❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Hei! Jeg er helt ny her inne. Skal på forsamtale i Porsgrunn denne uken her, og vi har valgt av div grunner å ikke dele forløpet med våre nærmeste. Jeg er av typen som helst vil stå på fjelltoppen å rope når store ting i livet skjer, så dette er jo litt utfordrende Tenkte derfor at det kanskje ville lette litt på trykket å lese og skrive litt her.
Vi har levert alle svar på alt av prøver vi har tatt, politiattest er på plass. Alt er egentlig veldig klart og tydelig når vi kommer dit.
Er spent på hvor fort vi setter i gang selve behandlingen.
Hvordan gikk det på forsamtale, Thalemor? :)

Hei! Er det noen her som har hatt væske i den ene egglederen før? Fikk beskjed om at jeg har det og at det kan være grunnen til at ikke vi har fått til forsøkene våre Vi har har hatt to mislykkede innsett og et avbrutt forsøk. Synes dette er skikkelige tøffe greier

Hei! Er det noen her som har hatt væske i den ene egglederen før? Fikk beskjed om at jeg har det og at det kan være grunnen til at ikke vi har fått til forsøkene våre Vi har har hatt to mislykkede innsett og et avbrutt forsøk. Synes dette er skikkelige tøffe greier
Hei :Heartred Jeg har selv ikke hatt det men jeg har en kusine som har slitt mye med forsøk pga væske.
Hun har ikke fjernet det men hun har gjort en operasjon fordi de ikke vet om væsken er farlig. hun har hatt på begge sider men egglederne er fortsatt der. de måtte ' lime'' sammen på den ene og andre siden av væsken sånn at den ikke drypper ned mot embryoet. Hu kunne fortsatt ha forsøk og ta ut egg, så hun er 7 måneder gravid i dag, så alt ordner seg :Heartred
Pga hennes historie så har jeg bedt om en slags ''vannscanning'' fra de i porsgrunn for å se om jeg hadde noe, heldigvis hadde jeg ikke noe fortetning, men vannscanningen er med på å ''åpne'' veien i eggleder

Jenter, jeg skulle sette ovitrelle kl 21:45. Jeg vet at man må være presis med den. Men jeg satt den ti minutter for sent, har det veldig mye å si???

Hei :Heartred Jeg har selv ikke hatt det men jeg har en kusine som har slitt mye med forsøk pga væske.
Hun har ikke fjernet det men hun har gjort en operasjon fordi de ikke vet om væsken er farlig. hun har hatt på begge sider men egglederne er fortsatt der. de måtte ' lime'' sammen på den ene og andre siden av væsken sånn at den ikke drypper ned mot embryoet. Hu kunne fortsatt ha forsøk og ta ut egg, så hun er 7 måneder gravid i dag, så alt ordner seg :Heartred
Pga hennes historie så har jeg bedt om en slags ''vannscanning'' fra de i porsgrunn for å se om jeg hadde noe, heldigvis hadde jeg ikke noe fortetning, men vannscanningen er med på å ''åpne'' veien i eggleder
Tusen takk for svar:Heartred Så godt å høre at hun er gravid nå og at ikke du hadde noe. Vet hun noe om hvorfor hun hadde det? Synes det er så rart at de plutselig så det nå og de i Porsgrunn visste ikke noe om hvorfor det kan ha kommet. Skulle egentlig ha fryseforsøk nå i desember, men da må jeg vente til neste år

:Heartred:Heartred Tusen takk for svar:Heartred Så godt å høre at hun er gravid nå og at ikke du hadde noe. Vet hun noe om hvorfor hun hadde det? Synes det er så rart at de plutselig så det nå og de i Porsgrunn visste ikke noe om hvorfor det kan ha kommet. Skulle egentlig ha fryseforsøk nå i desember, men da må jeg vente til neste år
Jeg tror det var noe medfødte greier, er usikker. Kan også komme senere på grunn av infeksjoner.
Du kan jo gjøre en såkalt hysterosalpingogram (HSG).

