❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Misunner alle dere som ruger og sprayer og sprøyter.. trodde aldri jeg skulle misunne all den hormonbehandlingen, men begynner å lei av all ventingen..

Misunner alle dere som ruger og sprayer og sprøyter.. trodde aldri jeg skulle misunne all den hormonbehandlingen, men begynner å lei av all ventingen..

Det skjønner jeg utrolig godt! Ventingen er kanskje det verste med hele den prosessen her. Når skal du i gang igjen da?

❤️❤️ Ventingen er tung...
Føler med deg!

Tusen takk for det! Og for en rask respons[emoji2] Jeg ble helt rørt så full av hormoner som jeg er [emoji2] Ja, vi kan håpe at det snur, men realistisk sett er ikke sjansene så store, så i dag har jeg vært hjemme fra jobb for å grine (rett og slett...). Herlig.

Ja, dette var vårt første forsøk. Jeg har vært veldig klar over at det ikke klaffer for alle første gangen (tvert imot) og har absolutt ikke gitt opp håpet, men det er så utrolig kjedelig å vite at vi nå må vente til over sommeren (antagelig) for å gå i gang med neste forsøk... Og så har jeg selvfølgelig hatt et håp om at der skulle gå... Vi har vært prøvere i 2 år og det her begynner virkelig å tære på (selv om 2 år egentlig er ganske kort i IVF-sammenheng...)

Igjen tusen takk for svar! Det varmet <3 Hvordan ligger du an selv?

Hehe godt det ikke er bare meg som kjenner på hormonene, men så godt å ha muligheten til å få gråte litt rett og slett. Vi trenger nok å få tid til å bearbeide alle følelsene til tider, og ikke bare gjemme dem og stenge dem ute slik vi ofte gjør.

Så du spurte en lenger ned om hvordan man forholder seg til venner og familie når forsøkene ikke går som ønsket. Og jeg ville bare dele med deg det jeg har gjort. Vi har nemlig en hel del både venner og familie som vet om vår situasjon og er der for oss i både gode og vonde stunder, men som oftest er det nok at di bare vet hvorfor jeg kanskje trekker meg tilbake til tider osv. Så hver gang det har vært nyheter, i ivf prosessen så har jeg rett og slett sendt en melding hvor jeg skriver hva som skjer og også noe sånt som " vi ønsker helst ikke å snakke så mye om det, men vi ville holde dere med i loopen. Vi vet at dere er der for oss og det setter vi utrolig stor pris på"
Så slipper man å måtte forklare seg i tide og utide når folk plutselig spør om "erru blitt gravid nå eller".

Vi har vært igjennom 3 inseminasjoner og 3 runder med kun letrozol da vi startet hos klinikken for 1 år siden. Så satt vi i gang med vårt første ivf forsøk i januar, uttak i februar og har 9 på frys. Har hatt 3 avbrutte forsøk og venter nå på å forhåpentligvis får satt inn om et par uker :)
Vi er heldige som har en gutt på 5 år fra før, som kom på den naturlige måten :)

Hatt egguttak i dag, "E"satt seg på senga mi (jeg gruet meg så fælt!) før uttaket å spurte om jeg ville ha 1 eller 2 tilbakeført?
Dette er mitt aller første forsøk. Er det vanlig å bli spurt om sånt?
Trodde de var strenge på sånt [emoji848]

Hva?? Skjønner ingentkng jeg! Jeg skal ha mitt fjerde innsett nå, og de vil fortsatt ikke sette inn to selv om jeg har mast om det, i følge sykepleier fordi jeg fortsatt er på eggene fra første uttak. Er 37 så ikke så ung heller .. sa han noe om hvorfor de mente det kunne være aktuelt?

Samme her.. August på deg også?

Kommer jo til å være eimlig fullt i August, blir jo en strøm av mennesker siden hele juli er stengt

Samme her.. August på deg også?
Håper på det, de ville i utgangspunktet at jeg skulle begynne på mensen som kommer i juli, men da havner jeg i september. De har ikke helt forstått at jeg har en ganske treffsikker 32 dagers syklus, så vil begynne på den som kommer ca 20 juni, da havner uttak omkring 10 august :D
Skal melde mens når den kommer nå i mai, antagelig i morgen, og få plan videre.

Håper på det, de ville i utgangspunktet at jeg skulle begynne på mensen som kommer i juli, men da havner jeg i september. De har ikke helt forstått at jeg har en ganske treffsikker 32 dagers syklus, så vil begynne på den som kommer ca 20 juni, da havner uttak omkring 10 august :D
Skal melde mens når den kommer nå i mai, antagelig i morgen, og få plan videre.

Lang protokoll antar jeg da? :)

Nå er jeg utrolig spent på UL i morgen. Nå kjenner jeg ihvertfall litt noe nedi der så krysser fingra for alt her i verden.
Lykke til i morgen :)

Lang protokoll antar jeg da? :)
Jupp, samme prosedyre som sist fikk jeg beskjed om. Synarela, menopur og prednisolon. Håper på litt økt dose denne gangen..

Jeg er helt knust! Jeg forstår ikke hvordan dere klarer å stå i dette måned etter måned .....
Jeg fikk avbrutt forsøk, ingen ting å sette tilbake..... :(

Jeg tror faktisk det er tyngre for meg å ikke få satt inn enn at den graviditetstesten hadde blitt negativ..

Føler meg snytt. Har gått igjennom alt dette forgjeves og får INGEN ting tilbake [emoji27]

Jeg er helt knust! Jeg forstår ikke hvordan dere klarer å stå i dette måned etter måned .....

Jeg tror faktisk det er tyngre for meg å ikke få satt inn enn at den graviditetstesten hadde blitt negativ..

Føler meg snytt. Har gått igjennom alt dette forgjeves og får INGEN ting tilbake [emoji27]
Så leit [emoji17] Vet ikke hvordan du har det, men sender deg en god klem [emoji173]

Så forferdelig trist å høre. Det må være ekstremt tøft. Kan bare forestille meg hvordan det er å få en slik beskjed og forstår at du føler deg snytt. Håper at du får mulighet til å slappe av litt i helgen og ta vare på deg selv. Sender deg en stor klem! [emoji8]

Off, vet så godt hvordan du har det nå<3 Håper mannnen din tar godt vare på deg nå og i helgen<3

Ah, kjære deg. Det er det verste det, å bli avbrutt. Vet du, en klarer å stå i det fordi alternativet er ikke aktuelt, å velge å ikke få barn:( Det er så enkelt som det - en står i det fordi en "må". Jeg tenker slik når vi har hatt våre tøffe tak (og se dagboken min - det HAR vi) at jeg bare planter begge bena i det og står i det. Fordi jeg fortsatt tror at målet i enden er verdt å kjempe for. Enda hvor banalt det høres ut så er tiden den beste hjelpen og tiden går enda du føler at alt stopper opp. Bruk tiden til neste forsøk konstruktivt og sett deg et mål, være seg vekt/trening/kosthold etc, noe med din kropp som du KAN styre. Ivf-karusellen er det umulig å kontrollere så for meg hjelper det å finne et område jeg faktisk kan styre[emoji173]️ føler med deg

dere som har opplevd SA (om det er noen) hvor lenge kan hcg sitte igjen... jeg synes det er så rart at jeg fremdeles får de samme testene. 5 dager siden jeg begynte å blø... testdagen var på 17.mai.. år det var så tidlig så skulle en tro at kroppen klarte å kvitte seg med resten selv... blir så frustert..
ta blod prøve igjen i dag..men får ikke svar før over helgen..
mine tidligere SA så forsvant hcg ganske kjapt... begynner å bli redd for at det er noe galt oppi "der" utenfor livmor osv..
så er jeg sliten..sliten av å måtte ta lutinus..for fikk beskjed å gå på de til svar på blodprøve foreligger...men testen blir ikke svakere eller sterkere..står enda på 1-2 uker så da er det ikke noe...

dere som har opplevd SA (om det er noen) hvor lenge kan hcg sitte igjen... jeg synes det er så rart at jeg fremdeles får de samme testene. 5 dager siden jeg begynte å blø... testdagen var på 17.mai.. år det var så tidlig så skulle en tro at kroppen klarte å kvitte seg med resten selv... blir så frustert..
ta blod prøve igjen i dag..men får ikke svar før over helgen..
mine tidligere SA så forsvant hcg ganske kjapt... begynner å bli redd for at det er noe galt oppi "der" utenfor livmor osv..
så er jeg sliten..sliten av å måtte ta lutinus..for fikk beskjed å gå på de til svar på blodprøve foreligger...men testen blir ikke svakere eller sterkere..står enda på 1-2 uker så da er det ikke noe...

Det er individuelt og kan ta tid før det begynner å synke. Når tok du blodprøve?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp