❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Hei, vårt første ivf forsøk var på Riksen - helt forferdelig dårlig opplevelse - mye smerter under uttak og en uke etter. Etter noen få år bestemte vi å prøve igjen, så ble vi henvist til Porsgrunn. Jeg gruet meg sååå mye til egguttak, jeg var så stressa at kunne nesten ikke snakke med sykepleier eller mannen min :bored: men det gikk så bra ! Det var så behagelig, lite smerter ( jeg får mer under vanlig mensen) og folk der er sååå utrolig flinke :Heartred der får man mye støtte :) Vi har allerede hatt vår 3.egguttak og det gikk enda bedre- neste null smerter, helt fantastisk. Så mye forskjell mellom klinikker på det offentlige. Så jeg anbefaler deg å ikke stresse så mye, det skal gå sikkert bedre enn du forventer :)
Å så godt å høre :Heartred Har en datter fra før på naturlig måte og husker jeg gruet meg så til fødsel. Jeg kan ikke si jeg syntes det å føde var vondt. Hehe. Kanskje det hjelper meg litt at jeg gruer meg også. Men godt å høre gode erfaringer fra Porsgrunn!

Meldt inn for søskenforsøk. :nailbiting:

Noen som vet ventetid for fryseforsøk med eksisterende embryo nå?
Har du fått noen dato for søskenforsøk enda? Vi tok kontakt før sommeren og fikk inntrykk da at det var bare å "slenge seg på". Vi hadde dog ikke innsett før for to uker siden grunnet sommerstengt, jobbing, flytting osv.

Har du fått noen dato for søskenforsøk enda? Vi tok kontakt før sommeren og fikk inntrykk da at det var bare å "slenge seg på". Vi hadde dog ikke innsett før for to uker siden grunnet sommerstengt, jobbing, flytting osv.

Nei. Sendte inn papirene på Crypho for 3 uker siden og ikke fått svar. Tenker å purre om litt. Ser de har sett meldingen da.

Vi ønsker tidligst å komme i gang i april, og det skrev vi til dem, så mulig vi har blitt nedprioritert pga det.

Nei. Sendte inn papirene på Crypho for 3 uker siden og ikke fått svar. Tenker å purre om litt. Ser de har sett meldingen da.

Vi ønsker tidligst å komme i gang i april, og det skrev vi til dem, så mulig vi har blitt nedprioritert pga det.
ja, det kan tenkes. Men fint å få en bekreftelse på at det er mottatt

Dere som har vært gjennom uttak hos Porsgrunn før, har dere fått smertestillende i forkant som dere skulle ta før dere kom dit på egguttaksdagen, eller har dere fått alt når dere kom dit?
Gjerne spesifiser om dere hadde UL-kontroll på sykehuset eller lokalt der dere bor:)

Dere som har vært gjennom uttak hos Porsgrunn før, har dere fått smertestillende i forkant som dere skulle ta før dere kom dit på egguttaksdagen, eller har dere fått alt når dere kom dit?
Gjerne spesifiser om dere hadde UL-kontroll på sykehuset eller lokalt der dere bor:)
De gangene jeg har hatt uttak hos Porsgrunn har jeg fått med meg smertestillende på siste kontroll førnuttaks dagen. Disse skulle tas ca 30 min før, så det holdt å ta dem når vi ankom. Jeg tok dem på parkeringen før vi gikk inn

Når jeg har vært hos annen gyn før uttak så får jeg alt i Porsgrunn på morgenen :)

Ah, tusen takk for svar <3 hørte fra andre som hadde fått med seg medisiner på kontroll og ble bekymret for om jeg burde etterlyse dem, men om andre har fått de ved ankomst løser vel det seg :)

Ah, tusen takk for svar <3 hørte fra andre som hadde fått med seg medisiner på kontroll og ble bekymret for om jeg burde etterlyse dem, men om andre har fått de ved ankomst løser vel det seg :)
Har fått ved ankomst i Porsgrunn- en halvtime før og så morfin rett før uttak. Veldig god erfaring med uttak i Porsgrunn- skånsomme og flinke:)

Jeg har ikke tatt blodprøver under mens og vet derfor ikke noe om Fsh-verdien min. Er ikke det relevant når jeg tydeligvis blir lett gravid, men mister? Jeg tenker å spørre dem om dette hvis det ikke går veien nå.

Hei. Er det noen som holder til i Porsgrunn nå som husker hva hun nordlandske sykepleieren heter og som kan gi en beskjed til henne fra meg? Jeg er ikke under behandling der lenger så er meldt ut av Crypho men ville gjerne gitt henne beskjed om at vi klarte det på egenhånd og er nå i uke 19 :Heartred

Hei. Er det noen som holder til i Porsgrunn nå som husker hva hun nordlandske sykepleieren heter og som kan gi en beskjed til henne fra meg? Jeg er ikke under behandling der lenger så er meldt ut av Crypho men ville gjerne gitt henne beskjed om at vi klarte det på egenhånd og er nå i uke 19 :Heartred
Hun heter Inger-Lise, synes også hun er heeeelt fantastisk. Vi hadde 4 uttak - 9 innsett og 5 inseminasjoner over 3 år der. Husker hun sa på vårt aller siste innsett at hun håpet jeg tok ultralyden der når jeg ble gravid på siste innsettet:Heartred
Ble ikke gravid der - men på neste innsett privat. Kjenner også på at jeg så gjerne skulle sagt til henne at jeg var gravid, skrev melding i Crypho om det siden de ikke trengte sende meg journalen likevel, men var ikke hun som leste den.

Meeen tenker kanskje at vi er jo bare en av veldig mange der, så vet ikke helt hvor mye de husker av oss egentlig :laughing002

Håper hun fortsatt er der når vi skal tilbake for søskenforsøk. Min favoritt :love017

Hun heter Inger-Lise, synes også hun er heeeelt fantastisk. Vi hadde 4 uttak - 9 innsett og 5 inseminasjoner over 3 år der. Husker hun sa på vårt aller siste innsett at hun håpet jeg tok ultralyden der når jeg ble gravid på siste innsettet:Heartred
Ble ikke gravid der - men på neste innsett privat. Kjenner også på at jeg så gjerne skulle sagt til henne at jeg var gravid, skrev melding i Crypho om det siden de ikke trengte sende meg journalen likevel, men var ikke hun som leste den.

Meeen tenker kanskje at vi er jo bare en av veldig mange der, så vet ikke helt hvor mye de husker av oss egentlig :laughing002

Håper hun fortsatt er der når vi skal tilbake for søskenforsøk. Min favoritt :love017
Mest sansynlig er vi bare en av mange ja- samtidig vet jeg at når man jobber med mennesker så tenker man på dem likevel:) Har du fortsatt tilgang til Crypho? Hvis du eller noen andre her har det så send meg gjerne en pm, så kan jeg sende en hilsen:)

Hei! Dere som har litt erfaring. Vi er i gang med vårt første fryseforsøk. Jeg har fått positiv eggløsningstest i dag. Rekker vi innsett før helg? Vi har bare 5 dagers embryo på frys.

Hei! Dere som har litt erfaring. Vi er i gang med vårt første fryseforsøk. Jeg har fått positiv eggløsningstest i dag. Rekker vi innsett før helg? Vi har bare 5 dagers embryo på frys.
Ja det vil jeg tro. Innsett blir trolig torsdag

Back
Topp