❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Da har dem endelig ringt[emoji85] Var vist 21 egg dem fikk ut igår og av dem så er det 14 som enda er med i løpet[emoji2] De skal ringe igjen i morra for å fortelle hvor mange dem fryser ned[emoji2] Er så glad[emoji4]

Hurraa! [emoji322][emoji322] For et flott resultat [emoji2][emoji173]️
Krysser fingrene for at alle de 14 holder ut til imorgen og blir fryst ned [emoji256]

Da blir det ny runde på meg i januar...først p-piller nå for å kontrollere mens, så oppstart med menopur i begynnelsen av januar...4. fryseforsøk siden juni, så langt har 2 blitt avbrutt og 1 vært negativt...

Nå er det enda en venninne som annonserer graviditet #2. Jeg har 4 venninner som i år da har fått til 2 på like lang tid som vi ikke engang har fått til 1..... Freakin' unbelievable :(

Tror jeg melder meg ut av sosiale medier snart....blir så deppa og få føler meg dust som bare blir misunnelig på andre....men synes bare det er så urettferdig...

Nå er det enda en venninne som annonserer graviditet #2. Jeg har 4 venninner som i år da har fått til 2 på like lang tid som vi ikke engang har fått til 1..... Freakin' unbelievable :(

Tror jeg melder meg ut av sosiale medier snart....blir så deppa og få føler meg dust som bare blir misunnelig på andre....men synes bare det er så urettferdig...

❤️❤️

Jeg kjenner meg så igjen. Har nå kommet dit at jeg virkelig må jobbe med meg selv for å glede meg på andres vegne, noe som er skikkelig kjipt. En kollega av meg annonserte graviditeten på et møte, og jeg klarte ikke å gratulere henne før to dager etterpå..

Skjønner deg så utrolig godt[emoji173]️ Jeg har også mange, mange venninner som har fått både en og to på den tiden vi holdt på med prøving. Til slutt måtte jeg bare melde meg ut av jentegjengens WhatsApp-gruppe (som bare var oversvømt av «babypjatt») og slutte å følge alle gravide og småbarnsforeldre på Facebook og Instagram. Jeg bare orket ikke å bli minnet på vår egen elendighet hele tiden.

Det er ikke uvanlig å føle som du gjør og du skal ikke ha dårlig samvittighet for det. Det ER urettferdig og det ER tøft og du fortjener i stedet en klapp på skulderen for at du står i dette måned etter måned.

Hvis du googler litt, så finner du mange gode artikler, særlig på engelsk, om de følelsene du beskriver. Jeg synes det hjalp litt å lese om andre som føler det på akkurat samme måte som jeg gjorde selv. Det hjalp meg til å få litt mindre dårlig samvittighet [emoji2]

Jeg kjenner meg så igjen. Har nå kommet dit at jeg virkelig må jobbe med meg selv for å glede meg på andres vegne, noe som er skikkelig kjipt. En kollega av meg annonserte graviditeten på et møte, og jeg klarte ikke å gratulere henne før to dager etterpå..

Akkurat sånn det er... Man når liksom et punkt der man ikke har så mye igjen å gi av fra den kontoen.

Tror bare optimisten min klikka litt i vinkel gitt...sikkert en reaksjon på at jeg skal starte hele prosessen om er par uker...idéen om all den medisinen som venter meg (som staten til og med synes jeg selv skal betale så mye av, som om det liksom er litt vår egen skyld at vi er barnløse) og frykten for at det ikke skal gå gjør at jeg blir enda mere sint og fortvilet. Litt som at livet mitt står stille mens andres går videre på sett og vis.

Virkelig en berg og dalbane! Men, kanskje nettopp det gjør oss sterkere når vi kommer oss over på den andre siden:) for det skal vi! Godt vi har hverandre i denne gruppa, det er virkelig et lyspunkt:)

Skjønner deg så utrolig godt[emoji173]️ Jeg har også mange, mange venninner som har fått både en og to på den tiden vi holdt på med prøving. Til slutt måtte jeg bare melde meg ut av jentegjengens WhatsApp-gruppe (som bare var oversvømt av «babypjatt») og slutte å følge alle gravide og småbarnsforeldre på Facebook og Instagram. Jeg bare orket ikke å bli minnet på vår egen elendighet hele tiden.

Det er ikke uvanlig å føle som du gjør og du skal ikke ha dårlig samvittighet for det. Det ER urettferdig og det ER tøft og du fortjener i stedet en klapp på skulderen for at du står i dette måned etter måned.

Hvis du googler litt, så finner du mange gode artikler, særlig på engelsk, om de følelsene du beskriver. Jeg synes det hjalp litt å lese om andre som føler det på akkurat samme måte som jeg gjorde selv. Det hjalp meg til å få litt mindre dårlig samvittighet [emoji2]

Takk for oppmuntringen! Det var bare som alt plutselig kokte litt over for meg. Har også en gruppe på viber med 6 gamle venninner der 3 er gravide (første forsøk selvfølgelig) nå, og de snakker om hvor mye de gleder seg til å trille sammen til sommern osv....valgte bare å sette den på lydløs. Tror jeg skal tillate meg selv å bare fokusere på ivf'en nå og ikke andre...det er virkelig altoppslukende... Jeg gruer meg samtidig som jeg er glad for at vi er i gang.... Jeg er virkelig en bombe av følelser for tiden og jeg har ikke engang startet på medisinene :D

Skal ta med meg forslaget ditt! Synes etterhvert det er det eneste som hjelper, å lese hva andre i samme situasjon tenker og har tenkt i forløpet <3

Når er det vanlig å få mensen etter avbrutt forsøk?husker ikke fra tidligere og trodde det tok nesten 2 uker?tørket litt blod nå så lurer på om den er på vei[emoji4] er en uke k morra siden egguttak[emoji4] Er såååå klar for fryseforsøk[emoji85]

Når er det vanlig å få mensen etter avbrutt forsøk?husker ikke fra tidligere og trodde det tok nesten 2 uker?tørket litt blod nå så lurer på om den er på vei[emoji4] er en uke k morra siden egguttak[emoji4] Er såååå klar for fryseforsøk[emoji85]

Jeg fikk mensen fem dager før jeg trodde jeg skulle få jeg nå - så Hos meg ca. 10-11 dager!

Satte EL- sprøyte søndag for to uker siden - «egguttak» med tomme eggposer tirsdag! Plutselig kom mensen nå på fredag....helt uten forvarsel! Er det vanlig etter avbrutt? Å få mensen tidligere?

Jeg fikk mensen fem dager før jeg trodde jeg skulle få jeg nå - så Hos meg ca. 10-11 dager!

Satte EL- sprøyte søndag for to uker siden - «egguttak» med tomme eggposer tirsdag! Plutselig kom mensen nå på fredag....helt uten forvarsel! Er det vanlig etter avbrutt? Å få mensen tidligere?

Jeg fikk 10 dager etter uttak

Sikkert litt forskjell på alle[emoji4] Men den har ihvertfall kommet og jeg skal ta kontakt med de litt senere i uka for å høre hva som skjer videre[emoji4]

Da var enda en forsamtale unnagjort, denne gangen i Porsgrunn. :D Planen deres var forsøk rundt påsketider, men det blir først i august etter mitt ønske. Jeg skal ha et fryseforsøk på Fertilitetssenteret i januar nå.

Legen mente at man nå hadde gått litt bort fra anbefalingen om lang nedregulering ved endometriose (de mener altså forskjellig alle sammen.) Så han vil ikke gi meg medisiner fra januar, og heller ikke ha lang nedregulering med Synarela.

Han mente at mine ustabile sykluser påvirker eggutvikling og livmorslimhinne negativt, fordi eggløsning og slimhinne ikke blir helt synkronisert og det er sannsynlig dårlig modning av eggene (pga hormonelle årsaker).

Han mener at med mine blodprøver, alder og historikk så trenger jeg ikke ny laparoskopi til våren for å fjerne mer endometrievev. Det kan heller gjøres om vi ikke lykkes etter flere forsøk. Siden det er en operasjon, den etterlater arrvev og det kan medføre komplikasjoner.

Så planen videre fra Porsgrunn nå er:
- Jeg sender dem en melding etter fryseforsøket om hvordan det gikk
- Hvis jeg ikke blir gravid bruker jeg Letrozol hver syklus (5 mg, CD3-7) for å optimalisere forholdene i kroppen frem til forsøk
- Utpå våren tar jeg kontakt for å planlegge forsøk i august (nedregulering i juli)
- Jeg fikk med resept på Letrozol, Menopur, Synarela, Ovitrelle og Lutinus. Jeg skal ha nedregulering med Synarela og stimulering med 187,50 IE Menopur.

Jeg ser også at om jeg sender melding i januar (altså ikke gravid) så skal jeg spørre om de åpner etter sommerferie 30.7, 6.8 eller 13.8. :p

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp