❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Hvis man har ett avbrutt forsøk, uten innsett! Må man da allikevel vente en syklus før evt. nytt forsøk? Eller kan man begynne rett på? [emoji5]
Jeg hadde avbrutt i oktober, og får ikke begynne før i Februar igjen. Stor pågang der om dagen :( Så utrolig kjedelig med avbrutt, vet hvordan det er!

Da er uttaket ferdig og fikk ut 22 egg[emoji2][emoji4] Er duper fornøyd[emoji4] Men fikk ett slag i trynet for dem hadde ikke fortalt meg om at det var planlagt totalfrys og jeg ble jo selvfølgelig kjempe lei meg[emoji17] Men håper på at det blir noen som utvikler seg bra da[emoji4]

Da er uttaket ferdig og fikk ut 22 egg[emoji2][emoji4] Er duper fornøyd[emoji4] Men fikk ett slag i trynet for dem hadde ikke fortalt meg om at det var planlagt totalfrys og jeg ble jo selvfølgelig kjempe lei meg[emoji17] Men håper på at det blir noen som utvikler seg bra da[emoji4]

Så bra resultat da! Kjedelig at du ikke var klar over det. Jeg skal starte i feb på forsøk og på forsamtalen snakket både legen og sykepleieren om at totalfrys var noe de skal begynne oftere med! Tror det har noe med forskning/erfaring å gjøre...at det er større sjans for gode egg?? Fikk det ikke helt med meg...det er jo greit men er jo og kjedelig å måtte vente enda lengre. For du må da vente en syklus til?

Så bra resultat da! Kjedelig at du ikke var klar over det. Jeg skal starte i feb på forsøk og på forsamtalen snakket både legen og sykepleieren om at totalfrys var noe de skal begynne oftere med! Tror det har noe med forskning/erfaring å gjøre...at det er større sjans for gode egg?? Fikk det ikke helt med meg...det er jo greit men er jo og kjedelig å måtte vente enda lengre. For du må da vente en syklus til?

Det skal det ja[emoji4] Grunnen min var vel pga veldig mange eggposer[emoji4] fikk ut 19 egg på høyre og resten på venstre[emoji85] skal melde når jeg får blødning nå også regner vi oss ut etter det[emoji4] Har uregelmessig mens så må ta tabletter for å få mensen også[emoji4] er bare så spent på hva dem sier i morra etter kl 12 om åssen det går med egga[emoji4]

Gratulerer med flott fangst! [emoji322][emoji2]

Leit at det ble totalfrys. Jeg har hatt det veldig mange ganger så vet hvor skuffende det er. Så rart at de ikke forberedte deg på det. Det har jeg alltid blitt.
Krysser fingrene for mange befruktede egg til imorgen og at tiden frem til fryseforsøk går raskt [emoji256][emoji173]️

Gratulerer med flott fangst! [emoji322][emoji2]

Leit at det ble totalfrys. Jeg har hatt det veldig mange ganger så vet hvor skuffende det er. Så rart at de ikke forberedte deg på det. Det har jeg alltid blitt.
Krysser fingrene for mange befruktede egg til imorgen og at tiden frem til fryseforsøk går raskt [emoji256][emoji173]️

Ja dem trodde at dem hadde sakt ifra men det hadde dem ikke[emoji85] Ble ganske sjokka for å si det sånn[emoji849] men hvis jeg får mange på frys så er jeg fornøyd[emoji4]

Skjønner følelsen [emoji2] Det er vel få som ser for seg at de må gjennom IVF før drømmen om barn går i oppfyllelse. Men det er jammen godt det finnes [emoji2]

Ingen spørsmål er dumme [emoji2] Jeg stusset også over det samme [emoji2]

Spørsmål 1: helt riktig. Ett spray morgen og ett spray kveld til dagen før UL og så et spray morgen på dagen du skal på UL. Etter UL får du beskjed om hvilke medisiner du skal fortsette med. Så det er ikke nødvendigvis siste spray den morgenen, men du får tilpasset opplegget ditt på nytt.

Spørsmål 2: Du kan bestille time hos gyn når du har fått mensen. Da vet du hvilken dag som er den første i syklusen og dermed også hvilken dag du skal til gyn. Det kan være du må ha flere UL, men det kommer an på hvordan eggene har utviklet seg på første UL.

Håper dette var til hjelp [emoji2]

Tusen takk, Fru B! Veldig oppklarende!:) da er det bare å skru opp optimismen og forberede seg på oppstart:)

Forje uke var vi hos klinikken for å snakke om den videre prosessen og di forberedte oss på at det er begrenset hva mer di kan gjøre for oss, når slimhinnen min ikke blir tykkere. Jeg tåler progynova svært dårlig og legene blir bekymret av bivirkningene mine, så vi ble anbefalt ikke gå på dem lengre enn nødvendig. Vi kan eventuelt prøve estradot plaster men di mener at jeg mest sannsynlig vil få samme bivirkninger:/

Så vi ble enige om å prøve i noen runder til; nå noen sykluser med helt naturlig fryseforsøk, helt uten letrozol osv, og så eventuelt prøve en runde eller to med estradot.

Jeg kjenner det er rart og sårt å tenke på at vi kanskje skal gi oss snart, men vi er helt vanvittig heldige som på mirakuløst vis fikk sønnen vår for 5 år siden.

I dag fikk jeg positiv eggløsningstest, men fikk aldri helt ordentlig mensen denne syklusen så jeg er spent på hvordan ultralyden ser ut i dag<3

Innom for å heie på dere fine, sterke damer ❤️ Har ikke helt gått opp for meg at vi har klart det ennå, tross at jeg har visst om det i noen uker nå. Håper jeg kan være til inspirasjon om at det kan hå bra, tross mange elendige forsøk og skjær i sjøen på veien. For oss skulle det 4 uttak med ICSI til og 43 egg før vi fant det vi håper er vårt gullegg :oops: Men akkurat nå er det meste av smerte og nedturer glemt.

Forje uke var vi hos klinikken for å snakke om den videre prosessen og di forberedte oss på at det er begrenset hva mer di kan gjøre for oss, når slimhinnen min ikke blir tykkere. Jeg tåler progynova svært dårlig og legene blir bekymret av bivirkningene mine, så vi ble anbefalt ikke gå på dem lengre enn nødvendig. Vi kan eventuelt prøve estradot plaster men di mener at jeg mest sannsynlig vil få samme bivirkninger:/

Så vi ble enige om å prøve i noen runder til; nå noen sykluser med helt naturlig fryseforsøk, helt uten letrozol osv, og så eventuelt prøve en runde eller to med estradot.

Jeg kjenner det er rart og sårt å tenke på at vi kanskje skal gi oss snart, men vi er helt vanvittig heldige som på mirakuløst vis fikk sønnen vår for 5 år siden.

I dag fikk jeg positiv eggløsningstest, men fikk aldri helt ordentlig mensen denne syklusen så jeg er spent på hvordan ultralyden ser ut i dag<3

Så kjedelig at du tåler medisinen så dårlig[emoji17] Brått så går det bra uten så mye medisiner også[emoji2] Masse lykke til[emoji4]

Innom for å heie på dere fine, sterke damer [emoji173]️ Har ikke helt gått opp for meg at vi har klart det ennå, tross at jeg har visst om det i noen uker nå. Håper jeg kan være til inspirasjon om at det kan hå bra, tross mange elendige forsøk og skjær i sjøen på veien. For oss skulle det 4 uttak med ICSI til og 43 egg før vi fant det vi håper er vårt gullegg :oops: Men akkurat nå er det meste av smerte og nedturer glemt.

Gratulerer så mye[emoji2] Endelig ble det deres tur[emoji4] Godt med en sånn solskinnshistorie[emoji4]

Det kan virkelig være en tålmodighets-prøvelse å skulle satse på kroppens evner måned etter måned når den ikke vil samarbeide...

Det positive er at dere har blitt gravide før, ikke bare med sønnen deres, men ogsåi våres, om så ikke så lenge.
Jeg har troen på at dere vil bli belønnet for standhaftigheten deres til slutt om dere bare holder ut! ❤️

De nevnte ikke noe ift å prøve forsøk med lavdosestimulering med sprøyter da? Feks Menopur eller Gonal-F og sette inn fryseegg i en slik syklus? Har hørt om de som får bedre slimhinne på slike forsøk :)

Ønsker deg masse lykke til! Klem ❤️

Det kan virkelig være en tålmodighets-prøvelse å skulle satse på kroppens evner måned etter måned når den ikke vil samarbeide...

Det positive er at dere har blitt gravide før, ikke bare med sønnen deres, men ogsåi våres, om så ikke så lenge.
Jeg har troen på at dere vil bli belønnet for standhaftigheten deres til slutt om dere bare holder ut! [emoji173]️

De nevnte ikke noe ift å prøve forsøk med lavdosestimulering med sprøyter da? Feks Menopur eller Gonal-F og sette inn fryseegg i en slik syklus? Har hørt om de som får bedre slimhinne på slike forsøk :)

Ønsker deg masse lykke til! Klem [emoji173]️

Takk, ja vi håper på det [emoji4]

Vi har prøvd med menopur også, men uten resultater dessverre :/

Vi tar noen runder til ihvertfall [emoji4]

Takk, ja vi håper på det [emoji4]

Vi har prøvd med menopur også, men uten resultater dessverre :/

Vi tar noen runder til ihvertfall [emoji4]

Åja, ja da har dere virkelig forsøkt det meste... surt når det er så vanskelig.

Håper kroppen plutselig klinker til med en god runde nå!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp