❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Når pleier de forresten å sette opp testdato ved FER i naturlig syklus? Er helt fersk når det gjelder det... Og så lurer jeg på om dere vet om Letrozol kan forårsake en vond EL? :wideyed::eek:
Huffamei, så spent! :) Håper noen av eskimoene mine overlever opptining... :smiley-angelic001

Jeg får vondere el av Letrozol, men det er sikkert individuelt.

Testedato er bare et "tall". Du regner dpo utfra hvor mange dager egget et. Altså et 3-dagers egg settes inn 3dpo osv. Så regner du 2 uker fra 0dpo (altså 3 dager før innsettav3-dagers egg) er du ganske så sikker på et klart svar ved testing. Mange setter testdato til 2 uker etter innsett uansett om egget er 2-3 eller 5 dager gammelt. Men da er iallefall svaret omtrent 100% sikkert når du tester:)

Jeg får vondere el av Letrozol, men det er sikkert individuelt.

Testedato er bare et "tall". Du regner dpo utfra hvor mange dager egget et. Altså et 3-dagers egg settes inn 3dpo osv. Så regner du 2 uker fra 0dpo (altså 3 dager før innsettav3-dagers egg) er du ganske så sikker på et klart svar ved testing. Mange setter testdato til 2 uker etter innsett uansett om egget er 2-3 eller 5 dager gammelt. Men da er iallefall svaret omtrent 100% sikkert når du tester:)
Ahh, tusen hjertelig takk for en flott forklaring! :hug003 Kom fram til litt info om at positiv EL-test er dag 0 (dvs. i dag). Og som du sier - det vanlige er å sette en dato for testing 14 dager etter innsett. Men tipper at når det har gått 10 dager, så blir det vanskelig å holde ut de siste dagene... :smiley-ashamed008:smiley-ashamed004:smiley-ashamed005:smiley-ashamed005

Ahh, tusen hjertelig takk for en flott forklaring! :hug003 Kom fram til litt info om at positiv EL-test er dag 0 (dvs. i dag). Og som du sier - det vanlige er å sette en dato for testing 14 dager etter innsett. Men tipper at når det har gått 10 dager, så blir det vanskelig å holde ut de siste dagene... :smiley-ashamed008:smiley-ashamed004:smiley-ashamed005:smiley-ashamed005

Dagen ETTER positiv eltest regnes som dag 0, altså eggløsningsdagen:)

Mange snakker om rugedag, men det betyr egentlig ingenting da det ikke sier noe om hvor mange dager egget var da det ble satt inn. Feks blastocyst er 5 dager gammelt egg og da er man 5 dpo allerede innsettdagen. Kan vel teste fra 9-10 dpo;)

Er det normalt og ha en rar følelse i magen en stund etter avbrutt forsøk? Vanskelig og forklare men føler meg støl,øm,oppblåst og rar i magen om dagen[emoji849] Hvis det ikke er normalt burde jeg kanskje undersøke hva det kan være[emoji12]

Dagen ETTER positiv eltest regnes som dag 0, altså eggløsningsdagen:)

Mange snakker om rugedag, men det betyr egentlig ingenting da det ikke sier noe om hvor mange dager egget var da det ble satt inn. Feks blastocyst er 5 dager gammelt egg og da er man 5 dpo allerede innsettdagen. Kan vel teste fra 9-10 dpo;)
Ja, sant det! :-) Så mye nyttig! Tusen takk :-)

Endelig positiv eggløsningstest her også! Nå er det bare å vente på svar fra klinikken om når innsett blir [emoji4] Vi skal sette inn blasto, så da blir det kanskje på mandag eller tirsdag? [emoji4]

Hvis egget er 5 dager blir det tirsdag :) Spennende! Hvor mange har dere på frys egentlig?

sprøytedag 8... kjenner det jobber noe "der nede"... håper på gode resultater på ul kontrollen på fredag! vil ha noen gode store eggposer nå.... siste forsøk...spennende og nervepirrende

Når det er FER i naturlig syklus (uten EL-sprøyte), så er graviditetstest tatt 10 dpo troverdig? Hvis den er positiv så klart...

Kan jeg forresten gjøre noe for at eskimo kan feste seg på best mulig måte (et spørsmål av de dumme... :hilarious::D:p)?... :nailbiting: Eller er det "bare" å leve så vanlig som mulig?

Kan jeg forresten gjøre noe for at eskimo kan feste seg på best mulig måte (et spørsmål av de dumme... :hilarious::D:p)?... :nailbiting: Eller er det "bare" å leve så vanlig som mulig?

vi er så mange og så forskjellige...
noen prøver akupunktur, andre lever som normalt..sunt variert kosthold....alle disse kjerrringrådene med babyklister, ananas+++
vanskelig å si hva som utgjør det hele. men stress er jo i utganspunkt ikke bra... så ikke gjør noe som stresser deg mye...
.. jeg holder meg i ro pga min fortid og risikosvangerskap! de gangene jeg har blitt gravid har jeg egentlig ikke gjort noe spesielt ;) annet enn å vente..hehe
en må bare prøve å gjøre hva som er best for en selv :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp