❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Et lite klageinnlegg fra denne kanten i dag...
Føler meg så motløs i forhold til dere andre, jeg har ikke vært igjennom et forsøk en gang men kjenner allerede at jeg er kjempe lei, sliten og deprimert. Har sprayet i snart 1 måned, og skal ha ny UL i morgen for å se om jeg er nedstimulert nok til å starte på sprøytene. Jeg er så redd, tenk om jeg må spraye enda mer, eller om jeg aldri klarer å bli nedstimulert nok?

Var på babyshower i går til en av mine bestevenninner, og jeg trodde på forhånd ikke jeg skulle sitte igjen med en så enorm tomhetsfølelse og vonde tanker etterpå. Føler meg så innmari slem og egoistisk...

Er det noen her som er sykemeldte pga prøveperioden/kommende forsøk? Jeg kjenner den tærer på meg.... Skal sies at jeg aldri har vært sykemeldt og det sitter langt inne, men jeg tenker også at dette er en gang i livet jeg utsetter kroppen min for all denne påkjenningen.

Ja det var litt klaging fra meg i dag! Dere er så sterke og fine alle sammen, jeg håper vi ALLE kommer i mål snart!
 
Et lite klageinnlegg fra denne kanten i dag...
Føler meg så motløs i forhold til dere andre, jeg har ikke vært igjennom et forsøk en gang men kjenner allerede at jeg er kjempe lei, sliten og deprimert. Har sprayet i snart 1 måned, og skal ha ny UL i morgen for å se om jeg er nedstimulert nok til å starte på sprøytene. Jeg er så redd, tenk om jeg må spraye enda mer, eller om jeg aldri klarer å bli nedstimulert nok?

Var på babyshower i går til en av mine bestevenninner, og jeg trodde på forhånd ikke jeg skulle sitte igjen med en så enorm tomhetsfølelse og vonde tanker etterpå. Føler meg så innmari slem og egoistisk...

Er det noen her som er sykemeldte pga prøveperioden/kommende forsøk? Jeg kjenner den tærer på meg.... Skal sies at jeg aldri har vært sykemeldt og det sitter langt inne, men jeg tenker også at dette er en gang i livet jeg utsetter kroppen min for all denne påkjenningen.

Ja det var litt klaging fra meg i dag! Dere er så sterke og fine alle sammen, jeg håper vi ALLE kommer i mål snart!
Jeg har kjent på mye av det samme som du føler på.
Etter min kjemiske i september har jeg nesten ikke jobbet 100%. Jeg jobbet 35% under mitt andre forsøk og har jobbet 60% fram til mitt tredje. Nå er jeg nede i 50% igjen, for å skaffe ro i kroppen, slik at jeg kan fokusere på å ha best mulig forhold for frøet.
Ivf er en Berg og dalbane uten like og jeg er mektig imponert over de som klarer å jobbe fullt oppe i prosessen. Dessverre er ikke psyken min sterk nok til det og jeg har aldri vært sykemeldt før jeg heller, men skjønte fort at å ta vare på meg selv måtte være første prioritet!
Kjenn på kroppen din selv og ikke ta hensyn til andre. Ingen som gir deg medalje når du står der utslitt og deprimert med en liten en på armen, fordi du holdt deg på jobb i prosessen!
 
Jeg har kjent på mye av det samme som du føler på.
Etter min kjemiske i september har jeg nesten ikke jobbet 100%. Jeg jobbet 35% under mitt andre forsøk og har jobbet 60% fram til mitt tredje. Nå er jeg nede i 50% igjen, for å skaffe ro i kroppen, slik at jeg kan fokusere på å ha best mulig forhold for frøet.
Ivf er en Berg og dalbane uten like og jeg er mektig imponert over de som klarer å jobbe fullt oppe i prosessen. Dessverre er ikke psyken min sterk nok til det og jeg har aldri vært sykemeldt før jeg heller, men skjønte fort at å ta vare på meg selv måtte være første prioritet!
Kjenn på kroppen din selv og ikke ta hensyn til andre. Ingen som gir deg medalje når du står der utslitt og deprimert med en liten en på armen, fordi du holdt deg på jobb i prosessen!

