❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
det er vel først spennende å gå inn i selve prosessen, også kommer hvilken type protokoll en går inn i, hvilke bivirkninger man får/tror man får/håper man slipper, også kommer spenning rundt ultralyder, er eggposene store nok, mange nok, hvor mange dager til med sprøyter, hva om de/det ikke blir store nok/mange nok, så er det egguttak, er det vondt/fælt/forferdelig(ikke så verst...også kommer hvor mange egg får de ut, blir de befruktet, hvor mange blir befruktet, hvor mange utvikler seg, får vi noen å sette inn, får vi noen på frys...så kommer innsett, har eggene klart seg, gjør innsett vondt/er det ille/ eller kjenner en ingenting... Men så kommer de aller verste dagene etter innsett hvor man går å kjenner etter og lurer på om alt er som det burde være, har jeg vondt her eller der, skulle jeg hatt vondt her eller der...for ikke å snakke om at en går å venter på den dagen en kan ta en test...også er kanskje testen negativ, har en testet for tidlig eller er forsøket negativt....eller så er testen positiv og da begynner en helt ny karusell...Det er min erfaring ihvertfall...:eek:
Takk for at du delte din erfaring [emoji4]

For min del er IVF blitt tøft fordi det er siste utvei etter mange år med å prøve alt annet.
Fallhøyden er stor og statistikken er per forsøk ikke på vår side. Vi utsetter oss for negative tester, hormoner og ekstreme oppturer etterfult av estreme nedturer, SA på SA osv... Klart det blir en følelsesmessig karusell.
Takk for at du delte din erfaring, jeg kan forstå når man mister og mister at det gjør utrolig vondt :/ håper og tror at vi lykkes gjengen snart .

Kunne jeg spørre dere som har litt mer erfaring hva rutiner ved fryseforsøk er? Har de i Porsgrunn noen preferanser i forhold til når de setter inn egg? Leste andre steder at det pleier å skje mellom dag 15 og 18. Prøver å beregne litt om vi faller midt i for eksempel påska eller helg...

Kunne jeg spørre dere som har litt mer erfaring hva rutiner ved fryseforsøk er? Har de i Porsgrunn noen preferanser i forhold til når de setter inn egg? Leste andre steder at det pleier å skje mellom dag 15 og 18. Prøver å beregne litt om vi faller midt i for eksempel påska eller helg...

Jeg fikk satt inn et 2-dagers opptint egg 3 dager etter EL. Det er det vanlige i Porsgrunn i hvertfall.

Et utrolig dumt spørsmål, men jeg må bare spørre [emoji85]
Ser at så utrolig mange skriver at det å gå igjennom ifv er så utrolig heavy, en karusell, opp og ned og etc ... er det på redsel for å ikke lykkes , eller at man ikke skal få det til eller er det så stor påkjenning for kroppen alle disse hormonene ?
Snart Torsdag :happy: :happy:

Håper å få starte rett på [emoji3]

For vår der er det ventinga og hormonene som var vært det tøffeste. Det å ikke kunne planlegge fremover. Venting på at medisiner skal fungere, venting på telefon fra klinikken, venting.. i tillegg til at kroppen min likte dårlig alle hormonene.

Lykke til på torsdag :) Det går sikkert veldig bra!

For vår der er det ventinga og hormonene som var vært det tøffeste. Det å ikke kunne planlegge fremover. Venting på at medisiner skal fungere, venting på telefon fra klinikken, venting.. i tillegg til at kroppen min likte dårlig alle hormonene.

Tusen takk , og takk for du delte din erfaring

Vi kommer bare til å prøve dette året pga. Alder og at vi ønsker og planlegge fremover. Så enten så lykkes vi eller så mislykkes vi.. men da kan vi i det minste se fremover og planlegge litt mer eksotiske reiser .

Har skrevet dette før her inne en gang, husker dog ikke om det var du som spurte.
Men jeg syns helt ærlig at eggutaket var helt magisk!
Det gjorde ikke spesielt vondt og det var helt fantastisk å følge med på alt som skjedde!! :)

Du kan følge med på UL fra innsiden og i tillegg se video fra det som skjer på lab'en. Ved å kikke på dette i stedet for å tenke på smerter, så får man fokuset over på noe positivt og dermed glemmer man om det evt. gjør vondt. Mitt tips ;)

En annen ting, tenk på om du nå går i tre uker og gruer deg til dette også viser det seg å gå veldig bra? Da har du kastet bort mye negativ energi i mellomtiden da! Prøv å gled deg i stedet, da får du antageligvis en bedre opplevelse av hele prosessen :)

Jo da, var nok meg du skrev det til :) høres jo helt fantastisk ut å oppleve det på den måten! :) jeg håper jeg er like heldig... jeg får prøve å tenke på noe annet og ikke fokusere så mye på det... snu fra redsel til glede kan være en liten utfordring men tusen takk for at du deler solskinnshistorier med meg [emoji3][emoji173]️

Jeg tror min historie langt vanligere enn skrekkhistoriene. Og jeg kan signere Avocado at det hele er ganske magisk, gøy å følge med på skjermene :D

Jeg har normal AMH (tror jeg) Jeg har faktisk aldri spurt hva AMH-verdien min er :O Jeg hadde flere eggposer, jeg fikk ut 6 egg (4 av dem var litt umodne og klarte seg ikke. Jeg ble gravid med det første, men mistet og jeg ruger på det siste nå :)

Ah! Jeg misforsto deg, jeg trodde du bare hadde hatt en eggpose ... derfor trodde jeg du hadde lav eggreserve :) masse lykke til med rugingen, krysser fingrene for gullegget[emoji3][emoji177]

Fikk mensen som normalt[emoji6] På skjemaet mitt stor ( Ta kontakt med klinikken hvis du ikke har hatt blødning innen du skal starte med sprøyte)

Lykke til![emoji173]

Fikk mensen i dag, heldigvis [emoji4] 7 dager forsen...

Jeg og googlet masse før egguttaket, men ble positivt overrasket. Fikk kun paracet og beroligende, kjente jo at han stakk nåla igjennom hver eneste eggpose, men det var ikke såå ille. Kunne fått smertestillende intravenøst om jeg hadde hatt behov for det ;)

Takk for at du deler med redde meg :)
Så bra du ble positivt overrasket! Håper jeg også blir det[emoji3]

Jeg hadde egguttak idag. Du har ingenting å grue deg for :) Du får både beroligende og smertestillende. Det går nok kjempefint! Lykke til :)

Takk [emoji177][emoji4] hvordan gikk det da? Mange egg fikk du ut? [emoji4]

Ikke trekk deg! Det er verdens beste gevinst du kan få!

Jeg skal ikke skremme deg; men det gjorde vondt hos meg. Men ikke værre enn at det går an å gjennomføre. Åpningsfasen med rier under fødselen min var værre!

Men så hadde jeg veldig mange eggposer. Venstre side gikk, ubehagelig men OK. Men høyre eggstokk er i en litt dum vinkel og alltid vært den vondeste ved eggløsning, så på slutten måtte jeg klemme mannen i hånda. Men! Nå ligger en etterlengtet 10mnd gammel jente ved siden av meg her i senga! Vi skal pån med søskenforsøk januar 2018:)

Ja den beste gevinsten kan komme og det er det jeg må prøve å fokusere på [emoji4]
Gratulerer med en etterlengtet skatt[emoji177]

Et utrolig dumt spørsmål, men jeg må bare spørre [emoji85]
Ser at så utrolig mange skriver at det å gå igjennom ifv er så utrolig heavy, en karusell, opp og ned og etc ... er det på redsel for å ikke lykkes , eller at man ikke skal få det til eller er det så stor påkjenning for kroppen alle disse hormonene ?
Snart Torsdag :happy: :happy:

Håper å få starte rett på [emoji3]

Endelig snart deres tur [emoji4] Masse lykke til[emoji177]

Jeg er jo nybegynner på dette men har allerede merket at prosessen er vanskelig. Det å vite at noe er galt og at vi må ha hjelp til noe som for andre er den letteste oppgaven i verden er tøft... i tillegg den usikkerheten som murrer hele tiden, uvissheten om NÅR det vil klaffe... hormonene er en ting, men det er uvissheten som er verst synes jeg....

Takk [emoji177][emoji4] hvordan gikk det da? Mange egg fikk du ut? [emoji4]

Det gikk veldig bra :) Av tre follikler var det to egg (lav amh). Så nå venter jeg bare på telefon om hvordan befruktningen gikk. Nervepirrende. Oddsen er vel ikke helt på vår side men håper på iallfall ett :)

Vi kommer bare til å prøve dette året pga. Alder og at vi ønsker og planlegge fremover. Så enten så lykkes vi eller så mislykkes vi.. men da kan vi i det minste se fremover og planlegge litt mer eksotiske reiser .

Vi er i samme situasjon! Det blir bare dette ene forsøket. Så om de ringer idag og sier ingen ett ble befruktet, er det over for vår del og det blir mye voksenreiser i fremtiden.

Ikke ringt fra Porsgrunn så da reiser vi snart til innsett av blasto :D

Det gikk veldig bra :) Av tre follikler var det to egg (lav amh). Så nå venter jeg bare på telefon om hvordan befruktningen gikk. Nervepirrende. Oddsen er vel ikke helt på vår side men håper på iallfall ett :)

Hvor lav AMH hadde du igjen?
Har selv lav AMH så er innmari spent!
Masse lykke til, krysser fingrene for at begge eggene ble befruktet [emoji4][emoji4]

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp