❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Hvor lav AMH hadde du igjen?
Har selv lav AMH så er innmari spent!
Masse lykke til, krysser fingrene for at begge eggene ble befruktet [emoji4][emoji4]

Jeg har 3 :) De ringte i dag, begge ble befruktet!! Vi er så glade, hadde virkelig ikke trodd det! Så da blir det Porsgrunn for innsett i morgen og et på frys. Snakk om uttelling. Da håper jeg inderlig alt går som det skal.

Gleden av menstruasjonen var kortvarig... I dag ringte de og sa at vi faktisk må vente til enda en menstruasjon... Skulle ønske de ikke hadde nevnt det alternativet om innsett i denne syklusen... :crybaby2 Da hadde jeg jo aldri håpet på det. Nå har jeg regnet ut litt og kom jeg på at mine syklusdager 15-18 kommer midt i påsketiden og de har visst påskestengt hele påskeuka. :( Og ettersom at mine sykluser er lange og lite forutsigbare, blir der kanskje noe innsett på slutten av mai...:inpain::smiley-angry003:sad010:sad002 Så dessverre, ingen baby på meg i 2017... :sad010
Vet at jeg skal være glad for at ting er slik og at de vet hva de gjør. Er bare så frustrert når jeg tenker på at første forsøket vårt får en varighet på et halvt år... :sad015
Får se på det fra en annen vinkel i morgen når følelsene har roet seg litt...

Det samme gjorde de her. Fikk 13 av 22 som delte seg perfekt, satt inn 1 etter to dager og fryste resten. Hvorfor dyrker man blasto?

Tror det er fordi blastoegg har større sjanse for å gi graviditet, og man reduserer da antall forsøk. Men egget har større sjanse for å overleve dersom det settes inn tidlig, enn dersom man dyrker til blasto. Så hvis det er mange å ta av, er det mer aktuelt å dyrke til blasto enn hvis det er få i utgangspunktet ..
Wow 13 som delte seg perfekt, så fantastisk resultat! Hvor langt har du kommet med rugingen?

Gleden av menstruasjonen var kortvarig... I dag ringte de og sa at vi faktisk må vente til enda en menstruasjon... Skulle ønske de ikke hadde nevnt det alternativet om innsett i denne syklusen... :crybaby2 Da hadde jeg jo aldri håpet på det. Nå har jeg regnet ut litt og kom jeg på at mine syklusdager 15-18 kommer midt i påsketiden og de har visst påskestengt hele påskeuka. :( Og ettersom at mine sykluser er lange og lite forutsigbare, blir der kanskje noe innsett på slutten av mai...:inpain::smiley-angry003:sad010:sad002 Så dessverre, ingen baby på meg i 2017... :sad010
Vet at jeg skal være glad for at ting er slik og at de vet hva de gjør. Er bare så frustrert når jeg tenker på at første forsøket vårt får en varighet på et halvt år... :sad015

Nei, det var trist å høre:( Forstår veldig godt skuffelsen over enda mer venting. D:

Dessverre som forventet ja.. Håper du har litt lengre/kortere syklus og får innsett rundt påske :)

Jeg har 3 :) De ringte i dag, begge ble befruktet!! Vi er så glade, hadde virkelig ikke trodd det! Så da blir det Porsgrunn for innsett i morgen og et på frys. Snakk om uttelling. Da håper jeg inderlig alt går som det skal.

Så utrolig bra, gratulerer! Lykke til med innsett i morgen <3

Å nei så kjipt! Skjønner at det er skuffende! Da håper jeg du koser deg maks i påsken med alt du ikke kan spise som gravid - spekemat, vin og blåmuggost (hvis du liker det) og at tiden går fort til mai!

Hei og velkommen hit! :)

Spennende med forsamtale!
Sjeldent de tilbyr AIH lengre for etter nyttår har de blitt nødt å sidestille AIH med IVF. Dermed bruker man opp de tre godkjente forsøkene veldig raskt om man velger AIH, noe som ikke er særlig fornuftig da sjansen for graviditet er ca dobbelt så stor på IVF. I tillegg er muligheten for bonusforsøk tilstede med IVF om man er heldig å få egg på frys. Det samme går jo ikke med AIH.

Dere får nok begynne på første syklus etter samtalen om det ikke kolliderer med påsken. Ingen kø i Porsgrunn når man først er inne :)

Tusen takk!!!:) Det var viktig å vite!
Det skal nok kollidere men påsken, typisk det, men veldig betryggende å høre at det går fort der. De virket veldig hyggelige per tel.
Fint dere har dette forumet her!

Det er nok legen som bestemmer. Masse lykke til!
Tusen takk for svar!

Trist å høre at du må vente litt til:( Vi har ventet i 1,5 måneder på vår første forsamtale, og det virker som evighet for meg. Håper du får ha den beste mai du kunne ønske deg!

Wuhuu!! [emoji322] gratulerer!! Så fantastisk! [emoji4]
Lykke til på innsett i morgen, snart er du ruger!

Har skrevet dette før her inne en gang, husker dog ikke om det var du som spurte.
Men jeg syns helt ærlig at eggutaket var helt magisk!
Det gjorde ikke spesielt vondt og det var helt fantastisk å følge med på alt som skjedde!! :)

Du kan følge med på UL fra innsiden og i tillegg se video fra det som skjer på lab'en. Ved å kikke på dette i stedet for å tenke på smerter, så får man fokuset over på noe positivt og dermed glemmer man om det evt. gjør vondt. Mitt tips ;)

En annen ting, tenk på om du nå går i tre uker og gruer deg til dette også viser det seg å gå veldig bra? Da har du kastet bort mye negativ energi i mellomtiden da! Prøv å gled deg i stedet, da får du antageligvis en bedre opplevelse av hele prosessen :)

Var spennende å se på skjermen, men hos meg ble det mye vondere da de begynte på høyre side. Og jeg måtte bruke energi på slappe av og ikke stramme underlivet. Det fikk jeg mye skryt av da, at jeg fikk til å slappe av, da var det lettere for operatøren og tømme eggposene.

Men angrer ikke et sekund. Og fødselen var mye vondere, men kunne født igjen og igjen. Kroppen er fantastisk sånn!

Tror det er fordi blastoegg har større sjanse for å gi graviditet, og man reduserer da antall forsøk. Men egget har større sjanse for å overleve dersom det settes inn tidlig, enn dersom man dyrker til blasto. Så hvis det er mange å ta av, er det mer aktuelt å dyrke til blasto enn hvis det er få i utgangspunktet ..
Wow 13 som delte seg perfekt, så fantastisk resultat! Hvor langt har du kommet med rugingen?

9mnd +10 mnd [emoji6]
b9703ac4b905bf6bc5a82371ba625780.jpg

Beklager ekkelt spørsmål men, er det normalt og blø stor blodklumper når man går på Synarela? Det kan ligne på en spontanabort uten smerter.... jeg fikk mensen i går, en uke for sent og jeg har tatt test så er ikke det heller.... fysj så ekkelt!

Hele 7 Porsgrunn-rugere her nå :D
Spennende tider!!!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp