❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jo, dette er faktisk sant[emoji17] du har nok mye finere hormonprøver enn meg!

Lang historie kort:
AMH 6, FSH 14 +-(forhøyet)
De slaktet meg på forsamtalen, ga meg egentlig ikke sjans i det hele tatt - fikk kun ett forsøk i Porsgrunn!

1. forsøk - synarela, menopur og bemfola! 8 egg ut, 1/2 icsi og 1/2 ivf(de hadde bestemt icsi på forhånd men byttet under uttaket pga god prøve)! 3 befruktet, men kun ett ble til blasto. Negativt. Under uttaket fikk jeg beskjed om at jeg var velkommen igjen(siden jeg fikk ut 8 egg).

2.forsøk - synarela og menopur. En eggpose som var tom - avbrutt!! Fikk beskjed om at IVF ikke var noe for oss og at jeg hadde mer sjans med letrozol!
Prøvde her å si at jeg hadde respondert bedre da jeg fikk bemfola, men fikk igjen beskjed om at medisineringen hadde ikke noe å si - for de var omtrent like alle sammen. Lurte også på hvorfor de ikke hadde brukt icsi på alle da dette var avtalt, det hadde visst heller ikke så mye å si!

Aff[emoji17]

Syns det er merkelig.. AMH her på 130, men ok FSH. Dog vanskelig å stimulere.

Ring de imorgen og krev å vite veien videre!

Lang historie kort:
De slaktet meg på forsamtalen, ga meg egentlig ikke sjans i det hele tatt - fikk kun ett forsøk i Porsgrunn!

1. forsøk - synarela, menopur og bemfola! 8 egg ut, 1/2 icsi og 1/2 ivf(de hadde bestemt icsi på forhånd men byttet under uttaket pga god prøve)! 3 befruktet, men kun ett ble til blasto. Negativt. Under uttaket fikk jeg beskjed om at jeg var velkommen igjen(siden jeg fikk ut 8 egg).

2.forsøk - synarela og menopur. En eggpose som var tom - avbrutt!! Fikk beskjed om at IVF ikke var noe for oss og at jeg hadde mer sjans med letrozol!
Prøvde her å si at jeg hadde respondert bedre da jeg fikk bemfola, men fikk igjen beskjed om at medisineringen hadde ikke noe å si - for de var omtrent like alle sammen. Lurte også på hvorfor de ikke hadde brukt icsi på alle da dette var avtalt, det hadde visst heller ikke så mye å si!

Aff[emoji17]

Sende dem en melding i Crypho og be om en bedre tilbakemelding på hva de tenker er veien videre? Eventuelt så bør du kanskje bytte offentlig sykehus?

Syns det er merkelig.. AMH her på 130, men ok FSH. Dog vanskelig å stimulere.

Ring de imorgen og krev å vite veien videre!

Sende dem en melding i Crypho og be om en bedre tilbakemelding på hva de tenker er veien videre? Eventuelt så bør du kanskje bytte offentlig sykehus?

Var på samtale forrige uke! Planen videre er å stå på letrozol...
Jeg gråt og var helt ødelagt..

Hun dama sa faktisk til meg under uttaket at det var helt tom eggpose og at dette var siste forsøk... mens jeg lå der og var kjempe lei meg! Jeg vet ikke om jeg orker å utsette meg for de igjen for å være helt ærlig!

Kun en lege som har vært litt hyggelig der[emoji17]

Hun dama sa faktisk til meg under uttaket at det var helt tom eggpose og at dette var siste forsøk... mens jeg lå der og var kjempe lei meg! Jeg vet ikke om jeg orker å utsette meg for de igjen for å være helt ærlig!

❤️ Klem

Fy! Det er jo ordentlig dårlig oppførsel. De har jo et ansvar for hvordan de kommuniserer og formidler sitt budskap.

Jeg ville sendt klage på behandlingen du har fått. Og byttet klinikk. :Heartred

Lang historie kort:

Aff[emoji17]

Jeg blir oppriktig sint på dine vegne når jeg leser dette og ville absolutt ha skrevet en klage. Selv om det til en viss grad er opp til legen å vurdere om det er medisinsk grunnlag for videre behandling, så må de vurderingene som foretas være forsvarlige. Det virker som de her har tatt en helt vilkårlig beslutning som ikke engang synes å være bygget på erfaringer fra tidligere forsøk. De har jo klart å stimulere deg riktig før, så det må gå an å stimulere deg riktig igjen. Hadde du hatt gjentatte forsøk hvor det viste seg umulig å stimulere frem egg, så hadde saken vært en annen. Det virker også som de har ulik praksis fra pasient til pasient og det er jo heller ikke heldig.

Det er noen retningslinjer som sier hva FSH bør være for å tilby/ha rett på IVF. Husker ikke hva de sa til meg, men jeg hadde litt forhøyet og lå i grenseland, og da har man i Norge i utgangspunktet ikke krav på offentlig IVF. Legene kan imidlertid gjøre unntak fra dette. Kan hende det er dette de har gjort med Mistaldrihåpet, siden de allerede på forsamtalen sa at du bare fikk ett forsøk (dvs at du egentlig skulle fått avslag, som meg). Og så, når de så at det første forsøket gikk såpass bra, så valgte de å gjøre nok et unntak og tilby deg et forsøk nr to? Men at de nå føler de må følge retningslinjene, siden du har to forsøk?
Er ikke sikkert det er dette som har skjedd altså, men det er som sagt noen begrensninger mtp FSH og offentlig IVF. Jeg fikk avslag fordi den var forhøyet, tror ikke den var så mye høyere enn din (kanskje rundt 15?). Vi har gått privat i stedet.

Det er noen retningslinjer som sier hva FSH bør være for å tilby/ha rett på IVF. Husker ikke hva de sa til meg, men jeg hadde litt forhøyet og lå i grenseland, og da har man i Norge i utgangspunktet ikke krav på offentlig IVF. Legene kan imidlertid gjøre unntak fra dette. Kan hende det er dette de har gjort med Mistaldrihåpet, siden de allerede på forsamtalen sa at du bare fikk ett forsøk (dvs at du egentlig skulle fått avslag, som meg). Og så, når de så at det første forsøket gikk såpass bra, så valgte de å gjøre nok et unntak og tilby deg et forsøk nr to? Men at de nå føler de må følge retningslinjene, siden du har to forsøk?
Er ikke sikkert det er dette som har skjedd altså, men det er som sagt noen begrensninger mtp FSH og offentlig IVF. Jeg fikk avslag fordi den var forhøyet, tror ikke den var så mye høyere enn din (kanskje rundt 15?). Vi har gått privat i stedet.

Det er jo heller ikke antallet egg man får ut som er problemet ved høy FSH, men kvaliteten på eggene. Hvis FSH er høy og AMH er normal/litt lavere enn normal, kan man få ut mange egg under stimulering, men de har dårlig kvalitet og vil ikke kunne bli til baby.

Det stemmer nok dette, dessverre[emoji17]
Men, samtidig synes jeg de da ikke burde gamblet med en annen dose som de ikke visste Om fungerte, da den andre fungerte! Og i allefall burde de kjørt icsi på alle egg, hvem vet.. kanskje flere hadde blitt befruktet?
Dette er ikke lett[emoji17]

Det er jo heller ikke antallet egg man får ut som er problemet ved høy FSH, men kvaliteten på eggene. Hvis FSH er høy og AMH er normal/litt lavere enn normal, kan man få ut mange egg under stimulering, men de har dårlig kvalitet og vil ikke kunne bli til baby.

Prøvde å sende deg en PM, men det gikk ikke!
Vil gjerne høre om deg, hvordan har det gått?
Kanskje du får til å sende meg en pm? [emoji1317][emoji5]

Det går an å be om å få bytte lege der.
Det gjorde jeg.

Da er vi igang igjen, etter pause siden kjemisk i august. Vekta er betydelig lettere og spraystart er om 3 uker!

Det går an å be om å få bytte lege der.
Det gjorde jeg.

Har man liksom "fast" lege der? Jeg har kun vært på forsamtale, så jeg vet jo ikke hva jeg kan forvente videre. :)

Har man liksom "fast" lege der? Jeg har kun vært på forsamtale, så jeg vet jo ikke hva jeg kan forvente videre. :)
Vet ikke om det er helt fast, det avhenger jo at legen er på jobb den dagen en skal ha uttak og innsett, men jeg fikk iallefall samme legen gjentatte ganger, og synes den legen var helt grusom. Så jeg tok det opp med de, og fikk da en annen lege etter det.

Jeg var til alle 3 denne runden, sist var det bare avdelingslederen grunnet vanskelige stimuleringen.

Vet ikke om det er helt fast, det avhenger jo at legen er på jobb den dagen en skal ha uttak og innsett, men jeg fikk iallefall samme legen gjentatte ganger, og synes den legen var helt grusom. Så jeg tok det opp med de, og fikk da en annen lege etter det.

Ok. Da kan det bli spennende å se hvem som følger oss. :)

Jeg var til alle 3 denne runden, sist var det bare avdelingslederen grunnet vanskelige stimuleringen.

Aha. Ja, du fortjente jo at de tenkte ganske grundig rundt ditt forsøk. :)

Aha. Ja, du fortjente jo at de tenkte ganske grundig rundt ditt forsøk. :)

Han ville nok ha kontroll selv ja :) Man blir vane med å bli slengt rundt der :P

Han ville nok ha kontroll selv ja :) Man blir vane med å bli slengt rundt der :p

Jeg har vært innom først begge legene som var på Ullevål da vi prøvde på førstemann, og så har jeg vel vært hos fire leger på Riksen og så alle tre legene på FS og nå én lege i Porsgrunn. Så foreløpig totalt 10 leger for IVF/FER. :knegg: (Og det er utenom utredning/behandling før IVF).

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp