❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Dilemma - vente eller gå rett på nytt fersk?

Jeg er jo student + jobber minst 50 prosent. Ble veldig dårlig under stimuleringen, så antar jeg blir sykmeldt store deler av den perioden. 10/2, 3/3 og 29/5 har jeg skriftlig eksamen, 15/5 (?) skal jeg levere inn bachelor.

Fornuften sier at forsøk bør vente til alt roer seg ned, men sjelen klarer ikke. Blir jo da ikke før august.. 8 lange måneder uten mulighet for graviditet.

Hva tenker dere?
Kjør på videre. Selv om du ble dårlig første gangen er det ikke sikkert du blir dårlig 2 gangen .
Jeg ønsker deg uansett lykke til videre uansett hvilket valg du tar

Det er jeg også! Lurer veldig på hvordan den forsamtale er, og om de godkjenner oss. Så blir det spennende å se hvor store muligheter vi har.
Samme som vi tenker og , og blir det kort eller evt lang protokoll.
Vi brukte 3 år på å få jenta vi har i dag og er akkurat på 1 års prøving når vi kommer inn i mars. Håper de ikke vender oss ryggen pga korttids prøving :/

Vi brukte 3 år på å få jenta vi har i dag og er akkurat på 1 års prøving når vi kommer inn i mars. Håper de ikke vender oss ryggen pga korttids prøving :/
Er mange tanker som går igjennom hodet. Vi skulle egentlig inn nå 4 januar, men måtte flytte siden jeg er student og det kræsjet med praksisen.

Så lenge legen har sendt inn søknaden for dere tror jeg ikke de sier noe på hvor lenge dere har prøvd. Og siden dere brukte så lang til på først ser de nok at det er hensiktsmessig å starte første som sist.

Er mange tanker som går igjennom hodet. Vi skulle egentlig inn nå 4 januar, men måtte flytte siden jeg er student og det kræsjet med praksisen.

Så lenge legen har sendt inn søknaden for dere tror jeg ikke de sier noe på hvor lenge dere har prøvd. Og siden dere brukte så lang til på først ser de nok at det er hensiktsmessig å starte første som sist.
Blir moro. Kanskje vi følger hverandre igjennom prosessen.
Håper du har rett [emoji3]

Blir moro. Kanskje vi følger hverandre igjennom prosessen.
Håper du har rett [emoji3]
Ja det hadde vært moro. Helt sikkert godt å ha noen som forstår hva en går igjennom. Jeg har min andre runde med dobbel pergo denne perioden. Synes det sliter litt på kropp og sinn, så spent på hvordan det blir om vi får ivf. Har du prøvd pergo?

Ja det hadde vært moro. Helt sikkert godt å ha noen som forstår hva en går igjennom. Jeg har min andre runde med dobbel pergo denne perioden. Synes det sliter litt på kropp og sinn, så spent på hvordan det blir om vi får ivf. Har du prøvd pergo?
Jeg har hatt 3 runder med enkel uten pause skulle ha startet med den 4 men ferilitetssenteret satte foten ned og lurte på hvem min GU var som drev med sånn galskap.
Glad jeg er ferdig med den dritten. Føltes nesten godt å fryse igjen for jeg ble så svett av pergoen enda jeg er en frysapinne

Jeg er jo student + jobber minst 50 prosent. Ble veldig dårlig under stimuleringen, så antar jeg blir sykmeldt store deler av den perioden. 10/2, 3/3 og 29/5 har jeg skriftlig eksamen, 15/5 (?) skal jeg levere inn bachelor.

Fornuften sier at forsøk bør vente til alt roer seg ned, men sjelen klarer ikke. Blir jo da ikke før august.. 8 lange måneder uten mulighet for graviditet.

Hva tenker dere?
Ikke ta alle sorger på forskudd nå da:) Løpet er ikke kjørt enda<3

JEG hadde ikke klart å vente kjenner jeg meg selv rett. Jeg ville bare kjørt på. Men det er jo opp til deg/dere:) Spørs om du kommer til å ha hodet 100% med studier når hjertet vil noe annet.

