❄️ IKM uke 2 ❄️

Woooow, så gøy! Gratulerer! Snodig at det er Vitex som gjorde utslaget, og ikke letrozol. Hvor mye vitex har du tatt?
Skjønte tegningen etter hvert, at vitex har nok hatt endel å si ja. Prøvde 3 doble letrozol kurer, for å booste el, ble ikke gravid. Prøvde så vitex i to sykluser og fikk positiv test nå i syklus to. Jeg tok 40 dråper vitex hver morgen i et halvt glass vann på tom mage tilogmed cd 10. har funnet ut at den funker best sånn. Så tar det noen dager så kommer el. Tror vitex er super for å bygge opp tykke nok slimhinner egget kan feste seg i, samt den booster lh (litt som letrozol) og gir bedre progesteron verdier etter el. Stabiliserer hormonene rett og slett.

Okei, så kan jeg settes på gravid :Heartred denne er tatt nå 16:00- så jeg er ikke i tvil:smiley-bounce016

Vedlegg

• 6151A2BB-5FC5-4994-94A1-D8CE0A13933A.jpeg
    6151A2BB-5FC5-4994-94A1-D8CE0A13933A.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 35
Føler jeg kommer til å bli skikkelig skuffet denne måneden om jeg ikke er gravid. Er ikke slik at jeg egentlig tror jeg er gravid, tvert om! Men tok tre sykluser før kroppen kom ordentlig i gang igjen etter MA (pluss laange sykluser), så føler jeg har ventet i 3 måneder på denne syklusen liksom, så om det ikke blir noe...gir kanskje ikke så mye mening men..

Skulle egentlig ha termin i april/mai en gang, har jo brukt hele høsten bare på å vente på å sette i gang igjen :bored:

Skjønte tegningen etter hvert, at vitex har nok hatt endel å si ja. Prøvde 3 doble letrozol kurer, for å booste el, ble ikke gravid. Prøvde så vitex i to sykluser og fikk positiv test nå i syklus to. Jeg tok 40 dråper vitex hver morgen i et halvt glass vann på tom mage tilogmed cd 10. har funnet ut at den funker best sånn. Så tar det noen dager så kommer el. Tror vitex er super for å bygge opp tykke nok slimhinner egget kan feste seg i, samt den booster lh (litt som letrozol) og gir bedre progesteron verdier etter el. Stabiliserer hormonene rett og slett.

Det er interessant! Så du tar Vitex cd 1-10 og ikke hele syklusen?

Det er interessant! Så du tar Vitex cd 1-10 og ikke hele syklusen?
Jeg valgte å ta den kun da men ser noen tar den hele syklusen. Har prøvd ulike varianter selv men hos meg blir ofte el forsinket og sen hvis jeg tar vitex for lenge. Så derfor prøvde jeg det sånn. El kom cd 16 da hos meg og det er fint for meg, jeg har ofte litt vel sene eggløsninger.

Lille jordbær - 34 - B2 - PP3 etter sa - EL1,2 eller 3 januar - IKM13/1

Har ikke eksakt dato på EL da vi var på juleferie og jeg ikke hadde med eggløsningstester.

Sorry for tmi. I dag hadde jeg litt spotting(brun utflod). Er enda 8 dager til IKM. Kjenner jeg veldig fort blir veldig negativ. Er det andre som har opplevd dette?

Blenda tedt 8 DPO.. Ble så fristet av alle andre sine positive tester! Kastet bort to babyplan også som ikke virket! Sykt irriterende..

Vedlegg

• 20230105_165814.jpg
    20230105_165814.jpg
    3,2 MB · Visninger: 79
Jeg valgte å ta den kun da men ser noen tar den hele syklusen. Har prøvd ulike varianter selv men hos meg blir ofte el forsinket og sen hvis jeg tar vitex for lenge. Så derfor prøvde jeg det sånn. El kom cd 16 da hos meg og det er fint for meg, jeg har ofte litt vel sene eggløsninger.

Skjønner, skjønner. Jeg har egentlig ikke merket noen stor forskjell på syklusen min ved Vitex, har tatt hele syklusen, men kapsler, da. Leste en plass at man anbefaler månedlig pause på cd1-5 for å opprettholde virkningen, men det er vanskelig å finne en «validert bruksanvisning» (det anbefales både dette og hint, føler jeg), så det er interessant å lese om din bruk av det, og med effekt. Såååå gøy at det endelig klaffet for deg, altså <3

Back
Topp