❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg har så mange tanker rundt egguttaket... er nesten så jeg trekker meg fra hele greia... :( Jeg er jo dum nok til å Google "egguttak vondt" og blir jo livredd... jeg er super pyse! Kan noen berolige meg, vær så snill? :(

Blir mest sannsynlig egguttak i uke 12 så er jo en stund til, men er så slitsomt å KUN gå å grue seg og tenke om hele denne reisen er verdt det...

Jeg hadde egguttak idag. Du har ingenting å grue deg for :) Du får både beroligende og smertestillende. Det går nok kjempefint! Lykke til :)

Så glad går det nesten ikke an å bli :hilarious:
:laughing002:laughing002:laughing002 Ikke sant? :gen014:gen014 Det er andre gang i livet jeg har ventet skikkelig på TR :happy119 Har akkurat sendt mail til Porsgrunn og håper de svarer i morgen. Hvis ikke, så ringer jeg. Spent på hva de sier... :excited001 Må vi vente en syklus til eller kan vi sette i gang i denne... Styrt? Naturlig? :woot:

:laughing002:laughing002:laughing002 Ikke sant? :gen014:gen014 Det er andre gang i livet jeg har ventet skikkelig på TR :happy119 Har akkurat sendt mail til Porsgrunn og håper de svarer i morgen. Hvis ikke, så ringer jeg. Spent på hva de sier... :excited001 Må vi vente en syklus til eller kan vi sette i gang i denne... Styrt? Naturlig? :woot:

Tipper du må vente på neste mens også, det er vanligst. Hvordan ligger du an ift. påsken med syklus?

Et utrolig dumt spørsmål, men jeg må bare spørre [emoji85]
Ser at så utrolig mange skriver at det å gå igjennom ifv er så utrolig heavy, en karusell, opp og ned og etc ... er det på redsel for å ikke lykkes , eller at man ikke skal få det til eller er det så stor påkjenning for kroppen alle disse hormonene ?
Snart Torsdag :happy: :happy:

Håper å få starte rett på [emoji3]

Hei!
Vi skal på vår 1. samtale i Porsgrunn om to uker. I henvisningen stod det AIH/IVF - bør man velge mellom de to eller bestemmer legen? Hva hadde dere anfebalt?
Tar det mye tid etter den første samtalen før de begynner med forberedelser til AIH/IVF?

Vi har prøvd i 6 år nå, gleder oss så mye til samtalen!

Tipper du må vente på neste mens også, det er vanligst. Hvordan ligger du an ift. påsken med syklus?
Hvis jeg må vente en syklus til, så er EL cirka denne uka rett etter påske. Men jeg mener de sa at det kan hende jeg ikke må vente...

Ser at så utrolig mange skriver at det å gå igjennom ifv er så utrolig heavy, en karusell, opp og ned og etc ... er det på redsel for å ikke lykkes , eller at man ikke skal få det til eller er det så stor påkjenning for kroppen alle disse hormonene ?

Det er nok begge deler, men jeg tenker at hver av oss opplever det annerledes.

Hei!
Vi skal på vår 1. samtale i Porsgrunn om to uker. I henvisningen stod det AIH/IVF - bør man velge mellom de to eller bestemmer legen? Hva hadde dere anfebalt?
Tar det mye tid etter den første samtalen før de begynner med forberedelser til AIH/IVF?

Det er nok legen som bestemmer. Masse lykke til!

Hei!

Hei og velkommen hit! :)

Spennende med forsamtale!
Sjeldent de tilbyr AIH lengre for etter nyttår har de blitt nødt å sidestille AIH med IVF. Dermed bruker man opp de tre godkjente forsøkene veldig raskt om man velger AIH, noe som ikke er særlig fornuftig da sjansen for graviditet er ca dobbelt så stor på IVF. I tillegg er muligheten for bonusforsøk tilstede med IVF om man er heldig å få egg på frys. Det samme går jo ikke med AIH.

Dere får nok begynne på første syklus etter samtalen om det ikke kolliderer med påsken. Ingen kø i Porsgrunn når man først er inne :)

Hvis jeg må vente en syklus til, så er EL cirka denne uka rett etter påske. Men jeg mener de sa at det kan hende jeg ikke må vente...

Bra hvis du får innsett allerede denne syklusen da! Krysser fingrene! :)

Det var jo en bra befruktningsprosent VictoriaH, krysser fingre og tær for at det er noe å sette inn tirsdag!
Hva er grunnen til at de venter så lenge forresten? Jeg fikk aldri spørsmål om jeg ville prøve å dyrke til blastocyst, de bare kjørte på med innsett etter to dager, og fryste alle som hadde delt seg normalt samtidig.

Det samme gjorde de her. Fikk 13 av 22 som delte seg perfekt, satt inn 1 etter to dager og fryste resten. Hvorfor dyrker man blasto?

Jeg har så mange tanker rundt egguttaket... er nesten så jeg trekker meg fra hele greia... :( Jeg er jo dum nok til å Google "egguttak vondt" og blir jo livredd... jeg er super pyse! Kan noen berolige meg, vær så snill? :(

Blir mest sannsynlig egguttak i uke 12 så er jo en stund til, men er så slitsomt å KUN gå å grue seg og tenke om hele denne reisen er verdt det...

Ikke trekk deg! Det er verdens beste gevinst du kan få!

Jeg skal ikke skremme deg; men det gjorde vondt hos meg. Men ikke værre enn at det går an å gjennomføre. Åpningsfasen med rier under fødselen min var værre!

Men så hadde jeg veldig mange eggposer. Venstre side gikk, ubehagelig men OK. Men høyre eggstokk er i en litt dum vinkel og alltid vært den vondeste ved eggløsning, så på slutten måtte jeg klemme mannen i hånda. Men! Nå ligger en etterlengtet 10mnd gammel jente ved siden av meg her i senga! Vi skal pån med søskenforsøk januar 2018:)

det er vel først spennende å gå inn i selve prosessen, også kommer hvilken type protokoll en går inn i, hvilke bivirkninger man får/tror man får/håper man slipper, også kommer spenning rundt ultralyder, er eggposene store nok, mange nok, hvor mange dager til med sprøyter, hva om de/det ikke blir store nok/mange nok, så er det egguttak, er det vondt/fælt/forferdelig(ikke så verst...også kommer hvor mange egg får de ut, blir de befruktet, hvor mange blir befruktet, hvor mange utvikler seg, får vi noen å sette inn, får vi noen på frys...så kommer innsett, har eggene klart seg, gjør innsett vondt/er det ille/ eller kjenner en ingenting... Men så kommer de aller verste dagene etter innsett hvor man går å kjenner etter og lurer på om alt er som det burde være, har jeg vondt her eller der, skulle jeg hatt vondt her eller der...for ikke å snakke om at en går å venter på den dagen en kan ta en test...også er kanskje testen negativ, har en testet for tidlig eller er forsøket negativt....eller så er testen positiv og da begynner en helt ny karusell...Det er min erfaring ihvertfall...:eek:

For min del er IVF blitt tøft fordi det er siste utvei etter mange år med å prøve alt annet.
Fallhøyden er stor og statistikken er per forsøk ikke på vår side. Vi utsetter oss for negative tester, hormoner og ekstreme oppturer etterfult av estreme nedturer, SA på SA osv... Klart det blir en følelsesmessig karusell.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp