❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Da var enda en forsamtale unnagjort, denne gangen i Porsgrunn. :D Planen deres var forsøk rundt påsketider, men det blir først i august etter mitt ønske. Jeg skal ha et fryseforsøk på Fertilitetssenteret i januar nå.

Legen mente at man nå hadde gått litt bort fra anbefalingen om lang nedregulering ved endometriose (de mener altså forskjellig alle sammen.) Så han vil ikke gi meg medisiner fra januar, og heller ikke ha lang nedregulering med Synarela.

Han mente at mine ustabile sykluser påvirker eggutvikling og livmorslimhinne negativt, fordi eggløsning og slimhinne ikke blir helt synkronisert og det er sannsynlig dårlig modning av eggene (pga hormonelle årsaker).

Han mener at med mine blodprøver, alder og historikk så trenger jeg ikke ny laparoskopi til våren for å fjerne mer endometrievev. Det kan heller gjøres om vi ikke lykkes etter flere forsøk. Siden det er en operasjon, den etterlater arrvev og det kan medføre komplikasjoner.

Så planen videre fra Porsgrunn nå er:
- Jeg sender dem en melding etter fryseforsøket om hvordan det gikk
- Hvis jeg ikke blir gravid bruker jeg Letrozol hver syklus (5 mg, CD3-7) for å optimalisere forholdene i kroppen frem til forsøk
- Utpå våren tar jeg kontakt for å planlegge forsøk i august (nedregulering i juli)
- Jeg fikk med resept på Letrozol, Menopur, Synarela, Ovitrelle og Lutinus. Jeg skal ha nedregulering med Synarela og stimulering med 187,50 IE Menopur.

Jeg ser også at om jeg sender melding i januar (altså ikke gravid) så skal jeg spørre om de åpner etter sommerferie 30.7, 6.8 eller 13.8. :p

Tror de åpner 30.7, men i fjor åpnet de uken etter da de var på kurs første uken etter sommerferien :)

Og høres jo ut som en grei plan. Eller var du uenig med legen og ønsket noe annet?

Antar du hadde Erling siden du fikk letrozol :P

Tror de åpner 30.7, men i fjor åpnet de uken etter da de var på kurs første uken etter sommerferien :)
Og høres jo ut som en grei plan. Eller var du uenig med legen og ønsket noe annet?

Antar du hadde Erling siden du fikk letrozol :p

31.7 passer best med syklusen min på Letrozol gjennom våren! :D Det hadde vært perfekt. Da kan jeg komme på kontroll etter nedregulering en av de første åpningsdagene etter ferien.

Jeg har jo allerede brukt masse Letrozol, så det var han veldig glad for. :knegg: Flaks for meg da, at jeg fikk riktig lege for min kropp. :p

Jeg er fornøyd jeg nå. Da bruker jeg våren på å komme i bedre fysisk form, gå ned noen kilo, prøve melatonin og Q10, og retter opp hormonbalansen med Letrozol. :) Med mindre vi lykkes på FER i januar da. :angelic:

Han avsluttet med å si at han håper vi ikke sees igjen. ;)

På oversikten kan det kanskje stå #3 IVF (om man teller begge forsøk jeg har hatt da), eventuelt #1 i Porsgrunn. :p Og om du ønsker å ha med tilleggsinfo så er det da altså søskenforsøk. :)

Er det noen som har gått på Estradot plaster?og hvordan fungerer det?[emoji4]

To ganger..begge gangene ble forsøket avbrutt da kroppen ikke reagerer på medisinen...men det er min kropp da...

Jeg har gått på estradot en gang. Ble progynova igjen neste gang da det fungerte bedre for meg.

Er det noen som har gått på Estradot plaster?og hvordan fungerer det?[emoji4]
Jeg har :) settes på låret og byttes hver tredje dag. Bør festes litt ekstra med tape da den kan løsne i dusjen og sånn. Jeg ble bedt om å sette de på litt forskjellige stedet når jeg byttet. Fikk fin slimhinne og ble gravid :) Hadde en SA i uke 6, men det var jo ikke estradoten sin feil :)

Uh, nå starter jeg med spray om et par dager...veldig spent! Og har kommet meg litt opp igjen fra hullet jeg var i, kokte litt over rett og slett;)

Spent på bivirkninger og hvordan det blir i jula...samboeren har fått beskjed på å gi meg 100% slack de neste ukene;)

Én ting jeg har lurt litt på, som kanskje andre har erfaring med.

Jeg skal gå på spray i ca 2 uker og sprøyter i 9 dager, men skal da ikke på UL undersøkelse før dag 10... Synes liksom jeg har fått inntrykk av at folk er på opp til flere UL før de når dag 10 med sprøyte, men det er kanskje vanlig hvis en ikke feiler «noe annet»?

Uh, nå starter jeg med spray om et par dager...veldig spent! Og har kommet meg litt opp igjen fra hullet jeg var i, kokte litt over rett og slett;)

Spent på bivirkninger og hvordan det blir i jula...samboeren har fått beskjed på å gi meg 100% slack de neste ukene;)

Én ting jeg har lurt litt på, som kanskje andre har erfaring med.

Jeg skal gå på spray i ca 2 uker og sprøyter i 9 dager, men skal da ikke på UL undersøkelse før dag 10... Synes liksom jeg har fått inntrykk av at folk er på opp til flere UL før de når dag 10 med sprøyte, men det er kanskje vanlig hvis en ikke feiler «noe annet»?

Det er nøyaktig samme opplegg som jeg hadde :)
Masse lykke til!

Det er nøyaktig samme opplegg som jeg hadde :)
Masse lykke til!

Takk skal du ha! kanskje jeg kunne håpe på å «ta en Avocado» på spray jeg også;) selv om jeg etterhvert har forberedt meg mentalt på hele forløpet da:)

Last edited:
Håper at det går fint med alle Porsgrunn jentene, prøvere og gravide ❤️❤️

Da er første dose Synarela tatt og jeg er på vei inn i dette rare «biotek-eventyret»:p

I den forbindelse har jeg bestemt meg for å ta litt tidlig juleferie i år jeg!:)

God jul til alle sammen! Håper 2018 blir et bra år for oss alle!:D

Håper at det går fint med alle Porsgrunn jentene, prøvere og gravide [emoji173]️[emoji173]️

Jeg tror jeg er «kastet» ut av Porsgrunn etter ett avbrutt forsøk nå!
Fikk en pakke letrozol og fikk beskjed om å ordne oss selv[emoji17]

Første forsøk hadde jeg 8 egg, og en blasto inn!
Andre forsøk avbrutt med en tom eggpose, men gikk på annen medisindose enn første!

Andre forsøk avbrutt med en tom eggpose, men gikk på annen medisindose enn første!

Hva? Det går jo ikke an? De må jo snakke ordentlig med deg? Sikker på at de ikke mente bare i ventetiden på nytt forsøk? :eek:

Hva? Det går jo ikke an? De må jo snakke ordentlig med deg? Sikker på at de ikke mente bare i ventetiden på nytt forsøk? :eek:

Var på samtale forrige tirsdag etter det avbrutte forsøket!
Jeg hadde visst bedre sjans med letrozol mente de..
jeg har AMH 6 og veldig varierende FSH[emoji17]
.... men, allikevel beviste jo at jeg fikk ut egg og i allefall ett var bra!

Vi må forhøre oss privat etter jul tror jeg, Porsgrunn har dessverre gjort meg veldig deprimert i det siste! Jeg har på følelsen av at jeg er veldig i «veien» der nede...

Var på samtale forrige tirsdag etter det avbrutte forsøket!
Jeg hadde visst bedre sjans med letrozol mente de..
jeg har AMH 6 og veldig varierende FSH[emoji17]
.... men, allikevel beviste jo at jeg fikk ut egg og i allefall ett var bra!

Vi må forhøre oss privat etter jul tror jeg, Porsgrunn har dessverre gjort meg veldig deprimert i det siste! Jeg har på følelsen av at jeg er veldig i «veien» der nede...

Huff, det er jo ikke en grei måte å ta vare på deg på!!! :( Så fælt.

Hæ? Jeg fikk jo nytt forsøk jeg etter avbrutt.. Må ha vært en misforståelse, at det var i ventetiden. Ring de imorgen for å høre for dette er ikke greit :(

Hæ? Jeg fikk jo nytt forsøk jeg etter avbrutt.. Må ha vært en misforståelse, at det var i ventetiden. Ring de imorgen for å høre for dette er ikke greit :(

Jo, dette er faktisk sant[emoji17] du har nok mye finere hormonprøver enn meg!

Lang historie kort:
AMH 6, FSH 14 +-(forhøyet)
De slaktet meg på forsamtalen, ga meg egentlig ikke sjans i det hele tatt - fikk kun ett forsøk i Porsgrunn!

1. forsøk - synarela, menopur og bemfola! 8 egg ut, 1/2 icsi og 1/2 ivf(de hadde bestemt icsi på forhånd men byttet under uttaket pga god prøve)! 3 befruktet, men kun ett ble til blasto. Negativt. Under uttaket fikk jeg beskjed om at jeg var velkommen igjen(siden jeg fikk ut 8 egg).

2.forsøk - synarela og menopur. En eggpose som var tom - avbrutt!! Fikk beskjed om at IVF ikke var noe for oss og at jeg hadde mer sjans med letrozol!
Prøvde her å si at jeg hadde respondert bedre da jeg fikk bemfola, men fikk igjen beskjed om at medisineringen hadde ikke noe å si - for de var omtrent like alle sammen. Lurte også på hvorfor de ikke hadde brukt icsi på alle da dette var avtalt, det hadde visst heller ikke så mye å si!

Aff[emoji17]

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp