❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Vi fikk sommerferien midt i der vi skulle ha oppstart så det gikk 4 mnd fra utskrapning til fryseforsøk. Var litt klar for å komme i gang da kan du si[emoji12]
Jeg vet faktisk ikke om vi orker flere forsøk/prøve på flere barn, men er greit å vite hvor lang tid vi evt må vente om vi vil.

Vet ikke hvor lenge vi kan tenke oss om heller hvis vi vil vente før vi mister "plassen" i Porsgrunn

Kællen min var livredd for at han evt måtte ta (få?) en slik TESA. Er det så mye verre enn egguttak? Jeg vet ikke [emoji14]
Tesa høres fælt ut men det er ikke det :) litt småømt når bedøvelsen går ut men har ikke hørt noen klager fra mannen min :)

Er så glad[emoji2] Mensen kom som bestilt og skal på UL i morra for å se om jeg er nedruglert og siden mensen kom nå så regner jeg med at jeg kan starte på sprøyte på onsdag hvis det ser bra ut[emoji2]

Står at jeg skal teste om to uker, men jeg tenker å teste på lørdag kveld! Da er jeg 10 dpo[emoji4] liker bedre å teste på kveld enn morgen.

Jeg skriver 20. i oversikten jeg da ;)
Blir velidig spennende dette!

• Liker
Reactions: WCE
Nå er jeg ordentlig dårlig... Og vanvittig sliten og trøtt! :-( Sov nesten 15 timer siden jeg la meg i går før midnatt! Men en liten pause midt på dagen (våkna først 8.00 for å spraye, men har ikke registrert det en gang, så kl. 12.00 - rusla litt rundt, men ble så dårlig at jeg sovna igjen, så våkna 15.15!!!)... :eek: Vet ikke hva som skjer... Hodepine nå og kvalm som bare det... :lurking::sick006

Har fått satt tilbake 1 blastocyst idag[emoji173]
Så bra! :gen014 Krysser fingrene!

Må bare quote her:P Mannens prøve vil variere fra gang til gang som med de som har bra sperm. MEN ved betydelig nedsatt kvalitet skal de alltid ha TESA-beredskap. Det har de hatt hos oss, men ikke behøvd det.
Ikke meningen å blande meg inn... Men hva er TESA?

Ok. Da er det håp om å finne noen som kan brukes? På sist prøve fikk mannen 0% morfologisk normale...
Ved TESA/PESA går de inn i bitestikkel med en bitteliten nål da det kan være tette sædledere som er problemet. Om de ikke finner sædceller der inne kan de gå inn i selve testikkel for å hente ut umodne sædceller som modnes før de tilføres til egget. Jeg vil tro at om det er trøbbel med morfologien så kan de kanskje hente ut fra bitestikkel eller testikkel og sortere ut de gode som ikke har feil på seg og(feil ordbruk, men mangler hjernekapasitet til å finne på noen bedre [emoji23]) å gjøre en ICSI på egget.

Hei jenter!
Jeg har aldri vært aktiv på forum tidligere. Hvis dere oppdager feil skriftlig det betyr at jeg fra utlandet, men håper jeg blir tilgitt.
Jeg er en jente på 38 år og samboeren min 37 år gammel. IVF prøve har begynt i 2015 på Haukeland. Vi bor i Bergen. Har en sønn fra før , han er 20 år gammel. Min samboeren har ikke barn.
Vi har dårlig erfaring med Haukeland. I februar 2016 hadde vi 1 forsøk . Hadde kort protakol. Fikk Puregon 10 dager og 9 egg på uttak. Ble avbrutt på grunn av samboeren min hadde ikke sper "0" (ICSI) på samme dag . Var i sjokk. Googlet mye og lest mye om par opplevde det samme som oss. Fant Dr. Purvis som hjelp oss både med biopsi i testiklene( åpen operasjon) og medisiner . I avgust 2016 fikk vi svar fra spesialister om biopsi viser 30% sperm hos samboen min. Purvis anbefalt sterkt til oss Porsgrunn . Vi har sendt henvisning til Porsgrunn i octuber og fikk svar til forsamtale 5 januar 2017, men fikk tlf fra dem og ble spurt til 14 desember 2016. Og vi takket "ja" og var Kjempefornøyd med Dr. Hanavik.
Fikk plan om behandling og går på lang protakoll nå. Har begynt fra 17 januar med Synarela og 1 februar begynt på Menopur . Ul 8 februar( Hausken i Bergen) Håper jeg at 2017 blir vårs år/deres årMasse lykke til [emoji173]

Så trist å høre. Kan tenke meg at det har vært en tøff tid for dere! Krysser fingrene for dere og satser på 2017 barn på alle her inne!
Vi ligger ganske likt ann vi da! Jeg startet på sprøyten 20 januar med lang protokoll. Setter første sprøyte til onsdag:)

Tr idag [emoji17]

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp