Da var enda en forsamtale unnagjort, denne gangen i Porsgrunn. Planen deres var forsøk rundt påsketider, men det blir først i august etter mitt ønske. Jeg skal ha et fryseforsøk på Fertilitetssenteret i januar nå.
Legen mente at man nå hadde gått litt bort fra anbefalingen om lang nedregulering ved endometriose (de mener altså forskjellig alle sammen.) Så han vil ikke gi meg medisiner fra januar, og heller ikke ha lang nedregulering med Synarela.
Han mente at mine ustabile sykluser påvirker eggutvikling og livmorslimhinne negativt, fordi eggløsning og slimhinne ikke blir helt synkronisert og det er sannsynlig dårlig modning av eggene (pga hormonelle årsaker).
Han mener at med mine blodprøver, alder og historikk så trenger jeg ikke ny laparoskopi til våren for å fjerne mer endometrievev. Det kan heller gjøres om vi ikke lykkes etter flere forsøk. Siden det er en operasjon, den etterlater arrvev og det kan medføre komplikasjoner.
Så planen videre fra Porsgrunn nå er:
- Jeg sender dem en melding etter fryseforsøket om hvordan det gikk
- Hvis jeg ikke blir gravid bruker jeg Letrozol hver syklus (5 mg, CD3-7) for å optimalisere forholdene i kroppen frem til forsøk
- Utpå våren tar jeg kontakt for å planlegge forsøk i august (nedregulering i juli)
- Jeg fikk med resept på Letrozol, Menopur, Synarela, Ovitrelle og Lutinus. Jeg skal ha nedregulering med Synarela og stimulering med 187,50 IE Menopur.
Jeg ser også at om jeg sender melding i januar (altså ikke gravid) så skal jeg spørre om de åpner etter sommerferie 30.7, 6.8 eller 13.8.
Tror de åpner 30.7, men i fjor åpnet de uken etter da de var på kurs første uken etter sommerferien