Det er sant som du sier. Ingen gir meg medalje, nei... Jeg har nok en veldig vond dag i dag, og også i går, så jeg får bare føle litt på det utover uken.. Jeg har heldigvis mulighet for hjemmekontor, og det hjelper utrolig nok å isolere seg litt fra omverden.
Håper spira klorer seg fast denne gangen Mator :)
 
Et lite klageinnlegg fra denne kanten i dag...
Føler meg så motløs i forhold til dere andre, jeg har ikke vært igjennom et forsøk en gang men kjenner allerede at jeg er kjempe lei, sliten og deprimert. Har sprayet i snart 1 måned, og skal ha ny UL i morgen for å se om jeg er nedstimulert nok til å starte på sprøytene. Jeg er så redd, tenk om jeg må spraye enda mer, eller om jeg aldri klarer å bli nedstimulert nok?

Var på babyshower i går til en av mine bestevenninner, og jeg trodde på forhånd ikke jeg skulle sitte igjen med en så enorm tomhetsfølelse og vonde tanker etterpå. Føler meg så innmari slem og egoistisk...

Er det noen her som er sykemeldte pga prøveperioden/kommende forsøk? Jeg kjenner den tærer på meg.... Skal sies at jeg aldri har vært sykemeldt og det sitter langt inne, men jeg tenker også at dette er en gang i livet jeg utsetter kroppen min for all denne påkjenningen.

Ja det var litt klaging fra meg i dag! Dere er så sterke og fine alle sammen, jeg håper vi ALLE kommer i mål snart!

Off! Får så vondt av å lese dette! Mye fordi jeg har vært der selv! Jeg har aldri vært sykemeldt før ... ikke før all denne prøvingen og alle hormonene. Jeg har vært sykemeldt 100% men også 70% og nå er jeg sykemeldt 40%.

Det satt langt langt inne med den første sykemeldingen jeg hadde. Jeg følte meg så fæl som sykemeldte meg for noe sånt. Men jeg så fort at jeg hadde sterkt behov for og ta vare på meg selv og ikke miste meg selv helt oppi alt dette "prøver-universet".

Lytt til kroppen din og ikke minst tenk på din mentale helse! Jeg trengte psykolog til å få hjelp til å bearbeide tanker, og for å få taklet alt dette litt bedre.

Sender det mange varme klemmer og krysser fingrene dine for at du får satt i gang med sprøytene snart, for og komme et steg videre i prosessen[emoji173]
 
Off! Får så vondt av å lese dette! Mye fordi jeg har vært der selv! Jeg har aldri vært sykemeldt før ... ikke før all denne prøvingen og alle hormonene. Jeg har vært sykemeldt 100% men også 70% og nå er jeg sykemeldt 40%.

Det satt langt langt inne med den første sykemeldingen jeg hadde. Jeg følte meg så fæl som sykemeldte meg for noe sånt. Men jeg så fort at jeg hadde sterkt behov for og ta vare på meg selv og ikke miste meg selv helt oppi alt dette "prøver-universet".

Lytt til kroppen din og ikke minst tenk på din mentale helse! Jeg trengte psykolog til å få hjelp til å bearbeide tanker, og for å få taklet alt dette litt bedre.

Sender det mange varme klemmer og krysser fingrene dine for at du får satt i gang med sprøytene snart, for og komme et steg videre i prosessen[emoji173]

Tusen takk for det Shiepo <3
Denne prosessen er neimen ikke enkel, og jeg har så vidt startet.... Jeg snoker litt rundt her og ser noen som har vært i IVF-karusellen i mange mange år.... :( Jeg forstår ikke hvordan man kan holde ut i lengden og i tillegg klare å ta vare på jobben sin og alle rundt seg 100%! Jeg tror ikke jeg er "skrudd" sammen sånn, jeg tror nok jeg er litt skørere mentalt. Jeg vet ikke, hvertfall den følelsen jeg har i dag...

God klem til deg!
 
Vi får tar UL i Lillestrøm siden vi bor så langt unna Porsgrunn. De har mange samarbeidspartnere. Vi kunne velge Oslo eller Lillestrøm , men får er Lillestrøm nærmerw
Sånn sett kan vi det og, og vi har tatt alle kontrollene før uttaket i Fredrikstad. Men her er det et annet problem. De har nemlig stengt hele uke 15 og mandag i uke 16 der i Porsgrunn. Det betyr at selv om du ordner UL et annet sted så er det ingen lege til stede i Porsgrunn som kan vurdere resultatet... :arghh:
 
Et lite klageinnlegg fra denne kanten i dag...
Føler meg så motløs i forhold til dere andre, jeg har ikke vært igjennom et forsøk en gang men kjenner allerede at jeg er kjempe lei, sliten og deprimert. Har sprayet i snart 1 måned, og skal ha ny UL i morgen for å se om jeg er nedstimulert nok til å starte på sprøytene. Jeg er så redd, tenk om jeg må spraye enda mer, eller om jeg aldri klarer å bli nedstimulert nok?

Var på babyshower i går til en av mine bestevenninner, og jeg trodde på forhånd ikke jeg skulle sitte igjen med en så enorm tomhetsfølelse og vonde tanker etterpå. Føler meg så innmari slem og egoistisk...

Er det noen her som er sykemeldte pga prøveperioden/kommende forsøk? Jeg kjenner den tærer på meg.... Skal sies at jeg aldri har vært sykemeldt og det sitter langt inne, men jeg tenker også at dette er en gang i livet jeg utsetter kroppen min for all denne påkjenningen.

Ja det var litt klaging fra meg i dag! Dere er så sterke og fine alle sammen, jeg håper vi ALLE kommer i mål snart!
Klage så mye du trenger! Vi er her! ❤ Skjønner det så godt og har vært der - eller er der fortsatt... Sliter med de samme følelsene, blir så deppa av fødsler og svangerskap rundt meg... :sad010 Det er helt naturlig å ha de følelsene, og føle seg egoistisk og. Men det er du ikke. Det er fult mulig å være glad på andres vegne, sånn innerst inne, men føle seg trist på egne vegne. :hug003 Tenk litt på deg selv. Det er tøft det du går gjennom. Og ikke tenk på sykemeldingen så mye. Har legen vurdert at du skal være sykemeldt, så er det det som er best for deg nå. :Heartbigred
 
Et lite klageinnlegg fra denne kanten i dag...
Føler meg så motløs i forhold til dere andre, jeg har ikke vært igjennom et forsøk en gang men kjenner allerede at jeg er kjempe lei, sliten og deprimert. Har sprayet i snart 1 måned, og skal ha ny UL i morgen for å se om jeg er nedstimulert nok til å starte på sprøytene. Jeg er så redd, tenk om jeg må spraye enda mer, eller om jeg aldri klarer å bli nedstimulert nok?

Var på babyshower i går til en av mine bestevenninner, og jeg trodde på forhånd ikke jeg skulle sitte igjen med en så enorm tomhetsfølelse og vonde tanker etterpå. Føler meg så innmari slem og egoistisk...

Er det noen her som er sykemeldte pga prøveperioden/kommende forsøk? Jeg kjenner den tærer på meg.... Skal sies at jeg aldri har vært sykemeldt og det sitter langt inne, men jeg tenker også at dette er en gang i livet jeg utsetter kroppen min for all denne påkjenningen.

Ja det var litt klaging fra meg i dag! Dere er så sterke og fine alle sammen, jeg håper vi ALLE kommer i mål snart!

Det er lov å klage, dette er tøft! I tillegg så gjør medisinene at vi kanskje ikke tåler nedturene og de tunge tankene så godt som vi ville gjort ellers, skikkelig dårlig deal! Jeg prøver å tenke på premien som forhåpentligvis kommer til slutt [emoji173]️ Og i tillegg så unner jeg meg mere kos, mer guilty pleasures i hverdagen. Samt at jeg ikke gidder å være med på besøk/sosiale ting som jeg egentlig ikke vil. Jeg sier ja til aaaltfor mye til vanlig... nå har jeg liksom en legitim grunn til å si nei og bare tenke på meg selv :)
 