Jeg har hatt 3 runder med enkel uten pause skulle ha startet med den 4 men ferilitetssenteret satte foten ned og lurte på hvem min GU var som drev med sånn galskap.
Glad jeg er ferdig med den dritten. Føltes nesten godt å fryse igjen for jeg ble så svett av pergoen enda jeg er en frysapinne
Svett ja, det er jo helt forferdelig. Og alle de graviditetstegnen jeg har hele tiden. Vondt i magen og puppene.
Første perioden var kroppen helt skrudd av for min del, ikke noe lyst og vanskelig for meg å få til. Så synes ikke pergo er så veldig positivt for vår del. Men gynekologen mener vi må ha et par runder før vi reiser til Porsgrunn, ellers vil de ikke hjelp.

Går dere privat også ved siden av? Siden du nevner fertilitetssenteret...

Svett ja, det er jo helt forferdelig. Og alle de graviditetstegnen jeg har hele tiden. Vondt i magen og puppene.
Første perioden var kroppen helt skrudd av for min del, ikke noe lyst og vanskelig for meg å få til. Så synes ikke pergo er så veldig positivt for vår del. Men gynekologen mener vi må ha et par runder før vi reiser til Porsgrunn, ellers vil de ikke hjelp.

Går dere privat også ved siden av? Siden du nevner fertilitetssenteret...
Jeg ringte ferilitetssenteret pga at min GU ville sjekke om mine eggledere var tette og livmorshulen med kontrast veske og det ville han ha 5000 kr for .
Så jeg ringte ferilitetssenteret og spurte om det virkelig var så dyrt men de tok kunn 450 kr for det. Og da spurte de om vi ville at de skulle følge meg opp istedet for min GU og det takket vi ja til .
Når alle prøver var tatt sa de at vi enten kunne ta resten hos dem eller så kunne de sende henvisning enten til Porsgrunn eller Trondheim

Jeg ringte ferilitetssenteret pga at min GU ville sjekke om mine eggledere var tette og livmorshulen med kontrast veske og det ville han ha 5000 kr for .
Så jeg ringte ferilitetssenteret og spurte om det virkelig var så dyrt men de tok kunn 450 kr for det. Og da spurte de om vi ville at de skulle følge meg opp istedet for min GU og det takket vi ja til .
Når alle prøver var tatt sa de at vi enten kunne ta resten hos dem eller så kunne de sende henvisning enten til Porsgrunn eller Trondheim
Oi det var service! Og for en prisforskjellen! Jammen godt du sjekket litt rundt. [emoji3] fertilitetssenteret vet hva de snakker om, så hvis de mener dere trenger hjelp så er nok Porsgrunn enig. [emoji6]

Oi det var service! Og for en prisforskjellen! Jammen godt du sjekket litt rundt. [emoji3] fertilitetssenteret vet hva de snakker om, så hvis de mener dere trenger hjelp så er nok Porsgrunn enig. [emoji6]
Vi har virkelig fått god hjelp på ferilitetssenteret så skulle ønske vi fortsatte der men når de kunne sende det til det offentlige så er det litt mindre penger...
Min GU fikk sparken for noen uker siden leste jeg i Romerikesblad for seksuelle overgrep:/ så at han har nok drevet på litt på egenhånd.. så .. tja.. bare å finne en ny .

Hva tenker dere?
Jeg ble skikkelig dårlig første runde, sm fra før sprøytestart. 2. Runde gikk helt fint, enda jeg hadde mer medisiner :)
Så gjør det som føles rett :)

Hva tenker dere?

Jeg er student, og jobber ca like mye som deg. Hos oss klaffet det ikke på fersk, men vi fikk på frys. Fikk dato for å sette inn i august. Vurderte å utsette en mnd, siden en termin ville komme mitt i eksamenstiden. Men vi valgte å prøve, så nå sitter jeg med termin midt i. Det har vært slitsomt på skolen til tider, og om jeg får tatt eksamen vet jeg ikke. Men vi tenker at om eksamen(er) må tas noen måneder senere, så er det absolutt verdt det i det lange løp.

Lykke til uansett hva dere velger (om det ikke går nå) :)

Hos oss skulle det være kort protokoll, men legen og sykepleierne sa at alle får lang fordi det er mangel på medisiner for kort i hele Europa. :meh:

En uke til spraystart her!... :nailbiting::angel8

Å nei :/ å jeg som hadde håpet på kort ... kan jo skje mirakler innen mars
Ja, innen mars helt sikkert :) Men det var i hvert fall ikke noe å satse på i vårt tilfelle da vi har oppstart med spray allerede om en uke :shy: Derfor ble det (super)lang protokoll med spray i 4 uker fra dag 20 i syklusen ;)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp