på jobb. Kanskje en eller to dager ifbm egguttaket da.
Vi gikk rett på icsi. Jeg var sykemeldt 3 dager etter egguttak pga jobben jeg har. Ellers vært på jobb utenom dagene jeg var i Porsgrunn. Ble dog sykemeldt av legen en periode når det klaffet for oss allerede på innsett 2 etter totalfrys av egg. Ble dårlig ved for mye aktivitet.
Takk for svar. Vi har jo alt prøvd inseminering 2 ganger, så jeg tenker at det er fornuftig å gå rett på ivf. Men mistenker at problemet kan ligge i at egget ikke fester seg skikkelig. Og da vil jo ikke ivf nødvendigvis være bedre? (Bare mer belastende for kropp og sinn, hehe)

Jeg tåler ikke så godt hormoner, blir dårlig og helt ubrukelig slapp og trøtt av bare progesterontilskuddet, så gleder meg ikke til cocktailen som følger med ivf. Har i tillegg en fysisk krevende jobb, hvor jeg kan løfte opptil 3 tonn om dagen - uten rom for tilrettelegging.

Får høre hva de tenker i Porsgrunn. Er fulltidsstudent i tillegg til 100 % jobb, så mulig det blir mye på totalen...

Takk for svar. Vi har jo alt prøvd inseminering 2 ganger, så jeg tenker at det er fornuftig å gå rett på ivf. Men mistenker at problemet kan ligge i at egget ikke fester seg skikkelig. Og da vil jo ikke ivf nødvendigvis være bedre? (Bare mer belastende for kropp og sinn, hehe)

Jeg tåler ikke så godt hormoner, blir dårlig og helt ubrukelig slapp og trøtt av bare progesterontilskuddet, så gleder meg ikke til cocktailen som følger med ivf. Har i tillegg en fysisk krevende jobb, hvor jeg kan løfte opptil 3 tonn om dagen - uten rom for tilrettelegging.

Får høre hva de tenker i Porsgrunn. Er fulltidsstudent i tillegg til 100 % jobb, så mulig det blir mye på totalen...

Skjønner ikke helt resonnementet ditt her. Kan være at egget ikke ikke har blitt befruktet?
Du vet jo ikke om det har blitt det. Var tydeligvis det som var problemet vårt.
de aller fleste har jo prøvd en stund uten å bli gravid så kan jo ikke være tilfellet at alle sliter med at egget fester seg.

Hvis du har prøvd inseminering 2 ganger allerede hadde jeg hvetfall aldri kastet bort tid og krefter på en tredje gang med det.
Virker bortkastet.

Og hvis du sier du blir dårlig selv av inseminering og tilhørende hormoner ville jeg jo hvertfall ikke gjort det igjen.
Ville gått for ivf/icsi.

Ville bare skyte inn at jeg blir dårligere av Cyclogest (progesteron) enn av de medisinene før uttak! :hilarious: Jeg gikk på menopur, hadde ingen symptomer med unntak av stikking i eggstokkene.

Jeg ble sykemeldt av fastlegen min ifbm første uttak, ca fra uttak og en uke etterpå. Andre runde tok jeg egenmelding kun ved uttak og innsett. Personlig syns jeg dette var bedre, så fikk jeg andre ting å tenke på (og jeg ble ikke overstimulert ellernoe). Når det er sagt så kan det være verre når du har en såpass fysisk krevende jobb. Min var også krevende, men syns det gikk helt fint, jeg fungerte mer eller mindre som vanlig.:joyful: Men det må du kjenne på selv såklart..

Hadde gått for ivf hvis jeg var dere.. Vi ble tilbudt å ta noen forsøk inseminering først, men selv gyn sa at de anbefalte rett på ivf for å spare tid i og med at vi hadde timet prøving godt og allikevel ikke blitt gravide.

Skjønner ikke helt resonnementet ditt her. Kan være at egget ikke ikke har blitt befruktet?
Du vet jo ikke om det har blitt det. Var tydeligvis det som var problemet vårt.
de aller fleste har jo prøvd en stund uten å bli gravid så kan jo ikke være tilfellet at alle sliter med at egget fester seg.

Hvis du har prøvd inseminering 2 ganger allerede hadde jeg hvetfall aldri kastet bort tid og krefter på en tredje gang med det.
Virker bortkastet.

Og hvis du sier du blir dårlig selv av inseminering og tilhørende hormoner ville jeg jo hvertfall ikke gjort det igjen.
Ville gått for ivf/icsi.

Jeg sier ikke at det er tilfellet for alle i det hele tatt. Jeg sier at jeg tror det er tilfellet for oss -utifra mange "streifere" og alle prøvesvarene våre.
For noen kan det være at egget ikke fester seg, for noen kan det være helt andre ting. :)

Leste en nyere forskningsrapport som sa at over tid var inseminering like bra som ivf (kommer selvfølgelig an på årsaken til inferliteten). Inseminering er også en "snillere" prosess.

Ved inseminering bruker de noen av de samme medisinene som ved ivf, derfor er jeg ekstra spent på formen fremover.

Jeg sier ikke at det er tilfellet for alle i det hele tatt. Jeg sier at jeg tror det er tilfellet for oss -utifra mange "streifere" og alle prøvesvarene våre.
For noen kan det være at egget ikke fester seg, for noen kan det være helt andre ting. :)

Leste en nyere forskningsrapport som sa at over tid var inseminering like bra som ivf (kommer selvfølgelig an på årsaken til inferliteten). Inseminering er også en "snillere" prosess.

Ved inseminering bruker de noen av de samme medisinene som ved ivf, derfor er jeg ekstra spent på formen fremover.

Inseminering gir kun noe økt sjanse for suksess sammenlignet med timet prøving for de parene som sliter med lett redusert sædkvalitet.

Fertilitetsrådet-podcasten har en episode om «de 5 veier til ønskebarnet» hvor de diskuterer fordeler og ulemper med de forskjellige variantene, den syntes jeg var bra og kan anbefale! De har også en nyere om inseminasjon vs ivf som jeg ikke har hørt, men som vel tar for seg nettopp temaet ditt :)

Dere må jo velge selv hva dere vil gjøre, men jeg kan bare si som et par andre her, stimuleringsperioden med hormonene der reagerte jeg ikke på og fungerte som normalt, men cyclogesten/lutinusen (progesteron) jeg skulle ta etter innsett syntes jeg var verre mtp symptomer og hvordan jeg følte meg. Har inntrykk av at det gjelder mange, så det er jo ikke sikkert selve ivf-runden vil være så gal for deg heller :)

Også er det jo verd å huske på at kromosomfeil ved embryoet kan være blant årsakene til at det ikke fester seg ordentlig, og kanskje får du luket ut de ved å sette inn 5-dagers blastoer som embryologen har sett utviklinga på.

Lykke til uansett hva dere velger, håper det sitter snart for dere! Jeg var hvertfall godt fornøyde med Porsgrunn og anbefaler de gjerne :Heartpink

Back
Topp