Da har jeg fått svar fra Porsgrunn i dag ang. evt. UL før FER i april (mensen er forventet i mellomrommet 1-7. april). De har stengt i uke 15 (som dere sikkert vet) og hvis UL-tid faller i uke 15 når de har stengt og man til og med får time hos en samarbeidende gynekolog, så er det uansett ingen lege på jobb i Porsgrunn som kunne vurdere resultatet og planlegge videre behandling. Det betyr at selv om man hadde EL og forsøket etter påske, så blir behandlingen avbrutt fordi det ikke går å gjennomføre UL... :arghh::arghh::banghead:
Slik det er hos meg nå så aner jeg ikke når mensen kommer sånn eksakt, men må nok komme så sent som mulig for at det skal gå med FER i april... :sorry::sorry::sorry: Så sent og egentlig bare 7. april (fin gave til bursdagen! :hilarious:) slik at jeg rekker å informere dem før de tar påskeferie... :nailbiting::banghead::sour:
 
Nå er endelig mensenmail sendt til Porsgrunn og vi er klare for første forsøk etter vi måtte avslutte svangerskapet i 12. uke i januar.

Venter neste mens 10.4. og krysser fingre for at den IKKE er tidlig ute. Kommer den før 9.4. blir det utsatt til mai pga påske.

Dette er fortsatt 1. IVF da forrige ble totalfrys og regnes som avbrutt. Var jo heldig å bli gravid, så håper vi er heldige igjen.

Blir kort regime da langt regime forrige gang ikke gjorde slimhinnen tykkere slik de håpet. Tynn slimhinne er min akilles så håper den blir bra denne runden.

Phu... nå er jeg klar!!!
 
Nå er endelig mensenmail sendt til Porsgrunn og vi er klare for første forsøk etter vi måtte avslutte svangerskapet i 12. uke i januar.

Venter neste mens 10.4. og krysser fingre for at den IKKE er tidlig ute. Kommer den før 9.4. blir det utsatt til mai pga påske.

Dette er fortsatt 1. IVF da forrige ble totalfrys og regnes som avbrutt. Var jo heldig å bli gravid, så håper vi er heldige igjen.

Blir kort regime da langt regime forrige gang ikke gjorde slimhinnen tykkere slik de håpet. Tynn slimhinne er min akilles så håper den blir bra denne runden.

Phu... nå er jeg klar!!!
Masse lykke til! ❤❤ Min mens kommer cirka da og. Men har de sagt at mensen må komme ikke før 9. april for at forsøket skal gå i april? Da må min være forsinket for at det skal gå... :oops:
 
Masse lykke til! [emoji173][emoji173] Min mens kommer cirka da og. Men har de sagt at mensen må komme ikke før 9. april for at forsøket skal gå i april? Da må min være forsinket for at det skal gå... :oops:

Ja, med kort protokoll... jeg spurte (fordi jeg regnet på det) og da bekreftet de det... 3. påskedag er tirsdag 18.4. så med kontroll på sprøytedag 10 eller før så må mens komme tidligst 9.4.....
 
Klage så mye du trenger! Vi er her! [emoji173] Skjønner det så godt og har vært der - eller er der fortsatt... Sliter med de samme følelsene, blir så deppa av fødsler og svangerskap rundt meg... :sad010 Det er helt naturlig å ha de følelsene, og føle seg egoistisk og. Men det er du ikke. Det er fult mulig å være glad på andres vegne, sånn innerst inne, men føle seg trist på egne vegne. :hug003 Tenk litt på deg selv. Det er tøft det du går gjennom. Og ikke tenk på sykemeldingen så mye. Har legen vurdert at du skal være sykemeldt, så er det det som er best for deg nå. :Heartbigred

Det er sant [emoji173]️ denne evige karusellen! Håper vi alle snart sitter med kul på magen [emoji4][emoji1320]
 
Det er lov å klage, dette er tøft! I tillegg så gjør medisinene at vi kanskje ikke tåler nedturene og de tunge tankene så godt som vi ville gjort ellers, skikkelig dårlig deal! Jeg prøver å tenke på premien som forhåpentligvis kommer til slutt [emoji173]️ Og i tillegg så unner jeg meg mere kos, mer guilty pleasures i hverdagen. Samt at jeg ikke gidder å være med på besøk/sosiale ting som jeg egentlig ikke vil. Jeg sier ja til aaaltfor mye til vanlig... nå har jeg liksom en legitim grunn til å si nei og bare tenke på meg selv :)