Jeg slenger meg med i dette forumet, jeg :)
Vi var på oppstartssamtale denne uka, og planen er å starte opp med menopur rundt neste helg (hvis ikke jeg mot formodning skulle få en positiv test før den tid, men det har jeg jo ikke veldig troa på :') ). Vi har bare prøvd aktivt siden rundt mars i år, så føler meg veldig heldig som fikk plass hos Porsgrunn så raskt (time hos under dem en måned etter henvisninga ble sendt).

Pga litt lav amh begynner jeg på ganske stor dose menopur (400), så er ganske spent på hvordan alt blir allerede fra start av :nailbiting:

Vi var på oppstartssamtale denne uka, og planen er å starte opp med menopur rundt neste helg (hvis ikke jeg mot formodning skulle få en positiv test før den tid, men det har jeg jo ikke veldig troa på :') ). Vi har bare prøvd aktivt siden rundt mars i år, så føler meg veldig heldig som fikk plass hos Porsgrunn så raskt (time hos under dem en måned etter henvisninga ble sendt).

Pga litt lav amh begynner jeg på ganske stor dose menopur (400), så er ganske spent på hvordan alt blir allerede fra start av :nailbiting:
Kan jeg spørre hva som er lav amh? Jeg fikk bare beskjed om at den var helt fin og har ikke noe referanse for mine egne tall, annet enn hva heg har googla meg frem til.

Så fint å få rask plass da! :) velkommen til Porsgrunn, hehe.

Lykke til :Heartpink Min dose var 450 menopur, fikk ut 8 egg, 2 stykk klarte seg til dag 5. Amh på 7. Skal sette inn den andre i starten av desember.

Jeg er ikke sikker på om det er et fast nummer som er en fasit på hva som er lav, men at det har sammenheng med alder? At lav for 25-åring er et annet tall enn lav for en 35-åring liksom?
Men mitt tall var 6, og det var i lavre sjiktet, så får bare håpe det holder.

Og takk! :'D

Lykke til :Heartpink Min dose var 450 menopur, fikk ut 8 egg, 2 stykk klarte seg til dag 5. Amh på 7. Skal sette inn den andre i starten av desember.
Tusen takk! Fint å høre om andre med så stor dose og at det tross alt gikk bra, selv om jeg kan se for meg at det er sårt at så stor andel av eggene ikke klarte seg.

Lykke til med innsettet ditt, krysser fingrene for at det sitter denne gangen! :smiley-angelic001 :Heartred

AMH er ikke så viktig er min erfaring. Det betyr at man ikke har flust av egg. Men gullegg kan finnes uansett. Jeg hadde AMH på 1 når jeg var 26 år, nå er jeg 38 og har AMH på 2,6. Jeg har fått 3 barn på tilsammen 6 Ivf uttak/innsett ;) fikk aldri noen på frys.

Åh, så bra å høre Januarjenta38 :D Blir jo litt letta for å høre det. Jeg så vel deg i desember-gruppa og, så vi følger jo hverandre litt der og :D

Meldt inn for søskenforsøk. :nailbiting:

Noen som vet ventetid for fryseforsøk med eksisterende embryo nå?

Nå er det maks 5 dager til jeg begynner på menopure. Spent! Men nest av alt gruer jeg meg til egguttak. Noen gode tips og gode erfaringer? :nailbiting:

Nå er det maks 5 dager til jeg begynner på menopure. Spent! Men nest av alt gruer jeg meg til egguttak. Noen gode tips og gode erfaringer? :nailbiting:
Hei, vårt første ivf forsøk var på Riksen - helt forferdelig dårlig opplevelse - mye smerter under uttak og en uke etter. Etter noen få år bestemte vi å prøve igjen, så ble vi henvist til Porsgrunn. Jeg gruet meg sååå mye til egguttak, jeg var så stressa at kunne nesten ikke snakke med sykepleier eller mannen min :bored: men det gikk så bra ! Det var så behagelig, lite smerter ( jeg får mer under vanlig mensen) og folk der er sååå utrolig flinke :Heartred der får man mye støtte :) Vi har allerede hatt vår 3.egguttak og det gikk enda bedre- neste null smerter, helt fantastisk. Så mye forskjell mellom klinikker på det offentlige. Så jeg anbefaler deg å ikke stresse så mye, det skal gå sikkert bedre enn du forventer :)

Back
Topp