Skikkelig dårlig deal, ja [emoji85]

Så flink du er som klarer å sette grenser og at du tenker på premien som forhåpentligvis kommer :) god motivator du! Skulle ønske jeg klarte å være litt mer som du ;)
 
Ja, med kort protokoll... jeg spurte (fordi jeg regnet på det) og da bekreftet de det... 3. påskedag er tirsdag 18.4. så med kontroll på sprøytedag 10 eller før så må mens komme tidligst 9.4.....
Skjønner. Jeg skal til FER så det blir litt annerledes. Vet fortsatt ikke når de pleier å ta UL før innsettet når man skal til FER. Skal ha styrt syklus, men siden jeg er fresh her så aner ikke hvordan rutinene er... :bored: Men har lest at når man går på Letrozol så er UL på dag 9-12. Men det er jo bare teori... På planen jeg har fått står det at jeg skal gå på Letrozol fra dag 3 i 5 dager. Kan hende at de vil at jeg kommer inn på UL rett etter det, og da får jeg det ikke til i april for da faller alt midt i påsketiden... :arghh: Selv om UL blir nok etter påske og det hadde passet med innsett... :crybaby2
3. påskedag? Det er helt vanlig tirsdag, det. :) Håper de har åpent da!
 
Skjønner. Jeg skal til FER så det blir litt annerledes. Vet fortsatt ikke når de pleier å ta UL før innsettet når man skal til FER. Skal ha styrt syklus, men siden jeg er fresh her så aner ikke hvordan rutinene er... :bored: Men har lest at når man går på Letrozol så er UL på dag 9-12. Men det er jo bare teori... På planen jeg har fått står det at jeg skal gå på Letrozol fra dag 3 i 5 dager. Kan hende at de vil at jeg kommer inn på UL rett etter det, og da får jeg det ikke til i april for da faller alt midt i påsketiden... :arghh: Selv om UL blir nok etter påske og det hadde passet med innsett... :crybaby2
3. påskedag? Det er helt vanlig tirsdag, det. :) Håper de har åpent da!

Ja, mente at første mulige kontrolldag er "3. påskedag";)
 
Skjønner. Jeg skal til FER så det blir litt annerledes. Vet fortsatt ikke når de pleier å ta UL før innsettet når man skal til FER. Skal ha styrt syklus, men siden jeg er fresh her så aner ikke hvordan rutinene er... :bored: Men har lest at når man går på Letrozol så er UL på dag 9-12. Men det er jo bare teori... På planen jeg har fått står det at jeg skal gå på Letrozol fra dag 3 i 5 dager. Kan hende at de vil at jeg kommer inn på UL rett etter det, og da får jeg det ikke til i april for da faller alt midt i påsketiden... :arghh: Selv om UL blir nok etter påske og det hadde passet med innsett... :crybaby2
3. påskedag? Det er helt vanlig tirsdag, det. :) Håper de har åpent da!

Om du bare skal ha Letrozol er det naturlig syklus, ikke styrt. Styrt er med Progynova og Lutinus ;)

Jeg har forresten hatt UL på CD10-12 litt avhengig av hva som var nærmest hverdag.
 
Nå er endelig mensenmail sendt til Porsgrunn og vi er klare for første forsøk etter vi måtte avslutte svangerskapet i 12. uke i januar.

Venter neste mens 10.4. og krysser fingre for at den IKKE er tidlig ute. Kommer den før 9.4. blir det utsatt til mai pga påske.

Dette er fortsatt 1. IVF da forrige ble totalfrys og regnes som avbrutt. Var jo heldig å bli gravid, så håper vi er heldige igjen.

Blir kort regime da langt regime forrige gang ikke gjorde slimhinnen tykkere slik de håpet. Tynn slimhinne er min akilles så håper den blir bra denne runden.

Phu... nå er jeg klar!!!
Masse masse lykke til nå! Nå har du brukt opp uflaksen din, så nå skal det gå hele veien [emoji173] [emoji173]
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp